Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,720 26 apr 2024 17:37
  • +0,030 (+0,31%) Dagrange 9,718 - 10,020
  • 1.369.653 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Engineer Dries 19 maart 2020 17:11
    Mensen panikeren hier zo hard, het is hilarisch.

    90% van het loon gaat worden vergoed
    de gehedgede brandstof? Die wordt helemaal niet verbrandt, kost dus ook niks
    Deze toko gaat een halfjaartje op slot op kosten vd staat, daarna weer vol in de vleugels. Staan we volgend jaar weer op een tientje.
  2. [verwijderd] 19 maart 2020 17:42
    quote:

    Engineer Dries schreef op 19 maart 2020 17:11:

    Mensen panikeren hier zo hard, het is hilarisch.

    90% van het loon gaat worden vergoed
    de gehedgede brandstof? Die wordt helemaal niet verbrandt, kost dus ook niks
    Deze toko gaat een halfjaartje op slot op kosten vd staat, daarna weer vol in de vleugels. Staan we volgend jaar weer op een tientje.
    het is wachten tot de staat met duidelijkheid komt wat te doen. Daarna zakt hij echt wel weg. Aandeel blijft geen half jaar op 4.5 euro totdat ze weer kunnen vliegen
  3. @iPlof 19 maart 2020 18:00
    quote:

    Engineer Dries schreef op 19 maart 2020 17:11:

    Mensen panikeren hier zo hard, het is hilarisch.

    90% van het loon gaat worden vergoed
    de gehedgede brandstof? Die wordt helemaal niet verbrandt, kost dus ook niks
    Deze toko gaat een halfjaartje op slot op kosten vd staat, daarna weer vol in de vleugels. Staan we volgend jaar weer op een tientje.
    Dommer dan dom..

    Lees de cijfers ipv je blauwe bril.
    Als je geen cijfers kan lezen...ga sparen!
  4. cune 19 maart 2020 19:27
    In de Volkskrant staat:Nederland zonder KLM is net zo onvoorstelbaar als Nederland zonder klederdracht, kaasmarkt of klassieker. KLM zal als het puntje bij het paaltje komt net zo worden genationaliseerd als ABN?Amro in 2008.
    Wanneer de staat dit werkelijk doet en de aandelen geen waarde meer hebben wat gebeurt er dan met de gekochte puts die als belangrijkste doel hebben het creëren van een bepaalde waardeverzekering van gekochte aandelen? Wie het weet wil die het zeggen ?
  5. [verwijderd] 19 maart 2020 19:58
    quote:

    cune schreef op 19 maart 2020 19:27:

    In de Volkskrant staat:Nederland zonder KLM is net zo onvoorstelbaar als Nederland zonder klederdracht, kaasmarkt of klassieker. KLM zal als het puntje bij het paaltje komt net zo worden genationaliseerd als ABN?Amro in 2008.
    Wanneer de staat dit werkelijk doet en de aandelen geen waarde meer hebben wat gebeurt er dan met de gekochte puts die als belangrijkste doel hebben het creëren van een bepaalde waardeverzekering van gekochte aandelen? Wie het weet wil die het zeggen ?
    Je eerste deel kan ik wel beamen. Zonder KLM zet je het succes van Schiphol op het spel, plus dat je zonder nationale vliegmaatschppij plots afhankelijk bent van buurlanden als het om repatriëring van Nederlanders gaat. Beide wil je niet.

    Het tweede deel kan ik helaas niet beantwoorden. Wat ik wel weet is dat het niet de wens van de overheid is om KLM te nationaliseren. Grote kans dat de overheid een renteloos krediet beschikbaar stelt (of een andere creatieve manier).
  6. [verwijderd] 19 maart 2020 21:09
    Relatief staat KLM Air France op circa het niveau van enkele jaren terug; met op dit moment een significante risico. De upside in verhouding met andere aandelen (10,00) in verhouding met het risico vind ik vrij weinig.

    Dan heb ik liever een aandeel dat 1 euro kost en een upside heeft van 5 euro (die zijn er: kijk maar goed rond).
  7. zonnedaal 20 maart 2020 06:22
    quote:

    FairValue schreef op 19 maart 2020 20:40:

    Eerst gaan de aandeelhouders bloeden. Richting 0,50 a 1 euro.
    Bij een nationalisatie gaat het richting 0. En kan ieder ogenblik gebeuren. Frankrijk heeft al aangekondigd om de voor hun belangrijke bedrijven te gaan nationaliseren, wanneer dat nodig mag zijn. De EU heeft hier inmiddels ook al toestemming voor gegeven.
  8. @iPlof 20 maart 2020 11:54
    quote:

    zonnedaal schreef op 20 maart 2020 06:22:

    [...]

    Bij een nationalisatie gaat het richting 0. En kan ieder ogenblik gebeuren. Frankrijk heeft al aangekondigd om de voor hun belangrijke bedrijven te gaan nationaliseren, wanneer dat nodig mag zijn. De EU heeft hier inmiddels ook al toestemming voor gegeven.
    Ja maar in NL zitten ze daar niet echt om te springen. Maar goed je weet nooit.

    Zelfs met die 90% steun voor loonkosten zit KLM met een zeer groot acuut cashprobleem. De loonkosten zijn 'maar' 1/3 vd de totale kosten namelijk en de omzet is bijna geheel weggevallen.

    Nationalisatie (kleinere kans) of claimemissie (grotere kans) zal zomaar dit weekend kunnen plaatsvinden.
    Een extra krediet is ook een optie maar dat wordt de staat beetje te gortig denk, eerst aandelen kopen, dan loonkosten overnemen en ook nog een extra lening. Bovendien is het slecht voor de ratio's en kan KLM praktisch nooit meer de markt op voor geld.

    Gebeurt dit allemaal niet dan zal KLM zeer snel over moeten gaan tot surseance van betaling en dan breekt echt de pleuris los.

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links