Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 170,180 25 apr 2024 22:00
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 349.882 Gem. (3M) 100,5M

Tesla blow-off

7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 juli 2018 22:54
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 15 juli 2018 15:00:

    [...]
    ja.
    Wacht je echt op TSLA $100, of pak je gewoon zo snel mogelijk winst om na een korte rally weer terug te komen?

    Er zijn vast lange termijn shorts die het hele bedrijf zien falen. Ik vraag me af wat die verwachten dat de koers doet als, ondanks vertragingen, Model 3 echt veel klanten blijft vinden en China die fabriek bouwt voor 500,000 auto's per jaar en meer batterijen dan die nodig hebben. Dan is het over een jaar of 5-6 (en o onrealistisch is dat niet) een merk van grofweg een miljoen auto's per jaar (dat is een nogal conservatief getal, Fremont alleen moet 600.000 gaan doen). De huidige koers was er al bij nog geen 100.000 per jaar en externe solar activiteiten, minimale energie activiteiten.
    Oh, en voor we 5-6 jaar verder zijn, moet er eigenlijk ook een Europese carbon copy komen. Misschien voor iets andere auto's. Mijns inziens zou Europa een echter hatchback en wagon versie van de 3 moeten krijgen, en helaas door de mode, ook eentje met hoogwaterbroekspijpen (Model Y, hopelijk meteen wagon/hatchback).
    En zo'n Europese fabriek, hoeveel moet die er maken? We heben al gezien dat 100,000 het niet doet. Het moeten er ook 500,000 zijn. En die lust de markt hier ook echt wel, zeker als er een S/X en 3/Y lijn zijn.
    Ondertussen wordt er een pickup truck beloofd aan de thuismarkt. Misschien een onhandig grote en dus dure, in kleine aantallen. Als het een F150 killer zou worden (lastig op prijs), kunnen ze die ook weer niet snel genoeg maken natuurlijk.
    5-6 jaar, is Tesla dan over? Het aandeel opgeheven of pennystock? Of staan er dan gigafabrieken in China en Europa die de jaarproductie richting 2 miljoen auto's brengen, nog steeds ~$60K gemiddeld?
    Het geld voor die GF's moet ergens vandaan komen en M3 gaat dat niet direct allemaal betalen natuurlijk. Het aandeel verwatert wat. Maar wat is een realistische waardering als we al $300+ zagen bij 80.000 ofzo auto's die geen winst konden maken door hoge ontwikkelingskosten en te trage productie als gevolg van inherent ontwerp?
  2. Mr sponge 16 juli 2018 13:28
    quote:

    Wired schreef op 15 juli 2018 14:29:

    Afgelopen week zijn de geschatte levertijden voor de Rear-Wheel Drive en Performance van Model 3 teruggebracht tot "~ 1-3 maanden" op de nu openbaar toegankelijke Model 3 configurator.
    Tesla beoogt de productie van de Model 3 tegen eind augustus te verhogen naar 6.000 per week.
    Kijk dit is al een heel goede aanwijzing van wat Tesla nu aan het doen is.
    De modellen met een hoge marge worden gepromoot door een korte levertijd en een iets verlaagde prijs. Hiermee proberen ze de omzet zo ver mogelijk omhoog te manipuleren. Tesla haalt alles uit de kast om in de buurt van break-even te komen in de komende 2 kwartalen.
    Ze proberen nog een keer een koers explosie uit te lokken voordat ze geld gaan ophalen. Maar let op! De orders die overblijven zijn de orders met lage marges (misschien wel negatieve marges). Alleen zal Musk dat niet gaan vertellen.

    Ga voor de grap eens rekenen met die levertijd 3 maanden = 13 weken = max 78.000 (13x6.000) te leveren auto’s/bestellingen. Er waren toch ca 400.000 reserveringen? Dat zou een levertijd betekenen van een jaar bij een gemiddelde productie van 7.700auto’s per week (de vraag is of ze die capaciteit al ooit gaan halen)..…
  3. [verwijderd] 16 juli 2018 19:23
    Klopt, alles wordt gedaan om zoveel mensen die eigenlijk $36K willen uitgeven plus misschien auto pilot of een kleurtje, te overtuigen $50K+ uit te geven om snel geleverd te worden. En waarom ook niet, met zoveel gezeur vanuit financiële hoek? Zoveel mogelijk marge zo snel mogelijk binnen harken is een redelijk primair principe.
    En het klopt dat de productie echt naar 10.000 per week moet om een beetje uitzicht te betekenen voor de laatste reserveerder, laat staan nieuwe kopers voor een $36K versie.

    Een punt wat ik steeds vergeet, GF1 in Nevada kan wellicht ook nog een productielijn krijgen. Accu's en motoren worden er al gemaakt. En groot was de bedoeling daar. Nevada werkt prettig mee. De eerste Model Y gemaakt in Nevada?

