Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Bedoelen ze dit met gratis geld?
nee, want Tesla is even flink in herstel. maar dat gaat vanzelf weer over... als de realiteit weer toeslaat :)
Hoe de natte automatiseringsdroom van Elon Musk een ware nachtmerrie lijkt te worden De aandelenkoers van Tesla daalde de afgelopen dagen flink. Reden: zorgen over de achterblijvende productie van de Model 3 en een fataal ongeval, mogelijk toen de autopiloot was ingeschakeld. Experts waarschuwen nu; de drang van Elon Musk om te automatiseren is ook de nagel aan zijn doodskist. HLN 29-03-18, 16:05 ‘The machine that builds the machine’, zo bejubelt Tesla-baas Elon Musk het grote idee waarbij hij zijn autofabrieken zoveel mogelijk – zo niet volledig wil automatiseren. ,,Robots zullen op termijn alles beter doen dan wij. Beter dan ons allemaal”, zei hij eerder. Musk gelooft dat op termijn zijn machine-makende machinerie veel sneller en dus veel meer auto’s zal kunnen fabriceren. © EPA Verliefd op verkeerde Volgens Beurshuis Bernstein is Musk verliefd geworden ‘op het verkeerde ding’. ,,Hij is gevallen voor robots en automatisering”, schetst Bernstein-autoanalist Max Warburton. ,,En daarmee doet hij zijn eigen bedrijf pijn.” Analist Toni Sacconaghi voegt toe: ,,Tesla probeert niet alleen de auto opnieuw uit te vinden, maar ook de productielijn. Met serieuze problemen tot gevolg.” Want laat nu exact die robots die volgens Musk een ware revolutie binnen de auto-industrie ontketenen de problemen bij zijn autobedrijf verklaren. Volgens de kenners bij Bernstein rolt door het grote arsenaal robots in Musks nagenoeg volledig geautomatiseerde fabriek in Fremont, Californië, model 3 niet snel genoeg van de band. Het hele proces is te ambitieus, te risicovol, te gecompliceerd. En vooral niet efficiënt genoeg. Niet eens kostenbesparend. Een zeldzame overwinning voor mens versus robot in de strijd om efficiëntie. © BELGAIMAGE Hyper-automatiseren ,,Tesla heeft geprobeerd de montage van een auto te ’hyper-automatiseren”, klinkt het. ,,Het heeft enorme aantallen Kuka-robots besteld en niet alleen vormpersen, spuiten en lassen geautomatiseerd – maar ook de laatste assemblage. Het spreekt van eindmontagelijnen met twee niveaus, waarbij robots de sequentie van de onderdelen regelen.” Het is vooral hier waar Tesla problemen lijkt te ondervinden, maar ook bij het lasproces en de accu-assemblage. ,,Automatisering van de eindassemblage werkt simpelweg niet”, aldus Warburton. ,,Zelfs de Japanners, de beste automakers ter wereld, proberen automatisering te limiteren – omdat het duur en statistisch omgekeerd evenredig is met kwaliteit. Hun aanpak is om het proces eerst goed te krijgen, dan robots erbij halen. Het omgekeerde van wat Musk doet.” De kenners waarschuwen dat het een probleem is dat Tesla, nu al een bedrijf met een grote schuldenlast, niet zal kunnen blijven betalen. Robotfestisj Musk bespaart ook amper geld met zijn robotfetisj. ,,Stel dat er 10 werkuren zijn in de laatste montagefase (het deel van de productielijn waar onderdelen, interieur en de aandrijving worden geïnstalleerd in een gespoten carrosserie). In een gewone fabriek is minder dan 5 procent van deze taken geautomatiseerd. Als Tesla meer dan 50 procent daarvan automatisch maakt, kan het een slordige vijf uur in werkuren besparen en het misschien met vijf arbeiders minder doen.” Maar dan moet er in de plaats wel weer minstens één dure ingenieur komen die de robots moet managen, programmeren en onderhouden. Bijgevolg is de netto arbeidsbesparing te verwaarlozen. En de automatisering de fabriek binnen brengen, lijkt een bedrag met zich mee te brengen dat 4.000 dollar hoger is per eenheid dan voor een normale fabriek. Als het product zeven jaar wordt gebouwd, is dat meer dan 550 dollar extra waardevermindering per gemaakt exemplaar. ,,Het is moeilijk om hiermee geld te verdienen, zelfs als op de een of andere manier de Model 3-lijn in Fremont toch zal werken.” Maar waarom heeft Tesla deze route dan genomen? ,,Het is onduidelijk.” Het lijkt erop dat Tesla ervoor gekozen heeft een stevige kluif academisch – en praktijkonderzoek te negeren. “Of misschien is Musk ervan overtuigd dat het ouderwets is, in een tijd van betere sensoren en computers.” © REUTERS Zelfrijdende auto’s Tja, dromen van