Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Er zijn maar weinig bestuurders die durven terug komen op een gekozen strategie, terwijl doorgaan op de ingeslagen weg bij TIE ook had gekund. Het heeft lang geduurd, maar het mengsel van RvC, RvB en grootaandeelhouders stelt vast dat een wereldspeler zijn voor zo'n klein bedrijf een te grote inspanning is, teveel geld kost en te weinig opbrengt. Het zou mij niet verbazen als TIE zich terug trekt uit de US market en zich concentreert op het Europese vaste land.
Samengevat; De visie, de strategie en het gevoerde beleid is na 15 jaar hard werken, opbouwen, investeren, acquireren, herorienteren en focus aanbrengen niet succesvol i.r.t. de opgestelde en beoogde plannen. Het is verbazingwekkend, dat er niet eerder\ harder werd of wordt ingegrepen door bestuurders en grootaandeelhouders.
Zeker voor de buitenstaander is dat lastig te doorgronden. Voor de insiders geldt: De handel en wandel van Raman is door commissarissen niet onderkend, mede door de internethype. Jan Sundelin als opvolger van Raman is een bekende van twee grootaandeelhouders en om zijn persoonlijke eigenschappen gekozen als CEO. Bij de beoordeling van de financiële prestaties moet de horde van de prettige en functionele persoonlijke eigenschappen van Jan genomen worden. Zoals is gebleken heeft Jan het vertrouwen van grootaandeelhouders en RvC altijd behouden. Uit welke koker, aandeelhouders, commissarissen, RvB de verkoop van Google Adwords en DG komt is niet bekend, noch is bekend of de RvB deze wijziging van strategie van harte steunt. Ben benieuwd of op de AVA daarachter een vinger is te krijgen.
wat is t probleem eigenlijk.. Ze hebben 6 mln cash gekregen. Dat is voor de ceo en directie keet toch fantastisch?
Nou ja, onder de streep stond meer dan een miljoen verlies. En hoewel maar met lage marge bijdragend, was dit spul nou net wel nog een beetje winstgevend. Dus nu moet winstgevendheid bereikt worden door een turnaround in de bestaande business, die wel negatieve winst oplevert. Lastig. Op B2G gebied zijn er voldoende concurrenten. Hoe daar de verhoudingen liggen, is mij niet bekend. Hier heeft TIE in ieder geval enkele aansprekende gemeenten gescoord, maar is het de laatste maanden angstwekkend stil. Ik dacht overigens dat in deze markt PinkRoccade wel een grotere rol zou spelen, maar de info op hun website daarover beperkt zich tot een korte beschrijving van de pilot in de metropool Borger-Odoorn en een paper die in 2017 is opgesteld. Blijkbaar komt de concurrentie niet uit deze logische hoek.
Kwiirk schreef op 23 februari 2020 11:56 :
Zeker voor de buitenstaander is dat lastig te doorgronden. Voor de insiders geldt:
De handel en wandel van Raman is door commissarissen niet onderkend, mede door de internethype.
Jan Sundelin als opvolger van Raman is een bekende van twee grootaandeelhouders en om zijn persoonlijke eigenschappen gekozen als CEO. Bij de beoordeling van de financiële prestaties moet de horde van de prettige en functionele persoonlijke eigenschappen van Jan genomen worden. Zoals is gebleken heeft Jan het vertrouwen van grootaandeelhouders en RvC altijd behouden.
Uit welke koker, aandeelhouders, commissarissen, RvB de verkoop van Google Adwords en DG komt is niet bekend, noch is bekend of de RvB deze wijziging van strategie van harte steunt. Ben benieuwd of op de AVA daarachter een vinger is te krijgen.
