Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Wat lees jij dan wat ik niet zie wat goed zou moeten zijn voor Alfen Aandeel wel 1.5% hoger nu
Ik lees hier een interessante discussie over de waardering van Alfen. Ik ben van mening dat het nog iets te vroeg is om naar P/E te kijken bij Alfen. Het is een typisch groei-bedrijf met op dit moment nog een negatieve cashflow. Dit laatste is geen probleem in dit stadium van de groei. Ik kijk naast P/E bij groeibedrijven vooral naar Price to revenues /sales (P/S). En je betaald nu ongeveer 5x revenues (TTM). Dit is helemaal geen extreme waardering, kijkende naar veel technogie groei aandelen op de nasdaq is dit zelfs erg laag. Daar is een P/S van > 20 vrij normaal. Toegegeven, die laatste vergelijking is wellicht niet niet valide omdat dit vaak bedrijven zijn met veel hogere margins. Mijn conclusie. Met deze groei en de verwachte groei komende jaren als gevolg van de energie transitie denk ik niet dat het aandeel erg duur is
Thanxx voor je visie En nou omhoog met die koers
WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen gaat een groter deel van het onderzoeksbudget besteden aan de ontwikkeling van elektrische en zelfrijdende auto's. Zo wil de Duitse autofabrikant de strijd aangaan met concurrent Tesla, dat op dit moment leidend is op dat gebied. Tot 2025 moet ongeveer de helft van het onderzoeksbudget van in totaal 150 miljard euro aan de ontwikkeling van elektrische en zelfrijdende auto's worden uitgegeven. Een jaar geleden werd daar nog 60 miljard euro voor geoormerkt. Vorige week zei Volkswagen-topman Herbert Diess nog dat het beter zou zijn voor de ontwikkeling van elektrisch rijden als Joe Biden verkozen zou worden tot president van de Verenigde Staten. De VS zijn een belangrijke markt voor de automaker en volgens hem is het Democratische programma naar verwachting meer in overeenstemming met de wereldwijde strategie van Volkswagen. Er was toch iets met VW, Engeland en Alfen?
Minder verkopers dan kopers ;-)
Oeps, terug boven de €60. Vinden hun weg terug naar Alfen.
Ze vertrokken te paard en keren te voet terug ;=)
AMSTERDAM (AFN) - Fastned heeft ruim 17 miljoen miljoen euro opgehaald met de uitgifte van obligaties. Daarnaast hebben investeerders bijna 4 miljoen euro aan schuldpapier uit eerdere uitgiften verlengd. De uitbater van snellaadstations voor elektrische auto's gaat het geld gebruiken om verder te groeien. Alle nieuw uitgegeven obligaties met een rente van 6 procent hebben een looptijd tot november 2025. Inclusief eerdere verlengingen heeft Fastned de aflossingsverplichting voor 2021 en 2022 teruggebracht met ruim 6,5 miljoen euro. "Met de opbrengst van deze obligatieronde kunnen we onder andere de capaciteit van ons netwerk weer verder uitbreiden", zegt directeur Michiel Langezaal. "Snellaadinfrastructuur geeft vrijheid aan elektrische rijders en versnelt de transitie naar duurzame mobiliteit." Fastned heeft momenteel 129 snellaadstations gebouwd in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Het bedrijf werkt aan uitbreiding naar Frankrijk en Zwitserlan Hebben ze bij Fastned weer cash om paaltjes en snellaadstations te kopen.
Wat is het toch stil aan deze kant ?? Niemand iets leuks / nieuws te melden wat van belang kan zijn. ??
Nou de koers doet het lekker. Heb ik geen reden voor nodig.
+ €1,40 in de afgelopen 20 minuten, lekker.
Ja, gaat lekker zo. Heeft misschien wel te maken met het feit dat Europa 800 miljard wil gaan investeren tot 2050 in stroom op zee. Hier pikken Alfen, Sif en TKH zeker de nodige graantjes van mee.
