Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,710 3 mei 2024 15:01
  • +0,090 (+1,60%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 207.113 Gem. (3M) 302,1K

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PGV 31 januari 2018 10:37
    quote:

    Hoop.... schreef op 31 januari 2018 09:28:

    Na heel veel jaren TT aandelen verkocht, kostte mij maandelijks kapitalen. Bleef er toch van houden en nog steeds overigens maar dat schijnt niet goed te zijn. Opties TT maart18 9.00 gekocht en daarna helft in Aegon, en twee weken geleden kiadis ( kiadis gaat als een speer, koersdoel vandaag 22...Koets 12.50 gekocht op 8.40...M.a.w ik ben zo blij da'k ben gaan spreiden
    Heb nog een leuke pluk TT, maar ben er 2 jr geleden ook met een grote pluk uitgegaan , en heb toen AMG , die nog onder de 10 stond gekocht, en heb ook Kiadis voor 7,80, en pharming. Ben blij dat ik dat gedaan heb, TT is zo een saai aandeel geworden. HG heeft alle fantasie er uit weten te halen. Voor mij mogen ze het overnemen voor 11-12.
  2. harrysnel 31 januari 2018 11:05
    quote:

    tatje schreef op 31 januari 2018 09:59:

    Totaal zijn we misschien met 150 tot 200 personen op het Tom Tom forum.

    Wie heeft er momenteel orders lopen.

    Ik bedoel niet 5 of 40.

    Maar rond de koers.

    Ik niet.

    Ik denk bijna niemand van ons.

    het is gewoon vestzak broekzak en af en toe een bang wezeltje :-)
    09:05:33 heb ik 3000 stuks verkocht voor E8,80093 gemiddeld

    09:37:58 heb ik 3000 stuks verkocht voor E8,87093 gemiddeld

    Na de eerste verkoop 3000 in koop gezet op E8,706. Daling bij TomTom gaat meestal heel vlot 10-15 cent waarna stabilisatie volgt. Kies voor “maar” 10 cent lager dan slot gisteren voor biedprijs omdat TomTom relatief sterk ligt op moment. Na verkoop van 2e plukje nog 3000 stuks in bied gelegd op 8,808. Deze biedprijs aangepast naar 8,786 omdat beurs in de min ging en ik vermoed dat deze limiet gehaald wordt als index wat verder zakt naar bv AEX -0,30.

    Met dit lage volume is dat iets van 5% van de totale handel en als nog 19 andere forumleden zelfde doen verzorgt het forum alle handel....;)

    Ik meld dit hier op forum omdat mij gebleken is dat overgrote deel van het boekje zowel aan bied- als laatzijde nep is. Opvallend is dan dat bied en laat voortdurend worden aangepast en bv beiden lager gaan tot moment dat ik hoogste bieder ben. Of als ik in de laat lig om te verkopen loopt koers op van zowel bied als laat zonder handel tot aan mijn plukje.

    Dus: hele koers wordt gecontroleerd/gedomineerd met orders die niet ingelegd zijn om uitgevoerd te worden. Het is ook prijszetting voor handel buiten de beurs om. Neem dat Janivo belang. Bij normale afbouw via beurs krijg je een eerste melding dat een belang van 3% (of hoger) naar bv 2,93% is gezakt. Of 2,89%. Of..... in ieder geval een belang dat niet ver onder de 3% ligt omdat op moment van doorbreken van grens meldingsplicht ontstaat. Janivo gaat van 3% of meer (max net onder 5%) in 1 klap naar... 0%. Dat zijn minimaal 7 mln aandelen weg van Flevo/Janivo op 1 dag. Volume was die dag iets van 1,5 mln dat is dus onmogelijk via “normale handel” gegaan en het belang is buiten beurs om overgeplaatst.

    Wat kunnen we doen om het bied/laat boekje weer “echt” te maken? Dan moeten wij zelf orders in de boekjes leggen. Orders die ook uitgevoerd mogen worden omdat ze echt zijn. En dan wij niet alleen maar ook beleggers van buiten het forum. Hoe bereiken we dat? Dat is een taak voor TomTom. IR moet interesse in aandeel creeeren en pas dan is het geklooi met de shorters en hun handelsalgoritmes voorbij. Afgelopen jaren is TomTom een walhalla geweest voor shorters en hun algoritmes, Technisch analisten die betaald worden voor hun analyses en hun volgers, beleggingssites met draadjes, banken met hun turbo’s short/long en SL niveau’s en de koers van TomTom is goed geweest voor interessante verjaardagen met verhitte discussies tussen Pietjes Particulier long/short in TomTom. Wat ook helpt om een eind te maken aan dit geklooi: Nasdaq notering. Uitkering van dividend wat long partijen trekt voor lange termijn. Analisten die het fonds (willen) begrijpen. Professionele communicatie vanuit TomTom zodat de markt weet wat er komen gaat.

