Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 11,285 14 mei 2024 17:35
  • +0,345 (+3,15%) Dagrange 10,940 - 11,425
  • 2.693.937 Gem. (3M) 2M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jelle Trader 20 oktober 2020 11:08
    quote:

    Jelle Trader schreef op 20 oktober 2020 10:48:

    [...]Ha, ha,...maar dat ligt aan je positie,....
    Buiten bedrijfswaarderingen, cijfers en vooruitzichten van een company speelt bij ter beurze genoteerde aandelen ook een geheel ander bijkomend (handels technisch)fenomeen: Wie, hoe groot, en welk percentage (short)posities zijn er gecreerd om te anticiperen c.q. speculeren op verdere koersdalingen? Tja, dat moet eens teruggedraaid worden, nietwaar?

    Maar dat is gemeld hoor op 't forum.

    Jelle Trader schreef op 12 oktober 2020 12:27:

    [...]Ik hoor 't U zeggen,...

    Lufthansa & KLM worden inderdaad vrijwel alleen maar 'ge -short'. Dat is juist KC, om die reden zou de verassing wel eens kunnen zijn dat de beweging juist de andere kant op 'vliegt'...dan lachen de baissiers even niet meer,...
  2. forum rang 6 gbakl 20 oktober 2020 11:41
    € 3,289 +0,09 (+2,84%)
    .
    de rollercoaster is weer gedraaid.
    gisteren stiekum (omdat er niet meer in turbos gehandeld kon worden na de crash, dus als
    je met krappe shortturbos zat....dikke vette pech want je kon niks doen...)
    en vandaag nog eens wat extra short turbos massaal om zeep.

    nu gaan we wat jojo-en met de koers.
  3. forum rang 6 gbakl 20 oktober 2020 11:45
    KLM hoeft jongste cabinemedewerkers niet als eerste te ontslaan
    Gepubliceerd op 20 oktober 2020 11:30 |

    AMSTERDAM (AFN) - KLM hoeft bij de grote reorganisatie bij de luchtvaartmaatschappij niet het nieuwste personeel als eerste te ontslaan. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam bevestigd. Het beroep dat de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) hierover had aangespannen is afgewezen.

    KLM kondigde in de zomer al aan duizenden medewerkers te ontslaan om te bezuinigen. Aan het eind van het jaar zal KLM waarschijnlijk zo’n 4000 tot 5000 mensen minder in dienst hebben dan voor de coronacrisis. De maatschappij wil daarbij het liefst een afspiegeling waarbij ontslagen vallen in alle leeftijdsgroepen. VNC stelde echter dat in de cao het zogeheten last-in-first-out-principe was afgesproken.

    In juni trok de vakbond hierover in een kort geding al aan het kortste eind. Ook het hof ziet de zaak anders dan de bond. Er was in de cao namelijk geen verplichting opgenomen om een zogeheten ontslagcommissie in te stellen. Hieraan moet voldaan zijn, wil men afwijken van de wettelijke hoofdregel dat bij ontslagen het zogeheten afspiegelingsbeginsel wordt toegepast. Volgens dit beginsel wordt het personeelsbestand zodanig teruggebracht dat de leeftijdsopbouw binnen een bedrijf zoveel mogelijk gelijk blijft.

    VNC reageert teleurgesteld en beraadt zich op eventuele vervolgstappen. "Wij beseffen dat het onderwerp gedwongen ontslag een zeer treurige aangelegenheid is, ongeacht welke ontslagmethodiek je toepast", laat de bond verder weten.
    ------------------------------

    ze kunnen hoog of laag springen en alle denkbare of ondenkbare korte of
    lange gedingen aanspannen, onder deze omstandigheden hebben de bonden niks
    meer in te brengen en dat zijn ze niet gewend...
  4. forum rang 4 Jelle Trader 20 oktober 2020 15:48
    quote:

    gbakl schreef op 20 oktober 2020 11:45:

    KLM hoeft jongste cabinemedewerkers niet als eerste te ontslaan
    Gepubliceerd op 20 oktober 2020 11:30 |

    AMSTERDAM (AFN) - KLM hoeft bij de grote reorganisatie bij de luchtvaartmaatschappij niet het nieuwste personeel als eerste te ontslaan. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam bevestigd. Het beroep dat de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) hierover had aangespannen is afgewezen.

