Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Waarom gaat de koers met meer dan 5% omhoog na een erbarmelijk kwartaal?
Een ermbarmelijk kwartaal? De verwachtingen zijn gewoon te hoog, eerst waren de eerste auto’s maar voorzien in 2018; nu rijden er al maar verwachten ze veel meer... plus de toekomst; batterijen; zonnepanelen; ze hebben veel indormatie in handen die heel belangrijk komen de volgende jaren
Ze hebben zelf die verwachtingen uitgesproken. En als het dan tegenvalt moet je gestraft worden. Bij Tesla werkt het kennelijk niet zo.
Het is niet omdat er niet aan de verwachtingen voldoet dat er geen toekomst in zit; en er is trouwens al een correctie geweest
Musk is een meester in luchtfietserij en de media in beweging brengen voor zijn 'geweldige' ideen. nu schijnt Twitter weer 'ontploft' te zijn door een simpel maar sympathiek idee om een groot oplaadstation te combineren met amusementslocaties... heeft dat nog wat met 'core' business te maken? welnee, wel met PR en in het nieuws willen blijven, goedschiks of anderszins. plus het turbo-jagen dat ook op dit super-short-aandeel vaak van toepassing is en hoge volatiliteit waarborgt.... Turbo 334 om zeep, hebben dit al vaak gezien, even een hype maximaal uitbuiten en de koers mag straks weer volop omlaag.
Furious Norwegians sue Tesla over 'false advertising' - Electric Mood Published on Mon, 15 Jan 2018 While Norway is gradually becoming the world leader in the percentage of electric cars in use, the transition is not without problems. Nearly 80 motorists have sued the US automaker Tesla over misleading advertising, claiming their electric cars failed to deliver as promised. The plaintiffs complained that the real power of their Tesla S P85D sedan, with what was claimed to have the fastest acceleration in the world, only had 469 horsepower, which is way below the 700 horsepower initially promised by the manufacturer, the Norwegian economic daily Dagens Næringsliv reported. Because the declared power was later downgraded by the manufacturer itself following revealed deficiencies in the battery, 79 dissatisfied Tesla owners decided to take the producer to court, demanding a price reduction due to inadequate marketing, in what seems to be a repeat of a similar, earlier collective Norwegian lawsuit. Previously, a group of 133 Norwegian motorists sued Tesla and reached a deal in December 2016, as the electric car manufacturer pledged to either recompense the disgruntled car owners with either NOK 65,000 ($8,000), new equipment or a free car upgrade. "It's the same kind of case that ended in a settlement last time," the plaintiffs' lawyer Christoffer Falkeid said. "It's about the power of the car and the mistakes in marketing and in the sales process, but I don't want to go into details," he added. The 79 plaintiffs, including investor Jens Ulltveit-Moe, who reportedly swapped his Porsche for a Tesla, come in addition to 38 other Tesla owners, who sued the car manufacturer in autumn of 2017. The case is scheduled for investigation at the Oslo District Court in June this year, with six days to settle the dispute. Despite being one of Western Europe's leading oil and gas exporters, Norway is one of the world leaders in electric cars in terms of market share, and one of the largest markets in the world for Tesla. Last year alone, Tesla's combined sales in the Nordic country reached 8,465 cars. ?In 2017, electric cars, as well as hybrids, which use both a battery and a diesel or petrol motor, accounted for a historic 52 percent of all new car sales in Norway, up from 40 percent in 2016, according to the Norwegian Road Federation, which cheered the fact that the fossil-fuel market share has fallen below 50 percent for the first time. In Norway, new electric cars are exempt from almost all taxes and granted otherwise pricey perks, such as subsidized parking, re-charging and use of toll roads, ferries and tunnels. Source : Sputnik
@voda Bedankt voor het posten. Altijd leuk zo'n stukje achtergrondinfo. Vraag me trouwens ook af wat er van die actieradius overblijft bij winterse omstandigheden in Noorwegen. Die Noren hebben overigens geld zat, dus ik kan me wel iets voorstellen bij hun groene acties en (gezien de voordelen) bij de grote aantallen kopers voor Tesla-producten aldaar. Fijn voor ze dat ze straks een wat ruimere keus krijgen.
