Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,070 6 mei 2024 14:00
  • +0,100 (+1,00%) Dagrange 9,966 - 10,145
  • 361.074 Gem. (3M) 1,9M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 objectief 1 mei 2020 10:08
    quote:

    Stephan010 schreef op 1 mei 2020 09:43:

    Waarom blijft koers rond de €4.50 hangen voor een aandeel die overheidssteun ontvangt voor de komende jaren ?
    Dat is toch gunstig; geld binnen om het bedrijf draaiende te houden.

    Het alternatief is failliet gaan of de helft van het personeel ontslaan. (dat laatste kost de Overheid ook kapitalen)
  2. [verwijderd] 1 mei 2020 20:33
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Interessant artikel.

    Als de Nederlandse staat 4 miljard "uitgeeft", laat ze dat dan doen door dat te storten op de rekening van een doorstartend KLM.
    Ik heb van werknemers van KLM vernomen dat zelfs zij hier voor zijn; met een schone lei beginnen.

    Het probleem waarom dit niet zou gebeuren heeft volgens mij meer te maken met de Franse staat, die Air France niet failliet zou willen laten gaan. Enerzijds chauvinisme, maar nog meer vanwege de banen die op de tocht staan bij Airbus, als de orders niet doorgaan.

    Wat mij erg opvalt bij al deze reddingen is dat op het moment dat het goed gaat, de overheid zich er niet mee moet bemoeien, want "laat het kapitalisme zijn werk doen", maar op het moment dat het slecht gaat men teruggrijpt op de overheid, onder het mom van we moeten trotse bedrijven redden. Bedrijven zijn geen mensen, het is slechts een abstract idee.

    Ik denk dat het beter voor werknemers is, beter voor de concurrerendheid, en beter voor toekomstbestendigheid als men zowel AF als KLM laat doorstarten na een faillissement.
  3. EQ140 2 mei 2020 09:35
    quote:

    JanBergerac schreef op 1 mei 2020 20:33:

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Interessant artikel.

    Als de Nederlandse staat 4 miljard "uitgeeft", laat ze dat dan doen door dat te storten op de rekening van een doorstartend KLM.
    Ik heb van werknemers van KLM vernomen dat zelfs zij hier voor zijn; met een schone lei beginnen.

    Het probleem waarom dit niet zou gebeuren heeft volgens mij meer te maken met de Franse staat, die Air France niet failliet zou willen laten gaan. Enerzijds chauvinisme, maar nog meer vanwege de banen die op de tocht staan bij Airbus, als de orders niet doorgaan.

    Wat mij erg opvalt bij al deze reddingen is dat op het moment dat het goed gaat, de overheid zich er niet mee moet bemoeien, want "laat het kapitalisme zijn werk doen", maar op het moment dat het slecht gaat men teruggrijpt op de overheid, onder het mom van we moeten trotse bedrijven redden. Bedrijven zijn geen mensen, het is slechts een abstract idee.

    Ik denk dat het beter voor werknemers is, beter voor de concurrerendheid, en beter voor toekomstbestendigheid als men zowel AF als KLM laat doorstarten na een faillissement.
    Lees in de Telegraaf dat airfrance//klm een piloot €20.000 per mnd kost op het ogenblik. Dan kan Hoekstra ons belasting geld beter gebruiken voor mijn bedrijf Ik sta op de loonlijst voor € 450. 000 per jaar en werk nog 20 uur per week.Door de Corona is mijn omzet weggevallen.
  4. @iPlof 2 mei 2020 11:48
    quote:

    JanBergerac schreef op 1 mei 2020 20:33:

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Interessant artikel.

    Als de Nederlandse staat 4 miljard "uitgeeft", laat ze dat dan doen door dat te storten op de rekening van een doorstartend KLM.
    Ik heb van werknemers van KLM vernomen dat zelfs zij hier voor zijn; met een schone lei beginnen.

    Uiteraard is een doorstart voor zoveel partijen beter. Daarom zijn dit soort zaken in de wet ook zo uitgewerkt en is selectieve staatssteun in principe verboden.

