Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
96 euro. Ben benieuwd hoe ze tot die koers komen. Voorlopig doet de koers er niets mee en is het volume al weken zo laag dat bij de eerst volgende weging van de midkap Alfen er direct weer uit ligt. Wat dan weer niet negatief hoeft te zijn voor de koers, zie zelf maar eens wat de opensmeet heeft gebracht. . Maar voor 96 euro wil ik wel verkopen, ls snap overigens niet goed waarom dan geen 100 euro. Maar goed. Bescheidenheid blijft een mooi iets.
Lor3032 schreef op 27 april 2021 17:31 :
96 euro. Ben benieuwd hoe ze tot die koers komen. Voorlopig doet de koers er niets mee en is het volume al weken zo laag dat bij de eerst volgende weging van de midkap Alfen er direct weer uit ligt. Wat dan weer niet negatief hoeft te zijn voor de koers, zie zelf maar eens wat de opensmeet heeft gebracht. . Maar voor 96 euro wil ik wel verkopen, ls snap overigens niet goed waarom dan geen 100 euro. Maar goed. Bescheidenheid blijft een mooi iets.
Ik kan een hoger koersdoel alleen maar toejuichen om eerlijk te zijn. Wat meer motivatie zou inderdaad wenselijk zijn, heeft iemand die of is het enige wat beschikbaar is dat summiere paragraafje? Meestal beschikken ze natuurlijk wel over iets meer info dan wij kleine beleggers of hebben ze er zelf ook alle baat bij... Anyway, laat die hogere koersdoelen maar komen! ;)
Advies nergens te bekennen op sites
Meer info niet zozeer, wel over meerdere bedrijven in de sector die ze makkelijk kunnen vergelijken en waar ze bepaalde data uithalen. De technische systemen van een prof belegger zijn gewoon beter en hebben de beschikking over meer analyse methodes. Maar als het aan komt op koers gevoelige info dan is het de bedoeling dat iedereen op gelijke voet staat. En daar geloof ik bij een kleine onderneming als Alfen ook wel in. Maar dat is ervaring.
Een koop advies met koersdoel van 96 euro, dat geweldig, eindelijk een koop advies, al moet ik het met een korrel zout nemen maar dat maak niet uit, ik hoop nu dat het einde daling is gekomen.
bijgekocht :) op naar 12 mei de cijfers van Q1
Die politiek vaak geadopteerde projectie gaat uit van een elektrisch Belgisch wagenpark van 1,2 miljoen voertuigen (op een totaal van 6 miljoen) in 2030. Europa heeft inmiddels een doelstelling voor het aantal laadpunten. De EU stelt dat voor elke drie elektrische auto’s er twee conventionele (AC) trage laadpunten vooropgesteld moeten worden. Daarnaast voorziet Europa één snellader (DC) per 50 elektrische auto’s. België moet in recordtijd bijna 2 miljoen laadpunten installeren Dat betekent dat België uiterlijk in 2030 nood heeft aan 1,8 miljoen AC-laders en 24.000 DC-laders. Momenteel staan er in België slechts een fractie van dat aantal. België moet daarom de komende negen jaar ruim 180.000 AC-laders en 2.400 DC-snelladers per jaar installeren. Dat komt neer op 500 laadpalen per dag, elke dag. Feestdagen en weekends incluis.
Huppelkatje schreef op 28 april 2021 09:56 :
Die politiek vaak geadopteerde projectie gaat uit van een elektrisch Belgisch wagenpark van 1,2 miljoen voertuigen (op een totaal van 6 miljoen) in 2030. Europa heeft inmiddels een doelstelling voor het aantal laadpunten. De EU stelt dat voor elke drie elektrische auto’s er twee conventionele (AC) trage laadpunten vooropgesteld moeten worden. Daarnaast voorziet Europa één snellader (DC) per 50 elektrische auto’s.
België moet in recordtijd bijna 2 miljoen laadpunten installeren
Dat betekent dat België uiterlijk in 2030 nood heeft aan 1,8 miljoen AC-laders en 24.000 DC-laders. Momenteel staan er in België slechts een fractie van dat aantal. België moet daarom de komende negen jaar ruim 180.000 AC-laders en 2.400 DC-snelladers per jaar installeren. Dat komt neer op 500 laadpalen per dag, elke dag. Feestdagen en weekends incluis.
overal komen er steeds meer, voor de aankomende 5 jaar zit Alfen gebakken!
Dividend Collector schreef op 15 april 2021 23:16 :
I fully agree. Often Loef sees things correctly. That’s why I make use of his blogs a lot.
He nailed it again!
Was geen best dagje zo op het einde.
he, waar is dat koop advies met koers doel van 96 euro gebleven?
