Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
klein gevaarlijk afval schreef op 5 maart 2021 21:24 :
[...]
De vraag naar olie KAN de komende maanden toch niet anders dan stijgen?
Eens het circus weer begint te draaien (reizen, verplaatsingen, economie...)
Daar gaat het me om.
(Bolero enkel ter bevestiging)
Dat er dan blijkbaar niets van anticiperen is, vind ik wat vreemd.
Tsja, dat is de grote vraag. Als inderdaad alles weer open gaat en reizen enz weer normaal wordt gaan we veel meer olie verbruiken. Ik wil graag weten hoe het evenwicht op de markt is qua aanbod van schepen en de evt te vervoeren olie. M.a.w. is er dan ook nog steeds meer aanbod van schepen dan vraag?? Als mocht blijken dat er straks eigenlijk meer schepen worden gevraagd dan voorradig, vliegen de rates de hoogte in en krijgen we een maandenlange koersstijging. Reageer er maar op!!
Yeahhh. Eindelijk. De Lucky is terug. Binnen 5 maand op 10 euro. Ik ben aan boord. Kon het niet meer aanzien en op 6,70 euro terug ingestapt. En heb veel geduld. Uiteindelijk komt kwaliteit altijd boven drijven. Prettig weekend.
lucky14 schreef op 6 maart 2021 11:43 :
[...]
Tsja, dat is de grote vraag. Als inderdaad alles weer open gaat en reizen enz weer normaal wordt gaan we veel meer olie verbruiken. Ik wil graag weten hoe het evenwicht op de markt is qua aanbod van schepen en de evt te vervoeren olie. M.a.w. is er dan ook nog steeds meer aanbod van schepen dan vraag?? Als mocht blijken dat er straks eigenlijk meer schepen worden gevraagd dan voorradig, vliegen de rates de hoogte in en krijgen we een maandenlange koersstijging. Reageer er maar op!!
Vandaar dat de huidige periode niet per se slecht hoeft te zijn, meer schepen uit de vaart bij deze omstandigheden. Hoeveel er gescrapt worden of al zijn, is me wel onduidelijk. Volgens Hugo De Stoop al stuk of 11 als ik me niet vergis, maar dat blijkt dan weer niet uit de rapporten van Clarkson Platou. Als iemand daar meer concrete info over heeft, zou super zijn!
he first days of 2021 have already seen an above average volume of tankers being sent for scrap, with elevated demo rates proving very tempting. Braemar ACM is forecasting 35 VLCCs, 21 suezmaxes, 36 aframaxes/LR2s, 13 panamaxes/LR1s and 51 MR/handies to go for scrap this year. Alphatanker, meanwhile, is projecting for 93 tankers of 34,000 dwt or above to be sent to breakers yards this year. This forecast includes 25 VLCCs, 14 suezmaxes, 21 aframaxes, 2 LR2s and 18 MR2s.splash247.com/cosco-sending-10-tanker... (splash247) als ik er zo'n oudje zou hebben is het er nog 1 meer...
Contango in olie hebben we nodig, dan zijn we pas echt gelanceerd. OPEC+ blijft me wel verrassen, nooit gedacht dat ze het zolang gingen volhouden.
basinclab schreef op 6 maart 2021 21:50 :
he first days of 2021 have already seen an above average volume of tankers being sent for scrap, with elevated demo rates proving very tempting.
Braemar ACM is forecasting 35 VLCCs, 21 suezmaxes, 36 aframaxes/LR2s, 13 panamaxes/LR1s and 51 MR/handies to go for scrap this year.
Alphatanker, meanwhile, is projecting for 93 tankers of 34,000 dwt or above to be sent to breakers yards this year. This forecast includes 25 VLCCs, 14 suezmaxes, 21 aframaxes, 2 LR2s and 18 MR2s.
splash247.com/cosco-sending-10-tanker... (splash247)
als ik er zo'n oudje zou hebben is het er nog 1 meer...
25/35 VLCC ‘s stelt weinig voor op de totale vloot. Dat gaat niet volstaan om tot een beter evenwicht te komen. Ik dacht dat 25 procent van de totale vloot ouder is dan 15 jaar en dan hebben we het toch over een 200 tal tankers. Als daarvan maar zo’n 10 procent afhaakt...
Ik zit er ook weer met m'n volledige positie in, liever te vroeg dan te laat.
Long Short schreef op 6 maart 2021 23:03 :
Contango in olie hebben we nodig, dan zijn we pas echt gelanceerd.
OPEC+ blijft me wel verrassen, nooit gedacht dat ze het zolang gingen volhouden.
Complete misvatting dat contango soelaas kan bieden. Dit zou de start van een duurzame cyclus nog verder uitstellen. Daar heeft Euronav met zijn superieure positie niets aan. Wat Opec doet heeft ook geen betekenis als katalysator. Meer productie zal enkel het gevolg zijn van meer vraag. Een daar zullen we op moeten wachten. De olieprijs is tevens irrelevant, aangezien deze op een kunstmatige manier wordt hoog gehouden. Als vliegen terug de norm wordt, dan kunnen we terug naar een "gezonde" situatie voor tankers. En hoe langer dat duurt, hoe groter de competitive edge van Euronav tov de rest.
goeiemiddag, mag ik eens vragen hoe jullie dit jaar de koers van euronav verder ziet evolueren? alvast dank
belegger1981 schreef op 7 maart 2021 12:39 :
goeiemiddag,
mag ik eens vragen hoe jullie dit jaar de koers van euronav verder ziet evolueren?
alvast dank
Alles hangt af van de snelheid waarmee de pandemie onder controle zal geraken. Volgens de WHO zal de pandemie begin 2022 achter de rug zijn. Dan krijgen we een algemeen economisch herstel en zal de vraag naar olie toenemen. De gestockeerde voorraden zijn dan verwerkt. Een aantal oude tankers zal uit de vaart gaan. Ik verwacht in het derde of ten laatste het vierde kwartaal een koersherstel richting 10/12 euro. Plus terug meer dividend.