    Net als met Griekenland willen politici dit niet onder ogen zien. Ze zijn bang voor wat er dan gebeurt, en de lobby van banken en bedrijfsleven is enorm.
    Liever 'whatever it takes' miljarden van de burger hierin proppen en hopen dat alles straks weer beetje bij het oude is...
  5. forum rang 6 gbakl 2 mei 2020 15:49
    EQ:

    'Lees in de Telegraaf dat airfrance//klm een piloot €20.000 per mnd kost op het ogenblik.'

    lezen en begrijpen en juist interpreteren....moeilijk.
    er is niet zoiets als 1 pilotensalaris, dat loopt nl. net zo uiteen als jouw idee van wat je verdient en wat je krijgt.
    bovendien wordt de NOW-regeling gelimiteerd tot max 9500 per maand en daar
    weer 90% van...lastig he.
    en wat er precies aan afspraken nu gaan komen hoeveel oa. de piloten gaan inleveren, dat staat al helemaal niet in dit telegraaf artikel.

    maar feiten zijn helemaal niet interessant natuurlijk
    ook al strooi je maar wat getallen in het rond
    en je gevoel telt veel zwaarder.
    waarom zou je anders EQ heten?
  6. forum rang 6 gbakl 2 mei 2020 16:00
    quote:

    gbakl schreef op 30 april 2020 19:13:

    al een paar dagen trekt de nabeurshandel de koers fors
    omhoog en dus maandag.....weer zo'n dag?
    het wordt lastig om maandag een hoge openingskoers te realiseren
    ook al kunnen ze die net zo mooi regisseren als de nabeurskoers.
    de markt zit niet mee als de UK en ook de VS alleen maar negatieve
    signalen geven op de beurs.

    woensdag gingen de USA airlines meer dan 10% omhoog en vrijdag weer
    bijna even hard omlaag en normaal is dat vluchtgedrag maar de meeste
    toestellen staan aan de grond.

  7. [verwijderd] 2 mei 2020 18:49
    Weet iemand hoe het precies zit met de bestelde toestellen bij Airbus? Wat gebeurd er als KLM deze toestellen annuleert?

    Volgens de website (https://www.airbus.com/aircraft/market/orders-deliveries.html) van Airbus heeft Air France de volgende toestellen nog besteld maar nog niet geleverd gekregen:
    60 X A220-300
    35 X A350-900

    Ik vroeg me af of iemand hier enige kennis heeft hoe deze contracten werken? Worden deze toestellen altijd gekocht of kan het ook lease zijn? Wat als de vliegmaatschappij de order cancelt, moet er dan een boete clausule worden betaald?

    Heb hier totaal geen verstand van, maar vind het erg interessant. In totaal heeft Airbus nog 7650 toestellen op het orderbook staan die nog geleverd moeten worden. De excel file laat het exact zien per maatschappij en vliegtuig type. Zo staan er ook nog 126 toestellen op voor Luftansa, mochten die nog niet betaald zijn gaan (lees kunnen) dat ook niet meer doen lijkt mij.

    Wat denken jullie?

    Fijn weekend!

  8. forum rang 6 gbakl 2 mei 2020 19:07
    om te beginnen annuleert Air France eventueel die toestellen, niet KLM.
    KLM vliegt vnl. Boeing maar gelukkig niet de 737MAX.

    dat is meteen ook het grote probleem met die staatssteun want de Franse overheid moet ook Airbus redden en stelt voorwaarden aan de steun aan AF.
    en de Ned. overheid wil niet indirect steun zien wegvloeien naar de
    Franse kant ipv. naar KLM.

    zo heeft ook Lufthansa zijn problemen met de staatssteun voorwaarden en zijn ze er nog lang niet uit.
    maar de tijd dringt en er vliegt vrijwel niets...
  9. EQ140 2 mei 2020 20:31
    quote:

    gbakl schreef op 2 mei 2020 15:49:

    EQ:

    'Lees in de Telegraaf dat airfrance//klm een piloot €20.000 per mnd kost op het ogenblik.'

    lezen en begrijpen en juist interpreteren....moeilijk.
    er is niet zoiets als 1 pilotensalaris, dat loopt nl. net zo uiteen als jouw idee van wat je verdient en wat je krijgt.
    bovendien wordt de NOW-regeling gelimiteerd tot max 9500 per maand en daar
    weer 90% van...lastig he.
    en wat er precies aan afspraken nu gaan komen hoeveel oa. de piloten gaan inleveren, dat staat al helemaal niet in dit telegraaf artikel.

    maar feiten zijn helemaal niet interessant natuurlijk
    ook al strooi je maar wat getallen in het rond
    en je gevoel telt veel zwaarder.
    waarom zou je anders EQ heten?

