Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,890 26 apr 2024 10:44
  • -0,010 (-0,26%) Dagrange 3,878 - 3,932
  • 92.462 Gem. (3M) 1,4M

BAM Januari 2019

2.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RIZ 23 januari 2019 10:01
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 januari 2019 09:43:

    [...]

    Dat ligt de komende weken weer voor het oprapen:-).
    Daar kunnen we Beurs wel belachelijk maken (en terecht denk ik), maar hiermee had hij wel altijd een punt. 9 van de 10 keer stijgt de koers in aanloop naar de cijfers, zeker als de verwachtingen hooggespannen zijn.

    Volgens dezelfde logica, daalt de koers 9 van de 10 keer kort na de koers en vaak (onterecht) als reactie op de cijfers.

    Bij dit soort statistieken, zou je als belegger bijna naïef zijn om tegen beter weten in een andere koers te varen, hoezeer je ook gelooft in het aandeel en daar zelfs emotioneel bij betrokken bent. Bam is praktisch een lifestyle voor een hoop mensen hier.
  2. forum rang 8 HenkdeV 23 januari 2019 10:08
    quote:

    RIZ schreef op 23 januari 2019 10:01:

    [...]

    Daar kunnen we Beurs wel belachelijk maken (en terecht denk ik), maar hiermee had hij wel altijd een punt. 9 van de 10 keer stijgt de koers in aanloop naar de cijfers, zeker als de verwachtingen hooggespannen zijn.

    Volgens dezelfde logica, daalt de koers 9 van de 10 keer kort na de koers en vaak (onterecht) als reactie op de cijfers.

    Bij dit soort statistieken, zou je als belegger bijna naïef zijn om tegen beter weten in een andere koers te varen, hoezeer je ook gelooft in het aandeel en daar zelfs emotioneel bij betrokken bent. Bam is praktisch een lifestyle voor een hoop mensen hier.
    Beurs had inderdaad een punt, dat trouwens ook door veel anderen wel gezien werd/wordt. Alleen de term gratis geld riep wat weerstand op, dat bestaat namelijk niet. Je moet er wel wat voor doen, in dit geval risico nemen.
  3. Utreg1960 23 januari 2019 10:46
    quote:

    HenkdeV schreef op 23 januari 2019 10:08:

    [...]

    Beurs had inderdaad een punt, dat trouwens ook door veel anderen wel gezien werd/wordt. Alleen de term gratis geld riep wat weerstand op, dat bestaat namelijk niet. Je moet er wel wat voor doen, in dit geval risico nemen.
    Iedereen weet dat een aandeel stijgt richting de cijfers maar hij dacht dat hij het uitgevonden had.
    Gratis geld riep hij vooral als BAM 30 cent ofzo naar beneden was geduwd en dan 5 cent opveerde.
    Daarna weer een klap naar beneden en weer een paar cent opveerde en weer halleluja gelul.
    De meeste stonden dan al flink in de min.
    Sloeg echt nergens op wat die roze bril verkondigde.
  4. [verwijderd] 23 januari 2019 10:52
    quote:

    Utreg1960 schreef op 23 januari 2019 10:46:

    [...]

    .... als BAM 30 cent ofzo naar beneden was geduwd en dan 5 cent opveerde.
    Daarna weer een klap naar beneden en weer een paar cent opveerde en .......
    Er gebeurde toen tenminste nog iets. Zag net dat de koers nu al weer een kwartier niet beweegt.
  5. forum rang 6 OnoMatopee 23 januari 2019 11:30

    Grootste infrastructurele investering sinds jaren
    wo 23 jan 2019, 11:00

    Vlissingen - Na afloop van het project zullen in 2020 de Michiel Adriaanszoon de Ruyterkazerne, het nieuwe Bedrijventerrein Souburg II, de Buitenhaven en de Kenniswerf snel en gemakkelijk bereikbaar zijn, zowel voor auto's als zwaar verkeer. Een nieuw aan te leggen fiets- en voetgangerstunnel moet zorgen voor een grotere verkeersveiligheid. Als alles volgens plan verloopt zou deze na de bouwvak klaar moeten zijn. Tijdens de aanleg van de fietstunnel wordt het fietsverkeer omgeleid via de dijk.

    Het project wordt in gedeeltes uitgevoerd, waarbij rekening wordt gehouden met de verkeersdrukte tijdens het toeristenseizoen. Er wordt begonnen met het doortrekken van de Marie Curieweg die een aansluiting krijgt op een noodweg naar de Poortersweg. Na de herfstvakantie dit jaar zal de kruising bij de watertoren voor links afslaand verkeer richting de spoorwegovergang ongeveer een week afgesloten worden. In die week zal er een 'duiker' onder de weg aangebracht worden die de waterpartijen langs de weg met elkaar verbindt. Het project zou voor de kerst maar uiterlijk begin 2020 klaar moeten zijn. Op dinsdag 29 januari organiseren de gemeente Vlissingen en BAM Infra twee informatiebijeenkomsten. Een voor bedrijven in de omgeving van de werkzaamheden die om 17.00 uur begint en een voor omwonenden en geïnteresseerden om 19.30 uur. Over de invulling van het bedrijventerrein is nog niets concreet bekend, er is nog geen grond verkocht.

