Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Am Montag nach Markus Duesmanns überraschendem Rücktritt "aus persönlichen Gründen", heißt es einen Tag später schon, er könnte der neue Audi-Chef werden.www.zdf.de/nachrichten/heute/laut-vol...
24.07.2018 (www.4investors.de) - Bij Volkswagen is er nog een benoeming in de raad van bestuur: "Gisteren heeft de raad van toezicht van Volkswagen Aktiengesellschaft besloten de heer Markus Duesmann toegang te geven tot de Group Executive Board", maakte het bedrijf dinsdag bekend. , Duesmann werkt momenteel voor de BMW Group, waar hij verantwoordelijk is voor inkoop- en leveranciersnetwerken. Wanneer Duesmann bij VW start, staat het nog niet vast. De manager zal "zijn werk beginnen zodra hij beschikbaar is voor dit doel. Er is al een overeenkomst getekend ", zegt Volkswagen.www.4investors.de/php_fe/index.php?se...
Volkswagen zet zich schrap voor tegenwind Gepubliceerd op 1 aug 2018 om 08:55 | Views: 1.214 Volkswagen 15:42 145,20 -3,10 (-2,09%) VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 31 jul 152,80 +1,30 (+0,86%) WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen heeft in het voorbije tweede kwartaal een flinke winstsprong gemaakt. De Duitse autogigant zet zich echter schrap voor moeilijkere tijden door strengere emissieregels en de effecten van de handelsoorlog. Het bedrijf uit Wolfsburg zag zijn operationele winst met 23 procent stijgen tot 5,6 miljard euro. Dat was voor een belangrijk deel te danken aan een stijging van de voertuigleveringen in aanloop naar strengere regels voor emissietesten in Europa. Die zullen naar verwachting voor vertraagde leveringen zorgen. Ook handelsbarrières zullen voor tegenwind zorgen, vooral voor de luxemerken Audi en Porsche. De omzet steeg met 3,4 procent tot 61,2 miljard euro. Er werden bijna 7 procent meer voertuigen afgeleverd aan klanten, in totaal ruim 2,8 miljoen stuks. Onder de streep resteerde 3,3 miljard euro, bijna 7 procent meer dan een jaar eerder. Dieselschandaal Volkswagen is nog altijd niet in rustiger vaarwater sinds het dieselschandaal in september 2015 aan het licht kwam. Het bedrijf gaf toen toe op grote schaal emissietesten om de tuin te hebben geleid, waardoor dieselwagens schoner leken dan ze in werkelijkheid waren. Onlangs nog werd topman Rupert Stadler van het Volkswagen-onderdeel Audi opgepakt in verband met die zaak. Hij zit nog vast. In het tweede kwartaal kreeg Volkswagen bovendien een boete van een miljard euro in Duitsland vanwege de emissiefraude. De totale schade door de kwestie bedraagt daardoor al meer dan 25 miljard euro. De strengere emissieregels in Europa moeten herhaling voorkomen.
