Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
allemaal aandachtspunten maar staat niet echt ter discussie. alle grote airlines hebben die overweging en ook hun zelfde dilemma's zoals hoe om te gaan met de dochterondernemingen, vaak in andere landen. de grootste content is de markt, het personeel de knowhow en de landingsrechten die vaak zwaar bevochten werden. omdat een flink deel vd markt NU wegvalt zou je alles maar moeten laten vallen en in het klein doorstarten en je weer helemaal terugvechten in een markt die slechts langzaam zal groeien met veel grote concurrenten die wel de moeizame keuze maakten en geboden werd om deze positie te verdedigen en hopen dat uiteindelijk er toch wel een uitgedund aanbod van vluchten en stoelen zal helpen bij de opstart/doorstart. de meeste landen hebben niet zo'n moeite om deze keus te maken om er nu geld in te pompen maar hier zijn we wel sterk in het braafste en meest milieubewuste jongetje in de corona-klas te spelen en via een goedkopere oplossing en simpele doorstart hetzelfde eindresultaat te kunnen bereiken. zou wel eens een heel naieve gedachtegang kunnen zijn achteraf. moeten we dan vooroplopen in een vechtmarkt ? nee, dat ook weer niet maar de milieugroepen hebben voorlopig toch al voor langere tijd hun zin dat er veel minder geluidsoverlast en uitstoot zal zijn dan ze eerder (nog maar kort geleden) gehoopt hadden, tel uit je winst. ga niet alle hoop op een schone toekomst verwarren met de hand op de knip voor een Nederlandse inbreng want er zal toch weer gevlogen worden en met welke kleur vliegtuigen en of onze economie daarin mee kan groeien zal binnenkort beslist worden. die economie zal alle hulp nodig hebben, met of zonder nog strengere milieuwetgeving en wel of niet goed over de grens kijken hoe ze het daar doen...
als de luchtvaart herneemt zal er een kleine stijging zijn van ongeveer 2€
AMSTERDAM (AFN) - Luchtvaartconcern Air France-KLM publiceert tot nader order geen maandelijks vervoerscijfers meer. Door de coronacrisis gaan vergelijkingen met een jaar eerder totaal mank. De statistieken voor de maand april, toen de onderneming vanwege de crisis nagenoeg de hele vloot aan de grond hield, stonden eigenlijk voor maandag gepland. Maar bij de publicatie van de vervoerscijfers over de maand maart, had AF-KLM al gezegd dat dit voorlopig de laatste keer was. De luchtvaartsector gaat zwaar gebukt onder de crisis. AF-KLM sloot het eerste kwartaal af met een verlies van 1,8 miljard euro. Daarbij werd gewaarschuwd voor een nog minder tweede kwartaal. alleszeggend..
1.8 miljard verlies in het eerste kwartaal terwijl tot half maart nog redelijk gevlogen werd. April mei is een ramp en juni ziet er niet beter uit. Iedereen ontdekt videoconferencing en vakanties worden geannuleerd. In de goede jaren boekten ze nauwelijks winst. En als ze overleven gaan ze gebukt onder een massa schuld die moet terugbetaald worden....ik vraag me af wie deze aandelen aan 4euro nog zou willen vasthouden. Nu krijg je nog iets ervoor. Als q2 gepresenteerd wordt staan we een stuk lager. De vraag is hoelang kunnen ze "overleven" met de giga schulden die ze nu aangaan...
Heathrow en easyJet uiten kritiek op Brits quarantaineplan Gepubliceerd op 11 mei 2020 10:02 - Het plan van de Britse premier Boris Johnson om mensen die naar het Verenigd Koninkrijk reizen, verplicht veertien dagen in quarantaine te houden, krijgt kritiek vanuit de luchtvaartsector. Prijsvechter easyJet roept de Britse overheid op de quarantainemaatregelen zo kort mogelijk te laten duren. Volgens luchthaven Heathrow is een plan nodig om de grenzen weer te openen. Volgens Johnson zijn de maatregelen nodig om een tweede piek van het virus te voorkomen. De strenge maatregelen zijn volgens de klagers een volgende klap voor de sector die door de crisis al zwaar heeft. Door mensen verplicht veertien dagen in quarantaine te houden, worden ze ontmoedigd om te reizen. Vanuit de luchtvaartsector klinkt onder meer kritiek op het gebrek aan duidelijkheid. Zo is niet bekend wanneer regels ingevoerd en hoe lang ze gelden. Ook is niet duidelijk of maatregelen met regelmaat worden herzien. Regelmatig toetsen EasyJet pleit ervoor de regels zo kort mogelijk te laten duren, en het effect regelmatig te toetsen. Volgens Heathrow zijn internationale afspraken nodig, zodat reizigers zonder problemen kunnen reizen naar landen waar een relatief laag risico geldt. In april zag Heathrow, doorgaans de drukste luchthaven van Europa, de passagiersstroom met 97 procent opdrogen. Door de strenge regels zullen nog minder mensen gaan reizen, zo is de verwachting. dit hakt er weer lekker in, straks alleen nog maar zelfreizend bakmeel.
