Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 18,140 10 mei 2024 17:35
  • +0,490 (+2,78%) Dagrange 17,780 - 18,160
  • 107.951 Gem. (3M) 217,1K

Forum geopend voor Euronav

19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 448 449 450 451 452 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 april 2020 14:21
    quote:

    harryhol schreef op 7 april 2020 13:56:

    www.hellenicshippingnews.com/tanker-m...
    Hoi,

    idem als post hierboven: ben nieuw, dus ken er nog niet zo veel van. Jij verwacht dus op KT een daling en daarna naar boven?

    Welke impact heeft een verhoging van de olieprijzen op een aandeel als Euronav?

    Alvast bedankt.
  2. harryhol 7 april 2020 14:22
    Signal: 440 VLCCs would be needed for storage in worst-case scenario
    Greek manager crunches the numbers ahead of key Opec+ meeting
    7 April 2020 9:14 GMT Updated 7 April 2020 9:14 GMT
    By Gary Dixon
    Greek manager Signal Group has calculated that 440 VLCCs would be needed for oil storage in the worst-case scenario for crude demand during the coronavirus crisis.
    Analysts Ioannis Psarros, Kostis Chatzimichalis and Semiramis Assimakopoulou have been crunching the numbers ahead of the crucial Opec+ meeting on Thursday which could see output cut.
    They have produced data for three scenarios where crude production outstrips demand by 10%, 15% and 20%.
    These they call low, mid and "Black Swan" cases.
    Industry players have warned of big hits to oil demand during the pandemic due to travel restrictions and other measures.
    Signal said in the low case scenario, an extra 57 VLCCs would be needed for storage, rising to 249 ships and 440 vessels in the more serious cases.
    The scenarios envision storage of 115m barrels, 497m barrels and 880m barrels respectively.
    The VLCC fleet stands at around 810 ships.
    Ioannis Martinos-run Signal, a Thenamaris spin-off, has an AI-driven management model. The information on its platform is pulled from a variety of sources including fixture and tonnage lists and AIS vessel tracking data.
    Onshore storage filling up?
    "Many estimate that global onshore storage may max out within the next few weeks which could drive additional demand to use tankers as floating storage," Signal said.
    "In anticipation of oil production cuts that may soon be announced through an Opec+ meeting, we analysed three scenarios to quantify the potential impact of crude oil oversupply on global VLCC supply."
    The analysts added: "At Signal, we are obsessed with counting vessels and understanding short term vessel commercial availability. We’ve been especially interested in monitoring the VLCC segment since it has been driving the freight market lately."
    The calculations assume daily crude production of 85m barrels per day (bpd) and a three-month recovery time to get back to normal supply/demand levels.
    Other factors that will influence the figures include the extent of the reduction in demand from refineries and the timing involved, Signal said.
    'Low' case at present
    The low case scenario is almost where we stand at the moment, it added.
    "Monitoring cargoes and associated drops in vessel supply in real-time will become even more relevant in the current global context," the company said.
    "Let’s see how the end of April and beginning of May will evolve during the next few days."
    It added: "The big question is at what point freight rates become uneconomical and when the market would reach the 'tipping point' where freight for normal VLCC voyages due to reduced vessel supply will balance storage rates and smaller crude carriers for storage would be considered."(Copyright)
  3. [verwijderd] 7 april 2020 14:28
    Harryhol,

    lees ik het dan goed dat in elk van de scenario's tankers nodig gaan zijn om het teveel aan olie te kunnen opslaan? Met andere woorden: een stijging van dit aandeel zou in die optiek onvermijdelijk zijn?

    Schat ik dat zo juist in?

    Sorry voor de misschien voor de hand liggende vragen, maar ik ben zoals gezegd dus nieuw, dus zoek iet wat 'zekerheid' (voor zover dat bestaat natuurlijk).

  4. harryhol 7 april 2020 14:32
    quote:

    Mercurius_DB schreef op 7 april 2020 14:28:

    Harryhol,

    lees ik het dan goed dat in elk van de scenario's tankers nodig gaan zijn om het teveel aan olie te kunnen opslaan? Met andere woorden: een stijging van dit aandeel zou in die optiek onvermijdelijk zijn?

