Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 171,970 9 mei 2024 22:00
  • -2,750 (-1,57%) Dagrange 171,370 - 175,620
  • 65.950.292 Gem. (3M) 99,9M

Tesla blow-off

7.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 286 287 288 289 290 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dutcheon 25 november 2020 22:25
    de logica is dat sw index fondsen een gedeelte tesla moeten toevoegen aan hun portfolio... er moet voor ruim 8 miljard gekocht worden, dus de koers zal nog wel even opgedreven worden.

    als deze kunstmatige factor - S&P 500 opname - verdwijnt, zullen we waarschijnlijk toch weer richting 400 à 500 terugzakken (denderen?) en komt er weer een beter instapmoment als nu.

    Tenzij natuurlijk de 4e kwartaalcijfers weer beter zijn, wat niet uitgesloten is, en we ook nog een soort van perfecte storm krijgen van eindelijk weer een normale president en vaccins die in grote hoeveelheden beschikbaar komen.
  2. [verwijderd] 25 november 2020 22:43
    Laten we eerlijk zijn: de waarde van die 8 miljard is ondertussen al ferm overstegen.

    Ergens zit ik nog met volgend probleem wat betreft logica: Als de prijs al zo oploopt zonder dat de fondsen die de S&P500 volgen nu al kunnen aankopen en effectief moeten wachten tot officiële toetreding, dan vraag ik mij af welk fonds dit aandeel zal aankopen wanneer je bijna zeker weet dat na de aankoop de koers zomaar even 25% kan zakken omdat de reden van stijging net die toetreding is en niets anders. Er ontgaat mij waarschijnlijk iets ... :-)
  3. Vielsnol 26 november 2020 13:27
    quote:

    VeniVidi schreef op 25 november 2020 22:43:

    Laten we eerlijk zijn: de waarde van die 8 miljard is ondertussen al ferm overstegen.

    Ergens zit ik nog met volgend probleem wat betreft logica: Als de prijs al zo oploopt zonder dat de fondsen die de S&P500 volgen nu al kunnen aankopen en effectief moeten wachten tot officiële toetreding, dan vraag ik mij af welk fonds dit aandeel zal aankopen wanneer je bijna zeker weet dat na de aankoop de koers zomaar even 25% kan zakken omdat de reden van stijging net die toetreding is en niets anders. Er ontgaat mij waarschijnlijk iets ... :-)
    je kan moeilijk de s&p volgen behalve tesla , het lijkt me niet ondenkbaar dat we naar 800 gaan. Daarna gaan we wel weer even corrigeren , tenzij er weer snel goed nieuws als katalysator komt. Echter binnen 5 tot 10 jaar gaat 600 euro een koopje zijn.

  4. [verwijderd] 26 november 2020 15:31
    quote:

    Vielsnol schreef op 26 november 2020 13:27:

    [...]

    je kan moeilijk de s&p volgen behalve tesla , het lijkt me niet ondenkbaar dat we naar 800 gaan. Daarna gaan we wel weer even corrigeren , tenzij er weer snel goed nieuws als katalysator komt. Echter binnen 5 tot 10 jaar gaat 600 euro een koopje zijn.

    Of niet.
    Tegen die tijd wordt Tesla wellicht aan alle kanten ingehaald of bijgebeend door de overige producenten.

    Denk je echt dat Tesla voor eeuwig en altijd de enige aanbieder zal zijn van EV's?

    En zodra de concurrente heviger wordt, hoe wordt dan deze exorbitante waarde dan nog onderbouwd?
    Dan zal het gewoon een autobouwer zijn zoals elke andere en zal de koers vanzelf synchroon gaan lopen met de anderen.
  5. [verwijderd] 26 november 2020 19:00
    Ben je vergeten dat er een aandelensplitsing is geweest. Tesla staat op ongeveer 2870 dollar (voor de splitsing), bizar. Niemand weet precies wat ze op een auto verdienen, waarschijnlijk niet veel. Inkomsten komen uit verkoop van emissierechten. Dat zal op den duur verdwijnen en wat blijft er dan over....... Op de moment lijkt mij een koers van tussen de 100 en 200 een stuk realistischer.

    je kan moeilijk de s&p volgen behalve tesla , het lijkt me niet ondenkbaar dat we naar 800 gaan. Daarna gaan we wel weer even corrigeren , tenzij er weer snel goed nieuws als katalysator komt. Echter binnen 5 tot 10 jaar gaat 600 euro een koopje zijn.

