Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 18,130 14 mei 2024 11:59
  • -0,020 (-0,11%) Dagrange 18,030 - 18,150
  • 4.088 Gem. (3M) 214,4K

Forum geopend voor Euronav

19.303 Posts
Pagina: «« 1 ... 347 348 349 350 351 ... 966 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mitchieboy 31 oktober 2018 10:24
    Dank Risky....ik had al een lijstje zoals jij noemt, maar niet zo uitgebreid. Zit - net als jij - ook nog steeds naar TNK te kijken. Misschien dat ik vandaag toch nog wat insla....koers kan inderdaad veel verder omhoog als dit herstel aanhoudt. Misschien nog wel interessanter dan EURN.
  2. Risky bets 1 november 2018 06:58
    Ja, maar EURN starte vanuit een veel hogere valuatie, ik heb dat hier vaak genoemd. DHT heeft ook meer financiele en operationele hefboom, wat positief is in goede tijden (negatief met slechte rates). Momenteel zijn het goede tijden.

    DHT zal ook een heel goed verhaal vertellen over scrubbers en een terugverdientijd van 1,5 - 2 jaar benadrukken ofzo. Ik heb zelf geen mening over scrubbers. Geen idee of Paddy gelijkt heeft of de scrubber industrie?!? Maar het verhaal over scrubbers leest natuurlijk veel positiever. Al met al is DHT soortgelijk gewaardeerd dan EURN op het moment.

    Maar ik ben sowieso niet van plan om DHT te houden voor langer als een week. Als je bijna een pure play VLCC bedrijf bent en grotendeels op spot, dan is het natuurlijk een erg positieve outlook als rates ineens naar 55k-60k spiken. Ik merk dat heel veel tanker investeerders nog totaal niet voor ogen hebben hoe sterk de market is verbeterd de laatste weken, dus als DHT hier de nadruk op zet is er vrij veel korte termijn upside.

    Dat is in ieder geval mijn gedachtegang. We zullen zien vandaag.
  3. Mitchieboy 1 november 2018 07:35
    DHT is al wel 30% opgelopen de laatste maanden, mogelijk dat er toch al behoorlijk is geanticipeerd. Maar goed, je kunt heel goed gelijk hebben! Denk dat sentiment vandaag en rates ontwikkeling de ingrediënten zijn voor hoe de cijfers gaan vallen. Als je kijkt naar de rates die DHT de afgelopen maar heeft gemaakt tov Q2 (ca50-60k vs 22k) zou dat heel positief moeten zijn. En DHT is vrij conservatief gefinancierd dus veel aandeelhouderswaarde dus...
  4. Risky bets 2 november 2018 09:30
    Sorry voor het engels, maar heb hier net een heel verhaal over getikt, dus geen zin om het nog een keer te doen :). DHT gaat echt niet zwak handelen vandaag. TNK is nice ja. Paar weken geleden op 0.96$ een blogje over gepubliceerd. Nu ondanks alle volatiliteit van de afgelopen weken 1.2 :-)

    seekingalpha.com/news/3404519-dht-hol...

    Lol, this negativity above is weird.

    Q3 was better than Q2, which has only happened in 2014 I suppose. Extremely bullish sign as Q3 is a seasonally bad period.

    The outlook for Q4 is very impressive with 32.7k. If they can fix the rest of the days between 50 and 70k/day (current rates are quoted about 55k/day and DHT usually beats those averages due to modern fleet), then they will return to being firmly positve again. This 32.7k average for Q4 includes many rates booked in september offcourse when rates were much lower. Q1 guidance will be especially impressive next quarter.

    The beloved dividend of 2c will likely go up a lot again next quarters with DHT's policy.

    I highly doubt DHT goes down today on this report (barring some general market crash).

    Also, SeekingAlpha reports a "miss" here. But that seems to be only the case becaused SA failed to adjust for the effects of some small book impairments. If those are correctly adjusted, DHT wouldn't have missed.
19.303 Posts
Pagina: «« 1 ... 347 348 349 350 351 ... 966 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links