Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Een bedenking van mijn kant, kritische noten steeds welkom. Wanneer alle tankerrederijen serieus onder NAV noteren dan hebben ze totaal geen incentive om nieuwbouwschepen aan te kopen, zelf tweedehands schepen van een ander kopen is te duur, je kan immers goedkoper een andere rederij volledig inlijven of eigen aandelen inkopen. Daarenboven is er IMO 2030 wat het extra risicovol maakt om nu al een keuze ivm aandrijving te maken. Ik zie het een beetje als het kinderspel stoelendans, alleen heeft covid ervoor gezorgd dat er nu minder kinderen zijn, echter beetje bij beetje zullen er stoelen wegvallen en mogelijks komen er weer kinderen bij na het vaccin. Rates en de koers zal laag blijven totdat er 1 stoel tekort is. Daarna zullen de vrachten weer de pan uitswingen en nieuwe stoelen/schepen zullen er niet in aanbouw zijn. Tijd en cash is er nodig om deze periode te overbruggen Euronav heeft cash, maar hebben de huige aandeelhouders geduld? Ik probeer alvast geduld op te brengen.
Long Short schreef op 12 november 2020 20:02 :
Een bedenking van mijn kant, kritische noten steeds welkom.
Wanneer alle tankerrederijen serieus onder NAV noteren dan hebben ze totaal geen incentive om nieuwbouwschepen aan te kopen, zelf tweedehands schepen van een ander kopen is te duur, je kan immers goedkoper een andere rederij volledig inlijven of eigen aandelen inkopen. Daarenboven is er IMO 2030 wat het extra risicovol maakt om nu al een keuze ivm aandrijving te maken. Ik zie het een beetje als het kinderspel stoelendans, alleen heeft covid ervoor gezorgd dat er nu minder kinderen zijn, echter beetje bij beetje zullen er stoelen wegvallen en mogelijks komen er weer kinderen bij na het vaccin. Rates en de koers zal laag blijven totdat er 1 stoel tekort is. Daarna zullen de vrachten weer de pan uitswingen en nieuwe stoelen/schepen zullen er niet in aanbouw zijn. Tijd en cash is er nodig om deze periode te overbruggen Euronav heeft cash, maar hebben de huige aandeelhouders geduld? Ik probeer alvast geduld op te brengen.
Volg ik je deels in. Komt bij dat door de oudere vloot in de industrie veel schepen voor de keuze staan om al dan niet te scrappen.
Ben benieuwd hoeveel stuks Hugo tot eind dit jaar zal bijkopen
JaneJungle schreef op 12 november 2020 17:49 :
[...]
Geweldig hoe “mensen” reageren als het niet goed gaat. Of een ander een keer beter doet.
Ik heb niets te verbergen. Ik heb screenshot van mijn portefeuille toen ook als bijlage geüpload.
Ondertussen heb ik trouwens wat meer stuks bijgekocht. Winst is nog maar 44.000€.
Hoop dat je niet uit elkaar klapt van afgunst.
Ik gun iedereen mooie winsten. Van veel stijl vind ik het echter niet getuigen om er bedragen op te kleven. Dit brengt voor niemand meerwaarde op dit forum en is inhoudelijk eerder iets voor Facebook, waar het er vooral om gaat om op te scheppen.
Ik ben nieuw op dit forum, maar kan er mij iemand verklaren hoe het komt dat Euronav steeds, wanneer Wall Steet opent, een "tik" krijgt en de koers plots alle kanten uitschiet ?
Gevonden op Seeking Alpha: Euronav Trades At $8.26, Paid $1.66 In Dividends And Bought Back 6% Of Shares Summary Euronav returned 80% of profit to shareholders through 1/2 buyback and 1/2 dividends. The firm is very cautious about the near future for VLCC rates. The company managed to partake in a pilot green bond financing. Shares are very cheap whether you look at price-to-book ratio or price-to-earningsratio.seekingalpha.com/article/4388762-euro...
JaneJungle schreef op 12 november 2020 17:51 :
Was trouwens hier ook niet zo een mooie beursdag. Bij Shell ook niet hoor, maar daar kreeg je dividend...is hier ook dividend uitbetaald?
Veel succes morgen. Al verwacht ik niet heel veel goeds morgen voor Euronav.
Volgens mij staat Euronav veel te hoog.
Koers rond 5,50€ zou terecht zijn denk ik.