    Bestuur van TomTom en IR hebben deze situatie zelf in de hand gewerkt. Het is m.i. een bewuste keuze geweest om dit “te laten gebeuren” met het aandeel. Reden? Kan vanalles zijn. Denk aan bv pgelegde zwijgzaamheid door partner(s), belangen van hedgefunds/bevriende partijen t/m exit plannen en bijbehorend streven naar lage koers door Founders zelf. Ik denk echter dat de verandering aanstaande/gaande is. Alleen al het feit dat TomTom een marktkenner als Lanctot commentaar laat geven in een persbericht uitgebracht door TomTom zelf wijst eindelijk op meer openheid. Het lijkt nu wel te mogen.
  3. [verwijderd] 31 januari 2018 11:18
    Volgende week bij bekendmaking van de resultaten TT met een oerknal omhoog?

    Zullen zeker geen winstnemingen zijn zoals vandaag (tot nu toe) met Arcelor Mittal die nu lager noteert door winstnemingen terwijl het bedrijf boven concensus heeft gepresteerd en weer dividend gaat uitkeren. Maar AM heeft sinds september een continue stijging van het aandeel laten zien (van €22,- naar €32,-).

    TomTom stond oktober nog boven de €9,80 en moet volgende week door de €10,- kunnen knallen. De reden? lees de berichten van de CES en andere signalen er maar op na.

  4. Dokus 31 januari 2018 11:18
    quote:

    vanmaarsum schreef op 31 januari 2018 11:09:

    Ik meen dat het genoegzaam bekend is dat ca 80% van alle handel computergestuurd is. Dat is niet alleen bij Tom2 zo. Zijn gewoon handelsprogramma's (algoritme's).
    Grotere blokken gaan nooit via het boek maar OTC.

    computer handel, flits orders, is aan te pakken door een heffing te leggen op elke transactie! Per transactie moet je belasting betalen. Dan wordt het al een stuk minder interessant om dit te doen!
  5. Edhvvvvv 31 januari 2018 11:20
    @ketchup.
    Ik begrijp echt niet waarom er bij een dreigend overnamebod oid niemand op de wagen springt. Er is geen(of zeer minimaal) handel buiten de computers om.
    Ben jij dan echt de enige die er zo over denkt? Jij geeft aan dat dit idee ook wordt gedeeld door jouw informatie bronnen (voor een deel), Waarom zie je dat dan totaal niet terug?
  6. vanmaarsum 31 januari 2018 11:21
    quote:

    schreef op 31 januari 2018 11:20:

    computer handel, flits orders, is aan te pakken door een heffing te leggen op elke transactie! Per transactie moet je belasting betalen. Dan wordt het al een stuk minder interessant om dit te doen!
    Dit hebben ze twee jaar geleden in België gedaan. Lees de onderzoeken maar eens en kijk of dit het gewenste resultaat heeft opgeleverd...
  7. vanmaarsum 31 januari 2018 11:23
    quote:

    Edhv schreef op 31 januari 2018 11:20:

    @ketchup.
    Ik begrijp echt niet waarom er bij een dreigend overnamebod oid niemand op de wagen springt. Er is geen(of zeer minimaal) handel buiten de computers om.
    Ben jij dan echt de enige die er zo over denkt? Jij geeft aan dat dit idee ook wordt gedeeld door jouw informatie bronnen (voor een deel), Waarom zie je dat dan totaal niet terug?
    Stuur eens een e-mail naar TTI en kijk of zij nog eens de knuppel in het hoenderhok willen gooien. Wellicht punt op de agenda zetten bij de AVA.
  8. Edhvvvvv 31 januari 2018 11:29
    @vanmaarsum
    Ik denk dat dat totaal geen nut heeft. HG en consorten hebben bewezen dat ze het echt een reet roest wat anderen ervan vinden. Ze trekken hun eigen plan.
    Nu kan ik er wel inkomen dat er een vijandig bod wordt gedaan zoals wies aangeeft. Maar dan blijft de vraag waarom wordt dit niet opgepikt door een grotere groep.
  9. mjmj 31 januari 2018 11:39
    quote:

    harrysnel schreef op 31 januari 2018 11:05:

    [...]

    09:05:33 heb ik 3000 stuks verkocht voor E8,80093 gemiddeld

    09:37:58 heb ik 3000 stuks verkocht voor E8,87093 gemiddeld

    Na de eerste verkoop 3000 in koop gezet op E8,706. Daling bij TomTom gaat meestal heel vlot 10-15 cent waarna stabilisatie volgt. Kies voor “maar” 10 cent lager dan slot gisteren voor biedprijs omdat TomTom relatief sterk ligt op moment. Na verkoop van 2e plukje nog 3000 stuks in bied gelegd op 8,808. Deze biedprijs aangepast naar 8,786 omdat beurs in de min ging en ik vermoed dat deze limiet gehaald wordt als index wat verder zakt naar bv AEX -0,30.

