Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,970 3 mei 2024 17:35
  • -0,016 (-0,16%) Dagrange 9,958 - 10,220
  • 1.674.326 Gem. (3M) 1,9M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Nutty professor 21 april 2021 00:20
    Helaas ziet het er niet best uit voor KLM. Herstel zal nog jaren duren en dan niet vergeten om alle leningen nog af te lossen. De overheid kan eindeloos geld doneren, maar voor een organisatie draait het uiteindelijk ook om winst te maken. Dat gaat echt nog even duren bij KLM.

    Koersdoel € 2,50

  2. [verwijderd] 21 april 2021 08:53
    Er is nieuws over de rentepercentages die AF-KLM moet gaan betalen aan de Franse staat over de 3 miljard omgezette lening.
    Niet mis! Die rente over de 3 miljard hebben ze in het topjaar 2019 niet bij elkaar kunnen harken.

    En HSBC komt doodleuk met een upgrade naar "houden"

    Succes vandaag maar weer
  3. John1995 21 april 2021 09:08
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 april 2021 08:53:

    Er is nieuws over de rentepercentages die AF-KLM moet gaan betalen aan de Franse staat over de 3 miljard omgezette lening.
    Niet mis! Die rente over de 3 miljard hebben ze in het topjaar 2019 niet bij elkaar kunnen harken.

    En HSBC komt doodleuk met een upgrade naar "houden"

    Succes vandaag maar weer
    Heb je hier ook een link van? Zoek me al weken wezenloos hiernaar.
  4. [verwijderd] 21 april 2021 09:29
    Ik was eigenlijk van plan niet meer de links te delen gezien de verstoringen op het forum en de nalatigheid van de moderatie om de zieken in quarantaine te plaatsen.

    Maar goed: vandaag gepubliceerd, hoop dat de link werkt

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    waardevolle info; AF-KLM kan afzien van betaling van de rente, maar dan wordt die rente gekapitaliseerd samen met de omzetting van de lening in aandelen steeds 1/3e na 4-5 en 6 jaar nu uit mijn hoofd.

    Dan te bedenken dat we nog maanden - misschien wel langer miljoenen per dag verlies maken met dit bedrijf
  5. forum rang 6 gbakl 21 april 2021 09:40
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 april 2021 09:29:

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    waardevolle info; AF-KLM kan afzien van betaling van de rente, maar dan wordt die rente gekapitaliseerd samen met de omzetting van de lening in aandelen steeds 1/3e na 4-5 en 6 jaar nu uit mijn hoofd.

    Dan te bedenken dat we nog maanden - misschien wel langer miljoenen per dag verlies maken met dit bedrijf
    .
    to defer = uitstellen

    winstkansen in de toekomst = uitgesteld

    politiek is korte termijn visie en soms helemaal geen visie.

    maar ook de koersdaling is weer keurig uitgesteld dus dan maar wat
    verre toekomst put opties uit de markt plukken.
  6. Cacla 21 april 2021 09:44
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 april 2021 09:29:

    Ik was eigenlijk van plan niet meer de links te delen gezien de verstoringen op het forum en de nalatigheid van de moderatie om de zieken in quarantaine te plaatsen.

    Maar goed: vandaag gepubliceerd, hoop dat de link werkt

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    waardevolle info; AF-KLM kan afzien van betaling van de rente, maar dan wordt die rente gekapitaliseerd samen met de omzetting van de lening in aandelen steeds 1/3e na 4-5 en 6 jaar nu uit mijn hoofd.

    Dan te bedenken dat we nog maanden - misschien wel langer miljoenen per dag verlies maken met dit bedrijf
    Je kunt je afvragen waarom AF deze info niet als persbericht op hun eigen website heeft geplaatst ;)

    Frankrijk heeft nu de volledige controle, lees ik hierin...
  7. John1995 21 april 2021 09:57
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 april 2021 09:29:

    Ik was eigenlijk van plan niet meer de links te delen gezien de verstoringen op het forum en de nalatigheid van de moderatie om de zieken in quarantaine te plaatsen.

    Maar goed: vandaag gepubliceerd, hoop dat de link werkt

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    waardevolle info; AF-KLM kan afzien van betaling van de rente, maar dan wordt die rente gekapitaliseerd samen met de omzetting van de lening in aandelen steeds 1/3e na 4-5 en 6 jaar nu uit mijn hoofd.

