Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
DeZwarteRidder schreef op 13 juli 2018 12:44 :
Jack Hoogland hoeft geen financieel genie te zijn
@DZR zit je short TSLA?
Wired schreef op 15 juli 2018 14:55 :
[...]@DZR zit je short TSLA?
ja.
DeZwarteRidder schreef op 15 juli 2018 15:00 :
[...]
ja.
Wacht je echt op TSLA $100, of pak je gewoon zo snel mogelijk winst om na een korte rally weer terug te komen? Er zijn vast lange termijn shorts die het hele bedrijf zien falen. Ik vraag me af wat die verwachten dat de koers doet als, ondanks vertragingen, Model 3 echt veel klanten blijft vinden en China die fabriek bouwt voor 500,000 auto's per jaar en meer batterijen dan die nodig hebben. Dan is het over een jaar of 5-6 (en o onrealistisch is dat niet) een merk van grofweg een miljoen auto's per jaar (dat is een nogal conservatief getal, Fremont alleen moet 600.000 gaan doen). De huidige koers was er al bij nog geen 100.000 per jaar en externe solar activiteiten, minimale energie activiteiten. Oh, en voor we 5-6 jaar verder zijn, moet er eigenlijk ook een Europese carbon copy komen. Misschien voor iets andere auto's. Mijns inziens zou Europa een echter hatchback en wagon versie van de 3 moeten krijgen, en helaas door de mode, ook eentje met hoogwaterbroekspijpen (Model Y, hopelijk meteen wagon/hatchback). En zo'n Europese fabriek, hoeveel moet die er maken? We heben al gezien dat 100,000 het niet doet. Het moeten er ook 500,000 zijn. En die lust de markt hier ook echt wel, zeker als er een S/X en 3/Y lijn zijn. Ondertussen wordt er een pickup truck beloofd aan de thuismarkt. Misschien een onhandig grote en dus dure, in kleine aantallen. Als het een F150 killer zou worden (lastig op prijs), kunnen ze die ook weer niet snel genoeg maken natuurlijk. 5-6 jaar, is Tesla dan over? Het aandeel opgeheven of pennystock? Of staan er dan gigafabrieken in China en Europa die de jaarproductie richting 2 miljoen auto's brengen, nog steeds ~$60K gemiddeld? Het geld voor die GF's moet ergens vandaan komen en M3 gaat dat niet direct allemaal betalen natuurlijk. Het aandeel verwatert wat. Maar wat is een realistische waardering als we al $300+ zagen bij 80.000 ofzo auto's die geen winst konden maken door hoge ontwikkelingskosten en te trage productie als gevolg van inherent ontwerp?
Wired schreef op 15 juli 2018 14:29 :
Afgelopen week zijn de geschatte levertijden voor de Rear-Wheel Drive en Performance van Model 3 teruggebracht tot "~ 1-3 maanden" op de nu openbaar toegankelijke Model 3 configurator.
Tesla beoogt de productie van de Model 3 tegen eind augustus te verhogen naar 6.000 per week.
Kijk dit is al een heel goede aanwijzing van wat Tesla nu aan het doen is. De modellen met een hoge marge worden gepromoot door een korte levertijd en een iets verlaagde prijs. Hiermee proberen ze de omzet zo ver mogelijk omhoog te manipuleren. Tesla haalt alles uit de kast om in de buurt van break-even te komen in de komende 2 kwartalen. Ze proberen nog een keer een koers explosie uit te lokken voordat ze geld gaan ophalen. Maar let op! De orders die overblijven zijn de orders met lage marges (misschien wel negatieve marges). Alleen zal Musk dat niet gaan vertellen. Ga voor de grap eens rekenen met die levertijd 3 maanden = 13 weken = max 78.000 (13x6.000) te leveren auto’s/bestellingen. Er waren toch ca 400.000 reserveringen? Dat zou een levertijd betekenen van een jaar bij een gemiddelde productie van 7.700auto’s per week (de vraag is of ze die capaciteit al ooit gaan halen)..…
Musk, echt een ongeleid (marketing) projectiel, maar nu pakte hij even mis:media.tpo.nl/2018/07/16/elon-musk-sla...
Klopt, alles wordt gedaan om zoveel mensen die eigenlijk $36K willen uitgeven plus misschien auto pilot of een kleurtje, te overtuigen $50K+ uit te geven om snel geleverd te worden. En waarom ook niet, met zoveel gezeur vanuit financiële hoek? Zoveel mogelijk marge zo snel mogelijk binnen harken is een redelijk primair principe. En het klopt dat de productie echt naar 10.000 per week moet om een beetje uitzicht te betekenen voor de laatste reserveerder, laat staan nieuwe kopers voor een $36K versie. Een punt wat ik steeds vergeet, GF1 in Nevada kan wellicht ook nog een productielijn krijgen. Accu's en motoren worden er al gemaakt. En groot was de bedoeling daar. Nevada werkt prettig mee. De eerste Model Y gemaakt in Nevada? Ook is er sprake geweest van andere fabrieken in de VS, daaromtrent is het nu even stil geloof ik.