klm ervaart neerwaartse druk, hopelijk een zachte landing......
Arthuradis schreef op 11 mei 2020 10:43 :
1.8 miljard verlies in het eerste kwartaal terwijl tot half maart nog redelijk gevlogen werd. April mei is een ramp en juni ziet er niet beter uit. Iedereen ontdekt videoconferencing en vakanties worden geannuleerd. In de goede jaren boekten ze nauwelijks winst. En als ze overleven gaan ze gebukt onder een massa schuld die moet terugbetaald worden....ik vraag me af wie deze aandelen aan 4euro nog zou willen vasthouden. Nu krijg je nog iets ervoor. Als q2 gepresenteerd wordt staan we een stuk lager. De vraag is hoelang kunnen ze "overleven" met de giga schulden die ze nu aangaan...
Kan iemand überhaupt 1 reden noemen waarom dit aandeel aantrekkelijk is? Ik weet ze echt niet en kan ze ook echt niet bedenken. Geen winst, geen dividend, geen groei vooruitzichten binnen 5 jaar. Wel als je huidige maand als uitgangspunt neemt uiteraard, maar pre corona viel er al geen cent te verdienen...
10:23 11/05/2020 Air France-KLM 4,082 -0,13 -3,10% (ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft maandag het koersdoel voor Air France-KLM verlaagd van 3,76 naar 2,95 euro met een onveranderd Underperform advies. De analisten wezen erop dat een reorganisatie gepaard zal gaan met aanzienlijk lagere investeringen en arbeidskosten. Credit Suisse rekent voor dit jaar op een operationeel verlies voor de luchtvaartmaatschappij van 5,1 miljard euro. Dit kwartaal zal de vloot voor 95 procent aan de grond blijven en in het derde kwartaal zal dit nog altijd 80 procent zijn, denkt de bank. De winterperiode zal Air France-KLM slechts op halve kracht draaien. Dit betekent dat de maatschappij 2020 zal eindigden met een negatieve EBITDA van 2,1 miljard euro. De vrije kasstroom zal maar liefst 6,2 miljard euro negatief zijn. Voor 2021, wanneer Air France-KLM in de zomerperiode nog altijd een kwart minder zal vliegen dan in de zomer van 2019, rekent Credit Suisse op een EBIT van slechts 265 miljoen euro en een nettoverlies van 240 miljoen euro. De omzet zal namelijk 34 procent lager uitkomen dan in 2019, voorzien de analisten. Het aandeel Air France-KLM noteerde maandag 2,1 procent lager op 4,13 euro. Door: ABM Financial News.
5.1 miljard verlies in 2020. Dat betekent dus 5.1 - 1.8 = 3.3 miljard verlies voor de overige drie kwartalen. 1.1 miljard per kwartaal. 1.8 miljard verlies kwam slechts door een gedeelte van maart problematisch was. Ik verwacht dat het verlies veel hoger gaat liggen. Hangt natuurlijk erg af van hoe je kiest het verlies te berekenen. Er is verlies door gebrek aan inkomsten, maar ook door extra afschrijvingen. De waarde van capital wordt berekend op basis van hoeveel return het geeft, als dit naar beneden gaat, moet ook de waarde ervan worden herberekend. Hoeveel geld ga je in air france (/ klm) pompen om het overeind te houden? Gbaki, ik probeer je te begrijpen, maar wat voor punt wil je precies maken? Denk je dat het verstandig is om er > 10 miljard in te pompen? En waarom denk je dat het faillissement niet goed zou zijn? De grootste financiële problemen komen door verplichtingen mbt vliegtuigen (lease, onderhoud, aankoop, fuel). Ben je het daarmee eens? Dan ben je daar toch vanaf? (klinkt hard, maar dit is vanuit het perspectief van iemand die niet eigenaar is van afklm)
De grootste financiële problemen komen door verplichtingen mbt vliegtuigen... als je stelt dat KLM dan maar moet verdwijnen om de enorme kosten van nu te stoppen en de markt aan anderen over te laten dan heb je heel even gelijk maar de kosten voor de belastingbetaler blijven in de vorm van (wat minder hoge) werkloosheidsuitkeringen. je gaat voorbij aan het feit dat KLM 1/3 uitmaakt van een holding en toch noem je steeds > 10miljard (op dit moment) die voor de hele holding geldt en dat is nou net het probleem dat iedereen maar bedragen noemt net zoals het in zijn/haar straatje past. je kunt niet KLM straffeloos losweken van AF en met gratis vliegtuigen dan maar wat kleiner een doorstart maken en geen enkele schuld meer hebben en alle hoge salarisposten halveren. erg simpel en naief om zo te redeneren.
