Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,020 16 mei 2024 14:40
  • -0,600 (-1,78%) Dagrange 32,790 - 33,410
  • 4.560.349 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2305 2306 2307 2308 2309 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 tjongejonge 15 juni 2020 10:58
    quote:

    Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 10:46:

    [...]
    Eigenlijk kan ik daar kort op antwoorden, waterstof lijkt de ideale oplossing schone damp uit je wagen.
    Er is alleen een zeer groot probleem, normaal krijg je damp door opwarmen van zeewater, deze damp komt altijd weer naar beneden als regen.
    Nu als de gehele wereld of alleen maar Europa zal overstappen op waterstof zul je zien dat er een enorm hoop regen gaat vallen, en dan heb je dus het gewone zeewater wat verdampt en dan ook nog de gehele industrie en auto's wat water verdampt.
    En we kunnen de regen niet sturen, dus zal gewoon kunnen dat we in 1 dag net zoveel regen krijgen als wat we in een jaar aan regen zouden krijgen.
    Dus waterstof zal nooit de standaard kunnen worden.
    Onzin. Dat beetje vocht wat de mens dan produceerd heeft totaal geen invloed op de natuur.
    Zou immers betekenen dat het honderd jaar en langer geleden (toen er minder industrie was e.d.) ook voortdurend met bakken uit de hemel kwam.
  2. [verwijderd] 15 juni 2020 10:59
    quote:

    tjongejonge schreef op 15 juni 2020 08:08:

    Nederlandse export ruim 10% afgenomen.....

    En de AEX close to all time high!

    De spoiled up up up generatie vraagt.....nee, schreeuwt m.i. om een les die ze nooit meer zal vergeten....
    Ik begin eigenlijk wel benieuwd te worden van welke generatie tsjongejonge is. :)
  3. forum rang 4 Vriendelijke 15 juni 2020 11:02
    quote:

    keljans 123 schreef op 15 juni 2020 10:55:

    per saldo blijft er evenveel water
    Hihi ja klopt dat zou je denken maar het zit net even anders ,maar dat is te moeilijk om uit te leggen.
    Dus daar waag ik me even niet aan, maar zie het maar als mars daar was ook ooit water en nu ineens niet meer.
  4. forum rang 7 plusmin 15 juni 2020 11:26
    Beursblik: UBS verhoogt koersdoel Royal Dutch Shell
    Maandag 15 Juni 2020 | Bron: ABMfn
    (ABM FN-Dow Jones) UBS heeft maandag het koersdoel voor Royal Dutch Shell verhoogd van 16,50 naar 17,50 Britse pond en handhaafde het koopadvies, omdat de kans dat het Brits-Nederlandse energieconcern, in navolging van Unilever, in de toekomst zijn aandelenstructuur vereenvoudigt niet onwaarschijnlijk is.

    Vorige week maakte Unilever bekend zijn duale structuur op te heffen en te kiezen voor een Britse plc in plaats van een Nederlandse nv. Hoewel de situatie van Unilever niet volledig analoog is aan die van Shell, kan een vereenvoudiging van de structuur van Shell volgens de analisten van UBS alleen al een manier zijn op proactief over te komen. Maar biedt volgens de Zwitserse bank ook ruimte om waarde te creëren.

    Operationeel is het geen urgent probleem, maar het biedt beleggers een overzichtelijkere structuur die overnames eenvoudiger maakt, net als bij Unilever, vooral nu de kosten van nieuw eigen vermogen lager zijn, zeiden de analisten.

    Het aandeel Royal Dutch Shell noteerde maandag op een rood Damrak 1,2 procent lager op 15,00 euro.
  5. forum rang 4 tjongejonge 15 juni 2020 11:42
    quote:

    Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 11:02:

    [...]
    Hihi ja klopt dat zou je denken maar het zit net even anders ,maar dat is te moeilijk om uit te leggen.
    Dus daar waag ik me even niet aan, maar zie het maar als mars daar was ook ooit water en nu ineens niet meer.
    Wanneer water aan de lucht wordt ontrokken en vervolgens via de uitlaat weer terug wordt teruggegeven
    kan dat m.i. nooit een overvloed aan regen gaan veroorzaken.

    Op Mars is overigens exact evenveel water als 100 miljoen jaar geleden (even afgezien van wat komeetinslagen).
  6. Gebraden Kip 15 juni 2020 12:15
    quote:

    Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 10:46:

