Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,805 16 mei 2024 11:22
  • -0,135 (-1,23%) Dagrange 10,710 - 10,940
  • 420.553 Gem. (3M) 2M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jelle Trader 30 juli 2020 11:28
    quote:

    gbakl schreef op 30 juli 2020 11:10:

    ik ben het met je eens dat je zeker onveilig handelt met gemanipuleerde aandelen
    en hoge-hefboom-turbos die erom vragen uitgestopt te worden.

    daghandelen en lagere hefboom, dus veilig, kiezen is nog wel te doen (en tegen zeer lage kosten) en handel je alleen dagelijks in de fluctuatie van een koers en je moet soms of zelfs
    vaker aan het eind vd dag weleens je verlies nemen.

    bij hoge hefboom en tegen de stoplosskoers aan gaat vaak ook de bied/laat marge opeens fors omhoog en daar moet je dus ver uit de buurt blijven.
    Tja, de beurs is geen speeltuin, maar een verzameling van beleggers, traders, en behendige lui die hun centjes bij elkaar trachten te tennissen.
  2. Rogue Trader 30 juli 2020 14:35
    Ik zit momenteel met een Turbo long stoploss 3,40 in AF-KLM en vroeg me af of het slim is om nu mijn verlies te nemen of de cijfers af te wachten met het risico van een knockout bij slechter dan verwachte nieuws en een kans op een flink sprong omhoog bij beter dan verwacht nieuws. Heb jij al een idee hoe de koers zich morgen gaat ontwikkelen en openen? Ik hoor het graag.
  3. Rogue Trader 30 juli 2020 14:36
    quote:

    Rogue Trader schreef op 30 juli 2020 14:35:

    Ik zit momenteel met een Turbo long stoploss 3,40 in AF-KLM en vroeg me af of het slim is om nu mijn verlies te nemen of de cijfers af te wachten met het risico van een knockout bij slechter dan verwachte nieuws en een kans op een flink sprong omhoog bij beter dan verwacht nieuws. Heb jij al een idee hoe de koers zich morgen gaat ontwikkelen en openen? Ik hoor het graag.
    '

    Excuus, ben nieuw op het forum. Het gaat om dit stukje:

    gbakl
    30 juli 2020 10:05
    auteur info
    morgen veel nieuws en volgens mij staat nu al vast hoe de koers
    daar vrijdag op zal gaan reageren.
    met die enorme impact vd hedgefunds blijf ik zeggen dat de koers geregisseerd wordt.
    .
    Air France-KLM 9,23% plus 0,62%
    en
    totale netto shortpositie op 30 juli 2020: 25,06%.

    dit aandeel is een speeltuin voor de grote jongens.

    daarom voor vandaag al even uitdenken hoe ze gaan voorsorteren,
    wetend wat de impact morgen gaat zijn...wordt vervolgd.
  4. forum rang 5 Kees1 30 juli 2020 14:44
    quote:

    Rogue Trader schreef op 30 juli 2020 14:35:

    Ik zit momenteel met een Turbo long stoploss 3,40 in AF-KLM en vroeg me af of het slim is om nu mijn verlies te nemen of de cijfers af te wachten met het risico van een knockout bij slechter dan verwachte nieuws en een kans op een flink sprong omhoog bij beter dan verwacht nieuws. Heb jij al een idee hoe de koers zich morgen gaat ontwikkelen en openen? Ik hoor het graag.
    Nee, dat is gewoon gokken. Vergelijk URW: gisteravond na beurs kwamen de cijfers. Veel forumleden waren enthousiast en verwachtten een forse stijging. En kijk nu eens! Een enorme daling. Je kunt er weinig van zeggen, zelfs als je de cijfers al hebt gezien.
  5. @iPlof 30 juli 2020 14:54
    quote:

    Rogue Trader schreef op 30 juli 2020 14:35:

    Ik zit momenteel met een Turbo long stoploss 3,40 in AF-KLM en vroeg me af of het slim is om nu mijn verlies te nemen of de cijfers af te wachten met het risico van een knockout bij slechter dan verwachte nieuws en een kans op een flink sprong omhoog bij beter dan verwacht nieuws. Heb jij al een idee hoe de koers zich morgen gaat ontwikkelen en openen? Ik hoor het graag.
    Zelf zou ik niet long gaan, maar dat is aan iedereen zelf.
    Met zo'n strakke S/L is echter wel het gegeven dat stel AF-KLM morgen flink daaronder opent door slechte cijfers, er wordt afgerekend op onder het S/L niveau als financieringsniveau daaronder ligt.
    Als S/L tevens financieringssniveau is is uiteraard geheel weg.

    Daarnaast als je dit soort aandelen long wilt kun je beter gewoon de aandelen kopen.
  6. forum rang 4 Jelle Trader 30 juli 2020 14:59
    quote:

    @iPlof schreef op 30 juli 2020 14:54:

    [...]
    Zelf zou ik niet long gaan, maar dat is aan iedereen zelf.
    Met zo'n strakke S/L is echter wel het gegeven dat stel AF-KLM morgen flink daaronder opent door slechte cijfers, er wordt afgerekend op onder het S/L niveau als financieringsniveau daaronder ligt.
    Als S/L tevens financieringssniveau is is uiteraard geheel weg.