    Dan te bedenken dat we nog maanden - misschien wel langer miljoenen per dag verlies maken met dit bedrijf
    Super! Dankjewel voor het delen :)
  8. [verwijderd] 21 april 2021 12:00
    nog een nieuwtje, maar volgens mij uit debat van gisteren?:
    The Dutch House of Representatives wants Air France-KLM to waive a bonus of 2 million euros in shares that CEO Ben Smith has been promised because he has arranged a lot of state aid, according to the annual report. Minister of Finance Wopke Hoekstra must demand that the bonus be removed from the table in Paris. If this does not happen, he must refrain from further state aid to the airline company.
    But Minister Hoekstra is not happy with it. He warned during a parliamentary debate that ending all support could mean the end of KLM, with major consequences for all employees.

    kunnen jullie zelf wel vinden verder toch?

    Op naar de 6

    (mei uiteraard)
  9. forum rang 6 gbakl 21 april 2021 12:06
    quote:

    Nico V schreef op 21 april 2021 11:45:

    Zoals ik al had verwacht weer een mooie stijging vandaag na de correctie van gisteren.

    Mijn aankooporder ligt klaar.

    Het zou mooi zijn als we deze week weer boven de 5 uitkomen. Zo niet, dan is volgende week ook goed.
    ......................
    als die aankooporder klaar ligt, dan ben jij dus nu zo iemand die koopt na een 3% stijging
    maar een 6% daling vd koers negeert (gebrek aan vertrouwen ?).

    stel je voor dat je elke keer je voornemen hier neerkwakt.
    dan wordt het knap irritant en onleesbaar hier.
    dus bespaar ons die overbodige onzin want of het is of niet waar of je bent niet slim bezig.

    ik heb zelf een hekel aan opties omdat de marge bied/laat veel te groot is plus teveel
    kosten (procentueel) bij de goedkopere series.
    maar bij een stijgende koers zoals vandaag kun je wel eens koopjes zoeken en dan snel
    al weer de keuze hebben om winst te nemen of niet.

    beleggen of speculeren voornamelijk gebaseerd op roeptoeterij valt hier niet zo goed
    gezien het vele commentaar op de meldingen van Nico.
  10. forum rang 6 gbakl 21 april 2021 12:15
    quote:

    Knife Catcher schreef op 21 april 2021 12:00:

    nog een nieuwtje:
    The Dutch House of Representatives wants Air France-KLM to waive a bonus of 2 million euros in shares that CEO Ben Smith has been promised because he has arranged a lot of state aid, according to the annual report. Minister of Finance Wopke Hoekstra must demand that the bonus be removed from the table in Paris. If this does not happen, he must refrain from further state aid to the airline company.
    But Minister Hoekstra is not happy with it. He warned during a parliamentary debate that ending all support could mean the end of KLM, with major consequences for all employees.

    .
    Dilemma voor Hoekstra want zijn belang is eerder de werkgelegenheid bij KLM
    boven de (tijdelijke) verontwaardiging hier in Nederland.
    Hij beseft als geen ander dat zijn zeggenschap binnen de holding achteruit holt.
    Bovendien kunnen we hem niet aanrekenen dat in het arrogante en nationalistische Frankrijk
    de publieke opinie heel wat anders uitpakt dan in onze nuchtere samenleving.

    een beetje meer nuance en realiteitszin zou hier ook geen kwaad kunnen.
  11. [verwijderd] 22 april 2021 09:13
    Tientallen miljarden verlies voor luchtvaartsector in 2021
    (ABM FN-Dow Jones) De luchtvaartsector zal dit jaar bijna 48 miljard dollar verlies lijden. Dit is de verwachting van brancheorganisatie IATA.

    Hoewel nog altijd een groot verlies, is het wel substantieel minder dan de 126 miljard dollar die vermoedelijk in 2020 verloren ging.

    "De crisis duurt langer en is dieper dan iemand ook maar kon vermoeden", aldus topman Willie Walsh van IATA.

    IATA verwacht dat dit jaar 2,4 miljard mensen het vliegtuig zullen pakken, waarbij vooral de tweede jaarhelft voor herstel moet zorgen. Desondanks zullen luchtvaartmaatschappijen 81 miljard dollar aan cash verbranden, waarschuwt Walsh.