Emissions Scandal - Volkswagen ex-boss Mr Winterkorn in tax evasion probe Bild am Sonntag reported that German prosecutors are investigating former Volkswagen boss Mr Martin Winterkorn over suspicion that he may have evaded taxes. Mr Winterkorn was already in the sights of investigators looking at whether he failed to inform investors promptly about Volkswagen's emissions cheating scandal. But the newspaper reported Sunday that the former VW boss may face further legal woes. Citing investigation documents, the newspaper said Winterkorn transferred around 10 million euros to Swiss bank accounts over 2016 and 2017. Part of the sum may have incurred unpaid taxes, it added. The claim was rejected by Mr Winterkorn's lawyer Mr Felix Doerr, who told Bild am Sonntag it was Winterkorn's "personal decision how and by whom he wants his assets to be managed." He said that the procedure was "free from any tax claim". According to the report, Winterkorn had transferred huge sums to his tax advisor's account. From there, the funds were sent on to Swiss accounts, including one held by Winterkorn's wife. Prosecutors suspect that Winterkorn may be building a stash in Switzerland in case he is found liable for damages to Volkswagen over the pollution cheating scandal, said the report. Source : AFP
Volkswagen mulls own production of battery cells in Europe - Mr Diess Reuters reported that Volkswagen is eyeing producing its own solid state battery cells, with possible serial production from 2024 or 2025, its chief executive said. "We must not make ourselves dependent on a few Asian manufacturers in the long term," VW CEO Mr Herbert Diess said after the group reported second-quarter results. He said advances in ceramic separators had raised the viability of mass production of solid state batteries. Mr Diess said that, A solid state battery factory would likely be in Europe, or even in Germany under the right conditions. Battery cells are a key battleground in the automotive industry as it shifts to electric mobility. Currently the industry sources its requirements from Asian manufacturers such as CATL, which plans to build its first European production site in Germany. Source : Reuters
Volkswagen profit jumps in Q2 Volkswagen reported that, a leap in second quarter profit thanks to strong sales, but the German car giant warned that strict new emissions tests and global trade tensions posed "great challenges" in the months ahead. The Wolfsburg-based group said net profit jumped 6.8 percent year-on-year to EUR 3.3 billion between April and June, beating analyst expectations. The positive result comes even after VW had to shell out another 1.6 billion euros "in connection with the diesel crisis", as the fallout from its 2015 emissions cheating scandal rumbles on. Revenues were up 3.4 percent to 61 billion euros after the VW group -- whose 12 brands include luxury Porsche and Audi as well as the more affordable Skoda -- delivered a record 2.8 million vehicles in the second quarter. Despite the good news, VW's new chief executive Mr Herbert Diess sounded a note of caution. Mr Diess said in a statement that "We cannot rest on our laurels because great challenges lie ahead of us in the coming quarters especially regarding the transition to the new WLTP test procedure. Growing protectionism also poses major challenges for the globally integrated automotive industry." Volkswagen is set to close its iconic Wolfsburg plant for several days in the third quarter as the group scrambles to adapt to tough new EU emissions test from September 1, known as WLTP. The tests are meant to better mimic real-world driving conditions than lab tests, to prevent the kind of rigging exposed in VW's "dieselgate" controversy. Source : Strategic Research Institute
Anti-pollution rules may hit car profits - Volkswagen CEO Reuters reported that Volkswagen Group's Chief Executive Herbert Diess warned that new anti-pollution tests pose a risk to the carmaker's profit targets. The Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure said that VW has warned that production of up to 250,000 cars will be delayed as it struggles to adapt its vehicles to a new anti-pollution test. In a press conference to discuss second-quarter results, Mr Diess said the ongoing changeover to the WLTP test procedure poses, he said that "The biggest volume and earnings risk for Volkswagen." Source : Reuters
Volkswagen CEO zou al maanden eerder van het sjoemelprobleem hebben geweten : www.cnbc.com/2018/08/19/vws-ceo-was-t... .
VW roept honderdduizenden auto's terug Gepubliceerd op 20 aug 2018 om 13:15 | Views: 1.363 VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 17 aug 138,20 -2,02 (-1,44%) WOLFSBURG (AFN/DPA) - Volkswagen roept wereldwijd bijna 700.000 auto's van het type Tiguan en Touran terug. Bij het dakraam is een technisch probleem ontdekt, waardoor kortsluiting kan ontstaan, laat de autofabrikant weten. Het gaat om de nieuwste modellen Tiguan en Touran, die tot 5 juli zijn geproduceerd. De kortsluiting kan volgens Volkswagen in het ergste geval tot brand leiden. Na technische aanpassingen in de garage kunnen de auto's weer de weg op. Of er ook in Nederland auto's terug moeten naar de garage, is nog niet bekend. De Nederlandse importeur van Volkswagens, PON, was niet direct beschikbaar voor commentaar.
