Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,620 15 mei 2024 17:35
  • -0,320 (-0,94%) Dagrange 33,335 - 34,235
  • 6.452.528 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2195 2196 2197 2198 2199 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Yes we can 15 mei 2020 16:24
    quote:

    valleymen schreef op 15 mei 2020 13:16:

    Er is inderdaad geen peil op te trekken! Zelfs kleine stijgingen in olie hebben een klein negatief effect op de koers. Ben vanochtend wel ingestapt. Zie dit zeker als een buitenkans voor de langere termijn. Ook al is het dividend niet hoog. De koers en kleine stappen dividend maken dit aandeel al zeer koopwaardig nu.

    Dividend in de jaren 2009-2011 lag richting de 1 of net erboven. Dat in combi met koersdoel van boven de €20 is al een mogelijk rendement van €7 a €8 per aandeel.

    Misschien nog een paar mooie ritjes maken richting de €17 de komende tijd en inspelen op Trump en afwachten of Saudi-Arabië zich aan de afspraken gaat houden.

    Succes gents met de te volgen strategie!
    Dividend niet hoog ? Zelfs na de recente vermindering van het dividend, staat de dividend yield nu iets boven de 4%. De kans dat Shell opnieuw dividend verlaagd is eigenlijk nu onbestaand. Dit is een fantastisch koopmoment voor iedereen die een jaar verder kijkt. Euronav is nog beter, dus daar heb ik ook een positie ingenomen.
    Randbemerking: RDSB loopt weer bovengemiddeld achter op koers RDSA...
  2. DannyS 15 mei 2020 16:42
    quote:

    Yes we can schreef op 15 mei 2020 16:24:

    [...]
    Euronav is nog beter, dus daar heb ik ook een positie ingenomen.

    Ik denk dat Euronav hoog staat door korte termijn verhoging van de tanker rates, factor 10, door vraag aan floating opslag. Dit gaat weer afnemen 4e kwartaal en Euronav zal dalen naar normale prijs rond de 7 Euro.
    Ik denk eerder dat tanker markt een klap gaat krijgen omdat productie achter zal blijven met januarie nivo. De charter day rates zullen hierdoor zwaar onder druk komen te staan en misschien zullen hierdoor wat zwakke tanker operators uit de boom vallen.
    Normale day rate voor VLCC's zal rond de 25-35k USD liggen, er zijn tankers voor dayrate 200-225k in maart op contract genomen puur voor tijdelijke opslag door lage olieprijs door speculanten en producenten. SA had bv 50 tankers extra buiten de eigen vloot.

    Ik zie hier geen potentieel in op LT.
  3. MDGL 15 mei 2020 16:53
    quote:

    Yes we can schreef op 15 mei 2020 16:24:

    [...]
    Dividend niet hoog ? Zelfs na de recente vermindering van het dividend, staat de dividend yield nu iets boven de 4%. De kans dat Shell opnieuw dividend verlaagd is eigenlijk nu onbestaand.
    Onbestaand? Er is met dividendverlaging een stap gemaakt die men nodig achtte om door de komende moeilijke tijd te komen. Wie zegt me dat, wanneer het beeld nog verder zou verslechteren, RD niet (al dan niet tijdelijk) nog verder in het dividend zal snijden?
    Hiermee zeg ik niet dat ik dat als het meest waarschijnlijke scenario zie. Wel weet ik dat er veel mensen 6 maanden geleden -of korter- de huidige verlaging als 'onbestaand' zouden hebben betiteld.
    Ik sluit een dergelijk scenario in ieder geval niet uit.
  4. forum rang 4 Yes we can 15 mei 2020 17:06
    quote:

    DannyS schreef op 15 mei 2020 16:42:

    [...]

    Ik denk dat Euronav hoog staat door korte termijn verhoging van de tanker rates, factor 10, door vraag aan floating opslag. Dit gaat weer afnemen 4e kwartaal en Euronav zal dalen naar normale prijs rond de 7 Euro.
    Ik denk eerder dat tanker markt een klap gaat krijgen omdat productie achter zal blijven met januarie nivo. De charter day rates zullen hierdoor zwaar onder druk komen te staan en misschien zullen hierdoor wat zwakke tanker operators uit de boom vallen.
    Normale day rate voor VLCC's zal rond de 25-35k USD liggen, er zijn tankers voor dayrate 200-225k in maart op contract genomen puur voor tijdelijke opslag door lage olieprijs door speculanten en producenten. SA had bv 50 tankers extra buiten de eigen vloot.

    Ik zie hier geen potentieel in op LT.
    Ieder zijn geloof en dat respecteer ik :) met de dividenden die dit jaar uitgekeerd worden is een koers van 7€ ook geen probleem. Daarom: risico is nul :)
  5. BelegdeBoterham 15 mei 2020 17:09
    quote:

    MDGL schreef op 15 mei 2020 16:53:

    [...]