    Ook is er sprake geweest van andere fabrieken in de VS, daaromtrent is het nu even stil geloof ik.
  4. Mr sponge 17 juli 2018 09:47
    quote:

    Skater schreef op 16 juli 2018 21:40:

    www.bloomberg.com/news/articles/2018-...
    Ja dat is het betere gokwerk.
    Ik zag gisteren ook een stuk voorbij komen waarin werd gezegd dat Tesla 12 miljard op gaat halen aan reserveringen voor de nieuwe fabriek ( Tesla zou daar Model 3 en Model Y gaan produceren voor Europa en China).
    De realiteit is ver te zoeken.
    Maar goed. Ze moeten de koers nu wel weer even op pompen, voordat straks de analisten komen met hun verwachtingen van de cijfers Q2. Want die zullen echt diep rood zijn. En waarschijnlijk nog slechter dan verwacht.
    Tesla zal zoveel mogelijk doorschuiven naar Q3. Voor de jaarcijfers maakt dat weinig uit. Maar voor Q3 kan dat net het verschil uitmaken van bijna break-even of weer dik verlies. Laat dat manipuleren maar over aan Musk/de firma list en bedrog over.
    Het is ook duidelijk te zien dat de personen die uiteindelijk verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor manipulatie/nalatigheid. In de afgelopen tijd zijn veel van hen opgestapt.
    Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het aandeel Tesla zoveel fans/volgers heeft. Hoeveel alarmbellen heb je nodig?
    Andere heel belangrijke vraag is ook hoe lang blijven de leveranciers nog rustig? Als je pas maanden na levering je geld krijgt en je klant heeft een heel slechte credit rating. Mocht Q2 echt heel slecht zijn, dan kan ik mij voorstellen dat de leveranciers zenuwachtig worden. Tesla heeft echt een dik probleem als Leveranciers de betalingstermijnen gaan aanpassen, daarom snap ik niet dat ze een half jaar terug niet wat extra geld hebben opgehaald. Of kloppen de geruchten dat er een SEC onderzoek loopt, en dat Tesla geen geld op mag halen...?
    Blijft een leuk verhaal om te volgen Tesla. Maar ik brand mijn vingers er niet aan. De waardering is gebaseerd op de waan van de dag. Ieder tweet bericht zorgt ervoor dat het bedrijf weer vele miljoenen meer waard is. Maar er wordt niet meer gekeken naar een realistische waardering. Totdat er weer een nieuwe crisis is op de financiële markten. Dan zal er een enorme correctie volgen voor het aandeel Tesla. De huidige waardering is gebaseerd op tweets/lucht. Ja er zijn goede ideeën en ze hebben enkele mooie producten. Maar de huidige beurswaarde slaat nergens op.
  5. [verwijderd] 17 juli 2018 11:21
    Voor "beleggers" die zich niet laten hypnotiseren door Musk is het aandeel Renault wellicht een alternatief; samen met partner Nissan zijn zij m.i. de werkelijke koploper in het aanbieden van BEV's gericht op de massa.

    Hoe het met de levertijden zit weet ik niet, maar bij deze producenten ben je niet verplicht 2x de kale prijs te betalen om ooit voor levering in aanmerking de komen. Ook hoef je dan niet zelf de hele auto te re-fitten, omdat alles slordig in elkaar geflanst en ongetest is afgeleverd...
  6. Mr sponge 17 juli 2018 13:16
    quote:

    BackFire4 schreef op 17 juli 2018 11:21:

    Voor "beleggers" die zich niet laten hypnotiseren door Musk is het aandeel Renault wellicht een alternatief; samen met partner Nissan zijn zij m.i. de werkelijke koploper in het aanbieden van BEV's gericht op de massa.

    Hoe het met de levertijden zit weet ik niet, maar bij deze producenten ben je niet verplicht 2x de kale prijs te betalen om ooit voor levering in aanmerking de komen. Ook hoef je dan niet zelf de hele auto te re-fitten, omdat alles slordig in elkaar geflanst en ongetest is afgeleverd...
    Hmm de tijd zal het leren.
    Maar voor mijn gevoel had Renault altijd al problemen om alleen de koplampen maar goed te laten werken...
    De Franse en Italiaanse auto's staan niet bepaald bekend om hun degelijke elektrische uitrusting. Misschien dat Nissan dan de electra gaat voorzien...
  7. [verwijderd] 17 juli 2018 21:37
    quote:

    BackFire4 schreef op 17 juli 2018 11:21:

    Voor "beleggers" die zich niet laten hypnotiseren door Musk is het aandeel Renault wellicht een alternatief; samen met partner Nissan zijn zij m.i. de werkelijke koploper in het aanbieden van BEV's gericht op de massa.

