Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,070 6 mei 2024 11:12
  • +0,100 (+1,00%) Dagrange 9,966 - 10,090
  • 128.369 Gem. (3M) 1,9M

Air France - KLM Juli 2018 - ‘Half juli moet het geregeld zijn’

680 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 BW2017 1 augustus 2018 08:31
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 1 augustus 2018 08:20:

    Toch een iets andere blik op de cijfers door ABM Financial News:

    ABM Financial News - 07:41
    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de winst flink onder druk zien staan, ondanks dat de luchtvaartmaatschappij iets meer passagiers vervoerde. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de resultaten van de Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij.

    In het afgelopen kwartaal vervoerde Air France-KLM 0,8 procent meer passagiers, waarbij de omzet per stoel tegen constante wisselkoerseffecten met 1,7 procent steeg. De totale omzet kwam daarmee uit op 6,6 miljard euro, grofweg gelijk aan het resultaat in dezelfde periode een jaar eerder en conform verwachting van analisten.

    Het operationeel resultaat en de nettowinst vielen evenwel lager uit dan waar analisten rekening mee hielden. Het operationele resultaat daalde met 241 miljoen euro tot 345 miljoen euro, waar er werd gerekend op 271 miljoen euro. Stakingen drukten voor 260 miljoen euro op het resultaat.

    Onder de streep restte een nettowinst van 109 miljoen euro, hetgeen een daling betekende van 484 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar. Analisten mikten hier op 126 miljoen euro.

    Air France-KLM wist in het afgelopen halfjaar de nettoschuld verder terug te brengen met 315 miljoen euro tot krap 6,3 miljard euro ten opzichte tot ultimo december.

    Outlook

    De Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij wil proactief zijn om de gestegen brandstofkosten te kunnen compenseren. In de komende vier maanden wordt, op basis van de boekingen voor langeafstandsvluchten, verwacht dat de bezettingsgraad boven die van vorig jaar uitkomt. Voor het derde kwartaal en heel 2018 wordt voorzien dat de omzet positief is tegen constante wisselkoersen in vergelijking met vorig jaar.

    Voor het passagiersnetwerk wordt een capaciteitsvergroting verwacht van 2,5 tot 3,5 procent. Ondanks dat de impact van stakingen van 335 miljoen euro in de eerste helft van dit jaar op het operationeel resultaat zullen drukken, mikt het concern op een verbeterde schuldenpositie ten opzichte van eind december 2017.

    Door: ABM Financial News.

    In welke blik zie jij dat dan?

    In de negatieve vorm of positief?
  2. sandman70 1 augustus 2018 08:39
    Correctie:

    Stakingen drukken op resultaten.
    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de winst flink onder druk zien staan, ondanks dat de luchtvaartmaatschappij iets meer passagiers vervoerde. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de resultaten van de Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij.
    In het afgelopen kwartaal vervoerde Air France-KLM 0,8 procent meer passagiers, waarbij de omzet per stoel tegen constante wisselkoerseffecten met 1,7 procent steeg. De totale omzet kwam daarmee uit op 6,6 miljard euro, grofweg gelijk aan het resultaat in dezelfde periode een jaar eerder en conform verwachting van analisten.

    Het operationeel resultaat viel zelfs hoger uit dan waar analisten rekening mee hielden. Het operationele resultaat daalde met 241 miljoen euro tot 345 miljoen euro, waar er werd gerekend op een afname tot 271 miljoen euro. Stakingen drukten voor 260 miljoen euro op het resultaat.

    Hoger ipv lager
  3. [verwijderd] 1 augustus 2018 08:40
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 1 augustus 2018 08:20:

    Toch een iets andere blik op de cijfers door ABM Financial News:

    ABM Financial News - 07:41
    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de winst flink onder druk zien staan, ondanks dat de luchtvaartmaatschappij iets meer passagiers vervoerde. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de resultaten van de Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij.

    In het afgelopen kwartaal vervoerde Air France-KLM 0,8 procent meer passagiers, waarbij de omzet per stoel tegen constante wisselkoerseffecten met 1,7 procent steeg. De totale omzet kwam daarmee uit op 6,6 miljard euro, grofweg gelijk aan het resultaat in dezelfde periode een jaar eerder en conform verwachting van analisten.

    Het operationeel resultaat en de nettowinst vielen evenwel lager uit dan waar analisten rekening mee hielden. Het operationele resultaat daalde met 241 miljoen euro tot 345 miljoen euro, waar er werd gerekend op 271 miljoen euro. Stakingen drukten voor 260 miljoen euro op het resultaat.

    Onder de streep restte een nettowinst van 109 miljoen euro, hetgeen een daling betekende van 484 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar. Analisten mikten hier op 126 miljoen euro.

    Air France-KLM wist in het afgelopen halfjaar de nettoschuld verder terug te brengen met 315 miljoen euro tot krap 6,3 miljard euro ten opzichte tot ultimo december.

    Outlook

    De Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij wil proactief zijn om de gestegen brandstofkosten te kunnen compenseren. In de komende vier maanden wordt, op basis van de boekingen voor langeafstandsvluchten, verwacht dat de bezettingsgraad boven die van vorig jaar uitkomt. Voor het derde kwartaal en heel 2018 wordt voorzien dat de omzet positief is tegen constante wisselkoersen in vergelijking met vorig jaar.