Hartelijk dank. Nog één dan (ingekort). Volgens mij gaan ze meer geld verdienen aan die accus. :-) post 15 jan. 11.55 It will join the largest lithium-ion battery, built by Tesla to complement the state's power grid during the high-demand summer, as another major renewable energy project in South Australia.www.iex.nl/Forum/Topic/1084588/45/Sol...
Nog een oudje, wel interesant: Tesla Completes World’s Largest Battery By Irina Slav - Nov 23, 2017, 12:00 PM CST The giant lithium-ion battery Tesla boss Elon Musk promised the South Australian government earlier this year has been installed and tests will begin shortly, the South Australian government said in a statement. South Australia’s PM jay Weatherill patted his government on the back, saying “While others are just talking, we are delivering our energy plan, making South Australia more self-sufficient, and providing back up power and more affordable energy for South Australians this summer.” Musk had promised to have the battery up and running in 100 days, and it seems that this is one deadline Tesla will keep. Now the battery pack, which is fed electricity from a wind farm operated by French Neoen, will be energized and tested to see if it complies with relevant South Australian standards. The official launch of the complex is scheduled for next week. South Australia suffered a severe blackout last year that left 1.7 million people without electricity, prompting Australian PM Malcolm Turnbull to lash out at state regulations that encouraged what he believed to be a too heavy a reliance on renewable energy: the Australian Energy Market Operator found that the blackout was caused by too sensitive protection mechanisms at some wind farms in South Australia. And, of course, there was no adequate energy storage capacity. www.iex.nl/Forum/Topic/1276827/2/Batt...
BackFire4 schreef op 15 januari 2018 17:56 :
@voda
Bedankt voor het posten. Altijd leuk zo'n stukje achtergrondinfo.
Vraag me trouwens ook af wat er van die actieradius overblijft bij winterse omstandigheden in Noorwegen.
Die Noren hebben overigens geld zat, dus ik kan me wel iets voorstellen bij hun groene acties en (gezien de voordelen) bij de grote aantallen kopers voor Tesla-producten aldaar. Fijn voor ze dat ze straks een wat ruimere keus krijgen.
Valt mee. En je kunt je accu voorverwarmen. Kost een beetje energie, maar spaart een hoop. Ook, in Noorwegen mag je nergens harder dan 110. En mensen doen kalmpjes aan zelfs op de veelal 80 wegen. De accu wordt dus niet zo erg belast. Maar, je rijdt in de winter sowieso op spijkerbanden als je leven je lief is. Die verbruiken ook ietsjes extra, al valt dat eveneens best mee. 80 rijdens kom je gewoon echt ver op een accu, ook in de 75. Zelfs in een aanstaande Model 3 met ~55kWh. Het laden van de ~80kWh Model 3 is overigens verrassend gunstig gebleken. Haalt al 117kWh. Ongeveer even snel als de 100kWh vlaggeschepen. Maar, de Model 3 komt een stuk verder op een kWh. Daarom ook een nieuw US coast to coast record van net 50 uur, inclusief laden. Door de koudste winter in tijden. Kostte $100 aan electriciteit geloof ik. En men reed "barely" legal natuurlijk, dus bepaald niet zuinig.
snel gedraaid naar turbo long, want 356 turbo short moet vallen even van profiteren dus....:)
voorlopig 'hangt' de koers tussen 344 en 352 en natuurlijk moet oa. de 356 turbo eerst max gevuld worden om aantrekkelijk te zijn, daarom wat spielerij. geen zekerheid, maar heb dat al teveel gezien. dat er een leger aan shorters/hedgefunds spelen op de achtergrond verklaart dat er maximaal gemanipuleerd wordt om die voordeeltjes er steeds uit te halen....turbo-jagen.