Ja dat is het betere gokwerk. Ik zag gisteren ook een stuk voorbij komen waarin werd gezegd dat Tesla 12 miljard op gaat halen aan reserveringen voor de nieuwe fabriek ( Tesla zou daar Model 3 en Model Y gaan produceren voor Europa en China). De realiteit is ver te zoeken. Maar goed. Ze moeten de koers nu wel weer even op pompen, voordat straks de analisten komen met hun verwachtingen van de cijfers Q2. Want die zullen echt diep rood zijn. En waarschijnlijk nog slechter dan verwacht. Tesla zal zoveel mogelijk doorschuiven naar Q3. Voor de jaarcijfers maakt dat weinig uit. Maar voor Q3 kan dat net het verschil uitmaken van bijna break-even of weer dik verlies. Laat dat manipuleren maar over aan Musk/de firma list en bedrog over. Het is ook duidelijk te zien dat de personen die uiteindelijk verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor manipulatie/nalatigheid. In de afgelopen tijd zijn veel van hen opgestapt. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het aandeel Tesla zoveel fans/volgers heeft. Hoeveel alarmbellen heb je nodig? Andere heel belangrijke vraag is ook hoe lang blijven de leveranciers nog rustig? Als je pas maanden na levering je geld krijgt en je klant heeft een heel slechte credit rating. Mocht Q2 echt heel slecht zijn, dan kan ik mij voorstellen dat de leveranciers zenuwachtig worden. Tesla heeft echt een dik probleem als Leveranciers de betalingstermijnen gaan aanpassen, daarom snap ik niet dat ze een half jaar terug niet wat extra geld hebben opgehaald. Of kloppen de geruchten dat er een SEC onderzoek loopt, en dat Tesla geen geld op mag halen...? Blijft een leuk verhaal om te volgen Tesla. Maar ik brand mijn vingers er niet aan. De waardering is gebaseerd op de waan van de dag. Ieder tweet bericht zorgt ervoor dat het bedrijf weer vele miljoenen meer waard is. Maar er wordt niet meer gekeken naar een realistische waardering. Totdat er weer een nieuwe crisis is op de financiële markten. Dan zal er een enorme correctie volgen voor het aandeel Tesla. De huidige waardering is gebaseerd op tweets/lucht. Ja er zijn goede ideeën en ze hebben enkele mooie producten. Maar de huidige beurswaarde slaat nergens op.
Voor "beleggers" die zich niet laten hypnotiseren door Musk is het aandeel Renault wellicht een alternatief; samen met partner Nissan zijn zij m.i. de werkelijke koploper in het aanbieden van BEV's gericht op de massa. Hoe het met de levertijden zit weet ik niet, maar bij deze producenten ben je niet verplicht 2x de kale prijs te betalen om ooit voor levering in aanmerking de komen. Ook hoef je dan niet zelf de hele auto te re-fitten, omdat alles slordig in elkaar geflanst en ongetest is afgeleverd...
BackFire4 schreef op 17 juli 2018 11:21 :
Voor "beleggers" die zich niet laten hypnotiseren door Musk is het aandeel Renault wellicht een alternatief; samen met partner Nissan zijn zij m.i. de werkelijke koploper in het aanbieden van BEV's gericht op de massa.
Hoe het met de levertijden zit weet ik niet, maar bij deze producenten ben je niet verplicht 2x de kale prijs te betalen om ooit voor levering in aanmerking de komen. Ook hoef je dan niet zelf de hele auto te re-fitten, omdat alles slordig in elkaar geflanst en ongetest is afgeleverd...
Hmm de tijd zal het leren. Maar voor mijn gevoel had Renault altijd al problemen om alleen de koplampen maar goed te laten werken... De Franse en Italiaanse auto's staan niet bepaald bekend om hun degelijke elektrische uitrusting. Misschien dat Nissan dan de electra gaat voorzien...
Dit doet me denken aan mensen die in 2007 zeiden dat je beter in Nokia en Motorola kon investeren dan in Apple ; )
BackFire4 schreef op 17 juli 2018 11:21 :
Voor "beleggers" die zich niet laten hypnotiseren door Musk is het aandeel Renault wellicht een alternatief; samen met partner Nissan zijn zij m.i. de werkelijke koploper in het aanbieden van BEV's gericht op de massa.
Hoe het met de levertijden zit weet ik niet, maar bij deze producenten ben je niet verplicht 2x de kale prijs te betalen om ooit voor levering in aanmerking de komen. Ook hoef je dan niet zelf de hele auto te re-fitten, omdat alles slordig in elkaar geflanst en ongetest is afgeleverd...