    Vanaf 4 februari kun je via een webcam live meekijken naar de ontwikkelingen in het gebied. Op de website van de gemeente Vlissingen kun je nu alvast een virtuele tour maken over de nieuwe rotonde. De kosten van het project zijn geraamd op 4,3 miljoen euro. Meer info:

    www.vlissingen.nl/ondernemer/bedrijve...
  6. Utreg1960 23 januari 2019 11:46
    quote:

    snaike schreef op 23 januari 2019 11:20:

    Wat een waanzinnig laag volume....durft niemand meer te kopen?
    Korte broeken willen wel coveren op deze lage koers maar dan moet er wel aanbod zijn.
    Voordeel is wel nu bij dit lage volume en zij niet kunnen coveren dat ze best weleens geforceerd moeten gaan coveren als ze er echt uit willen straks en dan hebben we dus wel voor het eerst in jaren wel een short squeeze want dan buitelen ze over elkaar om het eerst bij de buitendeur te zijn. :-)
  7. forum rang 7 boldie 23 januari 2019 12:17
    quote:

    Utreg1960 schreef op 23 januari 2019 11:46:

    [...]

    Korte broeken willen wel coveren op deze lage koers maar dan moet er wel aanbod zijn.
    Voordeel is wel nu bij dit lage volume en zij niet kunnen coveren dat ze best weleens geforceerd moeten gaan coveren als ze er echt uit willen straks en dan hebben we dus wel voor het eerst in jaren wel een short squeeze want dan buitelen ze over elkaar om het eerst bij de buitendeur te zijn. :-)
    nou zot er klaar voor;)
  8. forum rang 6 OnoMatopee 23 januari 2019 13:00

    Delft krijgt The Student Hotel mét gameruimte

    utiliteitsbouw Premium 9
    Delft krijgt The Student Hotel mét gameruimte

    In Nieuw Delft, het spoorzonegebied van Delft, is begonnen met de realisatie van The Student Hotel. Opdrachtgever is Charlie MacGregor van The Student Hotel, KCAP Architects&Planners is verantwoordelijk voor het ontwerp. De opdrachtgever heeft eind 2018 een koop- en realisatieovereenkomst getekend met de projectorganisatie Nieuw Delft. MacGregor ondertekende ook overeenkomsten met BAM en Bectro. Deze partijen gaan de achtste locatie van dit concept in Nederland bouwen. In onder meer Amsterdam, Maastricht, Rotterdam, Groningen en Eindhoven staan al Student Hotels, net als in Europese steden als Barcelona, Florence en Parijs.
    Wonen

    Bouwen van hotel met 350 hotelkamers / gym / bar-restaurant / bibliotheek / gaming en lounge ruimtes / studielokalen / vergaderkamers en ruimtes voor co-working / ondergronds parkeren en fietsenstalling aan de Van Leeuwenhoekpark. Project 'The Student Hotel' onderdeel van project 'Nieuw Delft' (veld 2). BREEAM Outstanding-project. Veld 1= 520363, veld 3= 307869, veld 5= 520365, veld 6= 520361, veld 8= 520362, veld 9= 507182.

    DELFT | Uitvoering | € 10.000.000 - € 50.000.000

    Lees verder
    Cobouw bouwberichten.nl

    The Student Hotel in Delft krijgt 350 kamers en combineert hoogwaardige hotelfaciliteiten met short- en longstay faciliteiten. Het hotel heeft volgens KCAP een opvallende open voorkant, met uitzicht op het station en het toekomstige Van Leeuwenhoekpark. In het hotel komen verschillende gemeenschappelijke ruimtes, zoals een receptie met ‘lounge- en game gedeelte’, maar ook een bar-restaurant (The Commons), ruimten om samen te werken (TSH Collab), les- en studieruimten (TSH Classrooms), een fitnessruimte en een wasserette. Ook komt er een inpandige fietsenstalling, inclusief ‘bike-sharing-concept’. Fietsen om te delen dus.

    Oprichter Charlie MacGregor noemt Delft ‘een van de meest gewaardeerde, internationale universiteitssteden van Nederland’. ,,Sinds ik mij in Nederland heb gevestigd, is het mijn wens geweest om een vestiging van The Student Hotel in Delft te openen.’’ Wethouder Martina Huijsmans: ,,Onze stad trekt talent aan uit de hele wereld. The Student Hotel biedt accommodatie, werkplekken, studieruimtes en andere voorzieningen die voor studenten en ondernemers interessant zijn. Voor Delft is The Student Hotel een buitengewoon waardevolle en welkome aanvulling op het bestaande aanbod.’’