Een aspekt blijft volkomen duidelijk; Onder de leiding van oprichter Dick Raman was TIE kort na 2006 financieel ten onder gegaan en waren de via hem verzamelde bubbled-assets geheel en al aan de catering servicekosten opgegaan :). Op de AvA agenda; "pre-view 2020" (op 27 maart is H-1 bekend). Gokje m.b.t. pre-view 2020; 1.) Omzetdaling a 2 Mln -> t.g.v. optimalisatie. 2020 wordt een overgangsjaar... bla bla...., geen concrete uitspraak outlook omzet.... kan vriezen kan dooien verhaal, lastige arbeidsmarkt etc.... etc.... 2.) Ebit positief 3.) Op zoek naar B2G partner BRD en\of Frankrijk. 4.) Herorientatie m.b.t. strategie\scope FLOW & allocatie van 6 Mln. De rest van de agenda zijn obligate beursgenoteerde algemeenheden. Degene die de afgelopen jaren enkele AvA's heeft bezocht, weet inmiddels dat; 1.) de daar geuite outlook onbetekenend dun is, ontbreken van concrete financiele doelstellingen c.q. onderbouwing. 2.) Strategische keuzes qua richting \ inhoud onvoldoende uitkomen, danwel standhouden. 3.) aanzetten tot inhoudelijke discussie, doorgaans met niemandalletjes afgeserveerd worden. ; "kriticasters begrijpen het businessmodel van FLOW niet" etc. veel waarde verpakt in technologie en potentieel aan cross-selling.... Vraag me sterk af of deze AvA discussie over relevante topics biedt. De ervaring leert dat dit lastig blijkt, mede gezien de wijze en (herhaalde) aard van bevraging door aanwezigen. Oorzaak; onvrede en onbegrip bij vnl. kleine aandeelhouders, over de gang van zaken. De nieuwe RvC had "stakeholder management verbeteren" als een van diens 3 prio's benoemd. Interessant genoeg zwijgen doorslaggevende grootaandeelhouders tijdens AvA's doorgaans. Conclusie ; Wie zwijgt stemt toe ?... dat geinvesteerd vermogen niet rendeerd? Al met al bevat TIE Kinetix inmiddels een ïnteressante bestuurlijke en met FLOW qua businessmodel en performance een twijfelachtige casuisitiek. De Euro 6 Mln ontvangen voor GaW USA, is niet anders dan "geld op de bank". Ook daarvan kent eenieder inmiddels het rendement. Vraag voor de AvA; Blijft TIE Google premier partner in EU, of volgt deze partnership de partnership en ambities indertijd als gesloten met CNET?
Pitmans schreef op 23 februari 2020 17:56 :
Nou ja, onder de streep stond meer dan een miljoen verlies.
En hoewel maar met lage marge bijdragend, was dit spul nou net wel nog een beetje winstgevend.
Dus nu moet winstgevendheid bereikt worden door een turnaround in de bestaande business, die wel negatieve winst oplevert. Lastig.
Op B2G gebied zijn er voldoende concurrenten. Hoe daar de verhoudingen liggen, is mij niet bekend. Hier heeft TIE in ieder geval enkele aansprekende gemeenten gescoord, maar is het de laatste maanden angstwekkend stil.
Ik dacht overigens dat in deze markt PinkRoccade wel een grotere rol zou spelen, maar de info op hun website daarover beperkt zich tot een korte beschrijving van de pilot in de metropool Borger-Odoorn en een paper die in 2017 is opgesteld. Blijkbaar komt de concurrentie niet uit deze logische hoek.
Dan is er nog steeds geen enkel probleem voor de directiekeet van TIE zelf. Immers, ze hebben keurig gecasht. Wat betreft winstgevendheid, ook dat lijkt me na deze actie toch volstrekt ondergeschikt? Hun digitale fuctuurtjeshandel ging toch helemaal sky high?
Pitmans schreef op 23 februari 2020 17:56 :
Nou ja, onder de streep stond meer dan een miljoen verlies.
En hoewel maar met lage marge bijdragend, was dit spul nou net wel nog een beetje winstgevend.
