Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Welke aandelen raden jullie aan in deze sector.
Toyota en DIFFER starten samenwerking om zonne-energie op te slaan in waterstof Een speciaal apparaat in contact brengen met lucht, er zonlicht op laten vallen, en zo gratis brandstof produceren: het basisidee van onderzoeker Mihalis Tsampas in samenwerking met Toyota Motor Europe. Tsampas is werkzaam bij het Dutch Institute for Fundamental Energy Research (DIFFER). DIFFER en Toyota willen een systeem ontwikkelen dat waterdamp absorbeert en zonne-energie gebruikt om die damp vervolgens op te splitsen in waterstof en zuurstof. Het onderzoeksproject wordt mogelijk gemaakt door een toekenning van het ENW PPS-fonds van NWO. Het afgelopen jaar hebben DIFFER en Toyota in een gezamenlijke haalbaarheidsstudie al aangetoond dat het beoogde principe inderdaad werkt. De onderzoekers ontwikkelden een nieuwe vaste stof foto-elektrochemische cel die in staat was om eerst water uit omgevingslucht te vangen en vervolgens onder invloed van zonlicht waterstof te produceren. Dit eerste prototype haalde meteen al 60 tot 70 procent van de hoeveelheid waterstof die je kunt maken uit vloeibaar water. Het systeem is een membraanreactor waarin polymere elektrolytmembranen, poreuze foto-elektroden en materialen die water absorberen zijn gecombineerd. ‘Werken met gas in plaats van met vloeistof heeft verschillende voordelen’, legt Tsampas uit. ‘Met vloeistoffen zijn een paar technische problemen gemoeid, zoals ongewenste belvorming. Bovendien hebben we door gebruik te maken van water in de gasfase in plaats van de vloeibare fase, geen dure installaties nodig om het water te zuiveren. En tot slot, omdat we alleen het water gebruiken dat in de omringende lucht aanwezig is, is onze technologie ook bruikbaar op afgelegen plaatsen waar verder geen water beschikbaar is.’ Door Els Stultiens smartstoragemagazine.nl/nieuws/i17810...
voda schreef op 20 februari 2019 20:43 :
Toyota en DIFFER starten samenwerking om zonne-energie op te slaan in waterstof
Een speciaal apparaat in contact brengen met lucht, er zonlicht op laten vallen, en zo gratis brandstof produceren: het basisidee van onderzoeker Mihalis Tsampas in samenwerking met Toyota Motor Europe.
Tsampas is werkzaam bij het Dutch Institute for Fundamental Energy Research (DIFFER). DIFFER en Toyota willen een systeem ontwikkelen dat waterdamp absorbeert en zonne-energie gebruikt om die damp vervolgens op te splitsen in waterstof en zuurstof. Het onderzoeksproject wordt mogelijk gemaakt door een toekenning van het ENW PPS-fonds van NWO.
Het afgelopen jaar hebben DIFFER en Toyota in een gezamenlijke haalbaarheidsstudie al aangetoond dat het beoogde principe inderdaad werkt. De onderzoekers ontwikkelden een nieuwe vaste stof foto-elektrochemische cel die in staat was om eerst water uit omgevingslucht te vangen en vervolgens onder invloed van zonlicht waterstof te produceren. Dit eerste prototype haalde meteen al 60 tot 70 procent van de hoeveelheid waterstof die je kunt maken uit vloeibaar water. Het systeem is een membraanreactor waarin polymere elektrolytmembranen, poreuze foto-elektroden en materialen die water absorberen zijn gecombineerd.
‘Werken met gas in plaats van met vloeistof heeft verschillende voordelen’, legt Tsampas uit. ‘Met vloeistoffen zijn een paar technische problemen gemoeid, zoals ongewenste belvorming. Bovendien hebben we door gebruik te maken van water in de gasfase in plaats van de vloeibare fase, geen dure installaties nodig om het water te zuiveren. En tot slot, omdat we alleen het water gebruiken dat in de omringende lucht aanwezig is, is onze technologie ook bruikbaar op afgelegen plaatsen waar verder geen water beschikbaar is.’