Autobouwers weten ook dat het einde van de brandstofmotor in zicht komt Elektrisch rijden Steeds meer landen willen verkoop van benzine- en dieselauto’s verbieden, nu ook het VK. Wat betekent dit voor autobouwer Fabricage van brandstofmotoren in een Opel-fabriek in het Hongaarse Szentgotthard. Fabricage van brandstofmotoren in een Opel-fabriek in het Hongaarse Szentgotthard. De grootste ambities voor elektrisch rijden liggen vooralsnog buiten de Europese Unie. Wie over vijf jaar een nieuwe auto in Noorwegen wil kopen, zal niet meer voor een benzine- of dielselauto kunnen kiezen. Voor IJsland ligt die deadline op 2030. Woensdag kwamen daar de ambities van het Verenigd Koninkrijk bij. In 2030 mogen alleen nog nieuwe elektrische en hybride (tot 2035) auto’s verkocht worden, als de plannen van premier Boris Johnson worden gerealiseerd. Hoe zit dat in Nederland? Is de verkoop van een nieuwe auto met een verbrandingsmotor over tien jaar nog toegestaan? En is de auto-industrie klaar om zo’n verbod op te vangen? Het streven van het vorig jaar gesloten klimaatakkoord is helder: in 2030 zijn alle nieuwe auto’s elektrisch. Maar anders dan de Britse regering kan Nederland als Europese lidstaat niet zomaar de verkoop van nieuwe fossiele auto’s verbieden. „Tien EU-landen, waaronder Nederland, hebben eerder aangegeven dat lidstaten zelf voor zo’n verbod moeten kunnen kiezen”, zegt Maarten van Biezen van de Vereniging Elektrische Rijders. „Vooralsnog richt Brussel zich op de aanscherping van uitstootnormen voor 2030. Komende zomer zullen die weer scherper worden, waardoor het elektrisch rijden in de praktijk een impuls krijgt.” Nu ligt die norm voor 2030 nog op 37,5 procent (gerekend vanaf 2021), en de verwachting is dat die wordt aangescherpt tot minimaal 50 procent. Maar een Europees verbod in 2030 zou veel efficiënter zijn, zegt Van Biezen, die deelnam aan het klimaatakkoord. „Anders moet je het gaan zoeken in zero-emissiezones en in parkeerbeleid om het rijden in brandstofauto’s zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. En elektrisch rijden via fiscale maatregelen zo aantrekkelijk mogelijk maken. Maar dat kost geld.” Een verbod op fossiele auto’s ligt erg gevoelig binnen de Europese Unie, al klinken zelfs in Duitsland binnen de conservatieve CSU geluiden om benzineauto’s na 2035 te verbieden. Toen NRC onlangs aan verantwoordelijk Eurocommissaris Frans Timmermans vroeg of de Commissie zo’n verbod overwoog, antwoordde hij omfloerst. „Als je emissieloze auto’s kunt hebben met een verbrandingsmotor: be our guest. Maar op dit moment lijkt elektrificering de meest logische techniek.” Toch is het de vraag of het huidige Nederlandse streven in 2030 – geen nieuwe fossiele auto’s meer – zonder een verbod haalbaar is. De verwachting is nu dat slechts 35 procent van de nieuwe auto’s in Nederland dan elektrisch zal zijn. Nu ligt dat rond de 12 procent. Maar deze prognose zegt Van Biezen weinig. „In het klimaatakkoord is afgesproken om in 2024 opnieuw te bekijken welk beleid nodig is om op die 100 procent uit te komen.” Een Europees verbod zou wel een serieuze bijdrage leveren aan de reductie van de CO2-uitstoot, zegt Van Biezen. „Met het nu voorgenomen beleid realiseert ‘mobiliteit’ in Nederland in 2030 een CO2-reductie van 2 procent. Wat echt helpt, is snel elektrificeren.” Lees ook:Subsidie bijna op voor koper van elektrische auto Voor de auto-industrie zijn aankondigingen zoals die van de Britse regering nauwelijks onverwacht te noemen. Ze weten dat het einde van de brandstofmotor in zicht komt. Maar de termijn waarop is wel spannend. Volkswagen zei in 2018 al min of meer dat het van plan was rond 2030 te stoppen met het verkopen van nieuwe brandstofauto’s. Dat bedrijf staat bekend als relatief ambitieus. Daimler meldde vorig jaar dat het in 2030 wil dat de helft van z’n verkochte auto’s elektrisch en hybride