Dus nu moet winstgevendheid bereikt worden door een turnaround in de bestaande business, die wel negatieve winst oplevert. Lastig.
Op B2G gebied zijn er voldoende concurrenten. Hoe daar de verhoudingen liggen, is mij niet bekend. Hier heeft TIE in ieder geval enkele aansprekende gemeenten gescoord, maar is het de laatste maanden angstwekkend stil.
Ik dacht overigens dat in deze markt PinkRoccade wel een grotere rol zou spelen, maar de info op hun website daarover beperkt zich tot een korte beschrijving van de pilot in de metropool Borger-Odoorn en een paper die in 2017 is opgesteld. Blijkbaar komt de concurrentie niet uit deze logische hoek.
Pitmans, Deze keus tot verdergaande focus, staat haaks op de eind 2017 aangekondigde en intern diepgaand besproken ingeslagen strategie. Het gaf aanleiding tot de opmaat voor de oude RvC (waaronder een top-5 aandeelhouder) om op te stappen. Een kleine 2 jaar later is er blijkbaar een kantelpunt bereikt i.r.t. de werkzaamheid van de gekozen strategie. De groeimotor achter 1 bouwsteen; toename "enterprice account development" middels meerdere teams gevoedt vanuit de Google partner netwerk (lead generation), wordt afgekoppeld en uitverkocht a 6 Mln. Groeien vanuit een versmallend platform reduceerd de "totally integrated E-Commerce" gedachte van het FLOW platform, ergo erlijkt (alweer) sprake van een bijstelling in de gevoerde en gekozen strategie. Impliciet lijkt het geen keuze uit luxe, doch eerder een keuze om de som der delen anders te verwaarden. Interessant genoeg is er 6 weken voor aanvang van de AvA geen AvA datum om de website waar te nemen, noch zijn er financiele data (halfterm cijfers) op de website afgebeeld. Daar was de CFO Wolfswinkel in voorgaande jaren doorgaans nog wel toe in staat om ze te publiceren. De B2G tooling zal best interessant zijn voor andere (beduidende) spelers in de markt , zo ook zal e-invoicing\EDI klantportfolio en technologie ergens onderdak kunnen vinden. Ergo; de vraag is of de AvA 2019 de laatste is, ofwel dat TIE MT op 27 maart een nieuwe strategie onthuld en vermeld in welke richting de Euro 6 Mln cash opnieuw wordt geherinvesteerd in groei. Het verhaal van TIE & FLOW van de laatste jaren leest als een taai-boek, waar voor de stijlkenner de episode geen spanning meer lijkt te bevatten.
Uit een JV van een ander NL tech bedrijf dat sinds 1999 een technisch B2B service-commerce-platform bouwde en verder laat uitgroeien naar B2C. Het bedrijf, groeide door slimme (goedkope) overnames vanuit een eigen visie en kijkrichting,, kreeg eind 2019 een notering en daarmee toegang tot kapitaal. Uiteraard een geheel andere situaTIE, maar wel een interessant vergelijk qua vraagstuk en ontwikkelings- & keuze mogelijkheden. During the past 5 years, we’ve made the transition from just a technology platform to a more sales and marketing oriented organization. Now is the time to sell the products we’ve created. Marketing will leverage our brand awareness, but for sales you need people. This means we need more budget for sales and marketing. We already have over 300 employees working in more than 15 offices worldwide. In a few years´ time, another 300 people will have joined our company. Two thirds of them will be employed in sales and marketing disciplines. We have the product; we need people to go out and sell it. Our platform economy will work better when we manage to sell a suite of products to our customers. Actueel noteert dit NL-tech bedrijf een omzet van Euro 86 Mln, bij 26 Mln uitstaande aandelen en 23% freefloat, de rest zit vast bij 6 grote aandeelhouders, waaronder de 2 founding fathers en enkele investeerders van het eerste uur. Best een aantal aardige vergelijkingen te maken qua managerial keuzes & organisatie vraagstukken.