Door Els Stultiens
smartstoragemagazine.nl/nieuws/i17810... Thanks. Ik heb zelf Fuelcell in porto genomen. Heb je nog aanbevelingen?
email.slimbeleggen.net/t/ViewEmail/r/... Beste belegger, Het is altijd een punt van kritiek geweest als het gaat om waterstof: de lithiumauto. Want, als waterstof zo goed werkt, waarom zijn er dan vooral elektrische lithiumauto’s op de weg? We merken dat dit ook leeft bij veel beleggers en daarom hebben we eens navraag gedaan bij het team van BeursBrink. SB: Als het gaat om waterstof zijn er veel beleggers die wijzen naar Elon Musk. De topman van Tesla is er vol van overtuigd dat hydrogen het af zal leggen tegen elektrische auto’s. Reden tot zorg? Lees verder.
Nie Weling schreef op 21 februari 2019 10:55 :
[...]
Thanks. Ik heb zelf Fuelcell in porto genomen. Heb je nog aanbevelingen?
Nel ASA is echt mijn favoriet. Die timmeren hard aan de weg. Bijna wekelijks nieuws omtrent JV/leveringen etc.news.cision.com/nel-asa/r/press-relea... ,c2754381 (van vandaag 1 maart 2019) Fcel heb ik een ritje mee gemaakt. Maar deze hebben nog te veel schulden.
Noorden wil €2,8 mrd investeren in waterstof Bedrijven en overheden in Noord-Nederland willen de komende twaalf jaar €2,8 mrd investeren in waterstof. Ze bieden de minister van Economische Zaken en Klimaat donderdagavond een gezamenlijke een concrete investeringsagenda aan. Illustratie: Gasunie Waterstof kan volgens de initiatiefnemers een belangrijke rol spelen in de verduurzaming van de industrie, als schoon alternatief voor fossiele grondstoffen. Bij de verbranding van waterstof komt immers geen CO2 vrij. Ook kan waterstof worden ingezet als ‘batterij’ om schommelingen in het aanbod van duurzame energie uit wind en zon op te vangen. Steun van het Rijk nodig Maar voordat het zover is en waterstof op grote schaal beschikbaar is en kan concurreren met fossiele brandstoffen, moet er de komende jaren flink worden geïnvesteerd door bedrijven en lokale overheden, waaronder Shell, Gasunie, Engie, Equinor, Nouyon, Avebe en Eneco. Maar deze partijen vragen ook bestuurlijke en financiële steun van het Rijk. De ondertekenaars vragen die steun in de vorm van duidelijke regelgeving en eenduidige certificering van groene waterstof. Productie opschalen Ook moet er een SDE+-achtige regeling komen om tijdelijk een deel van het prijsverschil tussen emissievrije en grijze waterstof te dragen. Deze zogenoemde ‘onrendabele top’ is tot 2024 naar verwachting €100 mln per jaar. ‘Met de voorgenomen investeringen én gerichte steun van het Rijk, kunnen we de productie en het gebruik van CO2-vrije waterstof fors opschalen’, aldus Gedeputeerde Patrick Brouns van economische zaken in de provincie Groningen in een persverklaring. ‘Zo vergroenen we de industrie en versterken we de economie in onze regio, in de rest van Nederland en daarbuiten.’ Steun is er in ieder geval in woorden van de minister van Economische Zaken & Klimaat, Eric Wiebes. Tijdens een congres over windenergie en gas in oktober vorig jaar zei hij in een videoboodschap een grote rol te zien voor Groningen op het gebied van waterstof. 'Ik verwacht dat Groningen over tien jaar één van de toonaangevende waterstofhubs zal zijn', zo zei hij toen. Groene waterstofeconomie Door gezamenlijk op te trekken en hun plannen en projecten te bundelen tot één gezamenlijk investeringsplan, verwachten de bedrijven en overheden sneller installaties te kunnen ontwikkelen voor de productie van groene waterstof (op basis van duurzaam opgewekte elektriciteit) met een vermogen van minstens 100 megawatt en een productielocatie voor blauwe waterstof (op basis van aardgas, waarvan de CO2 wordt opgevangen) van minimaal 1,2 gigawatt (GW). ‘Noord-Nederland heeft alles in zich om een sterke groene waterstofeconomie te ontwikkelen’• Initiatiefnemers van investeringsagenda ‘Het zijn ambitieuze doelen als je bedenkt dat de grootste Nederlandse installatie om met elektrolyse groene waterstof te maken nu één megawatt is en de grootste ter wereld vijf megawatt’, aldus de bedrijven in een gezamenlijk persbericht. ‘Noord-Nederland heeft echter alles in zich om een sterke groene waterstofeconomie te ontwikkelen’ Opslag van CO2 Samen hebben de bedrijven al een portefeuille van ruim dertig projecten opgesteld om productie, gebruik en transport van waterstof op te schalen: van de ontwikkeling van een elektrolyser met een vermogen van tweehonderd megawatt door Nouryon tot windmolens van Lagerwey die rechtstreeks waterstof produceren. En van de realisatie van een waterstofdistributienet in Delfzijl en het laten rijden van bussen op waterstof in Groningen en Emmen tot het aanleggen van infrastructuur voor onderzeese opslag van CO2 door Shell en partners.fd.nl/ondernemen/1291321/noorden-wil-...