    Hoe het met de levertijden zit weet ik niet, maar bij deze producenten ben je niet verplicht 2x de kale prijs te betalen om ooit voor levering in aanmerking de komen. Ook hoef je dan niet zelf de hele auto te re-fitten, omdat alles slordig in elkaar geflanst en ongetest is afgeleverd...
    Die LEAF 40kWh is anders een behoorlijke fail.
    Maar, hun auto's zijn zeker betaalbaarder voor normale mensen.

    Bedenk je dat Tesla misschien zo'n 10.000 auto's (S, 3, X) achterhield einde Q2 om die dreaded rich people subsidy te optimaliseren. Die pijn pakken ze dus in Q2, Q3 komen die auto's er bij.
    Als ik Tesla was (lees, een Amerikaanse boekhouder had), zou ik eind Q3 alleen leveringen in Californië plannen, dat krimpt de globale pijplijn, tijdelijk, maar wel met duizenden units. 3 weken gemiddelde levertijd, dat lukt met goede spreiding en aandacht in Cali misschien wel in 1 week. 2 weken is 14.000 auto's extra in het verkoopboek.
    Als de Model 3 productie ook maar een beetje stand houdt, moeten ze wel de zwarte cijfers in gaan. Zoveel rood waren ze ook weer niet dat 22.000 gesmokkelde units en veel hogere productie het niet zwart kan maken. Is dat nu een roze bril? Maar ik zeg nogmaals, persoonlijk vind ik het maar window dressing. Tesla moet groeien. Iedere poging kunstmatig vroeger winst te maken gaat ten koste van die groei. Wil je nu rijk worden in 1 kwartaal door dividend, of de komende 5 jaar met een sterk aandeel én wat dividend? Vorig jaar 100.000 auto's, 2019 ongeveer 600.000. Met slechts 1 extra fabriek in China, 1 miljoen+ over 5-6 jaar. 10x zoveel auto's in 6-7 jaar. Sell, Hold, Buy?
  8. Mr sponge 21 juli 2018 13:54
    Ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen met Model 3. Er is volgens Tesla enorm veel vraag. Er zijn erg veel reserveringen. Maar als een Amerikaan die 2 jaar terug geen reservering heeft gedaan nu een auto besteld via de website. Dan heeft hij die auto binnen 1 tot 3 maanden... Iets klopt er niet.
    Of maakt Tesla nu ineens 100.000 auto's per maand?
    Of zitten al die mensen op de basis uitvoering te wachten van $36.000? Nou dan kan je lang wachten. Musk heeft al aangegeven dat ze die voorlopig nog niet winstgevend kunnen produceren.
  9. [verwijderd] 21 juli 2018 17:08
    quote:

    Mr sponge schreef op 21 juli 2018 13:54:

    Ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen met Model 3. Er is volgens Tesla enorm veel vraag. Er zijn erg veel reserveringen. Maar als een Amerikaan die 2 jaar terug geen reservering heeft gedaan nu een auto besteld via de website. Dan heeft hij die auto binnen 1 tot 3 maanden... Iets klopt er niet.
    Of maakt Tesla nu ineens 100.000 auto's per maand?
    Of zitten al die mensen op de basis uitvoering te wachten van $36.000? Nou dan kan je lang wachten. Musk heeft al aangegeven dat ze die voorlopig nog niet winstgevend kunnen produceren.
    Ten eerste is dat Tesla time, vertraging geïmpliceerd :-D
    Ten tweede maken ze nu specifieke duurdere modellen, en alleen nog de versie die werkt in VS/Canada. Die thuismarkt raakt redelijk verzadigd met $50+K "affordable" BEV's, er zijn er al 50,000 door Tesla geleverd. Ook, in 3 maanden bouwen ze er nog eens 50-80.000 bij he, allemaal dure versies. Als je het zou hebben over 120.000 luxe versies op de thuismarkt alleen, op 450.000 wereldwijd, is dat niet bepaald een teken dat de klanten weggelopen zijn he.

    De korte actieradius versie is nog nauwelijks in beeld. Laat staan zonder 2e motor, zonder luxe interieur. Dat is de meer betaalbare versie waar een groot deel van de wachtenden het oog op zal hebben. Wie makkelijk meer kan betalen heeft al een S of X gekocht.
  10. forum rang 6 gbakl 22 juli 2018 11:44
    netflix is een heel ander bedrijf en product maar ook goed in propaganda en een doordachte boekhouding en afspiegeling van toekomstige winst en successen.
    alleen ze hebben geen Musk en de managers incasseren onmiddellijk al hun bonussen in aandelen en willen alleen cash zien....interessant.
7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links