Hmmm het linkje staat er nog en de advies verhoging ook maar met een koersdoel van 73 euro. Wie heeft er zitten draaien an de vinger knoppen?
nou kan beter niet aankopen , nepaandeel w88 tot onder de 60 eu
Bezopen deze gemanipuleerde koersbewegingen
Nog steeds geen doorbraak in elektrisch rijden: dit zijn de grootste obstakels Elektrische auto’s winnen terrein, maar de grote doorbraak laat nog steeds op zich wachten. Dat roept vragen op bij voor- en tegenstanders. Volgens deskundigen staan deze vijf grote uitdagingen het elektrisch rijden nog in de weg. Anouk Mentink 22-04-21, 11:32 Laatste update: 29-04-21, 20:05 1. Eerst de feiten op een rijtje: onderzoek naar CO2-uitstoot loopt achter Zowel fans als sceptici hunkeren naar feiten over de milieuprestaties van de elektrische auto ten opzichte van de fossiele evenknie. Wetenschappers doen onderzoek naar de CO2-uitstoot van beiden, maar lopen door de razendsnelle ontwikkeling van elektrische auto’s telkens weer tegen verouderde cijfers aan. Lees ook Volkswagen start milieu-offensief en gaat accu's van elektrische auto's systematisch recyclen Volkswagen start milieu-offensief en gaat accu's van elektrische auto's systematisch recyclen Dat ondervond ook onderzoeker Florian Knobloch, verbonden aan de Universiteit van Cambridge. Hij publiceerde vorig jaar zijn onderzoek naar de uitstoot van elektrische auto’s en warmtepompen wereldwijd. Zijn conclusie is dat elektrische auto’s in hun ‘leven’ minder CO2 uitstoten dan brandstofwagens, zelfs als ze rijden op elektriciteit uit kolencentrales. ,,Een uitkomst die is berekend op basis van cijfers uit 2016’’, licht hij toe. ,,Dat waren in 2018, toen we ons artikel schreven, de meest recente data.” Als Knobloch zijn onderzoek opnieuw zou uitvoeren met cijfers uit 2020, dan zou de uitstoot van elektrische auto’s lager uitvallen, omdat zowel de opwekking van elektriciteit als het productieproces van de voertuigen minder vervuilend is geworden. Reden voor wetenschapper Auke Hoekstra, verbonden aan de TU Eindhoven, om met recente data van de auto-industrie te rekenen. ,,Hun fabrieken produceren totaal anders dan vijf jaar geleden”, stelt hij. ,,Als je dat meeneemt, zie je dat de batterijproductie nu veel minder CO2 uitstoot.” Volgens Hoekstra leidt de brandstofauto in de praktijk nog steeds tot meer CO2-uitstoot dan de fabrieksbrochures vermelden. Bovendien wordt de productie van de brandstoffen zelf daarin niet meegenomen. ,,Het verschil tussen de elektrische en de brandstofauto is dus veel groter dan je op basis van de folder zou denken.” Zelfs Shell is om en vestigt momenteel in hoog tempo snelladers bij zijn tankstations. Zelfs Shell is om en vestigt momenteel in hoog tempo snelladers bij zijn tankstations. © RV 2. De batterijproductie is nog onvoldoende en moet milieuvriendelijker Het productieproces van de batterij die elektrische auto’s aandrijft, is nog steeds vervuilend en de winning van de benodigde grondstoffen, zoals kobalt, gebeurt vaak onder slechte arbeidsomstandigheden. Bovendien is de productie volgens Hoekstra te traag voor de grote vraag. Maar hij ziet een aantal gunstige ontwikkelingen. Allereerst wordt de CO2-uitstoot van de productie lager door nieuwe technologie. ,,De meeste energie zit in verwarming van grondstoffen om de accu te maken. Fabrikanten verwarmen grotere hoeveelheden tegelijk dan een paar jaar geleden. Dat is veel efficiënter.” Verder wordt elektriciteit steeds groener opgewekt. ,,En daarmee wordt ook de productie van de batterij duurzamer’’, zegt Hoekstra. ,,Bovendien wordt er steeds minder gebruikgemaakt van grondstoffen die onder slechte omstandigheden zijn gewonnen.” Dat komt onder meer door aanpassingen in de accusamenstelling. ,,Er zit nu drie keer minder kobalt in batterijen dan een jaar terug. Bijvoorbeeld Volkswagen en Tesla willen deze grondstof op termijn vervangen door nikkel, dat in betere omstandigheden wordt gewonnen.” De ultieme uitdaging is evenwel de opschaling van de batterijproductie. ,,Die moet echt een tandje harder’’, vindt de