een toekomst vol hyper-automatisering zit de immer ambitieuze, dromende en innoverende wonderboy echt in het bloed. Zo is hij er ook van overtuigd dat er vrij snel een intelligente en kolossale omvang van automatisering aankomt op het vlak van transport. Weg met buschauffeurs, treinchauffeurs en u als automobilist, want auto’s zullen zich volledig autonoom verplaatsen. Ook die droom heeft hem ongetwijfeld echter al veel grijze haren bezorgd. Eergisteren zakte de aandelenkoers van Tesla met ruim acht procent nadat bekend werd dat de Amerikaanse nationale vervoersveiligheidsraad een onderzoek is gestart naar een dodelijk ongeval met een elektrische wagen van de autobouwer. Nu moet achterhaald worden of de Tesla op het moment van het ongeval in ‘autopilot’ stond. Een nieuwe klap voor zelfrijdende en semi-automatische systemen, niet lang nadat een zelfrijdende auto van Uber eerder deze maand in Arizona een vrouw doodreed.www.ad.nl/auto/hoe-de-natte-automatis...
ABM Financial News - 09:36 (ABM FN-Dow Jones) Tesla roept wereldwijd 123.000 auto's van het Model S terug. Dit maakte de fabrikant van elektrische auto zelf bekend. De fabrikant heeft ontdekt dat bepaalde bouten bij koud weer een storing in de stuurbekrachtiging kunnen veroorzaken. Het gaat om auto's die voor april 2016 zijn gemaakt. Volgens Tesla heeft het defect geen ongelukken veroorzaakt, ondanks dat er met de betreffende auto's al meer dan een miljard mijl is gereden. De kosten van de terugroepactie zijn volgens Tesla beperkt, aangezien de toeleverancier van de bouten de kosten voor het vervangende materiaal betaalt. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl typisch Tesla, dit bekend maken nabeurs voor een lang Paasweekend, want er is al ellende genoeg... en of alle beleggers een laag IQ hebben...de toeleverancier betaalt voor nwe bouten dus de kosten van deze terughaalactie zijn beperkt....ja DUH!
Gebeurt alle merken, niets bijzonders. Afgezien daarvan is Tesla zeer hoog gewaardeerd, dus ja kan ook wel nog iets meer af zonder andere redenen.
fd.nl Problemen voor Tesla stapelen zich op Na een roerige periode voor Tesla bleek de gifbeker aan het eind van deze week nog niet leeg: de autofabrikant maakte bekend dat het 123.000 auto's terugroept. Dit nieuws volgde op een dodelijke crash, de nodige productieproblemen bij de nieuwe Model 3 en een afwaardering door Moody's, allemaal in de afgelopen twee weken. Maart 2018 was voor Tesla een maand vol problemen met een flinke val van de beurskoers tot gevolg. Maart 2018 was voor Tesla een maand vol problemen met een flinke val van de beurskoers tot gevolg. Beurs Het was vooral de stap van Moody's die het aandeel Tesla deed duiken, 22% deze maand. Onder beleggers heerst bovendien de angst dat de verwachtingen voor de productie van de Model 3 net als eerder niet gehaald worden. Daarnaast hielp de dodelijke crash van een zelfrijdende auto ook niet bij de beeldvorming rond Tesla. Productieproblemen Topman Elon Musk kondigde in de zomer van 2017 aan dat er in december van dat jaar 20.000 exemplaren van de nieuwe Model 3 - waarvan er al ruim 400.000 van zijn besteld - van de band zouden rollen. Tesla produceerde tot nu toe in totaal minder dan 12.000 voertuigen van het nieuwe type. Inmiddels is de verwachting bijgesteld naar 2500 per week aan het einde van deze maand en 5000 per week in juli. De vraag is of dat gaat lukken. De productie van de Model 3 loopt tegen de nodige problemen aan. Volgens een medewerker is bij 40% van de onderdelen die in de fabriek in Fremont (Californië) worden gemaakt of verwerkt correctiewerk nodig, met flinke vertraging tot gevolg. Automatisering Volgens analisten bij Bernstein ligt het probleem van de productie van de Model 3 bij te veel automatisering. Zij noemen het bijna volledig geautomatiseerde productieproces te ambitieus, te riskant en te complex, met hogere kosten per auto tot gevolg. Voor Moody's waren de productieproblemen een belangrijke reden om het kredietoordeel van Tesla te verlagen van het al vrij lage B2 naar B3. Ook oordeelt de kredietbeoordelaar dat Tesla een negatieve kasstroom heeft maar flink moet investeren om de productiecapaciteit op peil te houden, dit jaar minstens $2 mrd. Mede daarom veranderde Moody's de vooruitzichten voor Tesla van 'stable' in 'negative'.