    Schat ik dat zo juist in?

    Sorry voor de misschien voor de hand liggende vragen, maar ik ben zoals gezegd dus nieuw, dus zoek iet wat 'zekerheid' (voor zover dat bestaat natuurlijk).

    Ja klopt. Maar als er wel stevig wordt gesneden in olieproductie en het storage verhaal is over, dan staat er wellicht een lange periode van stagnatie, en verliesjaren voor Euronav te wachten. Hun verdiensten in het eerste halfjaar 2020 zijn dan niet genoeg. Onvermijdelijke stijgingen bestaan helaas niet.
  5. [verwijderd] 7 april 2020 14:37
    Ik lees dat Euronav zeer sterk aanbevolen wordt en nu zeer onder de intrinsieke koerswaarde te boek staat.

    Wat is jouw mening daar dan over?

    Indien er donderdag geen of een minder dan verwachte deal is tussen S-A, RU en VS en de productie dus relatief hoog blijft, is dat goed nieuws voor Euronav.
  6. Risky bets 7 april 2020 14:41
    quote:

    Mercurius_DB schreef op 7 april 2020 14:37:

    Ik lees dat Euronav zeer sterk aanbevolen wordt en nu zeer onder de intrinsieke koerswaarde te boek staat.

    Wat is jouw mening daar dan over?

    Indien er donderdag geen of een minder dan verwachte deal is tussen S-A, RU en VS en de productie dus relatief hoog blijft, is dat goed nieuws voor Euronav.
    Met vesselsvalue data en een waardering van 135M voor de FSO JV , is de NAV 12.6 dollar. Daar komt dan nog alle (hoge) cash flows van Q1 bij. Dus ik heb NAV rond de 13 dollar nu.
  7. harryhol 7 april 2020 14:44
    quote:

    Mercurius_DB schreef op 7 april 2020 14:37:

    Ik lees dat Euronav zeer sterk aanbevolen wordt en nu zeer onder de intrinsieke koerswaarde te boek staat.

    Wat is jouw mening daar dan over?

    Indien er donderdag geen of een minder dan verwachte deal is tussen S-A, RU en VS en de productie dus relatief hoog blijft, is dat goed nieuws voor Euronav.
    Ik zou niet inzetten op intrinsieke waarde. Dan is er nog heel wat meer te koop op de beurs tegen veel grotere kortingen. Het zou nu gigantisch feest moeten zijn bij Euronav, met enorm verdienpotentieel, daar is de hele beleggingscase op gebouwd. Maar zoals iemand hiervoor mooi omschreef: you get all of the bad, and only some of the good. Als het goed is is het nu "very good", maar dat weten we pas zeker bij de kwartaalcijfers in mei.
  8. [verwijderd] 7 april 2020 15:35
    Dus de Netto Asset Value (per aandeel bedoel je, vermoed ik) is 13 dollar = 11,92 euro.

    De koerswaarde is 8,5€ per aandeel.

    Wat is de correlatie hiertussen?

    Indien een koerswaarde per aandeel onder de NVA per aandeel staat, is de koers ondergewaardeerd, ergo: zit er groeimarge in? Nu zo simpel zal het niet zijn. Dan kocht iedereen gewoon elk aandeel dat ondergewaardeerd stond.

    Welke factor(en) hebben hier nog invloed op?

    Wat zou jullie advies zijn in deze? kopen of niet?

  9. Risky bets 7 april 2020 15:38
    Paar jaar geleden was het zeer ongebruikelijk als een scheepvaart aandeel onder NAV handelde. Dat is in wezen de liquidatie waarde van het bedrijf. Tegenwoordig met huidig scheepvaart sentiment handelen veel scheepvaart bedrijven tegen kortingen.

    Maar als je een hedge fund zou hebben, en EURN tegen deze prijs op kan kopen, en dan in stukjes, tanker voor tanker op de 2e hands markt verkoopt... Dan kan je een grote winst maken.
19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 448 449 450 451 452 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links