Flink meer omzet en winst voor TIE Kinetix FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS TIE Kinetix 7,10 0,35 5,19 % Euronext Amsterdam (ABM FN-Dow Jones) TIE Kinetix heeft in het eerste halfjaar dat eindigde op 31 maart, flink meer omzet geboekt en het operationeel resultaat zien exploderen. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de halfjaarcijfers van e-commercebedrijf. De omzet vóór aanpassingen die verband houden met IFRS 15 steeg van 7,7 miljoen euro over het eerste halfjaar van 2019 naar krap 9 miljoen euro. Aangepast voor deze boekhoudstandaarden kwam de omzet uit op 8,7 miljoen euro tegen 7,3 miljoen euro een jaar eerder. Het operationeel resultaat (EBITDA) liep enorm op van 228.000 euro naar 1,3 miljoen euro, ook exclusief de boekhoudaanpassingen. Na aanpassingen bedroeg deze post 1,2 miljoen euro, waar een jaar eerder nog een min in de boeken stond van 7.000 euro. De sterke orderinstroom eind 2019 levert veel nieuwe projecten op dit jaar, aldus TIE. Het bedrijfsresultaat (EBIT) steeg van 388.000 euro negatief naar 585.000 euro positief voor aanpassingen en kwam uit op 464.000 euro na aanpassingen. Over het eerste halfjaar van 2019 was dit 623.000 euro negatief. Het nettoresultaat steeg van een verlies 537.000 euro vorig jaar naar een winst van 496.000 voor aanpassingen en kwam uit op een winst 375.000 na aanpassingen. De orderportefeuille daalde over de verslagperiode 14 procent naar 5,8 miljoen euro als gevolg van een lagere intake uit Nederland en Duitsland. De intake over de eerste half van 2019 kende een zeer hoog niveau. Het aandeel TIE Kinetix sloot dinsdag op een vlak Damrak 0,8 procent hoger op 6,75 euro. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Zou het ei van Columbus gevonden zijn !
Het is wel tenenkrommend dat in de wereld van verandering Tie Kinetix nooit een plaats gekregen heeft die het verdient. Mijn mening is dat de nieuwe ontwikkelingen bij Tie Kinetix de economie een boost kan geven. Kosten reductie zal voor alle ondernemingen een speerpunt zijn ! We gaan het zien, we moeten met minimale financiële middelen het maximale doel bereiken. Misschien is daarom Flow het ei van Columbus !
Er bestaat in Nederland een gezegde dat stelt; eenieder krijgt wat het verdiend ! TIE heeft technisch, technologisch een prima platform gebouwd. TIE biedt via het platform zinvolle solutions aan die kosten helpen reduceren in de keten. De solutions komen helaas onvoldoende aan, bij de gebruiker ; -> user benefits need to be shared, seen and understood.... Ook op het "totally integrated seemless solutions-ei" moet TIE hard broeden om het uit te laten komen. Het ei wat gelegd werd was FLOW ! De tijd om te broeden heeft TIE \ het MT (sinds 2006) zeker gehad. Op FLOW zit het MT sindsdien meerdere jaren te broeden. Kortom , het ei is gelegd en nadien meermaals omgelegd. Wat rest is een beeld dat het verenpakket van de kip te weinig warmte lijkt te kunnen genereren :). Ofschoon het aantal Fte's licht is gestegen (+ 6 vs. 2019), lijkt sinds Q-4 2018 geen significante groei en versterking van (Enterprise) salesteams plaats te vinden. De visie is er, de strategie was geschreven, het plan lag sinds 2018 goedgekeurd op tafel , de nieuwe RvC draait 1,5 jaar en sinds > 1 jaar zijn de centen er ook. Wat rest is 1 