Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.
Volgen
groeibriljant schreef op 20 november 2017 21:36 :
@SB
Level 3 willen ze in 2018 al in massaproductie. Via de Chinese autofabrikanten.
Voor 2019 mikt men op hogere levels. 5 lijkt mij wat ambitieus maar je weet het niet, ze gaan ontzettend snel.
In alle nieuwe Volvo's vanaf 2019 is ook zeker. Kan in 2018 al voor een deel opstarten.
Mijn beeld is - start level 3 2018 - mass production level 3 2019 - mass production level 4 2021 Ik laat me graag overtuigentechcrunch.com/2017/10/13/baidu-plans... www.engadget.com/2017/10/13/baidu-pla... Edit, nog 1www.scmp.com/tech/china-tech/article/...
@SB Dat beeld klopt aardig. Ik heb een maand of 2 terug ergens gelezen dat ze die mass production voor level 3 al in 2018 plannen. Die order voor de busjes in massaproductie 2018 is al binnen. Voor 2019 mass production hebben ze ook al verschillende orders level 3 in China binnen.
groeibriljant schreef op 20 november 2017 21:08 :
[...]
Volvo gaat vanaf 2019 die TomTom-Maps in alle nieuwe Volvo's leveren. 700.000 stuks per jaar met een take-rate die snel richting de 100% gaat omdat Volvo kiest voor maximale veiligheid inside.
Zullen ook snel de HD-maps en RoadDNA gaan gebruiken.
Op termijn wil men naar 1 miljoen auto's per jaar. Allemaal met een jaarabonnement op de HD-maps en RoadDNA.
In China gaat Baidu ook hard met het Apollo-project (TomTom HD-maps en RoadDNA inside)
seekingalpha.com/news/3313556-baidu-c... Ga er maar vanuit dat China volgend jaar al leidend wordt voor elektronisch en autonoom rijden. Baidu gaat voor massaproductie level 3 in 2018. Ook in level 3 komen HD-maps om extra veiligheid te bieden. Is straks net zo gewoon als nu de veiligheidsgordel of de airbag.
Wellicht is het verstandig om verwachtingen te onderscheiden van feiten. Het lijkt er inderdaad op dat Volvo graag met TomTom samenwerkt, gezien het Drive-me programma, maar wij hebben nog geen feiten gezien over een eventueel contract met HDmaps. Naar aanleiding van onderstaand persbericht (juni 2017), over een samenwerking tussen Volvo, Autoliv en Nvidia, heb ik toen alle IR's een e-mail gestuurd. Waarschijnlijk heb ik het hier toen al gedeeld, maar hieronder nogmaals de antwoorden. Het klinkt mij alsof nog niets duidelijk is en ze alles compatible maken met elke mapping supplier. Hier het persbericht van juni 2017 nvidianews.nvidia.com/news/volvo-cars... Volvo : Dear Henk Thank you for taking interest in Volvo Cars. The partnership with Volvo, Autoliv and NVIDIA is not a joint venture but an agreement, which is not exclusive. The cooperation will develop a system that is compatible with other mapping suppliers, but we cannot comment on any future partnerships. On a related subject; Volvo Cars has selected TomTom’s HD Map to power the first Drive Me program, which will first pilot in Gothenburg, Sweden, and then later in UK and China. With kind regards Therese Jandér, Investor Relations Volvo Car Group --------------------------------------------------------------------------------------------Autoliv : Hi Henk, yes the Zenuity will have 3D mapping capability and have the flexibility to work with Here, Tom-Tom or others depending on the customer preference. The hardware foundation of this is the Electronic Horizon product we acquired from MACOM along with input from the ALV internally developed Stereo vision or Mono vision camera sensors. Hope this helps. Ray --Dear Mr van Calker, It is probably the most realistic path to make the system compatible with currently known mapping suppliers in some way, shape or form. Best Regards Anders Trapp Investor Relations --------------------------------------------------------------------------------------------Nvidia : Hello Henk, Thank you for the kind words. Yes it is public domain that TomTom and HERE use DRIVE PX. We have not disclosed which mapping company will be used for this partnership. That you would have to ask the folks at Volvo. My best, FAZEL ADABI Automotive PR Manager | NVIDIA Corporation Phone 408-486-8701 | Mobile 818-987-7887 Fadabi@nvidia.com NVIDIA DRIVE - Twitter & LinkedIn
groeibriljant schreef op 20 november 2017 21:51 :
@SB
Dat beeld klopt aardig. Ik heb een maand of 2 terug ergens gelezen dat ze die mass production voor level 3 al in 2018 plannen. Die order voor de busjes in massaproductie 2018 is al binnen.