    Met dit lage volume is dat iets van 5% van de totale handel en als nog 19 andere forumleden zelfde doen verzorgt het forum alle handel....;)

    Ik meld dit hier op forum omdat mij gebleken is dat overgrote deel van het boekje zowel aan bied- als laatzijde nep is. Opvallend is dan dat bied en laat voortdurend worden aangepast en bv beiden lager gaan tot moment dat ik hoogste bieder ben. Of als ik in de laat lig om te verkopen loopt koers op van zowel bied als laat zonder handel tot aan mijn plukje.

    Dus: hele koers wordt gecontroleerd/gedomineerd met orders die niet ingelegd zijn om uitgevoerd te worden. Het is ook prijszetting voor handel buiten de beurs om. Neem dat Janivo belang. Bij normale afbouw via beurs krijg je een eerste melding dat een belang van 3% (of hoger) naar bv 2,93% is gezakt. Of 2,89%. Of..... in ieder geval een belang dat niet ver onder de 3% ligt omdat op moment van doorbreken van grens meldingsplicht ontstaat. Janivo gaat van 3% of meer (max net onder 5%) in 1 klap naar... 0%. Dat zijn minimaal 7 mln aandelen weg van Flevo/Janivo op 1 dag. Volume was die dag iets van 1,5 mln dat is dus onmogelijk via “normale handel” gegaan en het belang is buiten beurs om overgeplaatst.

    Wat kunnen we doen om het bied/laat boekje weer “echt” te maken? Dan moeten wij zelf orders in de boekjes leggen. Orders die ook uitgevoerd mogen worden omdat ze echt zijn. En dan wij niet alleen maar ook beleggers van buiten het forum. Hoe bereiken we dat? Dat is een taak voor TomTom. IR moet interesse in aandeel creeeren en pas dan is het geklooi met de shorters en hun handelsalgoritmes voorbij. Afgelopen jaren is TomTom een walhalla geweest voor shorters en hun algoritmes, Technisch analisten die betaald worden voor hun analyses en hun volgers, beleggingssites met draadjes, banken met hun turbo’s short/long en SL niveau’s en de koers van TomTom is goed geweest voor interessante verjaardagen met verhitte discussies tussen Pietjes Particulier long/short in TomTom. Wat ook helpt om een eind te maken aan dit geklooi: Nasdaq notering. Uitkering van dividend wat long partijen trekt voor lange termijn. Analisten die het fonds (willen) begrijpen. Professionele communicatie vanuit TomTom zodat de markt weet wat er komen gaat.

    Bestuur van TomTom en IR hebben deze situatie zelf in de hand gewerkt. Het is m.i. een bewuste keuze geweest om dit “te laten gebeuren” met het aandeel. Reden? Kan vanalles zijn. Denk aan bv pgelegde zwijgzaamheid door partner(s), belangen van hedgefunds/bevriende partijen t/m exit plannen en bijbehorend streven naar lage koers door Founders zelf. Ik denk echter dat de verandering aanstaande/gaande is. Alleen al het feit dat TomTom een marktkenner als Lanctot commentaar laat geven in een persbericht uitgebracht door TomTom zelf wijst eindelijk op meer openheid. Het lijkt nu wel te mogen.
    Dikke AB Harry. Iets wat ik al heel lang voelde heb je onder woorden gebracht.
  10. forum rang 6 tatje 31 januari 2018 11:51
    Goed verwoordt Harry.

    Ik ga nog iets verder.

    Er is BIJNA geen free float.

    Handel is van shorters en liquidity providers.

    Ik denk dat er nog geen 2 a 3% free float is.

    De uitlener aan shorters, zij lenen uit, bij een onverwachts hoog bod is de shorter de l.l.

    de uitlener is geen lid van de free float.

    Denk ook dat de shorters bijna weg zijn.

    Wat dagelijkse handel van daytraders, want dat is wat jij eigenlijk doet.