issue; - De kip die moet gaan broeden, heeft onvoldoende veren op zijn lichaam. O.b.v. H-1 2020 blijkt FLOW potentieel te kunnen hebben. De vraag o.b.v. het persbericht beklijfd is of de trend structureel wordt (daling orderintake). Oplossing; Commerciele resources erbij die groei versnellen. de resources taakstellend, adequaat, foutloos managen. M.a.w.; wat rest is de behoefte aan een grotere en sterkere broedmachine ; - Sterk groeiende foutloze executie van salesactivatie via meerdere (landelijk acterende) Enterprise teams. - Salesactivatie, vraagt meer dan een stroom aan digitale touchpoints via marketing automation de wereld inslingeren. Headcount counts, Enterprise teams need to grow (faster). Gaat CM.Com aan TIE laten zien of dat wel goed uitwerkt ? Hoewel een andere wereld ; Cpaas front end solution & consumer interactivity verkocht als value to create demand, I.p.v. de Saas back end solutions to serve processing of frront end revenue growth). dat zal ten allen tijde een kleinere niche betreffen, dan het "front end B2C gebied", waar CM.com in acteert. De parellel; CM.omheeft ook eerst een robuust back end platform gebouwd, goedkoop vele (kleine) overnames gepleegd, zich daarmee de markt en kennis toe geeigend, die nu commercieel geinternationaliseerd uittgerold wordt. Waarom kreeg CM.Com Teslin als investeerder wel over de streep en TIE indertijd niet ? Voor wat het waard is, danwel voor wie een mening heeft ! Food for thought's; Het aantal aandelen in omloop en de aandeelhouders compositie, maakt een groot verschil ! -> 26.5 Mln vs. 1.7 Mln (factor 15) aandelen in omloop. De omzet inmiddels ook stekr uiteenlopend ; Euro 90 vs. 17 Mln (factor 5). De hefboom vanuit groei en daarmee samenhangende aspekten maakt een volgend groot verschil. Groot verschil zit hem ook in de wijze van vertalen van de visie via strategie en communicatie naar stakeholders wat mede leidt tot bekendheid en uitstraling en interesse voedt. Wat dat doet met koersvorming, kan je bij beide bedrijven los van de vergelijkbaarheid zien! De overeenkomst? Bij beide bedrijven is het % aantal aandelen dat "free float" procentueel laag. Bij beide bedrijven, leiden handelsvolumes daarmee tot aardige uitslagen en dynamiek. Beide bedrijven acteren in de wereld van digitalisering vanuit een "nieuw normaal". De verwachting; Over 3 jaar draait CM.Com Euro 130 - 150 Mln omzet, heeft dan ca. 30 mln aandelen in omloop en kent een beurswaarde van euro 750 - 900 Mln. Wat zet TIE daar in 3 jaar tegenover ? Omzet o.b.v. strategie ; Euro 20 Mln, 1.7 Mln aandelen in omloop en een beurswaarde van Euro 24 Mln. Een fair vergelijk ? Nee, doch een keuze alternatief en kans! ..... elk bedrijf en belegger krijgt kansen. Het resultaat wordt gevormd hoe je met de kansen omgaat. Elke aandeelhouder die kiest, krijgt daarmee potentieel wat het verdiend :).
Olie B Bommel schreef op 13 mei 2020 16:04 :
Het is wel tenenkrommend dat in de wereld van verandering Tie Kinetix nooit een plaats gekregen heeft die het verdient. Mijn mening is dat de nieuwe ontwikkelingen bij Tie Kinetix de economie een boost kan geven. Kosten reductie zal voor alle ondernemingen een speerpunt zijn ! We gaan het zien, we moeten met minimale financiële middelen het maximale doel bereiken. Misschien is daarom Flow
het ei van Columbus !