Osho schreef op 1 maart 2019 11:40 :
[...]
Nel ASA is echt mijn favoriet. Die timmeren hard aan de weg. Bijna wekelijks nieuws omtrent JV/leveringen etc.
news.cision.com/nel-asa/r/press-relea... ,c2754381 (van vandaag 1 maart 2019)
Fcel heb ik een ritje mee gemaakt. Maar deze hebben nog te veel schulden.
Thanks Osho. Nel heb ik ook in porto samen met Fcell. Hopelijk zullen de schulden omslaan in winst nu waterstof in de picture staan. We zullen het zien.
Nie Weling schreef op 1 maart 2019 13:23 :
[...]
Thanks Osho.
Nel heb ik ook in porto samen met Fcell.
Hopelijk zullen de schulden omslaan in winst nu waterstof in de picture staan.
We zullen het zien.
Pcell (Powercel Sweden AB) doet het ook goed. Zit verder in de ontwikkeling en met JV dan Nel ASA. Zit ik zelf niet in.
Vandaag toch ook ingestapt op Nel omdat ik geloof in het bedrijf en zeker hun activiteiten die in de toekomst broodnodig zullen zijn
FuelCell Energy Reports First Quarter Fiscal 2019 Financial Results and Business Updateinvestor.fce.com/press-releases/press... Update/default.aspx Financial Results FuelCell Energy, Inc. (the Company) reported total revenues for the first quarter of fiscal 2019 of $17.8 million, compared to total revenues of $38.6 million for the first quarter of fiscal 2018, including: Service and license revenues totaled $11.8 million for the first quarter of fiscal 2019 compared to $4.1 million for the first quarter of fiscal 2018. The increase is primarily due to a higher number of scheduled module replacements under the Company’s service agreements in the first quarter of fiscal 2019, as well as the benefit of the long-term service agreement with Korea Southern Power Company (“KOSPO”) in South Korea entered into during fiscal 2018. Generation revenues totaled $1.5 million for the first quarter of fiscal 2019 compared to $1.9 million for the first quarter of fiscal 2018. Revenue was lower primarily due to the timing of plant maintenance in the first quarter of fiscal 2019 compared with the first quarter of fiscal 2018. Advanced technologies contract revenues totaled $4.5 million for the first quarter of fiscal 2019 compared to $3.1 million for the first quarter of fiscal 2018. Revenue was higher for the first quarter of fiscal 2019 primarily due to the timing and mix of activity under existing contracts. Product revenues decreased $29.5 million for the first quarter of fiscal 2019 compared to the first quarter of fiscal 2018. The decrease is primarily a result of the completion of deliveries in fiscal 2018 under a 20 megawatt (MW) order for a utility project owned by KOSPO.
Inmiddels ook in verschillende aandelen gestapt. Heb nu FuelCell (hopen dat die het wat beter gaan doen) Fortescue Nel PowerCell Ballard in de porto. Zeer benieuwd hoe de toekomst eruit gaat zien.