    Voor het passagiersnetwerk wordt een capaciteitsvergroting verwacht van 2,5 tot 3,5 procent. Ondanks dat de impact van stakingen van 335 miljoen euro in de eerste helft van dit jaar op het operationeel resultaat zullen drukken, mikt het concern op een verbeterde schuldenpositie ten opzichte van eind december 2017.

    Door: ABM Financial News.

    Dit bleek woensdag VOORBEURS uit de resultaten van de Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij.

  4. Erwin L 1 augustus 2018 09:24
    Mooi begin van de beursdag voor de mensen die aandelen AF/KLM bezitten. Uit de cijfers blijkt m.i. dat "we" op de oude weg doorgaan: Het geld wordt op Schiphol verdiend en vliegt er voor een groot deel in Parijs weer uit. Zolang er bij de AF-tak geen structurele oplossingen zijn blijf ik vooralsnog aan de zijlijn. Voor mensen die (mooie) winsten hebben gemaakt: Gefeliciteerd.

    "KLM
    Bij de Nederlandse tak ging het opnieuw beter dan bij het Franse onderdeel. KLM zag de omzet in het eerste halfjaar met 4,9 procent stijgen naar 5,2 miljard euro. De brutowinst kwam uit op 916 miljoen euro en het operationeel resultaat steeg naar 388 miljoen euro. De operationele marge daalde licht naar 7,5 procent.

    De Franse tak zag de resultaten juist dalen. De omzet kwam 1,4 procent lager uit op 7,5 miljard euro en de brutowinst daalde naar 744 miljoen euro. Air France leed een operationeel verlies van 164 miljoen euro. Dit zorgt ook voor een negatieve marge van 2,2 procent."

    www.nu.nl/economie/5392700/stakingen-...
  5. [verwijderd] 1 augustus 2018 09:26
    quote:

    havik of duif schreef op 1 augustus 2018 09:20:

    Ik kan er nog steeds niet uitstappen maar hoop dat we dit vandaag kunnen vasthouden en dan verder herstellen. Gaat ook gebeuren met een nieuwe CEO en overeenstemming met de bonden die nu ook wat realistischer zullen zijn in wat ze gaan vragen. Nog even geduld.
    Elbers heeft niet geweigerd maar wenst niet te reageren op geruchten.
    Hij moet de nieuwe topman worden!

    "Elbers, die nu vier jaar aan het roer staat van KLM, wilde niet reageren op geruchten over een eventuele overstap van hem naar Air France-KLM."

  6. forum rang 4 BW2017 1 augustus 2018 09:46
    quote:

    Erwin L schreef op 1 augustus 2018 09:24:

    Mooi begin van de beursdag voor de mensen die aandelen AF/KLM bezitten. Uit de cijfers blijkt m.i. dat "we" op de oude weg doorgaan: Het geld wordt op Schiphol verdiend en vliegt er voor een groot deel in Parijs weer uit. Zolang er bij de AF-tak geen structurele oplossingen zijn blijf ik vooralsnog aan de zijlijn. Voor mensen die (mooie) winsten hebben gemaakt: Gefeliciteerd.

    "KLM
    Bij de Nederlandse tak ging het opnieuw beter dan bij het Franse onderdeel. KLM zag de omzet in het eerste halfjaar met 4,9 procent stijgen naar 5,2 miljard euro. De brutowinst kwam uit op 916 miljoen euro en het operationeel resultaat steeg naar 388 miljoen euro. De operationele marge daalde licht naar 7,5 procent.

    De Franse tak zag de resultaten juist dalen. De omzet kwam 1,4 procent lager uit op 7,5 miljard euro en de brutowinst daalde naar 744 miljoen euro. Air France leed een operationeel verlies van 164 miljoen euro. Dit zorgt ook voor een negatieve marge van 2,2 procent."

    www.nu.nl/economie/5392700/stakingen-...
    Allereerst bedankt voor je Felicatie.

    Je kan het ook anders bekijken Erwin.
    Regeren is vooruitzien.

    Op 7 euro was het aandeel zo laag geprijsd en zoveel potentie omhoog.

    Nu staan we inmiddels op ruim 8,30 ( Moment van schrijven ) kan ook nog zakken vandaag.

    Maar als je kijkt wat er nog in het vat zit waar jij op blijft hameren.

    KLM doet het weer beter zoals jij zegt in vergelijking met Air france.
    Je kan ook denken beter dan verwachte cijfers die had ik zelf niet aan zien komen, wat zal er gebeuren als er een akkoord komt en Elbers de nieuwe topman daar word.

    Hoe zal de markt daar nu op gaan reageren met weer voortreffelijke cijfers van KLM en dat met een hogere brandstof prijs.

    Die Elbers zou de juiste man zijn en kan fantasie brengen in het aandeel/ Als Air france een turn around kan gaan maken op termijn. Is er een enorme koerspotentie mogelijk.

    ( Concurrentie daargelaten dat is ook Iets wat je op langere termijn moet bepalen ( Kom jij regelmatig op terug )
680 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links