Afgunst zeker niet, ik kan vlot concurreren met je portefeuille. Er heeft gewoon niemand behoefte aan opschepperij en 0.0 inhoudelijke bijdrage.
nieuwbouw: er komt eindelijk weer nieuwbouw: 2 schepen bestelt aan 88,5 miljoen $ door 'koreaan' cido levering half 2022. (intussen zijn er al heel wat scraps) omdat dit schip rendabel zou zijn, zijn afschrijvingen nodig 5miljoen en evenveel intrest ... dat is zowat 10 miljoen. dan zal een oudere vlcc ook wel 8 miljoen opbrengen... dat zou goed zijn voor 1,2 $ winst per aandeel(210 miljoen), waarmee ze jaarlijks 10% kunnen kopen.... en nog wat over hebben voor dividend: ik zie in die investering een overtuiging dat die tarieven haalbaar zijn, en waarschijnlijk nog meer...
Holalala schreef op 13 november 2020 16:21 :
Ik ben nieuw op dit forum, maar kan er mij iemand verklaren hoe het komt dat Euronav steeds, wanneer Wall Steet opent, een "tik" krijgt en de koers plots alle kanten uitschiet ?
dat is een trend die me ook al minstens 6 maanden is opgevallen maar helaas geen verklaring hiervoor. Zet wel tot denken als men wil kopen en verkopen dit net voor of achter US open te doen
Net eindelijk de tijd gevonden om het hele verslag van Euronav Q3 results te lezen. Ik vind het toch enorm positief moet ik zeggen. Ook al lijkt dat voor sommigen niet zo.
euronav mag blijkbaar niet meestijgen met de tech-bubble... het volgt eerder de oliesector, en die zie ik maar gedeeltelijk herstellen Er is een zekere correlatie...maar ik denk fel overschat: de winst ligt elders peak oil 2028 zal zowat de totale vlcc vloot vergen die nu beschikbaar is... terwijl nu een groot deel niet voor transport gebruikt wordt of voor scrap is voorbestemd. Aan de huidige tarieven verwachten we felle verliezen op de spot. doch die verliezen zijn slechts een fractie van de voorjaarswinsten die .de tankermaatschappijen boekten: bij schaarste is geen bovengrens voor de tarieven Vooral afschrijvingen en intresten zijn niet-transport gerelateerd : de tce-spotprijs en samengaande omzet is grotendeels extra cash-flow, en het zakencijfer van termijncontracten is zet een bodem voor het verlies de vraag van 1 miljard is 'heeft hugo gelijk met zijn verwachte scraps', en ik denk het wel, maar wil ook het andere scenario een kans geven... bij peak oil begint het volume aan olieproductie per definitie te dalen. De kostprijs van de hernieuwbare energie zal een grote invloed hebben op de omschakeling naar duurzamer productie, zeg maar zonder olie: de snelheid van die transitie is bepalend voor de uiteindelijke piekdatum en de volumekrimp daarachter. Die kan ervoor zorgen dat ook zonder nieuwbouw een groeined overaanbod aan tankers ontstaat. Dit kan alleen voorkomen worden door een periode van relatieve schaarste te programmeren... indien dan de schepen die nu meer dan 10 jaar oud zijn, zouden naar scrap gaan... wel dat is nu de vraag: als ze naar scrap gaan is er een groot probleem; ik zie die niet in 5,5 jaar vervangen worden, nu bestellen in leveren half 2022... stel dat er dan 400 vlcc(= de helft) moeten vervangen worden, dat is dan 73 per jaar... eco-scrubber type kost nu 88 miljoen$ en moet ongeveer 9 miljoen per jaar scoren om dan na 4 jaar aan intrest en afschrijving al 4x 8 miljoen te hebben gekost...