Scientists find new way to power electric cars using cobalt Valentina Ruiz Leotaud | 2 days ago | Researchers at the University of Massachusetts Lowell developed a technique that uses only water, carbon dioxide and cobalt metal particles that have surface nanostructures measuring billionths of a meter in size, to produce hydrogen on demand at relatively low temperature and pressure and to use to power the next generation of electric vehicles. According to David K. Ryan, the project's principal investigator, hydrogen can be used in fuel cells, which combine hydrogen with oxygen from the air to produce electricity at up to 85% efficiency. “Other investigators have used all kinds of methods to produce hydrogen, such as electrolysis, natural gas reforming and even metals such as zinc, iron and nickel with acids, but not catalytically with cobalt," Ryan said in a media statement. "The carbonate is involved in the reaction but it doesn’t change or get consumed; it just helps facilitate the conversion of the cobalt metal to cobalt oxide, and this conversion produces the hydrogen and carbon dioxide.” Chemistry Prof. David Ryan, right, and graduate student Ahmed Jawhari examine a prototype of their invention that produces hydrogen gas cleanly and efficiently. Photo by University of Massachusetts Lowell. The scientist explained that the experimental setup consists of a stainless steel canister filled with cobalt. A carbonate solution made from carbon dioxide and water is pumped through the canister and then warmed up to about 150 degrees. The solution is also compressed to about three atmospheres, or 45 pounds per square inch, which is about the same pressure as in a car tire. “Under these relatively low-temperature and modest-pressure conditions, we were able to produce hydrogen efficiently, to nearly 70%. Subsequent work has allowed us to produce hydrogen at greater than 95% purity,” Ryan said. The researcher explained that in an electric car, the hydrogen from the canister can go directly to the fuel cell, where it is mixed with oxygen from the atmosphere to produce electricity and water. The water can then be looped back into the canister and mixed with the carbonate to form the catalytic solution. The electricity produced by the fuel cell can be used to power the canister’s pump, heater and compressor, as well as the car’s electric motors, rechargeable storage battery and headlights. “This process doesn’t store any hydrogen gas, so it’s safe and poses no storage or transportation issues. Once you stop the flow of the carbonate solution or release pressure in the reaction chamber, the hydrogen production stops, so hydrogen is produced only as needed,” Ryan said. The experts suggested that once the cobalt metal in the canister is used up – that is, converted to cobalt oxide – the car driver can swap out the canister with a new one every 300 to 400 miles. The cobalt in the old canister can then be regenerated, using a renewable energy source such as wind or solar. “So instead of going to a gas station to get a fill-up, you can go to a ‘refueling’ station and get a new canister. You can also bring extras for long trips,” Ryan said.www.mining.com/scientists-find-new-wa...
ArcelorMittal investigates the industrial use of pure hydrogen To permanently reduce CO2 emissions, ArcelorMittal has developed a low-emissions technology strategy, which targets not only the use of alternative feedstocks and the conversion of CO2 emissions, but also the direct avoidance of carbon (Carbon Direct Avoidance, or CDA). This year, the Group intends to launch a new project in the ArcelorMittal plant in Hamburg to use hydrogen on an industrial scale for the direct reduction of iron ore in the steel production process for the first time. A pilot plant is to be built in the coming years. Already today, the Hamburg plant has one of the most efficient production processes of the ArcelorMittal Group due to the use of natural gas in a direct reduction plant (DRI). The aim of the new hydrogen-based process is to be able to produce steel with the lowest CO2 emissions. The project costs amount to around 65 million euros. In addition, a cooperation agreement with the