    KLM kondigde in de zomer al aan duizenden medewerkers te ontslaan om te bezuinigen. Aan het eind van het jaar zal KLM waarschijnlijk zo’n 4000 tot 5000 mensen minder in dienst hebben dan voor de coronacrisis. De maatschappij wil daarbij het liefst een afspiegeling waarbij ontslagen vallen in alle leeftijdsgroepen. VNC stelde echter dat in de cao het zogeheten last-in-first-out-principe was afgesproken.

    In juni trok de vakbond hierover in een kort geding al aan het kortste eind. Ook het hof ziet de zaak anders dan de bond. Er was in de cao namelijk geen verplichting opgenomen om een zogeheten ontslagcommissie in te stellen. Hieraan moet voldaan zijn, wil men afwijken van de wettelijke hoofdregel dat bij ontslagen het zogeheten afspiegelingsbeginsel wordt toegepast. Volgens dit beginsel wordt het personeelsbestand zodanig teruggebracht dat de leeftijdsopbouw binnen een bedrijf zoveel mogelijk gelijk blijft.

    VNC reageert teleurgesteld en beraadt zich op eventuele vervolgstappen. "Wij beseffen dat het onderwerp gedwongen ontslag een zeer treurige aangelegenheid is, ongeacht welke ontslagmethodiek je toepast", laat de bond verder weten.
    ------------------------------

    ze kunnen hoog of laag springen en alle denkbare of ondenkbare korte of
    lange gedingen aanspannen, onder deze omstandigheden hebben de bonden niks
    meer in te brengen en dat zijn ze niet gewend...
    Bonden of 'Gebonden'? Ik begrijp je punt GBAKL, je hebt ook volkomen gelijk, je kunt nooit eisen stellen als matroos op een zinkend schip (is mijn mening,....). Alle hens aan dek, offers brengen, en meer saamhorigheid en inschikkelijkheid zou de employees van KLM sieren,....
  5. forum rang 6 gbakl 21 oktober 2020 09:57
    Lufthansa beperkt verlies dankzij zomervluchten
    Gepubliceerd op 20 oktober 2020 18:04 |
    LUFTHANSA AG VNA O.N. 20 okt
    8,22 +0,35 (+4,39%)

    FRANKFURT (AFN/BLOOMBERG) - De Duitse vliegtuigmaatschappij Lufthansa beperkt de verliezen in het derde kwartaal ten opzichte van het tweede doordat er in de zomer meer is gevlogen. Ook bespaarde het bedrijf flink op de kosten. Op voorlopige basis wordt het kwartaalverlies ingeschat op 1,3 miljard euro.

    Door de coronacrisis heeft Lufthansa dit jaar, met het derde kwartaal meegerekend, al 4 miljard euro verlies geleden. Eind september liet de luchtvaartmaatschappij weten het tempo van het herstel van de sector somber in te zien. Daarom kondigde het Duitse bedrijf aan dieper in te kosten te gaan snijden. Het al eerder aankondigde aantal van 22.000 ontslagen, zal stijgen. Minstens 150 vliegtuigen worden niet meer in gebruik genomen.
    ......................................................

    een koninklijke familie die niet tegelijk kan vliegen omdat een KLM vlucht Athene - Amsterdam
    vol zit !

    zeer wisselende signalen en het zijn weinig zeggende details nu, maar weerspreken ook het doemdenken dat de hele vliegwereld niets meer voorstelt en niet deugt.
    de koers is al net zo volatiel als een KLM vlucht en zal ook wel weer dalen.
  6. [verwijderd] 21 oktober 2020 15:51
    "United Airlines zal woensdag een digitale gezondheidspas testen als onderdeel van een wereldwijd pilootprogramma dat is ontworpen om een ??veiligere opening van internationale grenzen te versnellen en wereldwijde reizen een vliegende start te geven"

    Dit gaat een overgang forceren, er zijn er meer mee bezig met soortgelijke initiatieven.