Volkswagen CEO Herbert Diess heeft zich uitgesproken voor het opzetten van zijn eigen Duitse productie van batterijcellen. "Ik vind het eng dat we in deze grote afhankelijkheid zijn vervallen," vertelde Diess aan Handelsblatt. De drie grote autofabrikanten in Duitsland halen hun batterijen momenteel uit Japan en Zuid-Korea. Diess zegt dat Duitsland in de jaren zeventig de connectie met accutechnologie heeft verloren en daarmee de industriële massaproductie. Maar zo moet het niet blijven, vraagt de VW-baas. Met de opkomst van e-mobiliteit moet Duitsland zijn eigen celproductie niet opgeven. Elke batterij voor een elektrische auto kost tussen 5.000 en 6.000 euro, wat een verkooppotentieel van 50 en 60 miljard euro vertegenwoordigt, zei Diess. Hij schat dat tegen 2025 10 miljoen elektrische auto's op de weg zullen zijn.
Volkswagen Mexico agrees 5.5pct salary hike for workers Reuters reported that, German carmaker Volkswagen AG has agreed to a 5.5% salary increase for workers in Mexico and another raise for next year, averting a potential strike. The deal comprises the wage rise plus a 1 % increase in the workers' savings fund and the indexation of food allowance vouchers. Independent union of Volkswagen workers representatives also agreed on a raise equivalent to inflation plus 2% scheduled for 2019. That would be split between a 1 % salary hike and 1 % for the savings fund and food vouchers. The deal for workers of Europe's biggest carmaker was reached after two weeks of negotiations. Source : Reuters
Volkswagen continued their growth path in July 2018 The Volkswagen Group and its brands continued on their growth path at the start of the second half-year. Deliveries in July rose 10.6 percent to 908,200 new vehicles. Over 6.4 million vehicles have been handed over to customers since the beginning of the year 7.5 percent higher than the comparable period in 2017. Group deliveries in Europe rose significantly in July on the back of growth in excess of 35 percent in Germany, France and Italy: 408,300 new vehicles were handed over to customers, representing an increase of 24.2 percent compared with the previous year. 134,800 of these vehicles (+38.3 percent) were delivered in the home market of Germany. 68,500 units were handed over to customers in Central and Eastern Europe in July, an increase of 19.4 percent. Group brands delivered over 2.8 million new vehicles to customers in Europe from January to July (+8.7 percent). Deliveries in the North America region in the first seven months remained on a par with the previous year: 546,400 new vehicles were handed over to customers (+0.4 percent). While deliveries in the USA grew 7.8 percent in July, there was a slight decrease (-1.5 percent) in the statistics for the North America region due to the tense situation on the overall passenger car market in Mexico. There was a 16.5 percent rise in the South America region, with deliveries there running at 51,300 units. This positive trend was primarily driven by Brazil (+39.4 percent). Compared with the same period in 2017, deliveries in the region have risen by 13.6 percent since the beginning of the year. Cumulative deliveries in the Asia-Pacific region from January to July ran at approximately 2.5 million vehicles (+7.8 percent). 335,700 units were handed over to customers in July (+0.9 percent). Delivery figures for July also reflect the noticeable reluctance to buy on the part of Chinese customers due to the lower tariffs on imported vehicles which came into effect on July 1, 2018. Deliveries stagnated compared with the same month last year. Over 2.3 million new vehicles have been handed over to customers in China since the beginning of the year, representing 7.9 percent growth. Mr Fred Kappler, Head of Group Sales at Volkswagen Aktiengesellschaft, said that “July was a strong month for the Group with all brands reporting clear gains. This is to some extent due to a one-off effect – namely the brands’ special sales programs for NEDC vehicles. Looking ahead, the challenges remain. We are working flat out to keep the anticipated effects of the new WLTP testing procedure in the coming months as low as possible." Source : Strategic Research Institute