wie of wat is er nou stuurloos ? "De fabrikant heeft ontdekt dat bepaalde bouten bij koud weer een storing in de stuurbekrachtiging kunnen veroorzaken." storingen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst...
Tesla’s voluntary recall for 123,000 early Model S Sedans Auto News - Published on Mon, 02 Apr 2018 Image Source: nikkei.com Tesla has issued a new voluntary recall for around 123,000 Model S sedans — those built before April 2016 — due to complaints from some owners about corrosion of power-steering bolts when exposed regularly to calcium or magnesium road salts (used in some cold climates to melt snow and ice on roadways). We noted this earlier today, but we didn’t highlight that these bolts don’t come from any old supplier — they come from Bosch. Below are some more details. The voluntary recall announcement from Tesla noted that there have been no accidents, collisions, or injuries caused or reported in relation the problem, and that the recall was being issued simply as a precautionary measure. As noted previously, the voluntary recall relates to around 123,000 Tesla Model S sedans, all manufactured previous to April 2016. Model S sedans manufactured after this date are apparently unaffected and Model X SUVs are also unaffected. Reuters provides more: “The bolts, made by German supplier Bosch, can begin to corrode after contact in cold temperatures with road salt. Some Tesla owners had complained about the issue on online forums.” As noted in the email in question to customers from Tesla: “We have observed excessive corrosion in the power steering bolts, though only in very cold climates, particularly those that frequently use calcium or magnesium road salts, rather than sodium chloride (table salt).” At email notes, though, that even if the bolts were to fail, steering would still be competent (just that more force would be required). Source : Clean Technica
Cause of fatal crash not yet known without car's logs - Tesla Auto News - Published on Mon, 02 Apr 2018 Bloomberg quoted Tesla as saying that it doesn’t yet know what caused the fatal accident involving its Model X car in California on Friday because it hasn’t been able to retrieve the vehicle’s logs. The company is working with authorities to recover data from the car’s computer, it said in a blog post Tuesday. Tesla didn’t disclose whether the driver had engaged Tesla’s partially autonomous driving system, known as Autopilot, when the crash occurred. The US National Transportation Safety Board said Tuesday it’s sending investigators to examine issues raised by the accident, in which the Model X struck a highway barrier on March 23 near Mountain View. The safety board will examine the post-crash fire and steps needed to make the vehicle safe to remove from an accident scene, the agency said in a tweet. The carmaker said that tesla owners have driven the same highway stretch with Autopilot engaged about 85,000 times since the system was introduced, and no accidents have been reported that the company is aware of. Tesla said its battery packs are designed so that when a fire occurs, it spreads slowly so people have more time to exit the car. “That appears to be what happened here as we understand there were no occupants still in the Model X by the time the fire could have presented a risk.” Source : Bloomberg
plof® schreef op 30 maart 2018 19:07 :
Gebeurt alle merken, niets bijzonders.
Afgezien daarvan is Tesla zeer hoog gewaardeerd, dus ja kan ook wel nog iets meer af zonder andere redenen.
er ploft ook zomaar weer 5%van de koers af.. 253.95-12.18 (-4.58%) As of 3:03PM EDT. Market open.