    Daarnaast als je dit soort aandelen long wilt kun je beter gewoon de aandelen kopen.
    Ehhh,...met een putoptie erbij liefst. Je slaapt veel beter namelijk,....
  7. forum rang 4 Jelle Trader 30 juli 2020 15:04
    quote:

    Rogue Trader schreef op 30 juli 2020 14:35:

    Ik zit momenteel met een Turbo long stoploss 3,40 in AF-KLM en vroeg me af of het slim is om nu mijn verlies te nemen of de cijfers af te wachten met het risico van een knockout bij slechter dan verwachte nieuws en een kans op een flink sprong omhoog bij beter dan verwacht nieuws. Heb jij al een idee hoe de koers zich morgen gaat ontwikkelen en openen? Ik hoor het graag.
    Wat je ook kunt doen, is deze Turbo verkopen, en de opbrengst herbeleggen in een Turbo met een lagere strike- of stop-loss. Bijvoorbeeld een stop-loss van 3 euro. Je hefboom en winstefficientie(hefboom) is wel minder, daarentegen het risico om uitgestopt te worden ook.
    Good luck! Happy trade...
  8. forum rang 6 gbakl 30 juli 2020 15:09
    quote:

    Rogue Trader schreef op 30 juli 2020 14:35:

    Ik zit momenteel met een Turbo long stoploss 3,40 in AF-KLM en vroeg me af of het slim is om nu mijn verlies te nemen of de cijfers af te wachten met het risico van een knockout bij slechter dan verwachte nieuws en een kans op een flink sprong omhoog bij beter dan verwacht nieuws. Heb jij al een idee hoe de koers zich morgen gaat ontwikkelen en openen? Ik hoor het graag.
    lees wat ik schreef over tegen de stoploss aanhikken.
    bij sommige aanbieders van turbo's gaat dan de bied/laat marge van 1cent of een paar
    cent opeens fors groter worden en kun je die turbo niet eens meer kwijt voor nog een
    redelijke prijs.

    ik zou als het om een aardig bedrag gaat (ligt voor iedereen anders) omruilen naar een
    turbo met lagere hefboom rond 3.00 ofzo.
    ik zou zelfs overwegen die turbo te verkopen en om te ruilen voor call opties lopend
    tot 21aug bijv. dan zit je voorlopig niet in tijdnood en pak je toch mooie winst
    als uiteindelijk de koers flink opveert, desnoods na een forse dip.
    wel aannemend dat de optiekosten etc. niet te hoog zijn voor jou.

    succes...
  9. forum rang 6 gbakl 30 juli 2020 17:03
    turbo shorts (waar veel te verdienen was de laatste dagen) zijn toch niet zo populair als
    de longs en dat is een mooie graadmeter voor de algemene opinie.

    extreem scenario.
    op een dag als morgen, halfjaarcijfers en uitleg van Elbers oa. is plus of min 10%
    heel normaal voor een volatiel aandeel als AF/KLM.

    a..wel eens eerder ervaren bij dit aandeel, eerst een forse stijging, alsof er een
    opluchtingsrally losbarst en gevolgd door alsnog een flinke daling.
    ...andersom kan ook en vergeet niet dat ze de openingskoers aardig kunnen 'sturen'
    zodat het idd. lijkt dat dit is hoe de markt erover oordeelt.

    vandaag weer heel wat turbo longs uitgestopt tot een lage koers van 3.559
    waarom niet tot morgen gewacht als ze toch geforceerd laag willen openen?

    denk er maar eens over na...
  10. forum rang 6 gbakl 30 juli 2020 17:13
    'Daarnaast als je dit soort aandelen long wilt kun je beter gewoon de aandelen kopen.'

    gaat vaak wel op voor lage-koers aandelen maar hier betaal je in verhouding hoge
    aankoopkosten ivm, die idiote Franse belastingheffing/toeslag.

    turbo's zijn zeer courant en altijd verhandelbaar en als je de goede kiest slechts 1 cent
    verschil bied/laat.
    de kosten zijn zeer laag en in geen verhouding tot bij de aandelen.

    vingers aan de knoppen morgen...
  11. forum rang 6 gbakl 30 juli 2020 17:16
    quote:

    @iPlof schreef op 30 juli 2020 17:07:

    Wordt tijd dat Elbers de talkshows even afzegt, zich gaat gedragen als een CEO en niet NL Staat kastanjes uit het vuur laat halen. We gaan het morgen zien.
    het vuur wordt hem morgen vast wel aan de schenen gelegd...door eigen personeel
    en de vakbonden en ook de media.
    of daar ook kastanjes bij komen kijken ? we gaan het zien.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links