Voor 2019 mass production hebben ze ook al verschillende orders level 3 in China binnen.
Ben benieuwd naar wat je gelezen hebt toen. Alle drie de stukken die ik aanhaal zijn recenter en spreken slechts van introductie 2018 en mass production later En die busjes, dat schreef ik al: A niet echt echt massa, B ze rijden op een vast traject, soms zelfs op aparte baan. Dat is echt wat anders als een sdc
Overigens, dit gesprek op Twitter toont wel aan wat het onderdeel consumer (voornamelijk Sports) met het aandeel doet. Hopelijk komt er snel duidelijkheid. twitter.com/Henkvancalker/status/9326...
@vC Volvo was zo'n beetje de oudste en meest trouwe klant van HERE. Volvo zet begin dit jaar HERE aan de kant en gaat vanaf 2019 TomTom gebruiken in alle nieuwe Volvo's. Dat zijn in eerste instantie de gewone maps. Opstarten al voorzichtig in 2018. Drive Me is zelfs al met HD-maps. En nu de order Uber-Volvo. Daar zitten 99% zeker ook de HD-maps van TomTom in. Volvo wil zo snel mogelijk naar extra veiligheid in alle nieuwe Volvo's. Ik ga er vanuit dat ze daarbij ook de TomTom HD-maps versneld gaan invoeren. Dat is ook volstrekt logisch als je zoals Volvo de software al ontwikkeld hebt in je Drive Me testprogramma. TomTom zwijgt nog over de HD-maps, maar dat zijn we inmiddels wel gewend.
harrysnel schreef op 20 november 2017 14:12 :
Rinkelberg Capital deed overigens mee aan financieringsronde Spotify en in dat bedrijf zit dus geld van de Goddijntjes.
Zie bv:
www.crunchbase.com/organization/rinke... Dan is deze ook interessant:
Spotify gaat de strijd met Apple aan, met een half miljard vers geld .... The company will be particularly proud of the participation in the deal of Fidelity and Goldman. “Institutional” investors are a badge that raises a tech startup into a loftier investment echelon above those who merely receive tech venture-capital funding. Their presence indicates that traditional investors outside the tech sphere have faith in the company..... www.nrc.nl/nieuws/2015/06/11/spotify-... Fidelity meldt onlangs belang in TomTom. Mijn voorzichtige conclusie: de partijen kennen elkaar al van Spotify:).
En om het plaatje compleet te maken gaat Spotify binnenkort met een reversed listing naar de beurs. Ik zou toch in een deuk liggen als Spotify met een deel van de opbrengst TomTom koopt. Het ligt op zich niet eens heel ver van elkaar, de totale entertainment in-car wordt een belangrijke markt wanneer de auto autonoom kan rijden. Maar goed genoeg gedroomd. Welkom terug op het forum.
groeibriljant schreef op 20 november 2017 22:06 :
@vC
Volvo was zo'n beetje de oudste en meest trouwe klant van HERE.
Volvo zet begin dit jaar HERE aan de kant en gaat vanaf 2019 TomTom gebruiken in alle nieuwe Volvo's. Dat zijn in eerste instantie de gewone maps. Opstarten al voorzichtig in 2018.
Drive Me is zelfs al met HD-maps.
En nu de order Uber-Volvo. Daar zitten 99% zeker ook de HD-maps van TomTom in.
Volvo wil zo snel mogelijk naar extra veiligheid in alle nieuwe Volvo's. Ik ga er vanuit dat ze daarbij ook de TomTom HD-maps versneld gaan invoeren. Dat is ook volstrekt logisch als je zoals Volvo de software al ontwikkeld hebt in je Drive Me testprogramma.
TomTom zwijgt nog over de HD-maps, maar dat zijn we inmiddels wel gewend.
Wat zou TT hier over moeten zeggen. Die zijn echt nog niet in beeld. Ze zullen het bericht met interesse gelezen hebben maar verder is het voor hun ook nog afwachten. "De Volvo's worden afgeleverd met verschillende technologieën die nodig zijn om auto's zelfrijdend te maken. Uber kan hier echter ook nog zijn eigen systemen aan toevoegen."
@eduardo Uber heeft geen eigen maps. En zeker geen HD-maps. Werken nauw samen met TomTom en voegen daar een eigen laag aan toe voor o.a. pick-up details bij gebouwen.
groeibriljant schreef op 20 november 2017 22:06 :
@vC
Volvo was zo'n beetje de oudste en meest trouwe klant van HERE.
