Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
*Justin* schreef op 7 juli 2018 11:40 :
@tatje
Intel betaalde 14,7 miljard voor Mobileye. Terwijl het bedrijf enkele honderden miljoenen omzet behaalde. Doel: bij klanten van Mobileye binnenkomen met Intel diensten.
Kijkend naar de klanten portefeuille van tomtom:
- Microsoft
- Apple
- Baidu
- nVidia
- SAP
- Fiat Chrysler Group
- Peugeot Citroen Group
- Een nog geheime topfabrikant uit USA (Ford of GM)
- Renault
- Hyundai / KIA
- Volvo cars en trucks
- 13 autofabrikanten die HD maps en road DNA testen
- TomTom Telematics zakelijke gebruikers in Q1: 826.000 (+14% yoy)
Als je nog nul komma nul aanwezigheid hebt in de enterprise en/of automotive markt en je zoekt een springplank om binnen te komen... Dan is het TomTom wel.
Plus de assets waar vele miljarden euro’s in geinvesteerd zijn. En voor honderden miljoenen automotive orders in de boeken. Market cap tomtom: 1,6 miljard.
Des te onbegrijpelijker is de koersontwikkeling. De afgelopen 2,5 jaar zijn al die samenwerkingsverbanden voorbij gekomen. En in die periode is de koers afgegleden van 12 naar nu 6,80. Dat is niet uit te leggen als waardecreatie voor de aandeelhouder. Ik geloof erin dat TomTom de juiste stappen zet en kijkend naar de partijen die nu samenwerken heeft TomTom op dat vlak een goede prestatie neergezet. Het wordt echter wel tijd dat ook de aandeelhouders daarvan iets gaan terugzien in de koers. Wellicht dat de komende cijfers en verwachte winstverhoging een verdere basis kunnen leggen onder de koers.
Hup als appel nou 5 miljd biedt dan is toch iedereen happy....
Ik zie ze bij de cijfers wel komen met een omzetverhoging. Wel fijn dat de koers dan nu eventjes onder druk staat. Kunnen we na de cijfers weer rustig naar de 8 euro toe
Grey01 schreef op 7 juli 2018 15:10 :
[...]
Meneer Wijsneus ik begrijp dat u het niet zo ziet zitten. Maar wat is uw belang om bij zo'n lage koers om een exit te roepen?
Dan heb ik me nogal ongelukkig uitgedrukt denk ik. Kijk, ik ben van nature nogal positief ingesteld. En ik zie veel potentie in de tech-wereld, waaronder technologieën die te maken hebben met de zelfsturende auto. Ik zie het best wel zitten dat de technologie die TomTom in huis heeft een plek gaat krijgen in de te ontwikkelen platformen omtrent zelfsturende functies. Ook met de resultaten van TomTom gaat het na jaren ietsje beter. Daarmee bedoel ik dat ze minder afhankelijk/kwetsbaar zijn geworden van de almaar dalende PND-verkopen. Dat is dus positief. Alleen zie ik dit niet terug in het aandeel. Ook vergaat de hele wereld als Apple aangeeft TomTom te willen dumpen, terwijl ik denk dat de impact daarvan best wel eens kan meevallen. Echter denkt de markt daar anders over, en de markt oordeelt altijd direct en meedogenloos. 20% eraf in 2 weken. Dat is best wel wat overdreven. Ik laat me graag verassen op 17 juli. Dat komt mijn portemonnee namelijk simpelweg heel goed uit. Verder steek ik de hand in eigen boezem, in 2014 ben ik begonnen een positie op te bouwen in dit bedrijf. Heb meerdere malen bijgekocht. Eigen beslissing. Alleen niet op de meest gelukkige momenten. De verhouding dus van de potentie van TomTom die ik zie , en de waardering op de beurs liggen kilometers uit elkaar. De exit of overname is volgens mij de olifant in de kamer waar 98% van alle beleggers hier op dit forum in TomTom zitten. Dat kun je ook zien in het postgedrag; - Elke stijging in het aandeel, of nietszeggend nieuwtje wordt aangegrepen om er een op hande zijnde overname in te zoeken. - Elke daling in het aandeel, wijziging van positie van shortende partij wordt direct aangegrepen om er een op hande zijnde beursexit in te zoeken. Complottheorieën genoeg. Ik zie alleen dat het aandeel niet vooruit te branden is. De exit of overname is puur om ff snel ordinair te cashen :) En dat lukt veel mensen hier al bijna 13 jaar niet. Tijd voor weekend! Zie het de 17e wel weer.