    Nieuw Delft is een nieuw stadsgebied in ligt naast de historische binnenstad en het nieuwe station van Delft. Dit gebied moet volgende de gemeente een internationale ontmoetingsplek worden ‘waar ondernemerschap en vernieuwing de ruimte krijgen’. Nieuw Delft richt zich op iedereen: van werkende jongeren tot ouderen met een zorgvraag.

    Plaats: Delft
    Opdrachtgever: City Living BV – The Student Hotel
    Ramingsgroep: 21 miljoen euro
    Nummer: 520364
  9. forum rang 6 OnoMatopee 23 januari 2019 13:02

    TNO onderzoekt mogelijkheden voor uitrolbaar zonnewegdek
    Geplaatst op 23 januari 2019 Zonne- en alternatieve energie
    TNO onderzoekt mogelijkheden voor uitrolbaar zonnewegdek Tekst: Mari van Lieshout

    TNO verricht samen met kennisinstellingen en bedrijven uit Duitsland en België onderzoek naar de mogelijkheden van een stroomleverend zonnewegdek dat als een tapijt kan worden uitgerold. Het consortium wordt in Nederland geleid door TNO. Voor het onderzoek is 5,7 miljoen euro beschikbaar, deels afkomstig van het ministerie EZ, regionale overheden en de EU.

    Voorlopig is het nog maar een droom. Een wegdek met zonnecellen dat als een breed tapijt wordt uitgerold. Wereldwijd worden er op bescheiden schaal experimenten uitgevoerd. Zo zijn er in Nederland proeven van SolaRoad op een fietspad in Krommenie (Noord-Holland) en van BAM Infra met techniek van het Franse bedrijf Wattway in Kockengen (Utrecht). Het succes van het onderzoek valt of staat bij de integratie van zonnecellen in een product dat specifiek is ontwikkeld voor gebruik op het wegdek. Een andere succesfactor is dat het ook geschikt is voor massaproductie. Zonnecellen worden gecombineerd in groepen. Bij een standaard zonnepaneel zijn dat veelal een zestigtal zonnecellen die via een geautomatiseerd proces in een paneel worden geplaatst. Voor de zonneweg moet een vergelijkbaar geautomatiseerd proces worden ontwikkeld voor de productie van een flexibel 'tapijt' met zonnecellen dat in één keer op het wegdek kan worden uitgerold. Peter Toonssen, program manager integration technology, zegt in Energeia dat het automatiseren van de productie van modules die geschikt zijn voor gebruik op wegdek de crux is.
    Dunnefilm zonnecellen

    De zonnecellen die voor dit proces gebruikt gaan worden zijn buigbare, zogeheten dunnefilm zonnecellen. Ook daar zijn meerdere versies van, maar in dit onderzoek zal gebruik worden gemaakt van de zogeheten CIGS-technologie: koper indium gallium selenide. Deze cellen zijn een factor duizend dunner dan silicium-cellen en worden momenteel al veel geproduceerd. Het onderzoek richt zich verder ook op de ontwikkeling van een beschermlaag die de mechanische belasting door het verkeer kan weerstaan.

    Er is steeds minder draagvlak voor het vol zetten van weilanden met zonnepanelen en netbeheerders lopen tegen de grenzen aan van wat ze op het net kunnen aansluiten zonder dure, tijdrovende investeringen te doen. Daarom zouden zonnewegen een kansrijk alternatief kunnen worden. De groei van elektrisch vervoer biedt rond snelwegen nieuwe mogelijkheden. Laadinfrastructuur zou kunnen worden gevoed door zonnewegen, op voorwaarde dat dit wordt gecombineerd met een opslagsysteem. Door het passeren van het elektriciteitsnet vervalt de noodzaak gelijkstroom om te zetten in wisselstroom, en weer terug.
    Veel potentie

    De potentie van een zonnewegdek in Nederland is volgens Toonssen enorm. Als zonnecellen worden geïntegreerd in het totale Nederlandse fietsnetwerk van circa 35.000 kilometer zou dat een jaarlijkse zonnestroomproductie van 15 TWh mogelijk maken. Het totale Nederlandse elektriciteitsverbruik per jaar is rond de 115 TWh.

    Het project loopt drie jaar. Eind 2021 moet er als test een nieuw zonnewegdek liggen in de regio Heerlen-Kerkrade. Naast het nieuw te ontwikkelen wegdek moet er ter vergelijking ook een testopstelling komen van een 'conventioneel' zonnewegdek zoals bijvoorbeeld de SolaRoad. SolaRoad, een bedrijf waarin onder meer wegenbouwer Ooms Civiel en technisch dienstverlener Dynniq in participeren, is overigens ook een van de commerciële bedrijven betrokken bij het onderzoek.
2.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 72 73 74 75 76 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links