University of Freiberg is planned to test the procedure in the coming years at the Hamburg plant premises. The hydrogen-based reduction of iron ore will initially take place on a demonstration scale with an annual production of 100,000 tonnes. In the process, the separation of H2 with a purity of more than 95 percent from the top gas of the existing plant should be achieved by so-called pressure swing adsorption. The process is first tested with grey hydrogen (generated at gas separation) to allow for economical operation. In the future, the plant should also be able to run on green hydrogen (generated from renewable sources) when it is available in sufficient quantities. With the Hamburg hydrogen project, ArcelorMittal is advancing pioneering technology for direct CO2 avoidance as one of several potential pathways for low-emissions steelmaking. The Group is already investing more than 250 million euros in various carbon emissions reduction technologies, for example in Ghent where waste carbon gases will be used for the production of alternative fuels or in chemical products. Likewise, methods are tested in which biocoal from waste wood is used instead of coking coal as a reducing agent in the blast furnace. Source : Strategic Research Institute
De beloftes van waterstof Categorie: Beurs vandaag, Advies, Achtergronden Door Paul Weeteling op 14 mrt 2019 om 09:00 De beloftes van waterstof De waterstofhype die in 2014 even de kop op stak, lijkt zich met energie te voeden. Waterstofaandelen doen het de laatste tijd erg goed. Is hier echt iets gaande of is het puur speculatie? In deze special zoomen we in op de technische kant van waterstof als energiebron. Vervolgens verbinden we hier in een aparte analyse een specifiek aandeel aan. Eerst even een paar woorden over wat waterstof is en waar het vandaan komt. Nog niet erg efficiënt Waterstof is een element dat voornamelijk in gasvorm voorkomt hoog in de atmosfeer. Het is dus niet op te pompen of te delven zoals olie of kolen, maar is in hoge concentratie wel ontzettend energierijk. Het wordt gezien als een schone brandstof omdat bij gebruik in een brandstofcel de uitstoot louter uit puur water bestaat. Bij de huidige methode voor het maken van waterstof komt echter veel C02 vrij. Het wordt nog paradoxaler met de wetenschap dat waterstof momenteel het meest gebruikt wordt bij de productie van kerosine en diesel en bij het "schonen" van fossiele brandstoffen. Verder wordt het gebruikt voor de productie van ammoniak. Er zijn wel milieuvriendelijkere methodes om waterstof te produceren zoals door middel van elektrolyse. Hierbij wordt elektrische energie door water heen gestuurd. Tijdens dit proces gaat echter 30% van de elektrische energie verloren. Met de nieuwste technologie kan dit teruggebracht worden naar 20%. Het blijft desondanks een extra stap ten opzichte van die elektrische energie direct in een accu stoppen. Vervolgens moet het stofje nog onder hoge druk gebracht worden en in een speciale tank worden gestopt die bestand is tegen die druk. Dat kost ook weer energie en het heeft veiligheidsissues, maar desondanks is waterstof makkelijker op te slaan in grote hoeveelheden dan elektrische energie. In dit stadium van het proces is er dus nog geen energie opgewekt, maar zit de waterstof in een tank klaar voor gebruik. Lijstje AEX AMX en AScX fondsen Klik op het plaatje voor een grote versie Bron: Youtube.com Shell ziet waterstof wel zitten Bij het omzetten van waterstof in elektrische energie middels een brandstofcel gaat vervolgens weer 40% van de energie uit waterstof verloren. Dit is een nadeel waar veel aanhangers van batterijtechnologie graag op hameren. Vergeet echter niet dat batterijen zwaar zijn en mee gezeuld moeten worden wat het verbruik ook niet ten goede komt. Voor gebruik in de luchtvaart is dit bijvoorbeeld een flink obstakel. Bron: Plug Power Er gaat dus nogal wat energie verloren in het hele proces en dat is een van de redenen (naast eigenbelang) dat Tesla-oprichter Elon Musk rijden op waterstof niet ziet zitten. Shell daarentegen ziet waterstof wel zitten en sorteert voorzichtig voor op een toekomst waarin waterstof de rol van fossiele brandstoffen overneemt. Er