De 5% koersval is een gevolg van het nieuws dat 123000 auto's worden teruggeroepen (donderdag nabeurs) en het slechte sentiment op de beurs en rond Tesla. Er kan nog veel meer van de koers af. Ze lijken bij Tesla echt in paniek te zijn. Musk gaat zich nu zelf met de model 3 bezighouden en schuift het opperhoofd van de productie aan de kant.
252.48-13.65 (-5.13%) At close: April 2 4:00PM EDT 256.00 +3.52 (1.39%) pre-market wat herstel zit ingeplanned maar het komt nooit meer helemaal goed met Tesla...
Een 1 april grap van Elon of gewoon een juiste toekomst voorspelling ... www.iex.nl/Column/276908/1-april-Tesl...
Tesla zit in de problemen omdat robots te veel doen in de fabrieken en mensen te weinig controle hebben profielfoto Linette Lopez Linette Lopez 29 Mar 2018 Een opvallende overwinning voor de mens in concurrentiestrijd met robots op de arbeidsmarkt: twee financiële analisten hebben een overtuigend argument geleverd dat te veel automatisering verantwoordelijk is voor de problemen bij Tesla, de fabrikant van elektrische auto’s waar miljardair Elon Musk de scepter zwaait. De reden dat Tesla grote problemen heeft om de productie op te schalen ligt bij het feit dat Musk fanatiek heeft ingezet op een vrijwel volautomatische fabriek in Californië. Volgens analisten Max Warburton en Toni Sacconaghi van adviesbureau Bernstein kan Tesla zijn nieuwe paradepaardje voor de middenklasse, de langverwachte Model 3, niet snel genoeg in grote aantallen opleveren. De schuld daarvoor ligt bij robots. He hele productieproces is te ambitieus, te riskant en te ingewikkeld. Dit schrijven de analisten in een rapport: “Wij zijn van mening dat Tesla te ambitieus is geweest met de automatisering van de Model 3-lijn. Weinigen hebben de situatie zelf kunnen aanschouwen (de fabriek is niet openbaar toegankelijk), maar we weten dit: Tesla heeft vergeleken met traditionele fabrikanten twee keer zoveel uitgegeven aan de productiecapaciteit.” “Er is sprake van twee productielijnen bij de finale afwerking, waarbij robots voor de geautomatiseerde montage van opeenvolgende onderdelen zorgen. Juist hier lijkt Tesla in de problemen te komen.” Analist Max Warburton schrijft dat “automatisering in de finale assemblage niet werkt.” Het rapport van Bernstein signaleert ook dat ‘s werelds beste automakers, de Japanners, automatisering in de eindfase proberen te beperken omdat het “duur is en statistisch gezien een negatieve invloed heeft op de kwaliteit.” De Japanse aanpak is om eerst het proces op orde te krijgen en daarna te kijken waar je robots kunt inzetten. Precies het tegenovergestelde wat Musk doet. Tesla torst een zware schuldenlast met zich mee en kan het zich niet veroorloven te blijven voortmodderen met het productieproces. Het aandeel van het bedrijf is meer dan 25 procent procent gekelderd in de afgelopen maand, vanwege zorgen dat Tesla niet kan voldoen aan zijn beloften ten aanzien van de Model 3 . De afgelopen dagen hebben beleggers obligatieleningen van Tesla massaal gedumpt. Dinsdag verlaagde kredietbeoordelaar Moody’s het waarderingscijfer voor Tesla, met als motivering dat de productie van de Model 3 aanzienlijk tekort schiet. In het slotkwartaal van 2017 zei Musk tegen beleggers dat assemblage de grootste beperking was bij de productie van de Model 3. Elke auto bestaat uit tienduizenden componenten en het bedrijf kan deelproblemen maar in een bepaald tempo aanpakken. Eén van de obstakels bij het verhelpen van mankementen in het productieproces is dat alles is geautomatiseerd, zeggen de analisten van Bernstein. Andere autofabrikanten die een vergelijkbare werkwijze hebben uitgeprobeerd, zoals Fiat en Volkswagen, zijn daarop terug gekomen.