Tenenkrommend is om te zien dat zowel TIE als jij blijkbaar les 1 van de beginnerscursus marketing nog niet hebben genoten : al is je product nog zo goed, als de markt niet weet dat het er is (en wat het is), zal er niets van verkocht worden. Na al die jaren TIE volgen, is het zelfs mij nog steeds niet 100% duidelijk wat de koopwaar van TIE nou precies is. Vandaar o.a. mijn vraag in welk segment die adwords gezocht moet worden. Want als de CEO in zijn commentaar op de H1 cijfers aangeeft "our Google-Ad-Words-for-Channel business has grown very profitably and continues to perform well", begin ik te vrezen dat de meest winstgevende business op het punt staat verkocht te worden. Gevolg : 8 miljoen in kas, maar daarmee wel te doen weer de mogelijkheid een of andere bij voorbaat kansloze overname.
[quote alias=Pitmans id=12414479 date=202005151648] [...]Tenenkrommend is om te zien dat zowel TIE als jij blijkbaar les 1 van de beginnerscursus marketing nog niet hebben genoten : al is je product nog zo goed, als de markt niet weet dat het er is (en wat het is), zal er niets van verkocht worden. Na al die jaren TIE volgen, is het zelfs mij nog steeds niet 100% duidelijk wat de koopwaar van TIE nou precies is. Vandaar o.a. mijn vraag in welk segment die adwords gezocht moet worden. Want als de CEO in zijn commentaar op de H1 cijfers aangeeft "our Google-Ad-Words-for-Channel business has grown very profitably and continues to perform well", begin ik te vrezen dat de meest winstgevende business op het punt staat verkocht te worden. Gevolg : 8 miljoen in kas, maar daarmee wel te doen weer de mogelijkheid een of andere bij voorbaat kansloze overname. [/quote Beste Pitmans, Bedankt voor je reactie! Ik heb begrepen dat de verkoop niet leidt tot het verlaten van het verdienmodel omdat zij ook na verkoop contact houden met de koper die Google Adwords beter weet te ontwikkelen waar Tie Kinetix nog voor een deel van kan profiteren. met vriendelijke groeten Olie B Bommel.
Pitmans schreef op 15 mei 2020 16:48 :
Na al die jaren TIE volgen, is het zelfs mij nog steeds niet 100% duidelijk wat de koopwaar van TIE nou precies is.
Vandaar o.a. mijn vraag in welk segment die adwords gezocht moet worden.
Want als de CEO in zijn commentaar op de H1 cijfers aangeeft "our Google-Ad-Words-for-Channel business has grown very profitably and continues to perform well", begin ik te vrezen dat de meest winstgevende business op het punt staat verkocht te worden. Gevolg : 8 miljoen in kas, maar daarmee wel te doen weer de mogelijkheid een of andere bij voorbaat kansloze overname.
Beste Pitmans, voor het begrijpen van de koopwaar adviseer ik je het filmpje te bekijken waarmee de TIE website opent. Het is best begrijpelijk en in het nederlands. Feitelijk gaat TIE naar zijn oorspronkelijke kern business integration. Tie is gespecialiseerd in het verbinden van verschillende systemen uit de supplychain. Die business integration zie je ook bij het digitaal factureren naar overheden. Lastig voor TIE was dat er zoveel verschillende systemen zijn, waardoor er erg veel verschillende koppelstukken tussen de systemen gemaakt moeten worden. Daar ben je eigenlijk nooit mee klaar. Doordat TIE hoge eisen stelt zowel technisch als de beschikbaarheid van 'alle' koppelstukken duurt dat allemaal erg lang. Nu zijn ze voor hun core activiteiten kennelijk een voorloper op de concurrentie en is het zaak dit commercieel uit te buiten en de voorsprong behouden. Wat betreft adwords voor de channel, dat gaat over leadgeneration bij advertenties op google voor producten met vele dealers. Die leads moeten terecht komen bij de dichtbijzijnde dealer. Het is een activiteit met lage brutomarge, ik meen 15%, de rest gaat naar google. In 2019 bereikte het TIE break-even punt. Die ontwikkeling heeft zich het eerste halfjaar doorgezet. Zie ook posting Marcelllo 16/2/2020 Demand generation is vooral een US activiteit. Ik ben benieuwd nu de deal drie maanden is uitgesteld of de voorwaarden ook aangepast gaan worden gelet op de gunstige ontwikkeling van de verkopen activiteiten inclusief contracten en medewerkers. Wat betreft het segment internationaal, in het jaarverslag 2019 ben ik het segment in de rapportage niet tegen gekomen.
