Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
lute11 schreef op 7 januari 2021 12:27 :
[...]
Je weet toch hoe het werkt hier, als je niet positief bent over euronav krijg je dit soort reacties.
Mijn opinie is dat euronav niet het hosanna aandeel, zoals het hier gepresenteerd wordt, is.
En als je er moe van wordt, dan is dit misschien niet de plek waar je moet zijn. Je moet je eigen gezondheid voorop stellen.
We worden moe van jouw negativiteit. Ik word moe van je foute weergave van mijn berichten. Ik spreek van de komende maanden zonder me uit te spreken over welke maand. Waarom ? Omdat dat nu net me niet echt interesseert. Kan januari, kan zelfs augustus zijn. Voor een LT belegger maken die maanden niet zoveel uit. Stop dus met je BS berichten aub
Yes we can schreef op 7 januari 2021 13:40 :
[...]
We worden moe van jouw negativiteit. Ik word moe van je foute weergave van mijn berichten. Ik spreek van de komende maanden zonder me uit te spreken over welke maand. Waarom ? Omdat dat nu net me niet echt interesseert. Kan januari, kan zelfs augustus zijn. Voor een LT belegger maken die maanden niet zoveel uit.
Stop dus met je BS berichten aub
Foute weergave van jou berichten? Het is 1 op 1 gekopieerd, iedereen kan dat nalezen. Het is jou bericht, dus jou BS.
lute11 schreef op 7 januari 2021 12:27 :
[...]
Je weet toch hoe het werkt hier, als je niet positief bent over euronav krijg je dit soort reacties.
Mijn opinie is dat euronav niet het hosanna aandeel, zoals het hier gepresenteerd wordt, is.
En als je er moe van wordt, dan is dit misschien niet de plek waar je moet zijn. Je moet je eigen gezondheid voorop stellen.
Ik doe het anders, als ik merk dat het stuk alleen een bepaalde richting wordt geschreven zonder onderbouwing dan stop ik met lezen. Ga gewoon naar het volgende.
cyclisch karakter van een aandeel --------------------------------------------- het cyclisch karakter i s markt gebonden: een overdreven reactie op een tekort... of teveel Op een overschatting volgt vaak een onderschatting maar pure marktgegevens worden soms verstoord door speciale gebeurtenissen: de contango en de sancties tegen russische tankers waren cyclisch 'niet passende' en tijdelijke verstoringen. naar een bodem toe, de cyclische bodem is niet echt bereikt:omdat corona de vraag verlaagt: Maar ook de gereserveerde opbrengsten can contango en boycot zorgen ervoor dar die niet zo laag wordt covid was weer zo'n storend element, nu in de andere richting...en weer tijdelijk, maar hoelang nog? het einde van corona dip zal ook het einde van de neerwaartse cyclus zijn... dan zalplannen nieuwbouw hard nodig zijn, ;;; Of een snelle vensnelling van de afbouw van oliebehoefte. Alhoewel de behoefte is één element Een lage prijs , mede door de lage dollar, zal die afbouw afremmen: ik denk dat er daardoor vanaf 2023 meer schepen zullen nodig zijn, dit jaar te bestellen,... en dat dus de nieuwbouwprijs zal moeten betaald worden, namelijk die nieuwbouwprijs die anticipeerd op dalende waarde van het schip, die nog sneller zal gaan dan nu... een nieuwbouw met een kapitaalkost van 8% en een waardevermindering jaar1 van 8 miljoen kost dus aan afschrijving en intrest 45 000 per dag. een vloot van 7 jaar oud heeft al maar de helft van kapitaaalkost, en de helft aan waardevermindering....kost dus maar de helft, en is op 1000 euro potentiele brandstofbesparing en 1000 euro exploitatiebesparing na evenveel waard. ... en even nodig
lute11 schreef op 7 januari 2021 15:13 :
[...]
Foute weergave van jou berichten?
Het is 1 op 1 gekopieerd, iedereen kan dat nalezen. Het is jou bericht, dus jou BS.
Is dat zo ? Ik spreek van de komende maanden. Wie geeft jou het recht om dit te vertalen naar deze maand ? Dus LEUGENAAR en gelieve hiermee te stoppen.
