Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,625 20 mei 2024 10:06
  • +0,005 (+0,09%) Dagrange 5,585 - 5,650
  • 19.374 Gem. (3M) 279,2K

TomTom Februari 2018

2.606 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 131 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 21 februari 2018 10:56
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 21 februari 2018 10:43:

    Leuk interview met Hans van Breukhoven over waarom hij met Free record shop naar de beurs ging (IPO )en waarom hij het er weer vanaf haalde. (delisting).

    De goede man is inmiddels overleden en het is van een tijdje terug en FRS en Tommie zijn natuurlijk in business onvergelijkbaar maar als je bij FRS nu Tomtom leest in dit artikel en bij van Breukhoven, de naam van Goddijn, dan zie ik dikke overeenkomsten.

    Opvallend: FRS heeft 13 jaar aan de beurs gestaan voordat van Breukhoven het eraf haalde. Tommie is dit jaar 13 jaar beursgenoteerd......

    managementscope.nl/magazine/artikel/2...
    Interessant artikel. Wel zie ik iemand die dolgraag zijn koers hoger wou hebben, en daar meerdere plannen voor heeft uitgevoerd. Goddijn lijkt mij zich helemaal niet meer te interesseren voor de koers. Maar ze hebben wel dezelfde ergenis over de beursnotering.
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 21 februari 2018 11:02
    quote:

    DerksVisie schreef op 21 februari 2018 10:56:

    [...]

    Interessant artikel. Wel zie ik iemand die dolgraag zijn koers hoger wou hebben, en daar meerdere plannen voor heeft uitgevoerd.
    Dat klopt, de overeenkomsten zijn niet overal gelijk, v Breukhoven had nog wel wat oog voor de AH-er, Goddijn en co hebben niets meer dan minachting.

    Maar dat Goddijn en co inmiddels een bloedhekel hebben aan de beursnotering en de daarbij verplichte regeltjes en bemoeienissen, moge duidelijk zijn.

  3. DerksVisie 21 februari 2018 11:27
    quote:
    En dat is 3. De contracten voor HD-maps moeten nu afgesloten worden om in 2020 zelfrijdende auto's op te weg te hebben.

    De vraag is, waar blijft TomTom... En hoe kan het dat automotive contracts minder hoog zal zijn dan in 2017.
  4. [verwijderd] 21 februari 2018 11:31
    quote:

    dubbel f schreef op 21 februari 2018 11:25:

    Momenteel kijken ze of er een redacteur is die er tijd voor heeft om er over te schrijven. De case is interessant genoeg. Helaas zijn er meer "rupsjes nooitgenoeg", daarom lever ik zoveel mogelijk informatie aan!
    Zodra ik meer informatie heb deel ik dat natuurlijk
    ok, top! dank voor je effort!
  5. flatliner 21 februari 2018 11:35
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 21 februari 2018 11:02:

    [...]Maar dat Goddijn en co inmiddels een bloedhekel hebben aan de beursnotering en de daarbij verplichte regeltjes en bemoeienissen, moge duidelijk zijn.
    Dat is nooit anders geweest, en zelfs bevestigd (in 2012 al).

    www.businessinsider.nl/goddijn-van-to...

    Als je googelt op Goddijn zie je voornamelijk interviews waarin zijn grote doel 'rijk worden' is, gevolgd door artikelen over zijn zeiljacht. Het doel mag duidelijk zijn, fuck aandeelhouderswaarde, enkel zelfverrijking:

    www.telegraaf.nl/financieel/1335146/b...

    Daarom ben ik ook bang dat TT geen moeite gaat doen om grote winsten te maken, anders hadden ze allang extra kapitaal in het bedrijf gestoken, nu moet je knallen maar het blijft gerommel in de marge qua investeringen. Al jaren lang neigt mijn gevoel naar een eindspel waarin TT en HERE de HD-maps + standaard neerzetten en alles open-source weggeven. Dan zijn zij binnen en hebben ze de wereld verbeterd, prachtig toch. Ik geloof gewoon niet dat het doel van TT is om geld te verdienen, dat blijkt uit alles. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg.
  6. [verwijderd] 21 februari 2018 11:35
    quote:

    DerksVisie schreef op 21 februari 2018 11:27:

    [...]

    En dat is 3. De contracten voor HD-maps moeten nu afgesloten worden om in 2020 zelfrijdende auto's op te weg te hebben.

    De vraag is, waar blijft TomTom... En hoe kan het dat automotive contracts minder hoog zal zijn dan in 2017.
    Het gaat toch om nieuwe contracten? Je sluit toch niet ieder jaar evenveel contracten af?
    2017 veel nieuwe contracten, 2018 ook nieuwe contracten- maar minder
  7. DerksVisie 21 februari 2018 11:43
    quote:

    Sunshine Band schreef op 21 februari 2018 11:35:

    [...]
    Het gaat toch om nieuwe contracten? Je sluit toch niet ieder jaar evenveel contracten af?
    2017 veel nieuwe contracten, 2018 ook nieuwe contracten- maar minder
    Met normale maps wel. Maar HD-maps/RoadDNA zijn nog geen contracten voor productie-auto's afgesloten. Hier zouden dus allemaal nieuwe contracten voor moeten komen.
  8. forum rang 6 tatje 21 februari 2018 12:00
    Als optimist en realist ben ik blij met Harold.

    Een betere kenner van de SDC markt is er niet.

    Een stuk in follow the money.

    Ik vind het zielig, maar dat is mijn mening.

    Pak je bijeen op de AVA met duidelijke vragen en dito onderbouwing, dat kan misschien iets veranderen.

    Iedereen weet hoe Harold ( mits geen dirty )het speelt en nog vallen jullie de goede man aan.

    Harold laat het resultaat in 1 keer zien, niet in stukjes.

    Er zijn genoeg aandelen waarin sommigen hun verlies hadden kunnen goedmaken en toch in Tom Tom blijven, dat voedt de twijfel bij velen.

    Het is net de postcode loterij : geen loten en alles valt op jouw postcode.

  9. forum rang 7 bezinteergebelegt 21 februari 2018 12:42
    quote:

    flatliner schreef op 21 februari 2018 11:35:

    [...]

    Dat is nooit anders geweest, en zelfs bevestigd (in 2012 al).

    www.businessinsider.nl/goddijn-van-to...

    Als je googelt op Goddijn zie je voornamelijk interviews waarin zijn grote doel 'rijk worden' is, gevolgd door artikelen over zijn zeiljacht. Het doel mag duidelijk zijn, fuck aandeelhouderswaarde, enkel zelfverrijking:

    www.telegraaf.nl/financieel/1335146/b...

    Daarom ben ik ook bang dat TT geen moeite gaat doen om grote winsten te maken, anders hadden ze allang extra kapitaal in het bedrijf gestoken, nu moet je knallen maar het blijft gerommel in de marge qua investeringen. Al jaren lang neigt mijn gevoel naar een eindspel waarin TT en HERE de HD-maps + standaard neerzetten en alles open-source weggeven. Dan zijn zij binnen en hebben ze de wereld verbeterd, prachtig toch. Ik geloof gewoon niet dat het doel van TT is om geld te verdienen, dat blijkt uit alles. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg.
    Dank voor deze info. Kende ik nog niet.
2.606 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 131 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links