zijn momenteel slechts een paar modellen van Toyota, Hyundai en Honda die op waterstof rijden. Tot slot is er nog de bestaande infrastructuur die een rol speelt. De huidige tankstations zouden omgebouwd kunnen worden tot waterstofstations. Laadpalen neerzetten is wellicht nog makkelijker dus ook hier wint elektrisch rijden. Waterstof concurrent fossiele brandstoffen Het tanken gaat met waterstof wel een stuk sneller dan het opladen van een batterij en de actieradius is groter. Ook is waterstof meer geschikt voor zwaarder vervoer dan elektrische voertuigen omdat de huidige batterijpakketten niet langdurig voldoende vermogen kunnen leveren. Momenteel is een vergelijkbare tank waterstof wel een stuk duurder dan een laadbeurt voor een elektrische auto. De opmars van elektrisch rijden zal dus ongetwijfeld doorzetten voor licht transport vanwege de hogere efficiëntie, lagere kosten en bestaande infrastructuur. Waterstof is vooral een kanshebber om fossiele brandstoffen op termijn te vervangen voor zwaar transport en als opslagmiddel van elektrische energie. Er zitten namelijk wel degelijk voordelen aan waterstof die nu nog niet zo lekker uit de verf komen, zoals een betere efficiëntie dan een traditionele brandstofmotor en minder belasting voor het milieu. De wereld is momenteel echter nog grotendeels ingericht op het gebruik van fossiele brandstoffen en elektriciteit. In Nederland zijn bijvoorbeeld pas 4 oplaadstations voor auto's op waterstof. Nog geen doorbraak Toch begint het er steeds meer op te lijken dat waterstof uiteindelijk wel belangrijk gaat worden, maar er zijn voorlopig nog te grote obstakels voor een doorbraak. Wanneer de doorbraak een feit is, valt er vaak al een stuk minder te verdienen voor beleggers. Anderzijds is wachten in een stilstaande trein ook niet voor iedereen weggelegd. Er is ook nog een middenweg en dat is een kleine positie nemen in het beste paard van stal zodat u betrokken bent bij deze ontwikkeling. Mocht het vervolgens nog jaren duren voordat de trein gaat rijden dan is er ook geen man overboord. Wij hebben gekeken naar Hydrogenics, Ballard Power Systems en Plug Power. Laatstgenoemde heeft onze voorkeur om een aantal redenen. Hier komen we in een aparte analyse op terug. We kunnen dus concluderen dat waterstof op dit moment nog niet economisch rendabel ingezet kan worden. Het is echter wel de nummer 1 brandstof die kan zorgen voor een circulair energiesysteem waarbij de "uitstoot" (water) zelfs bijdraagt aan het welzijn van het milieu. We volgen de weg naar waterstof daarom op de voet. Disclaimer: Paul Weeteling heeft een long positie in Ballard Power Systems en Plug Power. POSITIEF We zijn positief over dit aandeel. Eventueel eerste positie innemen POSITIEF OP 14 MRT 2019 OM 09:00 Analyse Plug Power volgt binnenkort. HET GRATIS Premium artikel (!!)www.iex.nl/Premium/Adviezen/293322/De...
Powercell Sweden AB daalt al 2 dagen (-20%+-) na een Tweet van een Nikomotors medewerker over het beëindigen van de samenwerking tussen beide. Vaag bericht. Wilde instappen, maar blijf er voorlopig vanaf.
Osho schreef op 4 april 2019 16:42 :
Powercell Sweden AB daalt al 2 dagen (-20%+-) na een Tweet van een Nikomotors medewerker over het beëindigen van de samenwerking tussen beide. Vaag bericht. Wilde instappen, maar blijf er voorlopig vanaf.
www.powercell.se/en/newsroom/press-re... Nieuws naar buiten over het afketsen van/terug trekken uit de deal.
Osho schreef op 4 april 2019 16:42 :
Powercell Sweden AB daalt al 2 dagen (-20%+-) na een Tweet van een Nikomotors medewerker over het beëindigen van de samenwerking tussen beide. Vaag bericht. Wilde instappen, maar blijf er voorlopig vanaf.
Inmiddels aardig hersteld. Achteraf lullen is makkelijk natuurlijk maar het was een goed moment geweest ;)
news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--ta... ,c2543583 Nel ASA Pcell.. aardig hersteld indd. Blijft goede fundamentals houden. Q1 zal ons wijzer maken. fuelcellsworks.com/news/powercell-ann...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
887,44
+0,99%
EUR/USD
1,0762
+0,34%
FTSE 100
8.213,49
+0,51%
Germany40^
18.017,10
+0,67%
Gold spot
2.301,75
0,00%
NY-Nasdaq Composite
16.156,33
+1,99%
Stijgers
Dalers