Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,780 15 mei 2024 14:37
  • -0,160 (-0,47%) Dagrange 33,780 - 34,235
  • 2.021.380 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2313 2314 2315 2316 2317 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. kanhetlager 16 juni 2020 18:47
    quote:

    Investor2020 schreef op 16 juni 2020 18:39:

    Vandaag opnieuw 50% verkocht, de andere 50% heb ik voor een iets hogere prijs aangekocht, dus die laat ik nog mooi even staan :)
    Ik heb meer in de porto vanaf vandaag. Wilde rond 16 euro verkopen en weer terugkopen rond 15,50. Mijn verkoop order werd net niet geraakt. Tot mijn verbazing wel mijn kooporder.
  2. kanhetlager 16 juni 2020 19:47
    quote:

    AltijdPech schreef op 16 juni 2020 19:38:

    [...]

    11:30 -> 35.15
    Nu -> 35.06

    En daartussen was het ook niet veel anders. Dus het klopt totaal niet wat je zegt.
    Lezen, pin me daar niet op vast! Check ook even als je toch zo bijdehand gaat doen hoe vaak dat de koers in de US lager eindigt dan hier! Waarom reageer ik hier op … trek je eigen conclusie.
  3. forum rang 4 Vriendelijke 16 juni 2020 21:09
    quote:

    Underdog schreef op 16 juni 2020 15:36:

    [...]

    Ja maar die zuurstof bindt je toch terug in H2O in de fuelcell? Dus een netto nuloperatie?
    Het is best een moeilijk onderwerp, maar als je waterstof in contact brengt met zuurstof krijg je electriciteit.de uitlaat van je auto komt gewoon damp dus water.

    Waterdamp is warm dus vele malen lichter dan lucht dit zal dus omhoog gaan, maar deze damp komt altijd weer terug op aarde door regen, normaal is dat geen probleem maar als er ineens 300 miljoen auto's op waterstof gaan rijden dan heb je natuurlijk een probleem je weet gewoon niet waar dit uit de lucht komt vallen, maar je hebt dus ook te maken met het gewone proces en dat is opwarming van zeewater wat ook ergens als regen gaat vallen.

    Maar om deze waterstof te kunnen produceren moet je dus enorme schoorstenen bouwen en dan bedoel ik ook echt enorm, de reden is bij het produceren komt er een enorme hoeveelheid zuurstof vrij, zuurstof is zwaarder dan lucht dus zal snel naar beneden komen, en dat mag dus niet omdat deze zuurstof gewoon je longen laat verbranden, dus ook al bouw je een enorme schoorsteen je hebt dus altijd veel wind nodig, geen wind is geen productie.

    Daarom dat Shell graag op zee waterstof wil produceren maar dan met aardgas, maar dan is het hele verhaal van dat we van het gas afmoeten niet meer geloofwaardig, en kunnen we net zo goed op lpg gaan rijden, en gewoon ons kacheltje op gas laten branden.

    Maar natuurlijk is alles mogelijk en er zullen best wel oplossingen zijn om dit alles te verhelpen.
    Maar dan komt de autoindustrie we weten dat waterstof zeer explosief is, en natuurlijk zijn er weer mensen die zeggen ach valt wel mee.
    Maar de autoindustrie is wel zeker bang voor enorme claims, en zeker uit de VS, als er namelijk een lek zou ontstaan en de boel zou in de brand gaan, zit je in je eigen crematorium en zeker als door een ongeluk je auto op de kop staat .
    Zelf denk ik dat er teveel problemen zijn en komen als er een besluit komt om op waterstof over te gaan.
    Maar dat er iets gaat veranderen is een ding wat zeker is vanwege dat klimaat akkoord in Parijs.
    En je ziet het nu eigenlijk al dat het een batterij gaat worden, ook de markt in Azië stapt nu ook over op deze vorm van rijden, eigenlijk lopen deze al ver voor dan de Europeanen.
    Dit was mijn laatste bericht over waterstof of litihum batterijen, we gaan het gewoon zien de komende jaren,
  4. kanhetlager 16 juni 2020 21:19
    quote:

    Vinicius schreef op 16 juni 2020 21:14:

    Ik lees vandaag dat de ING haar koersdoel voor Shell heeft gehalveerd. Kan iemand mij vertellen over wat voor termijn we praten bij koersdoelen en wat voor toegevoegde waarde een koersdoel kan hebben voor mij als particuliere belegger?
    Bij Fugro, koersdoel van 12,80 naar 4, werd in een dag gehaald. Misschien haalt RDS morgen het koersdoel ook. Kortom, trek je van dit soort koersdoelen geen bal aan :-).
  5. Sebasssss 16 juni 2020 21:32
    quote:

    kanhetlager schreef op 16 juni 2020 21:19:

    [...]