Volvo zet begin dit jaar HERE aan de kant en gaat vanaf 2019 TomTom gebruiken in alle nieuwe Volvo's. Dat zijn in eerste instantie de gewone maps. Opstarten al voorzichtig in 2018.
Drive Me is zelfs al met HD-maps.
En nu de order Uber-Volvo. Daar zitten 99% zeker ook de HD-maps van TomTom in.
Volvo wil zo snel mogelijk naar extra veiligheid in alle nieuwe Volvo's. Ik ga er vanuit dat ze daarbij ook de TomTom HD-maps versneld gaan invoeren. Dat is ook volstrekt logisch als je zoals Volvo de software al ontwikkeld hebt in je Drive Me testprogramma.
TomTom zwijgt nog over de HD-maps, maar dat zijn we inmiddels wel gewend.
Dat TomTom marktaandeel wint ten opzichte van Here met betrekking tot traditionele maps is, gezien het orderboek, duidelijk. Jij trekt die lijn dan gelijk door naar HDmaps en denkt dat Here in 2019 nog niet met een normaal alternatief is gekomen. Daarin verschil ik van mening met jou. Zoals in mijn link staat, gaan Volvo en Autoliv samen software ontwikkelen (jv Zenuity) voor de zelfrijdende auto. Het is dan vrij logisch dat ze die software dan ook gaan gebruiken in hun eigen auto's. De software (zoals je in die e-mails kan lezen) zal compatible gemaakt gaan worden voor verschillende mapping suppliers. DUS GEEN 99% zekerheid TomTom. Drive me is zeker een eerste stoot die TomTom heeft uitgedeeld. Ik denk dat wij op dit moment ook wel kunnen stellen dat Here een achterstand heeft op TomTom, maar follow the money en realiseer dat Here niet achterover leunt.
vCalker schreef op 20 november 2017 22:04 :
Overigens, dit gesprek op Twitter toont wel aan wat het onderdeel consumer (voornamelijk Sports) met het aandeel doet. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.
twitter.com/Henkvancalker/status/9326... AB. Goed bezig. Gooi ook even de groeicijfers Automotive op twitter!
groeibriljant schreef op 20 november 2017 22:20 :
Uber heeft geen eigen maps. En zeker geen HD-maps. Werken nauw samen met TomTom en voegen daar een eigen laag aan toe voor o.a. pick-up details bij gebouwen.
Het gaat erom dat er voor TT nog niets zeker is dus ook daarom hierover niets kan zeggen. Dat het goed nieuws is staat buiten kijf.
Het UBER / Volvo nieuws wordt echt enorm breed opgepikt. Het zet nog meer druk op de hogedruk-pan van van SDC. Dat is in beginsel allemaal in het voordeel van TomTom. Hoe groter de tijdsdruk hoe minder "wait-and-see" luxe partijen zich kunnen permitteren. Dan lijkt het kiezen voor inmiddels bewezen concepten het verstandigste om de boot niet te wissen. Gokken op betere onderhandelingsopties lijkt dan "penny-wise-pound-foolish" of "Eurocentenschlau-Eurodumm!" Overigens wel eens dat we met zijn allen ons niet een tunnel in moeten denken. Maar ik heb nog niet veel tekenen gezien dat HERE de TomTom fabriek al heeft kunnen kopiëren of daar al dicht bij zit. En de tijdsdruk neemt alleen maar toe. Ik denk dat we de opmerking van HG over jaarcontracten wel in dat kader moeten zien. Men wil aan de andere kant van de tafel nog wel ruimte houden voor het geval HERE (en/of Intel/Mobileye) wel binnen enkele jaren met iets gelijkwaardigs komt. En dus is het zaak dat TomTom nu de initiële contracten oppikt, een aantal zeer trouwe launching customers aan zich bindt en die helpt om hun voorsprong in de SDC-markt uit te bouwen. Om dan vervolgens met een pricing-model te komen dat de hoofdprijs (op jaarbasis) vraagt voor kortlopende contracten.
En dat alles voor maar 9,34...koopje toch??
vCalker schreef op 20 november 2017 22:23 :
[...]
Dat TomTom marktaandeel wint ten opzichte van Here met betrekking tot traditionele maps is, gezien het orderboek, duidelijk. Jij trekt die lijn dan gelijk door naar HDmaps en denkt dat Here in 2019 nog niet met een normaal alternatief is gekomen. Daarin verschil ik van mening met jou.