zijn, om in de jaren daarna naar nul te gaan (sindsdien hebben de elektro-verkopen wel een groter dan verwachte vlucht genomen). De consequenties van zo’n vervroeging vallen echter nog lastig in te schatten. Die hangen af van allerlei factoren, zoals de snelheid waarmee de kostprijs van een elektrische auto daalt en batterij-innovaties. Toyota tegemoetkomen De Duitse automarktanalist Matthias Schmidt denkt dat het voor veel automakers best te doen kan zijn. „Vanwege strenge CO2-regels wordt het voor automerken op den duur steeds logischer om veel elektrische auto’s op de markt te brengen.” Nu verdienen automakers daar nog duidelijk minder aan dan aan brandstofauto’s. Die achterliggende techniek beheersen ze immers tot in de puntjes, anders dan bij de elektrische modellen. Maar er komt een punt waarop ze wél meer kunnen verdienen aan elektrische auto’s dan aan brandstofauto’s, en dan gaat het waarschijnlijk hard. Het is volgens Schmidt ook van belang om goed te kijken naar de nuanceringen in de verboden. Die kunnen nog best veel uitmaken. Zo wil het Verenigd Koninkrijk hybride auto’s pas in 2035 verbieden. „Ik denk dat ze daarmee misschien Toyota proberen tegemoet te komen, dat een fabriek heeft in het VK.” Toyota staat bekend om z’n hybride-strategie. „Het zou een grote klap zijn als die fabriek opeens dicht moet. Het VK gaat op dit moment bijna op de knieën om buitenlandse investeringen aan te trekken.” Lees ook:Traditionele autobouwers gaan de strijd aan met Tesla Echt spannend wordt het vooral voor alle kleine toeleveranciers Echt spannend wordt het vooral voor Europa’s honderden kleinere toeleveranciers die brandstofmotoren maken. Voor deze bedrijven is elektrisch rijden een veel grotere bedreiging dan voor de autobouwers zelf. Elektrische auto’s hebben veel minder onderdelen, wat gesymboliseerd wordt door wat er bij een Tesla onder de motorkap zit: een lege tweede bagageruimte. In deze sector wordt gevreesd voor significant baanverlies. Schattingen lopen zeer uiteen en houden niet altijd rekening met nieuwe banen door elektrisch rijden, maar volgens een studie zou het alleen in Duitsland al om 600.000 banen kunnen gaan. De toeleveringsbranche strijdt al jaren tegen een mogelijk verbod op bijvoorbeeld de brandstofmotor en wil juist de ruimte krijgen voor innovaties als biodiesel. Maar hoe meer er gepraat wordt over een verbod, hoe minder reëel dat lijkt.
Lekker einde van de week. Kerk nog maar eens net. Maar vorig jaar nov voor 19 gekocht. En blijven zitten soms tegen beter weten in. Maar eerlijk is eerlijk. Mooie vrijdag. Hoge omzet, dus als er iets speelt dan is het tijd om het te melden
@Tonydwi: Je bijdrage gelezen. En bv. Toyota heeft ook al veel kennis omtrent de verdere toekomst. Waterstof auto's die je niet hoeft op te laden, maar gewoon ff snel vol kunt tanken. Dat gaat absoluut ook allemaal nog komen. Alleen vergt dat infrastructuur en dat kost ook geld. Maar zelfs de CV kan op waterstof (bv. Remeha). Het gaat allemaal sneller veranderen dan velen denken.
Goedenavond, ik ben nieuw op dit forum. Mij is het aandeel switchback op het oog gekomen. Weet iemand hoe ik deze kan kopen bij de rabobank? Mij lukt het maar niet deze te vinden.... Alvast vriendelijk bedankt luitjes!
Nuchtere Kijk Op schreef op 20 november 2020 19:04 :
@Tonydwi:
Je bijdrage gelezen. En bv. Toyota heeft ook al veel kennis omtrent de verdere toekomst. Waterstof auto's die je niet hoeft op te laden, maar gewoon ff snel vol kunt tanken. Dat gaat absoluut ook allemaal nog komen. Alleen vergt dat infrastructuur en dat kost ook geld. Maar zelfs de CV kan op waterstof (bv. Remeha). Het gaat allemaal sneller veranderen dan velen denken.
Bekijkt eens het aandeel Nikola Corp op 3 december kan de deal met GM doorgaan en de aandelen kunnen flink stijgen maar als het niet doorgaat ???
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)