De Q4-productiecijfers:ir.tesla.com/releasedetail.cfm?Releas... M3 productieQ1 production totaled 34,494 vehicles, a 40% increase from Q4 and by far the most productive quarter in Tesla history. 24,728 were Model S and Model X, and 9,766 were Model 3. The Model 3 output increased exponentially, representing a fourfold increase over last quarter. This is the fastest growth of any automotive company in the modern era. If this rate of growth continues, it will exceed even that of Ford and the Model T. We were able to double the weekly Model 3 production rate during the quarter by rapidly addressing production and supply chain bottlenecks, including several short factory shutdowns to upgrade equipment.In the past seven days, Tesla produced 2,020 Model 3 vehicles. In the next seven days, we expect to produce 2,000 Model S and X vehicles and 2,000 Model 3 vehicles. It is a testament to the ability of the Tesla production team that Model 3 volume now exceeds Model S and Model X combined. What took our team five years for S/X, took only nine months for Model 3. Mijns inziens een herhaling van zetten; totale productie M3's bedroevend, maar (net als in Q4) zeer veelbelovende laatste paar dagen. Wel opvallend dat de gemiddelde productie in Q1 lager ligt dan die in de laatste week van Q4. Verder wordt er het volgende gemeld:Given the progress made thus far and upcoming actions for further capacity improvement, we expect that the Model 3 production rate will climb rapidly through Q2. Tesla continues to target a production rate of approximately 5,000 units per week in about three months, laying the groundwork for Q3 to have the long-sought ideal combination of high volume, good gross margin and strong positive operating cash flow. As a result, Tesla does not require an equity or debt raise this year, apart from standard credit lines. Ook wordt melding gemaakt van de geweldige kwaliteit van de eindproducten:The quality of Model 3 coming out of production is at the highest level we have seen across all our products. This is reflected in the overwhelming delight experienced by our customers with their Model 3's. Our initial customer satisfaction score for Model 3 quality is above 93%, which is the highest score in Tesla's history. Kortom, het gaat echt fantastisch! Nu de handel eenmaal een klein half uur op gang is, lijkt het grootste enthousiasme echter al bekoeld. Misschien dat zelfs de meest naïeve beleggers inmiddels een beetje "sprookjes moe" beginnen te worden. PS Omdat ik momenteel geen (short)positie heb, mag er wat mij betreft best $100 op de koers gezet worden. Het lijkt er echter op alsof het "toverpoeder" op begint te raken...
Elon Musk neemt productie Tesla over Musk neemt taken Doug Field over. (ABM FN-Dow Jones) Elon Musk heeft volgens mediaberichten de controle in handen genomen van de productie van Tesla's Model 3, omdat de autofabrikant niet genoeg auto's zou produceren. Musk vervangt Doug Field, een voormalig bestuurder van Apple. Field werd aan de kant gezet nadat bleek dat Tesla niet kan voldoen aan de productiedoelstelling van 500 Model 3 auto's per dag. De koers van Tesla is recent flink gedaald, niet enkel in reactie op de productieproblemen maar ook na het ongeluk met een Model X waarin de bestuurder om het leven kwam, terwijl de auto autonoom reed. Het aandeel Tesla verloor in maart 22 procent, wat het grootste maandelijkse koersverlies is in meer dan zeven jaar. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 Copyright ABM Financial News. All rights reserved (END) Dow Jones Newswires
Tesla haalt doelstelling Model 3 niet Door ANP Producties 1 uur geleden in FINANCIEEL Palo Alto - Automaker Tesla heeft zijn productiedoelstelling voor de nieuwe Model 3 niet gehaald. Het Amerikaanse bedrijf vervaardigde afgelopen week 2020 elektrische voertuigen van dat model. Tesla had eerder aangegeven dat dat er aan het einde van het eerste kwartaal 2500 per week moesten zijn. Er werden in het eerste kwartaal 9766 Model 3's gebouwd.
(CercleFinance.com) - Tesla has announced the production of 34,494 vehicles in Q1 2018, up 40% from Q4 2017. This is 'by far the most productive quarter in Tesla history.' "The group produced 24,728 S and X models and 9,766 3 models. Model 3 production has quadrupled compared to the last quarter. 'This is the fastest growth of any automotive company in the modern era. If this rate of growth continues, it will exceed even that of Ford and the Model T,' the group said." dit soort Tesla propaganda wordt voorlopig geslikt door de believers tot blijkt dat het allemaal niet genoeg is om winstgevend te worden en dat zelfs de financiele situatie kritiek is. voorlopig even flink koerherstel: 270.99+18.51 (+7.33%)
slot: 267.53+15.05 (+5.96 %)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)