Snel ordinair cashen. Why not. Beter dan ordinair getild te worden. De koers staat 45% onder de 12€. Logisch dat daarom en alle kwalitatieve factoren wijzen in de richting van een exit. Zie post harrysnel. Goddijn cs krijgen de gehele toko in handen voor een prikkie. Dat het ijdele hoop is. Ja kan. Overname idem. Maakt me verder ook geen bal uit. Ik ben helemaal klaar met die glijers.
Accuboor schreef op 7 juli 2018 13:56 :
Excuus foutje in orderboek Automotive, is geen EUR800mln+ maar EUR1.220mln+
2014 EUR220mln+
2015 EUR300mln+
2016 EUR300mln+
2017 EUR400mln+
Allemaal berekend met de take-rate volgens opgave autoboer (30-35%), waarschijnlijk te conservatief aangezien take-rate nu al oploopt. Gemiddelde contractduur 4-6 jaar. Omzet komt gem. 2-3 jaar na tekenen order.
Dit is mi de reden dat het risico de komende jaren nihil is. (Allemaal geen HD omzet, dus een succesje daar is de bonus).
Kleine tabel toegevoegd met de (uitgestelde) Automotive orderboek effecten in de P&L. Komt dus pas na 3 jaar door, gedurende looptijd van 5 jaar. Daarom pas in 2020 peaksales. In de tussentijd sterke stijging! (Uiteraard kan het nog veel hoger indien take-rate toeneemt of orderboek nog sterker stijgt dan voorheen).
In pdf dan maar Automotive sales uit orderboek in 2020 is 6 maal van gelijkwaardig niveau in 2017!
Moet je het effect eens zien als je uitgaat van gem. 4,5 jaar gebruikstermijn en een take-rate van 50 ipv 35%... Peak sales knalt dan omhoog naar EUR387mln. Allemaal SAAS-omzet dus direct naar de bottom-line...
*Natte krant* schreef op 7 juli 2018 17:08 :
Snel ordinair cashen. Why not.
Beter dan ordinair getild te worden.
De koers staat 45% onder de 12€.
Logisch dat daarom en alle kwalitatieve factoren wijzen in de richting van een exit. Zie post harrysnel.
Goddijn cs krijgen de gehele toko in handen voor een prikkie.
Dat het ijdele hoop is. Ja kan. Overname idem.
Maakt me verder ook geen bal uit.
Ik ben helemaal klaar met die glijers.
Hoi Natte Krant, zuiver uit interesse, volgens mij zit je er al lang genoeg in om er zonder kleerscheuren of met wist uit te kunnen stappen, waarom blijf je zitten? Dit kan nooit goed voor je zijn om je zo te ergeren. Ik blijf meelezen op het forum, natuurlijk ben ik benieuwd hoe dit afloopt, maar heb zeker geen aandelen meer. groet, Tini
Accuboor schreef op 7 juli 2018 17:47 :
Moet je het effect eens zien als je uitgaat van gem. 4,5 jaar gebruikstermijn en een take-rate van 50 ipv 35%...
Peak sales knalt dan omhoog naar EUR387mln. Allemaal SAAS-omzet dus direct naar de bottom-line...
Ontwikkelingen automotive laatste jaren zijn positief, zonder meer. Maar bij bovenstaande vergeet je wel te vermelden minus overhead. Zoals hier al besproken de omzet zoals door TT voorspeld voor de drie BUs die een toekomst hebben is 680mio gezamelijk in 2020. Laten we zeggen dat er nog een 150mio consumer resteert. Totaal 830mio omzet, 75% gemiddelde marge, opex 575 dan resteert er 48 mio operating result. Het gaat wel omhoog, maar langzaam. Gezien de BUs Licensing & Telematics het niet in zich lijken te hebben om echt hard door te groeien zijn alle pijlen gericht op Automotive, maar met een jaarlijks orderboek van 400mio kom je er niet - immers dan is de jaarlijkse omzet 400mio op termijn. Dat moet m.i. minimaal naar 500-600mio om de winst echt veel hoger te krijgen.
