Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,222 8 mei 2024 15:08
  • +0,003 (+0,25%) Dagrange 1,217 - 1,227
  • 641.358 Gem. (3M) 2,2M

Postnl- december 2020

4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 247 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mr_Market 14 december 2020 12:55
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 14 december 2020 12:27:

    19 januari.....zal een mooi eerste kwartaal worden in 2021
    Drempelvrees weg, herhaalaankopen, nieuwsbrieven, kortingscodes etc. etc gaat een enorme blijvende boost geven aan de online handel. Buiten het feit dat er gewoonweg heel veel minder brick&mortar zal bestaan na het Covid drama voor de detailhandel.
  2. [verwijderd] 14 december 2020 13:07
    Een combinatie van Black Friday, coronadrukte en een oproep van burgemeesters om vooral online te bestellen zorgde er vorige week voor dat PostNL tegen zijn uiterste limiet aanzat. Als gevolg daarvan moest het bedrijf enkele webwinkels teleurstellen en kon het niet alle pakketten meer ophalen. Deze draconische maatregelen hoeven we dit jaar niet meer te verwachten.

    Dat legt Carlos Mendes Aguiar, commercieel directeur pakketten Benelux bij PostNL, uit in gesprek met Twinkle. Volgens Mendes Aguiar is PostNL nu weer in staat om alle pakketten op te halen en loopt de periode tot Kerst traditioneel anders dan bij relatief korte piekperiodes zoals Black Friday en Sinterklaas. ‘Wij hebben dit jaar in hele korte tijd de capaciteit moeten opschalen. In eerste instantie 40 procent en daarna nog eens 30 procent. Tot nu was het altijd voldoende om de pakjes – soms met een dag vertraging – uit te leveren. Maar de extreme drukte rond Black Friday had niemand voorzien. Op dit moment zijn wij in staat om alle pakjes op te halen. Na Sinterklaas gaan de meeste mensen aan Kerst denken en dan heb je bijna drie weken om bestellingen te doen. Dus je merkt dat dat gefaseerd gebeurt.’

    Tiental webwinkels de dupe
    Naar aanleiding van die extreme drukte en gevolgen voor sommige webwinkels stuurt PostNL vandaag een video naar de aangesloten webwinkeliers. Daarin blikt het bedrijf terug op de situatie en legt uit hoe het dan toch kon gebeuren dat bij enkele webwinkels de pakketten niet konden worden opgehaald. Mendes Aguiar: ‘Het is uiteindelijk een klein percentage webwinkels geweest waarbij een deel van de pakketten niet is opgehaald en we begrijpen heel goed dat dit ontzettend vervelend was. We hebben dit gedaan omdat de toevoer zo groot werd dat wij deze maatregelen wel moesten nemen omdat anders het systeem zou vastlopen. We schetsen natuurlijk vooraf verschillende scenario’s. We kunnen een maximaal aantal pakketten aan, en als deze situatie zich voordoet dan moeten we de toevoer even stoppen om te voorkomen dat het fout gaat. Dus we hebben bij grotere webklanten het verzoek neergelegd om een rit bijvoorbeeld een paar dagen uit te stellen en de toevoer iets af te remmen. Als je als webwinkel één rit per dag hebt en we komen één of twee dagen niet, dan kan ik mij voorstellen dat er webwinkels zijn die zeggen: als PostNL twee of drie dagen niet komt dan heeft dat veel gevolgen. Maar uiteindelijk zijn we het ook bij die webwinkels komen ophalen na twee of drie dagen.’

    Piekvergoeding
    En dan is er nog de piekvergoeding, die dit jaar voor het eerst door PostNL werd ingevoerd. Webwinkels betalen in de piekperiode 25 eurocent per pakket extra vanwege de maatregelen die PostNL neemt om de feestdagendrukte aan te kunnen. Maar als vervolgens pakketten niet worden opgehaald, krabben veel webwinkeliers zich toch achter de oren. Mendes Aguiar: ‘Ik kan mij voorstellen dat dat inderdaad vreemd overkomt. Wat wij doen in deze periode is extra capaciteit neerzetten om de extra volumes aan te kunnen. Dat zijn investeringen in extra locaties, meer vrachtwagens, personeel en bezorgbusjes. Die kosten zijn best fors en maken we om de webwinkelier beter te bedienen. Je ziet nu dat er zelfs nog meer pakketten het netwerk inkomen dat wij hadden voorzien, dus achteraf gezien hadden we nog meer capaciteit moeten toevoegen. De toeslag die wij vragen is echt een capaciteitsuitbreiding toeslag.’