Kwiirk schreef op 15 mei 2020 20:56 :
[...]
Beste Pitmans,
Feitelijk gaat TIE naar zijn oorspronkelijke kern business integration. Tie is gespecialiseerd in het verbinden van verschillende systemen uit de supplychain. Die business integration zie je ook bij het digitaal factureren naar overheden.
Nu zijn ze voor hun core activiteiten kennelijk een voorloper op de concurrentie en is het zaak dit commercieel uit te buiten en de voorsprong behouden.
Wat betreft adwords voor de channel, dat gaat over leadgeneration bij advertenties op google voor producten met vele dealers.
Demand generation is vooral een US activiteit.
Ik ben benieuwd nu de deal drie maanden is uitgesteld of de voorwaarden ook aangepast gaan worden gelet op de gunstige ontwikkeling van de verkopen activiteiten inclusief contracten en medewerkers.
Kwiirk, Eens met je eerste stelling en uitlleg, zie quote. TIE is echter te klein en te nichy (techniek en geografisch) om hier slagvaardigheid te kunnen tonen, zoals bijv. een VISMA dat wel kan \ doet ! De (snel ontwikkelende) back of system complexity van TIE's oplossingen,, maakt het met de te kleine schaal voor TIE bovendien onmogelijk om snel door te stoten. Dit als gebrek aan benodigde resources (n technologie, ontwikkeling alsmede in commercie). Grotere ICT clubs, en internationale ICT (service) molochs kunnen dat veel sneller (door buy & built strategie). Het overkomt TIE daardoor telkenmale, dat ze voorlopen en links- & rechts ingehaald worden. Is met BI inmiddels ook gebeurd,. Opnieuw en in mijn ogen simpelweg "te klein en te laat" om uit te breken ! Leadgeneration & demandgeneration zijn met elkaar verweven. Het is "niet de backing technology" die bepaald, maar de commerciele waarde creatie die het geintegreerde systeem biedt. daartoe heeft TIE niet de middelen en human resources dit (conform strategie & plan eind 2018 uitgesproken) waar te maken ! Daarom gaat TIE dit onderdeel ook nooit succesvol maken , ook niet in de USA. Impartner is US segmentleider, neemt dus de Nr2 of 3 qua technologie over. Wat blijft is een "leuk speeltje om MKB klanten mee te plezieren zolang het geld oplevert. Zonder deal.met Impartner wordt het voor TIE een jaar doormodderen (te weinig cash om een serieuze core mee uit te bouwen) en afwachten wat versnelde digitalisering van integrale supply chain processen & B2G connected e-factureren TIE gaat brengen. Alleen van e-invoicing en "back end Supply chain technology add-ons" enzgn. killer-apps in de demandgen tak van sport, gaat TIE niet brengen waar het hoopt te kunnen komen...… wie dat laatste weet, moet het vooral hier gaan zeggen ! Je kan je oprecht afvragen of ze het bij TIE MT weten.. Zo dat het geval is, weten ze het als geen ander en uitstekend te verbergen ! Nou kwiirk (en andere TIE trackers), we gaan het zien, maar wsl. niet. De "som der delen" & "sell the assets" strategie op een verantwoorde en sequentieel verstandige wijze, lijkt mij de enige echte resterende o;ptie voor de RvC om het MT een schaamteloze afgang als bestuurders te besparen. Het lijken "harde woorden en conclusies", die ik niet rot bedoel voor de beide MT leden en RvC c.q. aandeelhouders...… -> TIE'm will tell :) hoe het uitpakt ! Een goed renderende belegging, kan je TIE niet noemen. Hooguit waardevast, afhankelijk van het moment van instappen en navolgende handelsgedrag :).
aextracker schreef op 5 juni 2020 07:24 :
[...]