    Onbestaand? Er is met dividendverlaging een stap gemaakt die men nodig achtte om door de komende moeilijke tijd te komen. Wie zegt me dat, wanneer het beeld nog verder zou verslechteren, RD niet (al dan niet tijdelijk) nog verder in het dividend zal snijden?
    Ben van Beurden. Ok niet letterlijk, maar hij zei dat de dividendverlaging zo fors was omdat ze op een sustainable level wilden gaan zitten, rekening houdend met 'very bleak future scenarios'. Dus een verlaging zie ik niet zomaar gebeuren. Een verhoging 'naar het normale niveau' ook niet overigens.

    In een andere post zag ik dat iemand dat (al) verwachtte voor 2023. Nee dus. Dit is het nieuwe normaal. Verhogingen zullen zeer geleidelijk zijn, centenwerk, verwacht ik. Als ze toch weer teruggaan naar het oude niveau, hadden ze zich al deze moeite beter kunnen besparen. De 47 cent per kwartaal komt alleen terug als de koers enorm gestegen is, zodat het dividend yield binnen de perken blijft.
  6. Sleutel13 15 mei 2020 17:21
    quote:

    boomer92 schreef op 15 mei 2020 03:02:

    [...] doe maar niets meer, kijk er en paar jaar niet meer naar om !!! regel 1 beleg niet met geld wat je niet kan missen 5-10 jaar ! 2 .geen geleend geld ! 3 verkoop niet uit paniek ! houden dus en pc uitzetten , ga lekker in de tuin werken of id. succes
    Meeste aandelen heb ik op de plank liggen, die raak ik niet aan.

    Koers leek de afgelopen twee weken redelijk stabiel te zijn tussen de 15 en 16 euro. Dus dacht laat ik eens keer een ritje vanaf 15 maken en had ik wat bijgekocht. Vervolgens een instorting plaatsgevonden =D.

    Als ik een dagje had gewacht dan kon ik op 13xx kopen en had ik nu juist de rit kunnen maken.

  7. Sleutel13 15 mei 2020 17:25
    quote:

    BelegdeBoterham schreef op 15 mei 2020 11:11:

    [...]
    Je GAK wordt idd niet aangepast als je verkoopt, ook niet als je met verlies verkoopt. Als je daarna weer lager terugkoopt, zal je GAK wel dalen. Je gerealiseerde verlies zal echter door deze procedure zijn gestegen. Met andere woorden: gecorrigeerd voor tussentijdse verkopen zal in dit scenario je 'break-even price' boven je GAK liggen. Ik heb zelf een Excel-sheetje waarin ik die break-even price bijhoud. Je kunt ook gewoon je Totale W/V in de gaten houden, maar heb je eerder al iets gedaan met bijv. Shell, en vervolgens die positie weer gesloten, dan kan dit de zaken wat vertekenen.
    Je kunt toch ook de verschillende aankopen van hetzelfde aandeel zelf noteren en op basis daarvan je winst/verlies berekenen?

    Stel je hebt 500 stuks op 13 en 500 stuks op 15 gekocht. Je verkoopt op 14. Dan heb je eigenlijk voor je eerste pakket (als je besluit om 500 stuks te verkopen) 1 euro winst per aandeel gemaakt. Daarna is het natuurlijk een kwestie dat de koers boven de 15 komt om winst te maken op je andere aankoop.
  8. BelegdeBoterham 15 mei 2020 18:06
    quote:

    Sleutel13 schreef op 15 mei 2020 17:25:

    [...]

    Je kunt toch ook de verschillende aankopen van hetzelfde aandeel zelf noteren en op basis daarvan je winst/verlies berekenen?

    Stel je hebt 500 stuks op 13 en 500 stuks op 15 gekocht. Je verkoopt op 14. Dan heb je eigenlijk voor je eerste pakket (als je besluit om 500 stuks te verkopen) 1 euro winst per aandeel gemaakt. Daarna is het natuurlijk een kwestie dat de koers boven de 15 komt om winst te maken op je andere aankoop.
    Kan inderdaad, maar dan houd je jezelf wel een beetje voor de gek. Maar mijn punt was meer hoe De Giro met GAK omgaat. In je eigen Excel-sheet kun je natuurlijk berekenen wat je wilt.
  9. forum rang 4 Yes we can 15 mei 2020 18:20
    quote:

    BelegdeBoterham schreef op 15 mei 2020 17:09:

    [...]
    Ben van Beurden. Ok niet letterlijk, maar hij zei dat de dividendverlaging zo fors was omdat ze op een sustainable level wilden gaan zitten, rekening houdend met 'very bleak future scenarios'. Dus een verlaging zie ik niet zomaar gebeuren. Een verhoging 'naar het normale niveau' ook niet overigens.