vplus -------- de oceania heeft momenteel voor 81 KUSD olie aan boord, boelkwaarde momenteel is die voorraad (200 000 MT) ong. 440 $ waard per MT .... er is dus momenteel een verlies van 57 miljoen omgebogen naar een degelijke meerwaarde.: geen preciezree data gekend Op alle andere schepen samen is de bunkervoorraad 11.893 KUSD ... olie voor rekening euronav de andere vplus is tot april verhuurd aan 35 000 $/maand (contract van 6 maand) de fso contracten vor de ulcc lopen dus nog bijna 12 jaar... de waarde van deze boten is moeilijk in te schatten,wel een ondergrens: de metaalwaarde ligt boven de 20 miljoen..per schip waardering vloot --------------------- (als men dan een waarde neemt van 54 miljoen x41 voor de vlcc, en 700 miljoen voor de iets oudere 26.5 suezmax ....(de helft is scrap metaalwaarde, de rest heeft enkele zeer mooie tc's...) dan weet men met zekerheid dat de vloot per aandeel ongeveer 16$ waard is, analisten onderschatten dit systematisch met meerdere dollars... willen ze me eens zeggen waarom? let wel die waarde van 54 miljoen is gebaseerd op een gepubliceerde prijs van 63 miljoen voor 5 jaar oud, die van euronav, in de veronderstelling dat als datum halfweg het gepubliceerde jaartal in dienst kwam, is nu 7 jaar en 3 maanden... vandaar een afwaardering van 9 miljoen tov de waarde na 5 jaar. op hun 17de hebbben ze dan de scrapwaarde bereikt... Indien er een herwaardering nodig is, dan ferm naar boven toe... ze zijn niet 4 , maar tot 14 miljoen waard per jaar...en dan nog concurrerend met nieuwbouw doe dus bij die waardering nog maar een zoveel bij, en hou er rekening mee dat over 5 jaar maar half zoveel aandelen meer in omloop zijn: 100 000 aandelen aan ?60?$.. ja, ik hou er rekening mee dat ze 40% van de winst uitbetalen als dividend... dat er evenveel aan aandeelinkopen gaat en de vlootwaarde constant gehouden wordt met de gereserveerde winst op de in rekening gebrachte 6 miljard... de schuld wordt bijna volledig gedekt met de lopende rekeningen... en nu er niet veel nieuwe contracten zijn en minder leningen zelfs volledig of meer.... (bunkervoorraad: bron euronav, Singapoor vlsfo actuele koers 440$/mt) 1mt=ongg 6 vaten, Advies verkopen aan den Hugo, ik blijf lekker zitten
prachtig stukje basinclab, je bedoelt vast 100.000.000 aandelen aan 60$ hopelijk krijg je gelijk :)
Waarop baseer je de aanname dat er over vijf jaar nog maar de helft van de aandelen zijn? Dan zou Euronav op vijf jaar nog dik 40 procent van de aandelen moeten inkopen? Het licht staat nu maar op groen voor een inkoop van 10 procent.
Hupla, de rates schieten omhoog. Winst in Q1 en dan kan Hugo aandelen inkopen vanaf april....
Tellen schreef op 8 januari 2021 05:37 :
Hupla, de rates schieten omhoog. Winst in Q1 en dan kan Hugo aandelen inkopen vanaf april....
Bron? Ik zie nergens hogere rates
@Basinclab Je komt waarschijnlijk uit die sector , toch zeker te zien aan je sterk inhoudelijke posts. By the way , weet jij waar Risky Bets zit, die kon er ook wat van. Of ben jij familie van hem of samengewerkt ? Maar ook jou info is tenminste doorgrond en objectief en sterkt ons om te blijven geloven in EURN Ik weet , je hebt ook geen kristallen bol maar als de bol aan het rollen gaat kan het vlug gaan met EURN en hopelijk naar boven Blijf aan boord man
Googlen op graphics dirty tanker 2021 en dan zie je serieze stijging VLCC, Suez en Afra
500K aandelen op half uurtje. We zijn vertrokken voor ritje naar 8-9
Vavli schreef op 8 januari 2021 02:34 :
Waarop baseer je de aanname dat er over vijf jaar nog maar de helft van de aandelen zijn? Dan zou Euronav op vijf jaar nog dik 40 procent van de aandelen moeten inkopen? Het licht staat nu maar op groen voor een inkoop van 10 procent.
-------------------------------------------------------------- euronav moet alleen voldoende winst maken om elk jaar 10% aan te kopen. in de vlcc app staan oook de tce koersen nodig voor 10% winst.... dat is echt niet onbereikbaar, en als het uit de hand loopt gaan de koersen veel hoger... OK, is een opportunistische, maar kansrijke overweging..
Als het transport van olie te weinig oplevert kan Euronav beter containers gaan vervoeren met zijn schepen. Er schijnt een enorm tekort aan lege containers te zijn in China. De prijzen voor het vervoer van containers zijn al verdriedubbeld. Het schijnt dat er er duizenden containers zijn gestrand in overslaghavens. Zo liggen de kerstinkopen van Engeland nog in een Marokkaanse haven. Er wordt zelfs al gesproken van lege schappen in Europa, doordat China niet verschepen kan. Wie weet hier meer van?
Ah, eindelijk de € 7 gepasseerd. Maar is daar een specifieke reden voor? Zie nergens echt nieuws... Zie wel een order in het orderboek voor 50k aandelen @ 7,00 dus voorlopig leun ik even achterover voordat ik besluit tot verkoop over te gaan. Inmiddels ook 24k aandelen @ 7,03.
[quote alias=Navigatix id=13069668 date=202101080956] Als het transport van olie te weinig oplevert kan Euronav beter containers gaan vervoeren met zijn schepen. Er schijnt een enorm tekort aan lege containers te zijn in China. De prijzen voor het vervoer van containers zijn al verdriedubbeld. Het schijnt dat er er duizenden containers zijn gestrand in overslaghavens. Zo liggen de kerstinkopen van Engeland nog in een Marokkaanse haven. Er wordt zelfs al gesproken van lege schappen in Europa, doordat China niet verschepen kan. Wie weet hier meer van? [Met een tanker kan men geen containers vervoeren/quote]
Toch maar uitgestapt @ 7,055. Rendement gepakt van 8,5% sinds 03/12. Heb er niet zoveel vertrouwen in, zowel dit aandeel als de marktontwikkelingen op korte termijn. Misschien dat er over een paar weken/maanden weer een mooi instapmoment zich voordoet.
Neder schreef op 8 januari 2021 10:15 :
Ah, eindelijk de € 7 gepasseerd. Maar is daar een specifieke reden voor? Zie nergens echt nieuws...
Zie wel een order in het orderboek voor 50k aandelen @ 7,00 dus voorlopig leun ik even achterover voordat ik besluit tot verkoop over te gaan.
Inmiddels ook 24k aandelen @ 7,03.
Ervaring leert mij dat een stijging zonder nieuws beter is dan met
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)