Air France-KLM€ 4,017 -0,05(-1,37%) aandeel zakt richting 4euro. laag volume. weinig animo.
NEW YORK - Boeing-topman David Calhoun verwacht dat tenminste één grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappij het einde van dit jaar niet haalt, als gevolg van de coronacrisis. Dat zei hij in een interview met NBC News. Op de vraag of er een grote Amerikaanse maatschappij zal verdwijnen, zei de uitgesproken Calhoun dat een zeer waarschijnlijk scenario te vinden. “In september gaat er iets substantieels gebeuren”, voegde hij eraan toe, al noemde hij geen namen van maatschappijen. De top-3 van grootste traditionele luchtvaartmaatschappij bestaat uit American, Delta en United Airlines. Daarnaast hebben ook prijsvechters als Southwest Airlines en JetBlue een belangrijke marktpositie. In september vervalt de noodsteun van de Amerikaanse overheid aan de luchtvaartsector om werknemers door te kunnen betalen. “Het luchtverkeer zal tegen die tijd nog zeker niet op 25 procent van het oude niveau zitten. Misschien dat we aan het eind van het jaar tegen de helft aanzitten, maar het is duidelijk dat luchtvaartmaatschappijen zich moeten aanpassen”, aldus de topman. Niet alleen luchtvaartmaatschappijen hebben het zwaar, ook Boeing heeft te lijden onder de coronacrisis nu de vraag naar nieuwe vliegtuigen en overige activiteiten sterk terugvalt. Afgelopen kwartaal leed de vliegtuigbouwer een verlies van 641 miljoen dollar en het bedrijf overweegt een deel van de banen te schrappen.
Deutsche Bahn heeft miljarden nodig aan staatssteun FRANKFURT - Treinvervoerder Deutsche Bahn heeft een nieuwe financiële kapitaalinjectie nodig van de Duitse Bondsregering ...mocht iemand denken dat alleen de luchtvaart om miljarden vraagt...
130.579 4,00 /4,015 1.370 niveau 4 euro wordt nog even niet doorbroken met steun van 130 duizend stuks. maar die worden ook zo weer weggehaald als de markt aangeeft nauwelijks meer te willen handelen boven die prijs.
4 euro niveau was toch niet zo'n stevige bodem. en er liggen nog heel wat turbolong niveaus rond 3.90
Nog steeds geen aankondiging van een claimemissie?
IntimRassiert schreef op 13 mei 2020 17:53 :
Nog steeds geen aankondiging van een claimemissie?
Men verkiest het handje ophouden bij de belastingbetaler. Gemiste kans, straks moet de claimemissie alsnog alleen tegen veel lagere koersen. Begin maart stond dit nog ruim boven de 6 euro.
ja, ik herinner me nog de roeptoeters die "schreeuwde"dat 6 een het aankoop moment was omdat de 8 in no time op de borden zou staan. Ja, er staat een 3 op de borden....
gbakl schreef op 13 mei 2020 09:44 :
4 euro niveau was toch niet zo'n stevige bodem.
en er liggen nog heel wat turbolong niveaus rond 3.90
€ 3,799 -0,14 (-3,75%)
AIR FRANCE-KLM SL 3.80 HB 26.85 FN 3.80 R 1.00 Vontobel Limited Turbos Long MK41V | DE000VE9KXZ7 | Euronext Paris inmiddels veel turbo longs zoals deze op stoploss 3.80 om zeep geholpen..
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)