Zoals in mijn link staat, gaan Volvo en Autoliv samen software ontwikkelen (jv Zenuity) voor de zelfrijdende auto. Het is dan vrij logisch dat ze die software dan ook gaan gebruiken in hun eigen auto's. De software (zoals je in die e-mails kan lezen) zal compatible gemaakt gaan worden voor verschillende mapping suppliers. DUS GEEN 99% zekerheid TomTom.
Drive me is zeker een eerste stoot die TomTom heeft uitgedeeld. Ik denk dat wij op dit moment ook wel kunnen stellen dat Here een achterstand heeft op TomTom, maar follow the money en realiseer dat Here niet achterover leunt.
Volvo zie ik niet teruggaan naar HERE voor HD-maps. Als ze uberhaupt al kunnen leveren in 2019. En je hebt verder ook nog RoadDNA als positioneringslaag. Daarnaast verwacht ik dat Volvo ook in China de TomTom-Baidu HD-map gaat gebruiken. Volvo wil koploper zijn in HAD en koploper in extra veiligheid. Dan kies je voor de koploper die nu al HD-maps en een real-time platform heeft; dat is TomTom (voorsprong 3 jaar op HERE).
groeibriljant schreef op 20 november 2017 22:33 :
[...]
Volvo zie ik niet teruggaan naar HERE voor HD-maps. Als ze uberhaupt al kunnen leveren in 2019. En je hebt verder ook nog RoadDNA als positioneringslaag. Daarnaast verwacht ik dat Volvo ook in China de TomTom-Baidu HD-map gaat gebruiken.
Volvo wil koploper zijn in HAD en koploper in extra veiligheid.
Dan kies je voor de koploper die nu al HD-maps en een real-time platform heeft; dat is TomTom (voorsprong 3 jaar op HERE).
Daar ben ik het uiteraard mee eens. De huidige voorsprong is zeker gunstig voor de onderhandelingspositie. TomTom lijkt zelfverzekerd over hoeveel OEM's testen met HDmaps (82%). Of de 70 partijen die iets doen met HDmaps (presentatie Strijbosch). Ik zeg het echter nog 1 keer: kijk uit voor de concurrentie. Het wordt geen mooi geplaveid pad. Daar komt bij dat ik Goddijn nog steeds hoor praten over de smartphone in 2008. Disruptie? "Die beeldschermpjes waren veel te klein" , aldus de CEO van TomTom.
vCalker schreef op 20 november 2017 22:43 :
[...]
Daar ben ik het uiteraard mee eens. De huidige voorsprong is zeker gunstig voor de onderhandelingspositie. TomTom lijkt zelfverzekerd over hoeveel OEM's testen met HDmaps (82%). Of de 70 partijen die iets doen met HDmaps (presentatie Strijbosch).
Ik zeg het echter nog 1 keer: kijk uit voor de concurrentie. Het wordt geen mooi geplaveid pad. Daar komt bij dat ik Goddijn nog steeds hoor praten over de smartphone in 2008. Disruptie? "Die beeldschermpjes waren veel te klein" , aldus de CEO van TomTom.
De CES2018 zal duidelijkheid gaan scheppen over het playingfield. Nu nog meer dan andere jaren. Van labconcept naar product: Intel/Mobileye/HERE/(Delphi): show us the money.(@GB, je hoéft niet persé te reageren op de rode Mobileye vlag!!)
WalterF schreef op 20 november 2017 22:32 :
Betekend dit nog iets voor iemand:
www.wolframalpha.com/input/?i=TomTom+... Na vandaag nooit meer te koop onder 9.45 .... Volgend jaar genieten en na 2019 vervroegd pensioen.
Hik schreef op 20 november 2017 22:57 :
[...]
De CES2018 zal duidelijkheid gaan scheppen over het playingfield. Nu nog meer dan andere jaren.
Van labconcept naar product: Intel/Mobileye/HERE/(Delphi): show us the money.
(@GB, je hoéft niet persé te reageren op de rode Mobileye vlag!!) Hik, terechte waarschuwing. Want TomTom creëert zelf nog geen enkele duidelijkheid over hun positie, die met name t.a.v. beperkte gebieden waar taxibots actief gaan worden mogelijk minder sterk is dan hier verondersteld wordt. Bij "Nationwide" liggen ze m.i. technologisch voorop. Maar als het gaat om mapping voor kleinere gebieden kun je je best een hoop andere capabele partijen voorstellen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)