    De omzet zal dit jaar uitkomen op 458 miljard dollar. Dat is slechts 55 procent van de 838 miljard dollar omzet die in 2019 werd gerealiseerd. Wel ligt de omzet dit jaar daarmee 23 procent hoger dan in 2020.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl

    Nou Willie, we hadden hier wel zoiets gedacht hoor!
  12. [verwijderd] 22 april 2021 12:54
    quote:

    gbakl schreef op 22 april 2021 11:35:

    Laag 4,682...Hoog 4,89
    .
    met een snelle actie even onder de 4.70 gedrukt om weer een fors aantal
    turbo's uit de markt te halen.

    koers mag nu weer herstellen.
    Achteraf mooi l*lverhaal.
    Ik zag geen snelle actie, maar dik twee uur lang kabbelend naar beneden. En zo zie ik ook het grotere plaatje van de laatste weken: kabbelend naar beneden (waar we misschien een wat scherpere daling verwacht hadden)

    BTW weet iemand wie marketmaker (-s) is/ zijn voor AF-KLM?
    Bemoeit Citadel zich daarmee?
    Zij zaten short tot vorige week en hebben voor/met de emissie hun shortpositie onder de 0.5% gebracht.

    Verder opvallend:
    Gisteren bekend geworden dat per meldingsdatum 20-4 onze short-vrienden van Point72 Europe van 0.0 naar 0.85% short zijn gegaan.
    Een week eerder (op de dag van de aankondiging maandag) gingen ze van 1.54 naar 0.0 procent in 1 dag!

    Ik denk dat het beter is eens uit te zoeken welke ralatie deze partijen met AF en de Franse overheid hebben dan dagelijks geneuzel over uitgetopte turbo's. Turbo's eruit werken gebeurt bij elk fonds en uiteraard helpt een beetje koersmanipulatie daar ook bij
  13. forum rang 6 gbakl 22 april 2021 13:39
    Ik heb nog geen sherlock hommeles ontdekt onder de forumleden,
    dus succes met het relatieonderzoek.

    elimineren van turbo's is op zich niet heel bijzonder, tenzij je daaraan een omkeerpunt
    ontleent waarop je shortspul snel kunt verkopen of zelfs omruilen voor een longpositie.

    en die mag dan heel tijdelijk zijn want we hebben het voornamelijk over het volgen
    van de onnavolgbare flitshandelaren met hun algoritmes in de aanslag.

    beter dan vertrouwen op logica en speurwerk naar relaties.

    ieder zijn hobby.
  14. [verwijderd] 22 april 2021 13:56
    quote:

    gbakl schreef op 21 april 2021 12:15:

    [...]
    .
    een beetje meer nuance en realiteitszin zou hier ook geen kwaad kunnen.
    Tsja, een beetje gelijk heb je wel, maar wanneer?

    Het ene moment vragen om nuance en realiteitszin en het andere moment zoeken naar inhoud, zakenrelaties en oorzaken van koersverloop beschouwen als hobby.

    Daar zit voor mij wel tegenstrijdigheid.

    Fijne middag
  15. forum rang 6 gbakl 22 april 2021 14:40
    logisch dat ongeduld af en toe overheerst.
    we zijn het eens dat de koers veel te hoog is en er meer dan alleen marktwerking
    meespeelt op de achtergrond.

    eerst op een emissie wachten en dan gaat de koers fors omlaag?
    dan blijkt het alleen een politiek gestuurde emissie te zijn met veel onlogische
    koersbewegingen en is de gedachte: eerst die emissiecapriolen achter de rug en
    dan gaat de koers omlaag...

    nauwelijks.....tot nu toe

    en nu...wachten op de volgende emissie op veel lagere uitgiftekoers ?
    nog veel meer geduld nodig dus en daarom laat ik hier het onderzoek naar de
    logica van koersbewegingen vaak los en kijk ik alleen maar of ik er nog iets van kan maken
    van die maffe koersfluctuaties om elke dag de openingsbeurs te zien benutten om de koers
    omhoog te jagen en dan weer te zien wegzakken.

    vraag niet hoe het kan....profiteer ervan.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links