Ik verwacht nog een verdere daling de komende maanden (prijzen blijven laag), zeker tegen eind mei om dan tegen september, maar hopelijk eerder omhoog te gaan(door stijgende vraag naar aanloop van de winter.). Maar zoals we regelmatig al gemerkt hebben is het soms koffiedik kijken. Er is altijd wel iemand die begint te verkopen of kopen en dan loopt het niet volledig zoals verwacht.
lute11 schreef op 4 maart 2021 21:33 :
[...]
Omdat Euronav geen olie verkoopt, ze vervoeren het alleen.
bederiegelijk.... euronav verkoopt wel degelijk olie... Ze worden betaalt voor de vaart, olie inbegrepen en wat ze overhouden, dan steken ze niet in hun zakken, anders lekken die
Alvast bedankt voor jullie toelichting!
basinclab schreef op 7 maart 2021 18:41 :
[...]
bederiegelijk.... euronav verkoopt wel degelijk olie... Ze worden betaalt voor de vaart, olie inbegrepen
en wat ze overhouden, dan steken ze niet in hun zakken, anders lekken die
Nou dat heeft echt veel opgebracht, je vind het niet eens terug op de jaarrekening. Maar goed, je hebt gelijk.
Twoane schreef op 7 maart 2021 11:45 :
[...]
Complete misvatting dat contango soelaas kan bieden. Dit zou de start van een duurzame cyclus nog verder uitstellen. Daar heeft Euronav met zijn superieure positie niets aan.
Wat Opec doet heeft ook geen betekenis als katalysator. Meer productie zal enkel het gevolg zijn van meer vraag. Een daar zullen we op moeten wachten. De olieprijs is tevens irrelevant, aangezien deze op een kunstmatige manier wordt hoog gehouden.
Als vliegen terug de norm wordt, dan kunnen we terug naar een "gezonde" situatie voor tankers. En hoe langer dat duurt, hoe groter de competitive edge van Euronav tov de rest.
Dat denk ik niet Twoane, tenzij de premies bovenop de futures een ander beeld schetsen heeft het weinig zin om nu olie te stockeren. Als trader is het nu gewoon posities rollen. Dit creert een heel efficiente logistiek van productieplaats naar raffinage. Contango zorgt niet alleen voor floating storage maar ook voor meer bewegingen, lees tonkilometers. Ik deel wel volledig je mening dat de hoogte van de olieprijs niet relevant is. (maar de forward curve des te meer) Ironisch genoeg is een lage prijs interessanter omdat dit voor hogere vraag zorgt. Nog even meegeven : bedankt aan iedereen die hier constructieve info post! Veel andere fora komen nog niet in de buurt van de kwaliteit die je hier vindt.
Brent Crude(Contract van april)70,62 Op 21/04/2020 was dat nog 19,33.
het belang van de olieprijs op de kwartaalresultaten is niet alleen op de opwaartse curve...het hangt in zekere mate af van de contracten, en welke ws-schaal wordt gebruikt bv...maar bij tov van negatieve spot-prijzen zijn er wel compensaties...De opwaartse curve is maar één element, de 'uitgespaarde' olie is een ander... (recht evenredig met de aangerekende bunkerprijs) . bij contracten moeten de prijzen vergelijkbaar zijn, olieverbruik en kostprijs zijn bij de offerteprijs naar ik aanneem dezelfde zijn voor niet-eco, scrubbers, of...op windenergie, waterstof, ammonia., lng .of combinatiemodellen. W De TCE spot heeft heel wat verloren van zijn waarde.. men leert er wel uit dat niet-eco niet meer voluit kan meedraaien...
Pommeke schreef op 8 maart 2021 08:21 :
Brent Crude(Contract van april)
70,62 Op 21/04/2020 was dat nog 19,33.
Ik meen dat het op die datum -(min) 37, 13 $ was. Ik ga zelf beginnen met alle dagen de spotprijzen te posten voor het vervoer van olie: momenteel -(min) 6300 $ op dag basis. Even zinloos.
krach03 schreef op 8 maart 2021 12:41 :
[...]
Ik meen dat het op die datum -(min) 37, 13 $ was.
Ik ga zelf beginnen met alle dagen de spotprijzen te posten voor het vervoer van olie:
momenteel -(min) 6300 $ op dag basis.
Even zinloos.
Misschien wat langetermijncontracten afsluiten :)
Fearnleys.... l In the Atlantic, the North Sea remains busy with a couple of deals ex Mongstad and Hound Point, drawing ships up on long ton-mile at slightly firmer numbers, latest at USD 4.3m to Korea... Als men dat 2x per jaar doet zijn de kosten voor de reder ong. 2,6 miljoen en de inkomsten 5,7..voor 260 dagen... (in dat soort contracten is wellicht de reele oliekost veschuldigd...)... de kapitaalkosten zijn ong 3,7 miljoen 260 dagen voor een neiw schip.... Negatieve spot rates....zegge ndus niets . De lange termijn charters voor een jaar staan weer op 28000 ...fearnleys, en de geimiddelde dagelijks fuelkosten staan daar in grafiek... jaargemiddeld 55000$..,met pieken van 80 000$). volgens hugo is dat 40 MT x 450 vlsfo Rotterdam bv....rekenmachine op groene stroom denk ik.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)