    [...]
    Eigenlijk kan ik daar kort op antwoorden, waterstof lijkt de ideale oplossing schone damp uit je wagen.
    Er is alleen een zeer groot probleem, normaal krijg je damp door opwarmen van zeewater, deze damp komt altijd weer naar beneden als regen.
    Nu als de gehele wereld of alleen maar Europa zal overstappen op waterstof zul je zien dat er een enorm hoop regen gaat vallen, en dan heb je dus het gewone zeewater wat verdampt en dan ook nog de gehele industrie en auto's wat water verdampt.
    En we kunnen de regen niet sturen, dus zal gewoon kunnen dat we in 1 dag net zoveel regen krijgen als wat we in een jaar aan regen zouden krijgen.
    Dus waterstof zal nooit de standaard kunnen worden.
    Naast het feit dat de hoeveelheid waterdamp geproduceerd door industrie en voertuigen sowieso te verwaarlozen is t.o.v. het totaal aan verdamping, is het bepaald niet zo dat de verbranding van fossiele brandstoffen geen waterdamp oplevert:
    reactie verbranding van benzine (octaan): 2 C8H18 + 25 O2 --> 16 CO2 + 18 H2O
    reactie verbranding van diesel: 2 C14H30 + 43 O2 --> 28 CO2 + 30 H2O
    reactie verbranding van kerosine: C15H32 + 23 O2 --> 15 CO2 + 16 H2O
  7. forum rang 4 Vriendelijke 15 juni 2020 12:18
    quote:

    tjongejonge schreef op 15 juni 2020 11:42:

    [...]

    Wanneer water aan de lucht wordt ontrokken en vervolgens via de uitlaat weer terug wordt teruggegeven
    kan dat m.i. nooit een overvloed aan regen gaan veroorzaken.

    Op Mars is overigens exact evenveel water als 100 miljoen jaar geleden (even afgezien van wat komeetinslagen).
    Klopt maar waterstof is gewoon water uit de kraan dus geen water wat uit de lucht wordt ontrokken.
    Gewoon water wat je onder spanning zet hierdoor kun je dus zuurstof en waterstof scheiden.
    Maar uiteindelijk komt er gewoon waterdamp uit je uitlaat.
    Deze damp komt gewoon in de atmosfeer en zal weer ergens als regen uit de lucht vallen.
    Kijk en natuurlijk als je een miljoen wagens hebt die dat doen zal je geen last ondervinden, maar als we over een standaard hebben dan praat je over honderden miljoenen auto's .
    Maar het komt hierop neer,we kunnen het weer niet sturen dus eigenlijk neem je een heel groot risico je weet nooit waar het als regen uit de lucht komt.
    En we hebben het gisteren gezien in het noorden van het land, wat een beetje regen kan doen.
    Er is nog een gevaar waterstof is een heel fijn molecuul, en het gevaar is dat dit onze ozonlaag kan aantasten maar dit is niet 100% zeker maar meer een vermoeden.
  8. kanhetlager 15 juni 2020 13:12
    In Europa is het virus nu redelijk onder controle, in de US woekert het door omdat ze daar bijna geen maatregelen nemen. Nu dacht ik wel dat het tot slechte beursdagen hier zou gaan leiden, zeker omdat Europa qua beurs altijd de US blindelings volgt. Kan iemand mij uitleggen waarom het altijd zo is dat Europa de koers van de Amerikaanse beurzen zo slaafs volgt en geen acht lijken te hebben wat er hier speelt? Tegenwoordig zou je qua afhankelijkheid toch ook kunnen denken dat we de Chinese beurs zouden kunnen volgen?
  9. forum rang 4 tjongejonge 15 juni 2020 13:34
    quote:

    Vriendelijke schreef op 15 juni 2020 12:18:

    [...]
    Klopt maar waterstof is gewoon water uit de kraan dus geen water wat uit de lucht wordt ontrokken.
    Gewoon water wat je onder spanning zet hierdoor kun je dus zuurstof en waterstof scheiden.
    Maar uiteindelijk komt er gewoon waterdamp uit je uitlaat.
    Deze damp komt gewoon in de atmosfeer en zal weer ergens als regen uit de lucht vallen.
    Kijk en natuurlijk als je een miljoen wagens hebt die dat doen zal je geen last ondervinden, maar als we over een standaard hebben dan praat je over honderden miljoenen auto's .
    Maar het komt hierop neer,we kunnen het weer niet sturen dus eigenlijk neem je een heel groot risico je weet nooit waar het als regen uit de lucht komt.
    En we hebben het gisteren gezien in het noorden van het land, wat een beetje regen kan doen.
    Er is nog een gevaar waterstof is een heel fijn molecuul, en het gevaar is dat dit onze ozonlaag kan aantasten maar dit is niet 100% zeker maar meer een vermoeden.
    Het kan m.i. bij lange na niet zo erg zijn dan wat er nu allemaal voor rotzooi in de atmosfeer terecht komt.

    Bovendien zal meer zuurstof (door waterstofmotoren- en fabrieken) bestaande gaten in de ozonlaag m.i. juist helen.

    Vraag me overigens af of waterdamp uit uitlaten van voertuigen hoog genoeg zal opstijgen om in de atmosfeer te kunnen geraken....
    Wellicht slaat het onder bepaalde weersomstandigheden als een soort onzichtbare mist weer terug op de oppervlakte....?
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2305 2306 2307 2308 2309 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links