    In een andere post zag ik dat iemand dat (al) verwachtte voor 2023. Nee dus. Dit is het nieuwe normaal. Verhogingen zullen zeer geleidelijk zijn, centenwerk, verwacht ik. Als ze toch weer teruggaan naar het oude niveau, hadden ze zich al deze moeite beter kunnen besparen. De 47 cent per kwartaal komt alleen terug als de koers enorm gestegen is, zodat het dividend yield binnen de perken blijft.
    Verwacht ik ook niet,paar centjes misschien. Maar goed, die interest krijg ik niet op de bank. Fair enough for me
  10. JM14 15 mei 2020 19:00
    quote:

    DannyS schreef op 15 mei 2020 16:42:

    [...]

    Ik denk dat Euronav hoog staat door korte termijn verhoging van de tanker rates, factor 10, door vraag aan floating opslag. Dit gaat weer afnemen 4e kwartaal en Euronav zal dalen naar normale prijs rond de 7 Euro.
    Ik denk eerder dat tanker markt een klap gaat krijgen omdat productie achter zal blijven met januarie nivo. De charter day rates zullen hierdoor zwaar onder druk komen te staan en misschien zullen hierdoor wat zwakke tanker operators uit de boom vallen.
    Normale day rate voor VLCC's zal rond de 25-35k USD liggen, er zijn tankers voor dayrate 200-225k in maart op contract genomen puur voor tijdelijke opslag door lage olieprijs door speculanten en producenten. SA had bv 50 tankers extra buiten de eigen vloot.

    Ik zie hier geen potentieel in op LT.
    Ik ook niet. Daarom gisteren alles verkocht op 9,21
  11. forum rang 4 tmaster 15 mei 2020 19:39
    Opmerking dat na de val van de olie steeg brent weer van 16 naar 35 dollar per vat
    RDS steeg toen van 11 naar 18.
    Nu de laatste week is de prijs vanbrent weer richting de 35 dollar aan het kruipen maar is RDS weer verder teruggezakt. Je zou toch wel verwachten dat een prijs van 16/17 op dit moment gerechtvaardigd is.
  12. MDGL 15 mei 2020 19:43
    quote:

    Yes we can schreef op 15 mei 2020 18:20:

    [...]
    Verwacht ik ook niet,paar centjes misschien. Maar goed, die interest krijg ik niet op de bank. Fair enough for me
    Ik ken de tekst van Van Beurden. Verdere verlaging is ook niet heel waarschijnlijk. Maar als iemand het over rendementen heeft en bepaalde risico's als 'onbestaand' benoemd, verdient dat in mijn ogen een tegengeluid.
  13. forum rang 4 Yes we can 15 mei 2020 19:57
    quote:

    MDGL schreef op 15 mei 2020 19:43:

    [...]
    Ik ken de tekst van Van Beurden. Verdere verlaging is ook niet heel waarschijnlijk. Maar als iemand het over rendementen heeft en bepaalde risico's als 'onbestaand' benoemd, verdient dat in mijn ogen een tegengeluid.
    Ach doe maar hoor, zelfs en vooral bij de laagste koers blijven mensen negatief. En je bent cool tegenwoordig als je héél negatief bent :)
  14. Sleutel13 15 mei 2020 20:39
    quote:

    BelegdeBoterham schreef op 15 mei 2020 18:06:

    [...]
    Kan inderdaad, maar dan houd je jezelf wel een beetje voor de gek. Maar mijn punt was meer hoe De Giro met GAK omgaat. In je eigen Excel-sheet kun je natuurlijk berekenen wat je wilt.
    Ik wist niet dat GAK niet opnieuw werd berekent na verkoop van een deel van je aandelen. Waarschijnlijk is het lastig om het totale gemiddelde te berekenen na het verkoop van een deel uit een eerder plaatsgevonden transactie.

    Daarom had ik het over ''pakketjes/totale aandelen per transactie'' die je zelf bijhoudt. Zo heb je een duidelijk overzicht op je eigen winst/verlies houding per transactie die je in het verleden had verricht.

    Helaas heeft niet iedereen kaas gegeten van Excel. Blijft een lastig programma =)
  15. [verwijderd] 15 mei 2020 20:43
    quote:

    tmaster schreef op 15 mei 2020 19:39:

    Opmerking dat na de val van de olie steeg brent weer van 16 naar 35 dollar per vat
    RDS steeg toen van 11 naar 18.
    Nu de laatste week is de prijs vanbrent weer richting de 35 dollar aan het kruipen maar is RDS weer verder teruggezakt. Je zou toch wel verwachten dat een prijs van 16/17 op dit moment gerechtvaardigd is.

    Lijkt me ook logisch dat wat hoger gaan. Komt wel denk ik dan. Geduld.. Als de wereld begint in te zien dat de ergste corona golf nu wel voorbij is en de zaak verder onder controle gehouden kan worden.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2195 2196 2197 2198 2199 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links