VanillaSky schreef op 7 juli 2018 22:54 :
[...]
Ontwikkelingen automotive laatste jaren zijn positief, zonder meer. Maar bij bovenstaande vergeet je wel te vermelden minus overhead.
Zoals hier al besproken de omzet zoals door TT voorspeld voor de drie BUs die een toekomst hebben is 680mio gezamelijk in 2020. Laten we zeggen dat er nog een 150mio consumer resteert. Totaal 830mio omzet, 75% gemiddelde marge, opex 575 dan resteert er 48 mio operating result. Het gaat wel omhoog, maar langzaam.
Gezien de BUs Licensing & Telematics het niet in zich lijken te hebben om echt hard door te groeien zijn alle pijlen gericht op Automotive, maar met een jaarlijks orderboek van 400mio kom je er niet - immers dan is de jaarlijkse omzet 400mio op termijn. Dat moet m.i. minimaal naar 500-600mio om de winst echt veel hoger te krijgen.
Het is inderdaad te weinig en nog maar de vraag of er ook geen verdere prijserosie gaat plaatsvinden, niets blijft zoals het is.
VanillaSky schreef op 7 juli 2018 22:54 :
[...]
Ontwikkelingen automotive laatste jaren zijn positief, zonder meer. Maar bij bovenstaande vergeet je wel te vermelden minus overhead.
Zoals hier al besproken de omzet zoals door TT voorspeld voor de drie BUs die een toekomst hebben is 680mio gezamelijk in 2020. Laten we zeggen dat er nog een 150mio consumer resteert. Totaal 830mio omzet, 75% gemiddelde marge, opex 575 dan resteert er 48 mio operating result. Het gaat wel omhoog, maar langzaam.
Gezien de BUs Licensing & Telematics het niet in zich lijken te hebben om echt hard door te groeien zijn alle pijlen gericht op Automotive, maar met een jaarlijks orderboek van 400mio kom je er niet - immers dan is de jaarlijkse omzet 400mio op termijn. Dat moet m.i. minimaal naar 500-600mio om de winst echt veel hoger te krijgen.
Tsja, we zitten nu al met 70% bruto marge in Q1-2018 op een EBITDA marge van 23%. En we zitten nog maar aan het begin van de Automotive stijging. Allemaal SAAS omzet en geen hardware omzet. Dit geeft schaalvoordelen en zal de EBITDAmarge doen stijgen boven wat jij nu stelt. 30-35% ebitda marge is geen rare uitkomst in 2020 en dan gaan het hard naar de EUR300mln ebitda. Elke extra euro omzet gaat naar de bottomline. En een take-rate van 30-35% is gewoon niet meer realistisch. TomTom gaat positief verrassen is mijn vaste overtuiging.
Uiteraard gaat niet elke euro extra omzet naar bottomline. Sterker de kosten onder de margestreep gaan gewoon omhoog. Dat de mafrge toeneemt is omdat PND afneemt, niet meer niet minder. TT is over enige jaren gewoon een TA in een iets moderner jasje. De vermeende extra dienste worde op termijn gewoon afgenomen. Apple als voorbeeld.
U snapt het principe van SAAS niet helaas voor U...
VanillaSky schreef op 7 juli 2018 22:54 :
[...]
Ontwikkelingen automotive laatste jaren zijn positief, zonder meer. Maar bij bovenstaande vergeet je wel te vermelden minus overhead.
Zoals hier al besproken de omzet zoals door TT voorspeld voor de drie BUs die een toekomst hebben is 680mio gezamelijk in 2020. Laten we zeggen dat er nog een 150mio consumer resteert. Totaal 830mio omzet, 75% gemiddelde marge,
opex 575 dan resteert er 48 mio operating result. Het gaat wel omhoog, maar langzaam.