(helft intrest, helft afschrijving) het heeft dan dus nauwelijks winst opgebracht...en het staat nog steeds in de boeken voor 72 miljoen let wel, die nieuwe schepen worden van dan af geconfronteerd met steeds minder volumes, en niet helemaal gecompenseerd door scraps... snelle scrap voor niet eco, en dan een lange periode zonder scrap en overaanbod van transport...en verlieslatende prijzen. Dan maar geen nieuwbouw??? Wat zal de oplossing zijn? de huidige boten levend houden, en over de dure revisies van 17,5 en 20 jaar 'loodsen' ... dan zal een veel beperkter aantal nieuwbouwschepen nodig zijn. Slechts kapitaalkrachtige bedrijven zullen het alleen aankunnen. Dit zal leiden tot schaarste tot aan de peak-oil periode, maar het overaanbod beperken achteraf. Er zal dan nog een tijdje overaanbod zijn, maar niet evenveel als vandaag om geleidelijk aan een stijgend tekort aan tankers op te leveren met hoge prijzen tussen 2023-2030 ik voorzie dat de scraps er gemiddeld pas vanaf 22,5 jaar komen, en zeer goedkoop op de markt zullen komen. De nieuwbouw zal hoe dan ook duur blijven... Er kunnen dus nog 2 jaar komen, van beperkte verliezen voor euronav , maar wel met blijvend een positieve cashflow en liquiditeit. De schepen die niet naar scrap gaan zullen niet veel opbrengen en ook relatief veel in droogdok belanden... maar als ze 2028 halen zullen ze nog veel opbrengen. Eco schepen vanaf 2005 gaan daarom nog een aantal verliesmaanden tolereren..ze zijn sowieso goedkoper dan nieuwbouw...Een aantal schepen zal daardoor misschien niet zo vlug naar scrap gaan en op korte termijn de verliezen beperken bv. met contango strategieen... voor euronav betekend dat wellicht dat ze geen schepen moeten scrappen voor de piek, en dat die dan volledig afgeschreven en inrestvrij zijn...dat zou wellicht winsten opleveren die afhankelijk van de schaarste aan boten kunnen oplopen tot 14-15 miljoen $ per vlcc per jaar: dat is nog altijd goedkoper dan nieuwbouw die later alleen geld kost... in die hypothese maakt euronav nog kleine verliezen (0.3 $ gedurende 6 kwartalen)maar dan groeiende winsten van 1$ a 2$ ..;;... Per kwartaal resume: - ofwel dure nieuwbouw en snelle schaarste door scrap : nieuwbouw omwille van de hoge spot-prijs - ofwel scrap uitstellen tot 20-25 jaar voor de eco schepen: dan is er veel minder nieuwbouw nodig, maar het schaarste probleem komt later, en die latere nieuwbouw wordt geconfronteerd met dalende volumevraag Hugo de stoop verwacht eerder die snelle scrap, en snel hogere tarieven maar hij zal ook wel rekening houden met het feit dat ze er misschien niet komen...maar ook veel minder nieuwbouw. Ook dan zijn de vooruitzichten voor euronav super, maar op middellange termijn. sommige oliebedijven voorzien in hun planning eind 2022 weer olieprijzen van 60$...als dat zich in de futures aftekend krijgen we weer contango, en dan...
Hallo Basinclab, mooie redenering die je daar opzet en het is inderdaad altijd goed om na te denken over wat er gebeurt indien het verwachte scenario niet uitkomt. Ik verwacht ook wel dat de scraps er aan komen. Stel dat ze dat niet doen en dus surveys ondergaan. Houden deze ook dry docking in? En is er dan mogelijkheid dat daar vertragingen ontstaan daar er veel uitgestelde dry docks nu zullen gebeuren? In dat deel heb ik me nog niet verdiept vandaar de vraag.