    Bij Fugro, koersdoel van 12,80 naar 4, werd in een dag gehaald. Misschien haalt RDS morgen het koersdoel ook. Kortom, trek je van dit soort koersdoelen geen bal aan :-).
    Mee eens dat je niet moet kijken naar koersdoelen. Maar om Shell nu te vergelijken met fugro.....
  6. Sebasssss 16 juni 2020 21:33
    quote:

    Aandeeltje schreef op 16 juni 2020 21:25:

    Wat gaan we morgen zien? Wat zijn de positieve en negatieve triggers die invloed kunnen hebben op de rest van deze week?
    Ik heb vandaag ingekocht op 15,5 en twijfel of dit een goede zet is geweest
    Shell hebben voor de lange termijn onder de 16 is altijd top... Vergeet het dividend happen niet... Alleen voor korte termijn..... wie weet... Succes!
  7. [verwijderd] 16 juni 2020 21:59
    quote:

    Vriendelijke schreef op 16 juni 2020 21:09:

    [...]
    Het is best een moeilijk onderwerp, maar als je waterstof in contact brengt met zuurstof krijg je electriciteit.de uitlaat van je auto komt gewoon damp dus water.

    Waterdamp is warm dus vele malen lichter dan lucht dit zal dus omhoog gaan, maar deze damp komt altijd weer terug op aarde door regen, normaal is dat geen probleem maar als er ineens 300 miljoen auto's op waterstof gaan rijden dan heb je natuurlijk een probleem je weet gewoon niet waar dit uit de lucht komt vallen, maar je hebt dus ook te maken met het gewone proces en dat is opwarming van zeewater wat ook ergens als regen gaat vallen.

    Maar om deze waterstof te kunnen produceren moet je dus enorme schoorstenen bouwen en dan bedoel ik ook echt enorm, de reden is bij het produceren komt er een enorme hoeveelheid zuurstof vrij, zuurstof is zwaarder dan lucht dus zal snel naar beneden komen, en dat mag dus niet omdat deze zuurstof gewoon je longen laat verbranden, dus ook al bouw je een enorme schoorsteen je hebt dus altijd veel wind nodig, geen wind is geen productie.

    Daarom dat Shell graag op zee waterstof wil produceren maar dan met aardgas, maar dan is het hele verhaal van dat we van het gas afmoeten niet meer geloofwaardig, en kunnen we net zo goed op lpg gaan rijden, en gewoon ons kacheltje op gas laten branden.

    Maar natuurlijk is alles mogelijk en er zullen best wel oplossingen zijn om dit alles te verhelpen.
    Maar dan komt de autoindustrie we weten dat waterstof zeer explosief is, en natuurlijk zijn er weer mensen die zeggen ach valt wel mee.
    Maar de autoindustrie is wel zeker bang voor enorme claims, en zeker uit de VS, als er namelijk een lek zou ontstaan en de boel zou in de brand gaan, zit je in je eigen crematorium en zeker als door een ongeluk je auto op de kop staat .
    Zelf denk ik dat er teveel problemen zijn en komen als er een besluit komt om op waterstof over te gaan.
    Maar dat er iets gaat veranderen is een ding wat zeker is vanwege dat klimaat akkoord in Parijs.
    En je ziet het nu eigenlijk al dat het een batterij gaat worden, ook de markt in Azië stapt nu ook over op deze vorm van rijden, eigenlijk lopen deze al ver voor dan de Europeanen.
    Dit was mijn laatste bericht over waterstof of litihum batterijen, we gaan het gewoon zien de komende jaren,

    Zucht..

    Ik werk in een waterstoffabriek. Waterstof is eigenlijk veiliger dan benzine, aardgas en lpg. Ik ga hier niet uitleggen waarom dat is. Het is gewoon perceptie dat dit niet zo is.

    Ook lost O2 zeer makkelijk op in lucht, wat denk je dat er in lucht zit? 21%O2, die daalt toch ook niet plots allemaal naar de aarde? Het daalt niet en masse neer door zwaartekracht omdat de densiteiten van de gassen in lucht te dicht bij elkaar liggen. Ook gebruik je de zuurstof weer terug als je de energie uit de waterstof haalt door verbranding of fuelcell.

    Ik geef het op..
  8. [verwijderd] 16 juni 2020 22:44
    quote:

    Aandeeltje schreef op 16 juni 2020 21:25:

    Wat gaan we morgen zien? Wat zijn de positieve en negatieve triggers die invloed kunnen hebben op de rest van deze week?
    Ik heb vandaag ingekocht op 15,5 en twijfel of dit een goede zet is geweest
    Het kan echt alle kanten opgaan met de toenemende coronavirus onrust t.o.v. Een mogelijk middel dat kans op overlijden verlaagd, morgen waarschijnlijk lichte stijging VS olievoorraden, morgen OPEC maandrapport, en als klap op de vuurpijl op donderdag nog OPEC+ onderzoek. Met een stijgende trend in olieprijs en zit je met 15,5 goed als je het mij vraagt. En als je nog ruimte hebt koop je een plukje bij als hij toch dreigt te dalen.
  9. [verwijderd] 16 juni 2020 23:17
    quote:

    Brabant schreef op 27 mei 2020 01:00:

    Shell gaat met deze olieprijzen nooit of te nimmer vet boven de 15 uitkomen.

    En als de olieprijs weer zakt naar de andere kant van 35 dan sta je in een mum op 14,50 a 14,00.

    Tel daar een evt dalende AEX bij op en we gaan naar 14-13.

    Elke dag onder Brent 40 is verlies en einde dividend.
    Hoe gaat het met Shell?

    Rond de 15 bij Brent rond 40 dus...

    Ik heb geen positie.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2313 2314 2315 2316 2317 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links