Gezien de BUs Licensing & Telematics het niet in zich lijken te hebben om echt hard door te groeien zijn alle pijlen gericht op Automotive, maar met een jaarlijks orderboek van 400mio kom je er niet - immers dan is de jaarlijkse omzet 400mio op termijn. Dat moet m.i. minimaal naar 500-600mio om de winst echt veel hoger te krijgen.
Die OPEX van TomTom is wel lager dan je hierboven stelt. Dat komt waarschijnlijk omdat je per ongeluk hebt meegerekend dat TomTom vorig jaar 45 miljoen aan kosten voor herstructurering had. Dat is een incidentele post. Totale OPEX 2017: 764 Waarvan acquisitie gerelateerd: 72 miljoen Waarvan goodwill impairment: 169 miljoen Waarvan eenmalige last voor 'restructuring & disposals': 45 miljoen Daarnaast zorgt het stoppen met sports voor lagere kosten in marketing. In Q2 2017 is nog geprobeerd met een campagne voor sports de boel vlot te trekken. Daarna zijn ze met sports gestopt. Marketingkosten Q1 2017 12,8 mln Q2 2017 21,8 mln Q3 2017 12,6 mln Q4 2017 9,7 mln. Q1 2018 8,1 mln. Q2 2018: ??
Een gecalculeerde inschatting van 525 mio voor OPEX in 2020 lijkt mij inderdaad meer voor de hand te liggen. Door de voorkeur van Tom2 om OPEX boven CAPEX te stellen zullen de R&D kosten zeker groeien. Die groei wordt echter ruimschoots gecompenseerd indien Consumer verschrompelt tot 150 mio waardoor naast Marketing ook Selling, admin en general op een substantieel lager nivo komen te liggen. De door jou opgevoerde marge van 75% in 2020 bij een verhouding van 85% C&S en 15% HW aan de uiterst magere kant.(HG heeft aangegeven dat de marge voor C&S 85% a 90% bedraagt). Bij een maar voor de hand liggend percentage van 80% bij die verhouding kom je in 2020 uit op: Revenue 830 Gross margin 665 OPEX 525 EBIT 140 Nett 120 wpa 50 cent adj wpa 75 cent Ik geef toe dat dergelijke cijfers geen aardschok zullen veroorzaken bij dat omzetnivo maar vergeet niet dat in 2020 veel meer duidelijkheid zal bestaan over de rol die Tom2 gaat spelen in het SDC tijdperk en bij een succesvolle invulling daarvan zal dat leiden tot een substantiele toename van de omzet en buitenproportionele toename van de winst.
Accuboor schreef op 8 juli 2018 00:44 :
U snapt het principe van SAAS niet helaas voor U...
Al eens van MAAS gehoord?
martinmartin schreef op 8 juli 2018 04:36 :
Een gecalculeerde inschatting van 525 mio voor OPEX in 2020 lijkt mij inderdaad meer voor de hand te liggen.
Door de voorkeur van Tom2 om OPEX boven CAPEX te stellen zullen de R&D kosten zeker groeien. Die groei wordt echter ruimschoots gecompenseerd indien Consumer verschrompelt tot 150 mio waardoor naast Marketing ook Selling, admin en general op een substantieel lager nivo komen te liggen.
De door jou opgevoerde marge van 75% in 2020 bij een verhouding van 85% C&S en 15% HW aan de uiterst magere kant.(HG heeft aangegeven dat de marge voor C&S 85% a 90% bedraagt).
Bij een maar voor de hand liggend percentage van 80% bij die verhouding kom je in 2020 uit op:
Revenue 830
Gross margin 665
OPEX 525
EBIT 140
Nett 120
wpa 50 cent
adj wpa 75 cent
Ik geef toe dat dergelijke cijfers geen aardschok zullen veroorzaken bij dat omzetnivo maar vergeet niet dat in 2020 veel meer duidelijkheid zal bestaan over de rol die Tom2 gaat spelen in het SDC tijdperk en bij een succesvolle invulling daarvan zal dat leiden tot een substantiele toename van de omzet en buitenproportionele toename van de winst.
Dit sommetje gaat uit van een take-rate van 30-35% bij Automotive. Alles daarboven (take-rate gaat echt omhoog) gaat direct naar de bottom-line want SAAS omzet! Dat gaat dan hard...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)