Die LEAF 40kWh is anders een behoorlijke fail. Maar, hun auto's zijn zeker betaalbaarder voor normale mensen. Bedenk je dat Tesla misschien zo'n 10.000 auto's (S, 3, X) achterhield einde Q2 om die dreaded rich people subsidy te optimaliseren. Die pijn pakken ze dus in Q2, Q3 komen die auto's er bij. Als ik Tesla was (lees, een Amerikaanse boekhouder had), zou ik eind Q3 alleen leveringen in Californië plannen, dat krimpt de globale pijplijn, tijdelijk, maar wel met duizenden units. 3 weken gemiddelde levertijd, dat lukt met goede spreiding en aandacht in Cali misschien wel in 1 week. 2 weken is 14.000 auto's extra in het verkoopboek. Als de Model 3 productie ook maar een beetje stand houdt, moeten ze wel de zwarte cijfers in gaan. Zoveel rood waren ze ook weer niet dat 22.000 gesmokkelde units en veel hogere productie het niet zwart kan maken. Is dat nu een roze bril? Maar ik zeg nogmaals, persoonlijk vind ik het maar window dressing. Tesla moet groeien. Iedere poging kunstmatig vroeger winst te maken gaat ten koste van die groei. Wil je nu rijk worden in 1 kwartaal door dividend, of de komende 5 jaar met een sterk aandeel én wat dividend? Vorig jaar 100.000 auto's, 2019 ongeveer 600.000. Met slechts 1 extra fabriek in China, 1 miljoen+ over 5-6 jaar. 10x zoveel auto's in 6-7 jaar. Sell, Hold, Buy?
Mijn roze glazen bol zegt: “Buy dips, hold and don’t sell”. Idem met BTC en ETH.
dat zei iedereen ook over de aandelen enron, we weten allemaal wat er mee gebeurd is...
Ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen met Model 3. Er is volgens Tesla enorm veel vraag. Er zijn erg veel reserveringen. Maar als een Amerikaan die 2 jaar terug geen reservering heeft gedaan nu een auto besteld via de website. Dan heeft hij die auto binnen 1 tot 3 maanden... Iets klopt er niet. Of maakt Tesla nu ineens 100.000 auto's per maand? Of zitten al die mensen op de basis uitvoering te wachten van $36.000? Nou dan kan je lang wachten. Musk heeft al aangegeven dat ze die voorlopig nog niet winstgevend kunnen produceren.
Mr sponge schreef op 21 juli 2018 13:54 :
Ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen met Model 3. Er is volgens Tesla enorm veel vraag. Er zijn erg veel reserveringen. Maar als een Amerikaan die 2 jaar terug geen reservering heeft gedaan nu een auto besteld via de website. Dan heeft hij die auto binnen 1 tot 3 maanden... Iets klopt er niet.
Of maakt Tesla nu ineens 100.000 auto's per maand?
Of zitten al die mensen op de basis uitvoering te wachten van $36.000? Nou dan kan je lang wachten. Musk heeft al aangegeven dat ze die voorlopig nog niet winstgevend kunnen produceren.
Ten eerste is dat Tesla time, vertraging geïmpliceerd :-D Ten tweede maken ze nu specifieke duurdere modellen, en alleen nog de versie die werkt in VS/Canada. Die thuismarkt raakt redelijk verzadigd met $50+K "affordable" BEV's, er zijn er al 50,000 door Tesla geleverd. Ook, in 3 maanden bouwen ze er nog eens 50-80.000 bij he, allemaal dure versies. Als je het zou hebben over 120.000 luxe versies op de thuismarkt alleen, op 450.000 wereldwijd, is dat niet bepaald een teken dat de klanten weggelopen zijn he. De korte actieradius versie is nog nauwelijks in beeld. Laat staan zonder 2e motor, zonder luxe interieur. Dat is de meer betaalbare versie waar een groot deel van de wachtenden het oog op zal hebben. Wie makkelijk meer kan betalen heeft al een S of X gekocht.
Ja en die versie voor mensen met een lager budget waar dus blijkbaar iedereen op zit te wachten wil Tesla niet leveren omdat ze er niets op kunnen verdienen..
www.nu.nl/economie/5370899/duitse-tes... te veel kunstgrepen en te weinig concrete groei zonder haken en ogen glijdende schaal naar...
skater heeft alles aardig onderbouwd meestal en over 1 a 2 jaar kan hij ons precies vertellen waar het NET niet goed ging m.a.w. waarom het met tesla de verkeerde kant op ging :)
netflix is een heel ander bedrijf en product maar ook goed in propaganda en een doordachte boekhouding en afspiegeling van toekomstige winst en successen. alleen ze hebben geen Musk en de managers incasseren onmiddellijk al hun bonussen in aandelen en willen alleen cash zien....interessant.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)