Ferrari to make electric super car to beat Tesla Roadster - Mr Marchionne Bloomberg cited CEO Mr Sergio Marchionne as saying that Ferrari will make a battery-powered supercar to challenge Tesla at the high end of the electric-auto market. The race-car maker, spun off from Fiat Chrysler Automobiles, has been expanding its lineup to lift sales without losing the exclusivity of a brand associated with Italian design and super-fast roadsters. Marchionne, who heads both companies, also told reporters at the Detroit auto show on Tuesday that Ferrari will introduce its first SUV, which will be "the fastest on the market" by late 2019 or 2020. Mr Marchionne said that “If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first. People are amazed at what Tesla did with a supercar: I’m not trying to minimize what Elon did but I think it’s doable by all of us.” A battery-powered Ferrari would give Marchionne a chance to steal sales and attention from Elon Musk, whose Tesla Roadster and Model S defined the luxury electric-car market years ahead of rivals. So far, the 65-year-old Marchionne hasn’t invested as much as some other traditional automakers in electrification or self-driving cars, favoring partnerships with companies like Google’s Waymo while focusing first on strengthening brands. He said that “We do it because we have to do it.” While there is work to be done, the new plan for Ferrari being released in the first half will include hybrid cars, he said, “so going from there to an electric is easy.” The people said that Marchionne’s strategy plan will be his final one at the helm of the iconic Italian brand. Ferrari is targeting annual sales exceeding a self-imposed 10,000-car limit that until now has enabled it to operate under less-stringent fuel-economy rules, people familiar with the matter said in August. The goals include doubling operating profit to about EUR 2 billion by 2022. Source : Bloomberg
Dit blijft toch wel The Number One ultimate Electric Super Car- The Rimac Concept One Snelheid? 0-100 km 2.5 sec. 0-200 km 6.0 sec. 0-300 km 14.5 sec. Topsnelheid 355 km (begrensd) Een van de beste videos... :-)www.youtube.com/watch?v=eT7KKxoAvvk
gbakl schreef op 18 januari 2018 22:35 :
voorlopig 'hangt' de koers tussen 344 en 352 en natuurlijk moet oa. de 356 turbo eerst max gevuld worden om aantrekkelijk te zijn, daarom wat spielerij.
geen zekerheid, maar heb dat al teveel gezien.
dat er een leger aan shorters/hedgefunds spelen op de achtergrond verklaart dat er maximaal gemanipuleerd wordt om die voordeeltjes er
steeds uit te halen....turbo-jagen.
maar weer eens bewezen hoe voorspelbaar de hedgefunds deze koers onder controle hebben... koers kan nu flink wegzakken of na die eliminatie 356...zelfs de 366 turbo 'even' wegtikken, maar onwaarschijnlijk.
OK,sentiment en daarmee bied/laat is dermate positief dat 3,66 er ook aangaat. mogelijk vandaag al. dus...weer even terug naar de turbo long. lekker als je weet wat ongeveer het omkeerpunt is :)
Musk blijft Tesla-baas 'voor lange termijn' Gepubliceerd op 23 jan 2018 om 10:44 | Views: 1.272 PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Elon Musk blijft voor de lange termijn betrokken bij Tesla. De flamboyante ondernemer kwam een nieuwe beloningsregeling overeen met de maker van elektrische auto's, batterijen en zonnepanelen. Volgens de nieuwe afspraken krijgt Musk, net als nu al het geval is, geen vast salaris. Wel krijgt hij aandelenopties als alle aandelen van Tesla gezamenlijk 100 miljard dollar waard zijn en iedere volgende stap van 50 miljard dollar. De huidige marktwaarde is 59,1 miljard dollar. Om voor de regeling in aanmerking te komen moet Musk als topman of productdirecteur en tegelijkertijd als president-directeur dienen. Musk is behalve topman van Tesla ook de baas bij ruimtevaartbedrijf SpaceX en transportbedrijf Boring Company dat tunnels wil bouwen om snel vervoer, zoals bijvoorbeeld met de door Musk bedachte Hyperloop, mogelijk te maken.
Model 3 leveringen komen redelijk op gang. Ronde jaarwisseling zouden ze al op 1.000 per week zitten, en de uitgeven en uitgeleverdeVIN nummers lijken dat plausibel te maken. Over Q1, bouwen ze bovenop 25-30.000 Model S&X dus misschien nog zo'n 10-50.000 extra Model 3. En ze doelen op 125.000 per kwartaal. Nu de Model 3 lijn WERKT zeker qua burst speed, zij het nog te traag wegen bottlenecks, komen er amper nog kosten bij maar wel veel inkomsten. De maken nu alleen de wagen met grote accu (+$9.000, kost Tesla <$3.000) en $5K premium pakket. De meeste klanten nemen denk ik de Enhanced Autopilot ($5.000), software die er al is. Een heel groot deel van de nu nog gemiddeld $50.000+ Model 3's is winstmarge. En met die groeiende productiecijfers (verkocht zijn er voorlopig meer dan genoeg), gaat dat aantikken. Er moet een rare verlies post boven drijven om Q1 niet hun beste kwartaal ooit te maken.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)