Gisteren in de DAX waren de autofabrikanten te vinden, vooral het Volkswagen-aandeel. Wat maakt de onlangs zo slecht gehavende papieren plots weer interessant? Blijkbaar de boodschap die Mexico en de VS konden overeenkomen in het NAFTA-geschil. Dit zou de gevaren van een handelsoorlog moeten verminderen, die ook de Duitse automobielbedrijven een zilveren voering aan de horizon zou kunnen geven. Voor het voorkeursaandeel van Wolfsburg was het gisteren slechts ongeveer 1,4% hoger, wat betekent: Met de sprong naar de 145er-zoomlens - de dagelijkse piek van gisteren was 145,06 euro - volgden de cursussen opnieuw de brede duwzone, die de gebeurtenissen bepaalde, vooral in juli. Als de uitbarsting over de downtrend-linie in mei nu slaagt, kan een vallende wig bullish worden verbroken. De horizontale containmentlijn van de dieptepunten in maart en het augustus-tussenhoog in de range van 150 euro moeten echter worden overboden in de aflevering (bijna tot bevestiging), om een ??snelle sprint mogelijk te maken naar de top van juli voor 155 euro. Als de kracht voldoende is voor een aanval op de 160-barrière, zou de overstap naar de lange-termijn uptrend zelfs € 162,32 aantrekken! Aan de onderkant ondersteunt het de low van juli, die samen met de lagere wiglimiet net onder 140 euro een dubbele ondersteuning vormt. Mocht de voorraad opnieuw onder deze tussenstop verdwijnen, dan zou het kaartbeeld plotseling weer vertroebelen, omdat in het resultaat alleen het recente jaarlijkse dieptepunt in het bereik van 136,54 euro, en vervolgens het cijfer van 130 euro op de proef zal worden gesteld. Als het aan het einde nog dikker wordt, moet zelfs een verlenging van de correctie tot de drempel van 120 worden overwogen. Vorne im DAX waren gestern die Autobauer zu finden, allen voran die Volkswagen-Aktie. Was die zuletzt so arg gebeutelten Papiere plötzlich wieder interessant macht? Offenbar die Meldung, dass sich Mexico und die USA im NAFTA-Streit einigen konnten. Das dürfte die Gefahren eines Handelskriegs verringern, wodurch sich auch für die deutschen Automobilkonzerne ein Silberstreif am Horizont abzeichnen könnte. Für die Wolfsburger Vorzugsaktie ging es gestern jedenfalls erst einmal rund 1,4?% nach oben, das bedeutet: Mit dem Sprung an die 145er-Marke heran – das gestrige Tageshoch lag bei 145,06 Euro – haben die Kurse wieder Anschluss an die breite Schiebzone gefunden, die vor allem im Juli das Geschehen bestimmte. Gelingt jetzt auch der Ausbruch über die Mai-Abwärtstrendgerade, könnte ein fallender Keil bullish aufgelöst werden. Allerdings sollte in der Folge (quasi zur Bestätigung) auch die horizontale Eindämmungslinie aus März-Tiefs und August-Zwischenhoch im Bereich von 150 Euro überboten werden, um einen schnellen Sprint bis an das Juli-Top bei 155 Euro zu ermöglichen. Reicht die Kraft dann noch für einen Angriff auf die 160er-Barriere, würde bei 162,32 Euro sogar der Wechsel in den langfristigen Aufwärtstrend locken! Auf der Unterseite stützt dabei zunächst das Juli-Tief, das zusammen mit der unteren Keilbegrenzung knapp unterhalb von 140 Euro eine Doppelunterstützung bildet. Sollte die Aktie noch einmal unter diese Haltelinie abrutschen, würde sich das Chartbild wieder schlagartig eintrüben, denn in der Folge dürften erst die bisherigen Jahrestiefs im Bereich von 136,54 Euro, und anschließend auch die 130-Euro-Marke auf den Prüfstand gestellt werden. Kommt es am Ende noch dicker, müsste sogar über eine Ausweitung der Korrektur bis an die 120er-Schwelle nachgedacht werden.www.godmode-trader.de/artikel/volkswa... ,6370590
Nach Teslas überraschender Abkehr von den erst kürzlich verkündeten Delisting-Plänen wurde nun bekannt, dass auch VW Interesse an einem Einstieg bei dem Elektroautobauer gehabt hätte. Doch Tesla-Chef Elon Musk hatte Einwände. Na Tesla's verrassende vertrek uit de onlangs aangekondigde schrappingplannen werd nu bekend dat VW interesse zou hebben gehad om zich bij de fabrikant van elektrische auto's aan te sluiten. Maar Tesla-baas Elon Musk had bezwaren.www.finanzen.net/nachricht/aktien/inv...