Zonder deal.met Impartner wordt het voor TIE een jaar doormodderen (te weinig cash om een serieuze core mee uit te bouwen) en afwachten wat versnelde digitalisering van integrale supply chain processen & B2G connected e-factureren TIE gaat brengen.
Alleen van e-invoicing en "back end Supply chain technology add-ons" enzgn. killer-apps in de demandgen tak van sport, gaat TIE niet brengen waar het hoopt te kunnen komen...… wie dat laatste weet, moet het vooral hier gaan zeggen !
Beste Tracker, Je posting is vol pessimisme. Er is geen reden om aan te nemen dat de deal met Impartner niet door gaat. Tie zal naar verwachting na 21 juni over ruime middelen beschikken. Dat is een goede ontwikkeling. Bovendien is het business model aardig vereenvoudigd en ontdaan van grote onzekerheden. Het is afwachten of deze omstandigheden goed zijn voor het bestuur. Ik denk dat de omstandigheden door de verkoop van Google adwords en demand generation voor dit bestuur zijn verbeterd.
Kwiirk schreef op 6 juni 2020 19:39 :
[...]
Beste Tracker,
Je posting is vol pessimisme. Er is geen reden om aan te nemen dat de deal met Impartner niet door gaat. Tie zal naar verwachting na 21 juni over ruime middelen beschikken. Dat is een goede ontwikkeling. Bovendien is het business model aardig vereenvoudigd en ontdaan van grote onzekerheden. Het is afwachten of deze omstandigheden goed zijn voor het bestuur. Ik denk dat de omstandigheden door de verkoop van Google adwords en demand generation voor dit bestuur zijn verbeterd.
Kwiirk, Ik stel niet dat de deal met Impartner niet door gaat, doch dat voorlopig eerst geformaliseerd dient te worden (zodra de nieuwe CFO van Impartner de weg kent ?) Voorts gaat de verkoop TIE niet redden om snel succesvol te worden. Dat stel ik o.b.v. TIE's "trackrecord van de laatste 15 jaar". Noem het pessimisme, ik noem het "realiteitszin" . Realiteitszin o.b.v. het herhaald missen van snelle groeitrends en\of technolgie trend. Hetzij bij gebrek aan middelen (meestal) en soms gebrek aan resources als oorzaak, doch het lag nooit aan het MT..... Stapel daar boven op 5 acquisities, die geen van allen voldeden aan de (MT) verwachting en tel uit je winst. Zelfs bij een vereenvoudigd businessmodel, heb je kwaliteit in het management over als "KSF" om een bedrijf succesvol te maken. Ik denk dat dit team niet de kennis en kunde heeft om TIE succesvol te maken als beursgenoteerd bedrijf. M.a.w. wat in 15 jaar niet lukte, zal ook in het komende jaar niet gebeuren; - Het opeenstapelen van successen en deze communiceren, waardoor TIE de basis vind om substantieel aan beurswaarde te winnen. Voor het clubje grootaandeelhouders resteert niets anders dan de "som der delen" optie uitspelen. Ik voorspel dat TIE haar fiscale beursjaar 2022 niet meer haalt met een notering. Opknippen en uitverkopen, dat is wat hen rest rest als optie als je het mij vraagt...… but..... TIE'm will tell kwiirk :).
Tracker, zijn de omstandigheden waaronder dit bestuur goed kan performen door de vereenvoudiging in het productassortiment en de grotere beschikbaarheid van middelen nu verbeterd of verslechterd? Wat is je mening?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Premium
Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!
Word abonnee