    Met een klein deel daytraden en de rest blijft onder de vleugels :-)

    Mijn mening, de koers mag niet opvallen, niet naar boven, maar ook niet naar beneden.
  11. [verwijderd] 31 januari 2018 11:53
    quote:

    trendwatchings schreef op 31 januari 2018 08:42:

    verwacht vandaag ook weer TT in het rood als derde dag op rij. Dit komt met name door de gezonde beurscorrectie die 2 dagen geleden is ingezet. Jammer want het dempt een mogelijk op hand zijnde beursstijging van TT in aanloop naar de cijfers op 6 feb.
    Jij riep in november al dat de beurscorrectie was ingezet..
    Blijven roepen krijg je vanzelf wel een keer gelijk..
  12. forum rang 7 ketchup 31 januari 2018 11:56
    quote:

    Edhv schreef op 31 januari 2018 11:20:

    @ketchup.
    Ik begrijp echt niet waarom er bij een dreigend overnamebod oid niemand op de wagen springt. Er is geen(of zeer minimaal) handel buiten de computers om.
    Ben jij dan echt de enige die er zo over denkt? Jij geeft aan dat dit idee ook wordt gedeeld door jouw informatie bronnen (voor een deel), Waarom zie je dat dan totaal niet terug?
    omdat er geen garantie is dat het ook zo staat te gebeuren
    maar 65% van de bedrijven die beursgenoteerd staan en die overgenomen worden, worden overgenomen op een dump
    wat wil zeggen dat er maanden zo niet jaren van koersdruk op een aandeel uitgeoefend gaat worden, zodat elke mogelijke interesse voor enige vorm van speculatie compleet uit het aandeel verdwijnt, dit doet de as koper via hedge fondsen, ingehuurd die continue druk op het aandeel zetten

    de laatste in de sector was wel Harman die overgenomen werd door Samsung in de voorafgaande periode werd het aandeel vakkundig 50% lager gezet om uiteindelijk voor een 100% premie van de beurs gehaald te worden.

    dus even ter illustratie een aandeel "X" staat aan 12 men drukt het in 2 jaar naar 6, om uiteindelijk aan 12 plus van de beurs te verdwijnen.

    het is dus de toekomstige Koper eraan gelegen dat niemand in die tussentijd het aandeel weer naar 10 of 12 zet, want dan moet hij 18 betalen om het te krijgen, dus alle mogelijke drukmiddelen worden gebruikt om het aandeel zo onaantrekkelijk mogelijk te maken

    ik zeg niet dat dit nu bij TT gebeurt, maar verbazen zou het mij niet.
    ik herhaal mezelf steeds en dit to erger van velen, maar ik blijf erbij
    een innovatief bedrijf met voorsprong op de concurrentie, schuldvrij, in een gevraagde en gezochte sector wat op 1/3e noteert van sectorgenoten, dat bestaat niet, of het is vanwege een reden en of ze daar nu geld verdienen of niet, of ze anders met baten en kosten omgaan of niet is verder onbelangrijk.
  13. [verwijderd] 31 januari 2018 12:02
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 31 januari 2018 10:24:

    [...]

    sommigen zullen dat wellicht doen, maar het is zeker niet gebruikelijk
    denk dat je ook een verschil moet maken tussen beleggen en handelen, dat zijn 2 verschillende dingen
    de meeste spreken hier over beleggen, maar hun invalshoek is om te handelen
    als je dagelijks bezig bent met elke 15 cent koerswisseling en daar je emotie vol op los laat, tussen - het gaat knallen of het gaat nooit meer wat worden - dat heeft niets met beleggen vandoen.

    beleggen is een visie nemen en daar moet je ook een onderscheid maken tussen beleg ik voor koerswinst of beleg ik vanwege een 'zeker' rendement ( dividend ) , ook hier adviseert men voor spreiding, je moet altijd een groot gedeelte van je aandelen hebben in dividend renderend ( defensief)
    het gedeelte wat je voor groei neemt, dan weet je dat is speculatiever van aard en heeft meer risico, daarom mag je daar dan ook een koersaanwas voor in het vooruitzicht zien

    TT zit in deze categorie , het is nog steeds voor nu een aandeel dat het voor return moet hebben voor koersaanwas en daarom is het ook een bovengemiddeld risico, daarom mag je dan ook een bovengemiddeld rendement verwachten

    persoonlijk denk ik dat TT ongeschikt is als handelsaandeel alhoewel het zich perfect binnen een range begeeft 7 - 10 euro de laatste jaren en ook met regelmaat beide uiteinden laat zien
    voor mij is TT een beleggingsaandeel met een bovengemiddeld risico en daarom verwacht ik ook een bovengemiddeld koersaanwas, anders was het het risico absoluut niet waard, dusver is TT de investering niet waard geweest en dat is ontgoochelend gezien de sector waar het zich in begeeft, het algehele top beursklimaat en wat branchegenoten aan waardering krijgen
    dus JA , TT presteert diep ondermaats, daarom verwacht ik ook een buiten proportionele grote inhaalslag.

    ik geeft het nog wel een paar jaar, maar verwacht wel NU aankondigingen die snel tot hogere niveaus leiden.
    Wat schat je dan in dat het risico is dat TT kiest voor een dirty exit of that hun technology outdate raakt voordat de koers bovengemiddeld stijgt wat m.i. dan > 15 euro is (je schrijft dat dit nog wel eens 2 jaar kan duren).
5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links