TU-onderzoeker. ,,Als we zo doorgaan, voorzie ik dat de productie de vraag in de toekomst niet aankan.” Batterijproductie voor elektrische BMW's in China. Batterijproductie voor elektrische BMW's in China. © RV 3. Een elektrische auto is in aanschaf nog te duur Natuurlijk, als je eenmaal een elektrische auto rijdt dan is hij goedkoper in verbruik en onderhoud dan een benzine- of dieselversie, maar je moet hem wel kunnen aanschaffen. Voor het grote publiek is het prijsverschil simpelweg nog te groot. Met zijn prijs vanaf 17.890 euro is de kleine Dacia Spring momenteel de goedkoopste elektrische auto. Maar voor een beetje gezinsauto met ook nog eens een redelijke reikwijdte ben je al gauw 30.000 à 40.000 euro kwijt. ,,Daarom is het niet gek dat auto’s op batterijen nu nog voor de elite zijn’’, stelt Hoekstra. Hij verwacht dat elektrisch rijden pas echt betaalbaar wordt als batterijen op grotere schaal worden geproduceerd en daardoor goedkoper worden. Behalve het prijskaartje hikken consumenten ook tegen de actieradius aan. Hoekstra kan het zich goed voorstellen. ,,Ik ben de laatste om te zeggen dat iedereen elektrisch moet rijden’’, benadrukt hij. ,,Het ligt er helemaal aan wat voor type automobilist je bent.” Rijd je elke dag 120 kilometer naar je werk en terug, dan zegt Hoekstra: rijd elektrisch, want dat scheelt je veel geld. ,,Maar tegen iemand die nauwelijks kilometers maakt of een vertegenwoordiger die dagelijks op en neer kart naar Duitsland zeg ik: niet doen.” 4. Er zijn nog te weinig laadpalen Zelfs in Nederland is de laadinfrastructuur nog niet klaar voor een toekomst waarin de helft van de weggebruikers elektrisch rijdt. Om van het gebrek aan laadpalen in andere delen van Europa nog maar te zwijgen. Neem onderzoeker Knobloch, woonachtig in Berlijn: als hij een wagen met accu had, zou hij niet weten waar hij die moet opladen. In dichtbevolkte gebieden lijkt het onmogelijk om straks iedereen een laadpaal te bieden. Knobloch denkt daarom vooral aan laden op het werk, waar je auto toch urenlang stilstaat. ,,Daarnaast hebben we een systeem nodig waardoor niet iedereen op hetzelfde tijdstip laadt, om overbelasting van het net te voorkomen.” Het goede nieuws is dat zo’n systeem al is bedacht én getest, zegt Hoekstra. ,,Bij de laadpaal geef je aan of je direct wilt laden. Doe je dat niet dan laad je op tijden waarin het netwerk capaciteit heeft en de stroom groen en goedkoop is. De regelgeving is nog een probleem, maar de technologie is er allang.” Volgens Hoekstra zijn de meeste laadpalen hier op voorbereid en kunnen auto’s binnenkort ook ‘praten’ met de palen over het laadtijdstip. ,,Als bonus rekent je auto namens jou af zonder dat je een pas of app nodig hebt.” 5. De recycling van batterijen staat nog in de kinderschoenen In 2019 werden 234.348 auto’s gerecycled in ons land. Martijn Boelhouwer van Auto Recycling Nederland (ARN) schat dat er daarvan zo’n duizend elektrisch waren. De recycling van aandrijfbatterijen is nog volop in ontwikkeling, zegt hij. ,,Mensen rijden gemiddeld negentien jaar in hun auto voordat ze die laten demonteren. Elektrische wagens van die leeftijd zijn er nog niet. Als we ze binnenkrijgen dan zijn ze vanwege schade afgedankt.” Volgens Boelhouwer zijn er twee opties als een aandrijfbatterij wordt afgeschreven. De eerste is dat hij een tweede leven krijgt door hem in te zetten voor energieopslag. ARN gaf in 2019 (meest recente cijfers) 64 procent van alle binnenkomende aandrijfbatterijen een tweede leven via drie daarvoor gecertificeerde bedrijven.
Wat een vreemd aandeel...gisteren nog een plus van 4%, interday, en vandaag gewoon een min van 4%... Jammer dat het zo gaat.
Lor3032 schreef op 29 april 2021 23:20 :
Hmmm het linkje staat er nog en de advies verhoging ook maar met een koersdoel van 73 euro. Wie heeft er zitten draaien an de vinger knoppen?
Tja.. zag het ook paar dagen terug. Zag meteen wat “koop” gedrag opduiken. En nu gaat het weer naar beneden. Wat een fiasco als dit met opzet was gedaan.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)