Volkswagen compliance monitor urges greater transparency Reuters reported that Volkswagen's external compliance monitor disagreed with some VW executives' use of privacy and attorney client privilege rights to withhold information about a USD 27 billion global emissions cheating scandal. Thompson's interim report, said that "With respect to the VW Defendants' assertions of privilege and work product, the ICA has disagreed with some of the VW Defendants' assertions.” Volkswagen was ordered by the United States Department of Justice to deliver three annual reports examining the cause of pollution violations to Larry Thompson, a former deputy US attorney general. Thompson was installed as Independent Compliance Auditor ICA after US authorities blew the whistle on Volkswagen's excessive diesel pollution on September 18, 2015. Source : Reuters
WOLFSBURG erstellt am 30.08.2018 um 09:47 Uhr aktualisiert am 30.08.2018 um 09:50 Uhr Die Last mit den „Dieselgate“ De miljoenvoudige uitlaatfraude kost Volkswagen in de VS miljarden. In Europa worden klanten niet vergoed - verhindert de Groep dit specifiek met behulp van buitengerechtelijke schikkingen? Een advocaat heeft een duidelijke mening. Wie kijkt naar de recente autoverkopen, moet ervan uitgaan dat VW in het geld zwemt. Ondanks "Dieselgate" levert de groep steeds meer voertuigen af. De koffers van de auto-gigant, die ook de ingrijpende veranderingen in de industrie naar e-mobiliteit en digitalisering moet financieren, zijn goed gevuld. Maar zou dat het geval zijn, ook al moest Volkswagen zijn klanten in Europa en de VS compenseren na de uitlaatgasaffaire? Er werd meer dan 25 miljard euro ingenomen om de wettelijke obstakels weg te nemen. En in Europa? Stel VW hier bewust in op vergelijkingen met klagende autobezitters, zoals advocaten de Wolfsburgers verwijten? Het bedrijf verduidelijkt dat het aantal vergelijkingen ten opzichte van het totale aantal procedures klein is. Of het bedrijf besluit tot een minnelijke schikking is afhankelijk van economische overwegingen en van geval tot geval. Christopher Rother, advocaat van het Amerikaanse advocatenkantoor Hausfeld, zegt echter dat het duidelijk is dat er een bedoeling achter zit. VW vergelijkt alleen in het hoger beroep, voordat de respectieve rechtbank de kans heeft om een ??beslissing te nemen. Aan het einde van dit jaar, volgens zijn claims, worden claims verjaard, dus Rother ziet een "zeer slimme processtrategie". Zo heeft een definitieve juridische verduidelijking van de vraag of VW als fabrikant aansprakelijk is voor schade, voorkomen: "De strategie heeft grotendeels gewerkt." Als Volkswagen daarentegen al zijn klanten zou moeten compenseren met frauduleuze dieselvoertuigen zoals die in de VS, dan zou dat met een gemiddeld bedrag van € 25.000 "economisch onaannemelijk zijn", meent Rother. Met deze beoordeling staat hij niet alleen: de voormalige VW-CEO Matthias Müller had destijds betoogd dat compensatie op Amerikaanse schaal Volkswagen zou ruïneren. Hoeveel civielrechtelijke geschillen bestaan ??er? In totaal lopen ongeveer 23 100 gevallen van autobezitters die een gemanipuleerde diesel van de VW-groep besturen in Duitsland. Er zijn tot nu toe ongeveer 6000 uitspraken gedaan op het gebied van diesel - volgens informatie uit groepsringen, meestal zonder succes voor de klanten. De tot dusverre slechts elf uitspraken voor hogere regionale rechtbanken (OLG) vielen dus allemaal in de zin van de fabrikant of zijn dealers. Daarnaast zijn er tal van afwijzingsbevelen van hogere regionale rechtbanken, waaronder deze in