    [/quote]
  6. [verwijderd] 26 november 2020 20:36
    Ik ga er nog steeds van uit dat auto's maken niet de core business zal blijven van Tesla, maar bijvoorbeeld wel de uitrol van gelieerde diensten. De vraag is enkel hoe innovatief ze zullen blijven op dat vlak. De koers nu is exorbitant en zit vol met (volgens mij teveel) verwachting en de cijfers zullen de verwachting op een gegeven punt moeten volgen. En puur rationeel geloof ik niet dat Tesla ooit de huidige waarde zal kunnen evenaren met de huidige koers eenmaal er echt zal moeten geleverd worden.
  7. löngterm 28 november 2020 11:08
    Zit nog steeds long met een kleine positie van 30 aandelen. Op termijn zijn deze koersen nog steeds erg laag maar op het moment lopen we ook wel erg ver op de feiten vooruit. Hoe dan ook veruit het meest interessante aandeel op de beurs en er zit echt toekomst in. 2 jaar terug werd ik nog uitgelachen als ik de vergelijking met Apple maakt. Als we nu nog twee jaar wachten zal zelfs die vergelijking peunuts blijken.
  8. forum rang 6 'belegger'' 28 november 2020 13:45
    Techniek en industrie hangt aan elkaar van toeleveranciers en samenwerkingsverbanden. Een bedrijf als ASML is uniek met hun EUV, maar dat zou niet mogelijk zijn zonder 200 hoogwaardige toeleveranciers. Ik lees dan wel eens dat ze bij Tesla zelf accu's en chips (gaan) maken. Het gaat er bij nog niet in dat Panasonic en Nvidia daarmee ineens een stel kneuzen zouden zijn. Zie ook Samsung en TSMC bij Apple. Verder levert Tesla oplossingen voor solar en storage, maar ook daar zijn er andere spelers.

    Bij Tesla ben ik benieuwd wat nu precies hun innovatieve voorsprong is en of zij dingen doen die anderen niet kunnen. Niet om het op te hemelen of af te kraken, maar gewoon uit interesse.
  9. Dutcheon 29 november 2020 18:36
    quote:

    'Belegger' schreef op 28 november 2020 13:45:

    Techniek en industrie hangt aan elkaar van toeleveranciers en samenwerkingsverbanden. Een bedrijf als ASML is uniek met hun EUV, maar dat zou niet mogelijk zijn zonder 200 hoogwaardige toeleveranciers. Ik lees dan wel eens dat ze bij Tesla zelf accu's en chips (gaan) maken. Het gaat er bij nog niet in dat Panasonic en Nvidia daarmee ineens een stel kneuzen zouden zijn. Zie ook Samsung en TSMC bij Apple. Verder levert Tesla oplossingen voor solar en storage, maar ook daar zijn er andere spelers.

    Bij Tesla ben ik benieuwd wat nu precies hun innovatieve voorsprong is en of zij dingen doen die anderen niet kunnen. Niet om het op te hemelen of af te kraken, maar gewoon uit interesse.
    Die informatie moet je zelf gaan zoeken en je verdiepen in het merk... ik kan hier wel opnieuw mijn gevormde mening neerzetten op basis van wat ik inmiddels weet maar als je echt overtuigd wilt raken verdiep je er dan zelf in. Speur eens op electrek.co/ rond, dan zie je meteen wat de EV concurrentie doet, das geen verkeerde start.
  10. eerlijkheid 5 december 2020 06:39
    Tesla-oprichter en ceo, Elon Musk was op CNN.
    Elon Musk vindt dat de beurswaarde van Tesla meer te maken heeft met de torenhoge verwachtingen, dan met de huidige winst.
    Als dat duidelijk wordt, zakt onze beurskoers in elkaar als een soufflé.
    Dit doet me terugdenken aan zijn korte tweet van aandelenkoers Tesla te hoog naar mijn mening.
    De aandelenkoers kelderde dan ook flink na zijn tweet.
    Is het nu terug zijn bedoeling om de aandelenkoers te laten kelderen, zodat de S&P 500 en de fondsenbeheerders met een dikke korting kunnen instappen op 21/12/2020?
    Dit noem ik manipulatie.
7.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 286 287 288 289 290 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links