    150 miljoen investeren in capaciteit
    Het uitbreiden van de bezorgcapaciteit is ook een onderwerp dat bij PostNL hoog op de agenda staat voor het komende jaar. Zo wordt er in 2021 150 miljoen geïnvesteerd om te zorgen dat er nog meer pakketten kunnen worden bezorgd. Mendes Aguiar: ‘Het gaat om 30 tot 40 procent extra capaciteit bovenop de reguliere capaciteit. We zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een dc in België en Westzaan (nabij Amsterdam). Daarnaast komt er een groot geautomatiseerd dc speciaal voor kleine pakketjes. De capaciteit van die laatste locatie is gelijkwaardig aan vier tot vijf dc’s. Dus eigenlijk bouwen we drie dc’s met de capaciteit van zes of zeven centra. We moeten ook wel veel capaciteit toevoegen, want de shift naar online is nog lang niet klaar. Als je als consument dingen langer dan drie maanden doet, wordt het onderdeel van je reguliere gedrag. En wij zien het aankoopgedrag structureel veranderen. Steeds meer mensen komen in aanraking met e-commerce en blijven hangen. Daarnaast blijft een deel van de werkzame bevolking naar verwachting ook na de coronacrisis thuiswerken, en zijn dus meer thuis om pakketten te ontvangen. Dit zijn allemaal trends voor een continue shift naar meer online.’
  3. [verwijderd] 14 december 2020 13:10
    Vier Fuso’s eCanter voor PostNL
    Fleetmanagement, Logistiek, Stadsdistributie, Trucks – Arjan Velthoven – 14 december 2020
    PostNL neemt voor haar stadsdistributieservice Stadslogistiek vier nieuwe Fuso’s eCanter in gebruik. In totaal heeft Stadslogistiek nu zes van deze elektrische stadsdistributietrucks in gebruik in Den Haag, Nijmegen, Tilburg, Amersfoort en Maastricht.

    Stadslogistiek willen PostNL en haar partners de stedelijke bezorgingslogistiek een nieuwe vorm geven door deze slimmer en duurzamer te maken. Partners van het initiatief zijn vooral verhuisbedrijven met een goede locatie aan de rand van de stad. Samen hebben zij zogenaamde groene stadsknooppunten gecreëerd. De klanten van Stadslogistiek zijn grotendeels bedrijven in de binnenstad en hun leveranciers hebben afgesproken om alle goederen op de hubs te leveren in plaats van op verschillende locaties in de binnenstad. Stadslogistiek haalt vervolgens alle goederen op bij de hubs en combineert leveringen aan de klanten in de binnenstad. Het voertuig in deze innovatieve logistieke operatie is de Fuso eCanter!

    De 7,49 ton wegende elektrische Fuso’s vervoeren allerlei goederen die op pallets tot zwaardere bundels worden samengevoegd en in de laadbak worden geladen, die een laadvermogen van maximaal 3,5 ton kan vervoeren. Typische leveringen kunnen printerpapier, koffiepapier of nieuwe handdoeken zijn, voor klanten zoals detailhandelaren, gemeentehuizen, ministeries of verzekeringskantoren. Met een bereik van 100 kilometer voldoet de Fuso eCanter aan de binnenstedelijke korte-afstandsdistributie-eisen van Stadslogistiek. s Avonds keren de eCanter-trucks terug naar hun respectievelijke hubs. Daar worden ze ’s nachts volledig opgeladen, zodat ze ’s ochtends met een nieuwe bezorgopdracht kunnen rijden naar het centrum van de stad.

    Tot nu toe zijn 18 Fuso’s eCanter geleverd aan klanten in Nederland. In de Verenigde Staten, Europa en Japan rijden klanten nu met meer dan 180 voertuigen in steden als New York, Los Angeles, Tokio, Berlijn, Londen, Amsterdam, Parijs, Kopenhagen en Lissabon.

    In het komende nummer van TTM.nl rijdt TTM.nl uitgebreid met de Fuso eCanter.
4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 247 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Resultaten PostNL nog slechter dan gevreesd, duurdere postzegel geen gamechanger

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links