de 'overgrote meerderheid' ten gunste van Volkswagen. Tegelijkertijd bedroeg de nettoliquiditeit van VW op 30 juni iets minder dan € 26,3 miljard. Volgens schattingen van de Hausfeld-advocaat zou Volkswagen dan slechts ongeveer 500 miljoen euro kosten als het in alle gevallen in Duitsland tot een vergelijking was gekomen. Eigenlijk is het totale aantal procedures relatief laag. Wereldwijd omvat het dieseluitlaatgasschandaal dat in september 2015 in de Verenigde Staten werd geïntroduceerd ongeveer 11 miljoen auto's, tegen 2,2 miljoen in Duitsland. In dit land alleen al is meer dan 97 procent van de getroffen voertuigen al geüpgraded door software-updates - in Europa zijn er iets minder dan 78 procent of 6,3 miljoen auto's. Rother legt uit dat ongeveer 50.000 beschadigde VW-klanten zich hebben geregistreerd via het internetplatform "myright.de". Deze zaken zijn gebundeld in enkele procedures. De meesten van hen zijn naar zijn mening mogelijk aanspraken op juridische kosten - andere potentiële eisers zouden worden afgeschrikt om te beweren dat zij de gerechtskosten zouden moeten betalen. Om deze reden, VW vergelijkt alleen in het hoger beroep. Volkswagen is echter niet de enige met een dergelijke procedure. Andere bedrijven en zelfs de staat voorkomen gevreesde precedente oordelen in hun nadeel hier en daar, door toe te geven in individuele gevallen. Klanten van banken en verzekeringen hebben dit bijvoorbeeld ervaren in procedures voor het federale gerechtshof (BGH). En de belastingadministratie geeft de belastingbetaler af en toe een goed recht, zodat de Federal Finance Court (BFH) geen fundamenteel oordeel velt dat veel belastingbetalers beter zou kunnen maken. Hoe dit werkt, legde de woordvoerder Christoph Wäger van de federale rechter en de federale financiële rechtbank uit. Vaak geven de rechters in een rechtszaak de partijen een rechterlijke uitspraak waaruit blijkt hoe de Senaat de zaak ziet. Als de partijen tijdens een hoorzitting niet bestaan, wordt die beslissing al als een vonnis beschouwd. "Soms gebeurt het dat de belastingautoriteiten hun handen boven hun hoofd slaan en zeggen:" Geen kans om de senaat te overtuigen. "
Volkswagen verder met beursgang vrachtwagens (ABM FN-Dow Jones) Volkswagen start de voorbereidingen voor een beursgang van zijn vrachtwagendivisie Traton en verwacht tegen het einde van het jaar klaar te zijn voor een stap naar de kapitaalmarkt. Dat zei de Duitse fabrikant maandag. "De groep is sneller dan verwacht samen gesmolten, heeft synergieën gerealiseerd, is diverse strategische samenwerkingen aangegaan en heeft een compleet nieuwe organisatie opgebouwd", zei voorzitter van de raad van commissarissen van Volkswagen, Hans Dieter Poetsch. "Dit is het goede moment om de voorbereidingen te starten op het pad naar de toekomst van Traton." Volkswagen zal "bijtijds" zakenbanken en juristen inhuren om de mogelijke beursgang te begeleiden. De juridische vorm van Traton zal eerst worgen gewijzigd van een Duitse Aktiengesellschaft (AG) naar een Societas Europaea (SE). Het definitieve besluit om naar de beurs te gaan hangt af van het marktklimaat op dat moment, zei CFO Frank Witter van Volkswagen. Traton verkocht vorig jaar 205.000 vracht- en bestelwagens en bussen onder de merken MAN, Scania, Volkswagen en RIO. Volkswagen kondigde maandag ook aan in 2020 ongeveer 150.000 elektrische auto's te willen verkopen. Het bedrijf presenteerde in Dresden een nieuw technologieplatform voor de productie van betaalbare elektrische auto's. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