    Het is echt nodig hoor, SPL is niets de laatste week.
  7. @iPlof 22 oktober 2020 18:56
    De koers is de koers, dus ja met veel gespeculeer en belangen kan deze altijd alle kanten op.
    Wellicht wordt de koers ook een beetje opgepompt voor de aanstaande mega emissie. Even een factor 10 bijdrukken zal niet heel bevorderlijk zijn voor het koersverloop na aankondiging.

    Maar goed. mooi weekje voor AF-KLM tot nu toe, geniet ervan want de feiten en cijfers liegen niet. Slecht en steeds slechter nieuws komt eraan. Feitelijk is dit fonds met miljarden negatief EV en miljarden verliezen in aantocht gewoon al failliet.

    Ticketprijzen dalen, aantal passagiers blijft dalen en AF-KLM heeft vrijwel nog niets gesaneerd of bespaard.

    Vrijdag 30 oktober 2020 Kwartaalcijfers Q3 2020
  8. [verwijderd] 22 oktober 2020 19:25
    quote:

    @iPlof schreef op 22 oktober 2020 18:56:


    Vrijdag 30 oktober 2020 Kwartaalcijfers Q3 2020

    Analisten verwachten een kwartaalverlies tussen 834 miljoen en ruim 2000 miljoen; gemiddeld 1.3 miljard verlies.
    Ik denk dat het meevalt met een verlies van 1.1 miljard, vooral door de NOW regeling.
    Het valt vooral ook mee omdat er nog maar weinig personeel weg is; die reorganisatiekosten van vele honderden miljoenen die komen nog.

    Reken maar uit wanneer in dit tempo de 3.4 miljard geleend geld op is.
    Ik schat zo ergens vroeg in het voorjaar; tot dan is er cash om te verbranden.

    Ergens moet inderdaad ook nog wat eigen vermogen aangevuld worden

    www.airfranceklm.com/en/finance/finan...

    PS, kijk ook even naar de schulden en de aflossing daarvan. omdat we al een aantal keren uitstel hebben gezien van het zo gewenste herstel, zal het ook onmogelijk worden om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen de komende jaren
    www.airfranceklm.com/en/finance/finan...

    advies blijft: wegwezen op elk herstelmoment

  9. [verwijderd] 23 oktober 2020 01:16
    Hallo van de andere kant van de Alliantie. (Sommigen zullen zeggen dat dit de ergste is - ik kan het niet oneens zijn).

    Persoonlijk kijk ik ernaar uit dat deze kapitaalverhoging.

    Het zal vreselijk zijn voor de bestaande aandeelhouders, maar als het bedrijf daarbij niet volledig wordt genationaliseerd, kan het een interessant instappunt zijn voor gokkers.

    Ik stel me een aandelenkoers na de kapitaalverhoging voor van 0,50 €.

    Wat denken jullie ? Wat zijn volgens u de perspectieven om dit aandeel direct na de kapitaalverhoging te kopen ? Ik bedoel, dit is een kamikaze-zet, maar toch denk ik niet dat het aandeel daarna te veel zou duiken.
  10. [verwijderd] 23 oktober 2020 14:08
    quote:

    Knife Catcher schreef op 23 oktober 2020 09:11:

    ABN AMRO verlaagt het houdadvies voor Air France-KLM naar verkopen
    vrijdag 23 oktober 2020 - 08:50u -
    ABN AMRO verlaagt het koersdoel van Air France-KLM naar € 2,00 van € 3,90. Het houdadvies van woensdag 24 juni 2020 wordt vervangen door een verkoopadvies.
    Analist Eric Wilmer wees erop dat de situatie voor de maatschappij alleen maar verslechtert, nu er weer nieuwe corona-oplevingen zijn en strengere maatregelen worden ingevoerd. "Dat maakt ons voorzichtiger met Air France-KLM", aldus Wilmer. Hij rekent inmiddels op een W-vormig herstel.
    Gezien de situatie verwacht de analist dat zowel de Franse als de Nederlandse regering hun leningen zullen omzetten naar aandelen. Aangezien Parijs meer uitleende dan Den Haag, zou dit betekenen dat Frankrijk weer de dominante aandeelhouder wordt.
    www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categor...

    Mogelijk dat het zelfs een vvv of ww vormig herstel wordt. Kan best lang gaan duren.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links