    Voor de goede orde waar staat dat ik onder het artikel” een pilotensalaris begrijp dan wel interpreteer” ?. Dat is jouw interpretatie naar mij toe, niet meer en minder. Ik zie kosten staan maar een ieder begrijpt hiermee , en dat is de intentie van het artikel, dat het onderliggende salaris van een piloot velen malen meer is dan wat de meeste mensen op de I. C. In ziekenhuizen verdienen, zorginstellingen etc. die elke dag hun leven wagen en keihard werken. Moeten we in dit geval piloten met belastinggeld dure salarissen blijven betalen om hun luxe leven te blijven bekostigen?
  10. EQ140 3 mei 2020 09:34
    quote:

    @iPlof schreef op 3 mei 2020 00:57:

    KLM alleen? Omarm eindelijk de Fransen
    www.nrc.nl/nieuws/2020/04/30/klm-alle...

    Interessant analyse. Dit aandeel is zo doomed..
    Doorgaan met airfrance tegen elke prijs? Heeft de luchtvaart (ook Rotterdamse haven) geen overcapaciteit gecreeerd? Met andere woorden kunnen we de samenleving niet beter inrichten met ruimte en rust en schone lucht.
  11. Pavlov44 3 mei 2020 09:45
    quote:

    Shortlong schreef op 3 mei 2020 09:36:

    Warren Buffett heeft zijn aandelen in luchtvaartmaatschappijen gedumpt. Geen goed teken voor de luchtvaart branche en dus ook klm lijkt mij
    Ik heb in 10 jaar aandelen AF-KLM aan den lijve ondervonden dat luchtvaartaandelen niets opleveren en dus compleet niet investeringswaardig zijn. Zelfs de prijs van bijna 15 euro die het aandeel paar jaar geleden aantikte (had moeten verkopen!) was compleet ten onrechte want er is nooit winst gemaakt of een uitzicht geweest op structurele winst. Alleen maar gezeik. En nu deze nekslag. Kan me goed vinden in wat Buffett zegt en hij zal zich met een giga verlies net zo hard voor z'n kop slaan. Laat dit een wake up call zijn voor alle beleggers om er gewoon me te kappen. Als overheden dit soort zombie bedrijven zo graag overeind willen houden dan zit er niks anders op dan dat het maar staatsbedrijven worden.
  12. [verwijderd] 3 mei 2020 10:19
    Ik snap al dat gevlieg niet, begrijp er echt helemaal niks van. KLM vliegt naar 15 bestemmingen in GB, naar plaatsen waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Als dat geen milieuvervuiling is. Zij land op banen waar alleen zij land, hoe maf is dit??? Duitsland, Frankrijk zelfde verhaal. Stekker eruit, wegwezen met die onnozelen.

    UK regional airports served by BA to a London hub:

    Aberdeen
    Belfast
    Edinburgh
    Glasgow
    Inverness
    Jersey
    Leeds Bradford
    Manchester
    Newcastle
    Newquay (via a Flybe codeshare)
    UK regional airports served by KLM to its Amsterdam hub:

    Aberdeen
    Belfast
    Birmingham
    Bristol
    Cardiff
    Doncaster Sheffield (via a Flybe codeshare)
    Durham Tees Valley
    East Midlands (via a Flybe codeshare)
    Edinburgh
    Exeter (via a Flybe codeshare)
    Glasgow
    Humberside
    Inverness
    Leeds Bradford
    Manchester
    Newcastle
    Norwich
    Southampton (via a Flybe codeshare)
  13. COCO61 3 mei 2020 10:27
    BUFFET heeft afgebouwd.
    ik zeg short gaan op KLM
    ze gaan uit elkaar en KLM alleen heb ik nog wel geloof in maar wat zijn de aandelen waard als ze splitsen
    KLM-AF kunnen ze ook failliet worden laten gaan en dan seperaat weer opstarten.
    alle dure mensen eruit en weer beginnen bij de basis. eerst 3 jaar geen nieuwe vliegtuigen kopen en vliegtickets veel duurder maken.

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links