Volkswagen aims to sell 150,000 EVs by 2020 Economic times reported that Volkswagen launched its Electric For All campaign under which it aims to sell 150,000 electric cars by 2020. Electric vehicles will have affordable prices, the company said in a statement. The electric offensive is based on the modular electric drive matrix a technology platform developed specifically for electric vehicles. Mr Thomas Ulbrich, Brand board member for e-mobility said that “The MEB is one of the most important projects in the history of Volkswagen a technological milestone, similar to the transition from the Beetle to the Golf.” He added that "Some 10 million vehicles across the Group will be based on this platform in the first wave alone. The MEB is the economic and technological backbone of the electric car for all.” According to the company, production of the Volkswagen ID, the world’s first series vehicle based on the MEB, will begin in Zwickau at the end of 2019. The company is also seizing the initiative when it comes to charging infrastructure: a design prototype of the “Volks-Wallbox” is also being premiered in Dresden. This Wallbox is an affordable home system that makes charging the ID. family easy and convenient. Source : Economic Times
VW will support retrofitting of older diesel cars in Germany - Report Reuters, citing a person familiar with the matter, reported that Volkswagen is prepared to support hardware retrofits for older diesel vehicles and offer incentives for drivers to swap some older diesel vehicles for newer ones but has rejected a proposal that carmakers should buy back older diesel vehicles. VW Chief Executive Herbert Diess pledged to back a solution to help fund installing more effective exhaust filters during a conversation with German Transport Minister Andreas Scheuer on Wednesday. The agreement comes as the German government is due to hold a diesel summit on Friday with Scheuer, who has ruled out a taxpayer contribution to possible retrofits. VW agreed to fit older diesel vehicles with better catalytic converters, reversing its position and bowing to political pressure which mounted in the three years since an emissions cheating scandal, Spiegel Online said. German cities have been sued by environmental groups for repeatedly flouting European clean air rules, a step that has led courts to propose banning of older diesel vehicles as a way to cut pollution from particulate matter and nitrogen oxides. Carmakers are now scrambling to avert outright banks of diesel vehicles. Source : Reuters
Beursblik: deal Microsoft en Volkswagen positief voor TomTom (ABM FN-Dow Jones) Microsoft en Volkswagen gaan samenwerken en dat is gunstig voor TomTom. Dit stelde analist Martijn den Drijver van NIBC maandag. De keuze van Volkswagen voor Microsoft toont volgens de analist dat niet alle autofabrikanten kiezen voor Google. Die vrees stak de kop op nadat de Amerikaanse internetgigant recent een deal sloot met Renault, Nissan en Mitsubishi. Ook toont de deal tussen Volkswagen en Microsoft volgens Den Drijver aan dat TomTom nog omzet kan genereren met Automotive door nieuwe klanten aan te sluiten. Een verkoop van Telemactics, wat NIBC schat op circa een miljard euro, zal TomTom de ruimte geven om "substantieel" te investeren in Automotive, terwijl aandeelhouders ook kunnen rekenen op een speciaal dividend. NIBC heeft een Neutraal advies op TomTom. Het aandeel TomTom handelde maandag 0,8 procent hoger. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Premium
Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!
Word abonnee