natuurlijk die surveys met de verplaatsingen naar dudocks is algauw een kwartaal out denk ik.... misschien is een van de redenen van het overaanbod juist dat men nu al die scrap-kandidaten nog wat laat varen...en niet meer op tijd zal zijn voor een volgende survey te boeken En wellicht dusgeen drydock plannen, om eventueel de beslissing ' scrappen 'te nemen op het laatste moment. wellicht kunne ze dan later alsnog de survey doen, en terug in dienst komen, na een langere time-out... dit zal in een beperkte mate ook wel wegen op het aantal beschikbare vlcc Het is best mogelijk dat zij die daar later toe beslissen, tijdens een drukkere periode (januari?) een tijdje niet meer beschikbaar zijn en dan voor schaarste zorgen. Hoe dan ook, ik denk dat er nu voor euronav kwartaalverlies komt, beperkt , maar met de nieuwe schepen en zonder drydocks kan het eerste kwartaal wellicht opnieuw en meer dan ooit winstgevend worden... en dus verdergegaan met de winstgevende aandeleninkoop. Euronavs krediet swapping van 715 imiljoen: okeanis die iets vergelijkbaar deed zegt dat het de breakeven prijs met 500 euro per dag per vlcc deed zakken... (fixed rentelening aan...0.325%) Natuurlijk is het de vraag hoe snel en hoeveel er wordt gescrapt, en of die oudere vlcc wel beschikbaar zijn voor transport en niet geblokkeerd voor opslag. Een winterprik zou kunnen volstaan om daaromtrent snel duidelijkheid te krijgen. Snel economisch herstel zou zich ook kunnen uiten in contango op de olie futures markten, en dan moet de spot daarmee concureren: een contango van 3 euro op 6 maand is algauw 30000 per dag...en als ze in 2 jaar 20 euro stijgen, zoals sommige olie-majors projecteren in hun perspectieven, dan is dat nog een pak meer...: dan investeert men nog beter in een volle vlcc -200 milj$ per jaar-dan in die oliemajor... men zal dan daarvoor niet de recentste schepen gebruiken, maar die nog duurder betalen op de spot Maar gezien er nu weer enige interesse is voor nieuwbouw, zal de spotprijs wel terug stijgen... Een nieuwbouw kost nu dus 88 000 000 $... als je dan rekening houdt met de financieringskosten in beginjaren (deels voorafgaand aan de baten) en de afschrijving... dan moet de spotprijs wel omhoog: het is een squeeze: of spotprijzen op niveau of geen nieuwbouw Okeanis heeft vergelijkbare nieuwbouw als die van euronav...die gaat van de hand aan breakeven koersen voor terlijncontracten...Op korte termijn betekend dat wel een grote cashflow, maar geen winst... de winst moet komen na de uitbating...Er komt alleen genoeg nieuwbouw als er wat meer wordt betaald, of als daar uitzicht op is en het alternatief is schaarste
Hi! Ik ben nieuw op het Euronav forum en heb (voorlopig) nog geen positie. Ik kom hier terecht via Trends magazine uitgave afgelopen week. Euronav zal het equivalent van 0.18 USD uitkeren als dividend (helft als brutodividend en andere helft via een inkoopprogramma van eigen aandelen. Wanneer wordt dit brutodividend uitgekeerd (wanneer moet je hiervoor een positie hebben?) en heeft het inkoopprogramma een impact op uw positie? bedankt alvast
Blancaut_tb schreef op 16 november 2020 07:53 :
Hi!
Ik ben nieuw op het Euronav forum en heb (voorlopig) nog geen positie.
Ik kom hier terecht via Trends magazine uitgave afgelopen week.
Euronav zal het equivalent van 0.18 USD uitkeren als dividend (helft als brutodividend en andere helft via een inkoopprogramma van eigen aandelen. Wanneer wordt dit brutodividend uitgekeerd (wanneer moet je hiervoor een positie hebben?) en heeft het inkoopprogramma een impact op uw positie?
bedankt alvast
Q3-2020 dividend (coupon 23): Ex dividend 19 november 2020 Registratiedatum 20 november 2020 Betalingsdatum 30 november 2020
DW Services schreef op 16 november 2020 08:21 :
[...]
Q3-2020 dividend (coupon 23):
Ex dividend 19 november 2020
Registratiedatum 20 november 2020
Betalingsdatum 30 november 2020
Dus vandaag inkopen zorgt ervoor dat ik het dividend krijg?
enkel de aandelen kopen voor het dividend van 0.18 USD is niet de moeite , tenzij je voor lange termijn wilt beleggen
Aquila84 schreef op 16 november 2020 10:41 :
enkel de aandelen kopen voor het dividend van 0.18 USD is niet de moeite , tenzij je voor lange termijn wilt beleggen
Dat weet ik. Maar ik overweeg in te stappen voor LT (gezien de waardering momenteel, op laagtepunt laatste 5 jaar). en an verkies ik om deze week in te stappen en het dividend te ontvangen
Ben benieuwd wat de toekomst brengt :) ik heb nu dermate veel winst op de rest van mijn portfolio dat ik eigenlijk aan het wachten ben op een beetje koersdaling om substantieel per 10 k stuks gestaffeld in te stappen
Blancaut_tb schreef op 16 november 2020 10:54 :
[...]
Dat weet ik.
Maar ik overweeg in te stappen voor LT (gezien de waardering momenteel, op laagtepunt laatste 5 jaar). en an verkies ik om deze week in te stappen en het dividend te ontvangen
Dan moet je voor 19/11 instappen. Als je een perspectief hebt van minstens een jaar, ga je zeker een aardige winst maken.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
Nextensa
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)