Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 194,050 29 apr 2024 22:00
  • +25,760 (+15,31%) Dagrange 184,560 - 198,870
  • 242.794.658 Gem. (3M) 102,4M

Tesla blow-off

7.744 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 november 2017 15:19
    quote:

    Nils schreef op 4 november 2017 10:50:

    Hierbij het hele verhaal, de Teslatijdbom:

    niburu.co/index.php?option=com_conten...

    Tesla heeft tegen het eind van dit kwartaal alweer negatief werkkapitaal. Dat wordt dus zeer binnenkort geld ophalen. Dat wordt lastig want ik verwacht een downgrade naar C-niveau door de rating agencies, nu single B. En dan hangt er nog de discussie boven de markt van de tax credit van 7.500 dollar die Trump per einde dit jaar wil schrappen. Dat wordt de doodsteek voor Model 3. Het gaat spannend worden.

    Ik zit short.
    Dit is vast niet de laatste moeilijk bladzijde voor ze, ze hebben vaker aan de rand van de afgrond gestaan of al aan het spreekwoordelijke twijgje gehangen.

    Model 3 is gewoon een goede auto. De vraag naar dergelijke auto's staat buiten kijf, en het gros van de reservisten willen de auto ook zonder de Amerikaanse tax credit. Wat moeten ze anders kopen? Als het ze om de credit gaat, is er bijvoorbeeld de Chevy Bolt als prima alternatief. Die kreeg echter geen 100.000en reserveringen. Geen enkele auto ooit. Het ging niet om de credit maar om de auto. Een soort Model S (die miljoenen wel zouden willen), maar dan minder duur. Zelf zou ik gewoon een 2e hands S kopen, maar die 3 is een prima keuze als je $36-70 aan een sedan wilt uitgeven. In Europa zien we natuurlijk liever een hatchback, en wie weet volgt er nog een hatchback versie, grootste obstakel is die belachelijke plak glad van dak tot kont in de huidige versie.

    Een hoop kapitaal is al opgehaald, en zelfs aandelen uitgiften kunnen (weer) ingezet worden.
    Bedenk je, die Model 3 lijn gaat over een paar jaar 500.000 wagens per jaar bouwen, en het gros van de investeringen zijn al gedaan. Grote delen van de lijn kunnen nu al 300-350.000 units per jaar aan, de benoemde bottlenecks bij toeleveranciers lijken het belangrijskte oponthoud tussen verlies en winst.

    Misschien meer dan verstandig, zet Tesla in op kostenbesparing. Dus werd Panasonic een nog nauwere partner en kwam er een eigen fabriek voor cellen en pack in de VS. Voor de lange termijn natuurlijk een verstandige keuze, mits de fabriek flexibelgenoeg blijkt om mee te gaan met de snelle ontwikkelingen in de markt. Nu maken ze ultragoedkope trage cellen, maar de markt zal binnenkort al snelle cellen verwachten. Het lab komt er wel uit, maar de gebouwde fabriek, kan die overschakelen?

    Volgens mij kan Model 3 desgewenst nog goedkoper de markt in gezet worden. Er wordt natuurlijk gedaan alsof de basisuitvoering zo'n lage marge zou brengen, maar ik vermoed dat ze daarop al meer gaan verdienen dan BMW aan een 3-series van dezelfde prijs. In een auto die ze voor $36.000 aanbieden gaat maar voor €5-6.000 aan cellen. De motoren hebben amper bewegende onderdelen. Zoals ze zelf zeggen, gaat bij grote productieomvang de kostprijs richting die van de benodigde grondstoffen.

    De deur lijkt geopend naar de Chinese markt, en investeringen vanuit Tesla zijn daar pas vanaf 2019 nodig. China heeft een beleid van afschaffen van de verbrandingsmotor en lijkt niet onwelwillend met Tesla in zee te gaan, en daarin innovatief te zijn.

    Het aandeel moet eigenlijk omlaag, maar dat vind ik van ongeveer alle grote aandelen. De waardering slaat nergens op. Maar zonder die hoge waardering zou Tesla niet snel genoeg kunnen groeien. En waren veel concurrenten al eerder op de fles gegaan. En laten we eerlijk zijn, veel merken zijn al op defles geweest maar mochten tegen korting door anderen worden opgepakt en voortgezet.
  2. forum rang 4 roloff 11 november 2017 01:42
    quote:

    --ERIC-- schreef op 10 november 2017 19:10:

    Ik heb mijn shorts er uit gegooid. Die hobbel van 300 is te sterk. Ik wacht wel totdat óf de koers iets hoger is en er met een momentum er door kan gaan, óf het aandeel met overtuiging door de 300 gegaan is...
    @--ERIC--,

    Verstandig van je. De SMA55 (dus het 55 daags ongewogen voortschrijdend gemiddelde) ligt momenteel op 292 als je als time-frame de weekchart neemt.
    Deze zorgt momenteel voor steun die de koers (nog) boven de 300 houdt..

    Komt de slotkoers onder die 292 is het tijd wederom short te gaan.
    Let wel, die 292 is een dynamische waarde (hij loopt momenteel nog wat op).

    Je kan hem eenvoudig zelf bepalen door de ´periode´ op ´5 jaar´ te zetten.
    Dan krijg je de namelijk de weekchart.

    Vervolgens ´Gemiddelde´ zetten op ´enkelvoudig´ en ´55 dagen´.

    www.trivano.com/aandeel/tesla.16577.g...

    Suk6 ermee. Ciao, Roloff

  3. Santa Cruz Biker 13 november 2017 12:27
    Tesla: goed idee (BEV), slecht (parttime) management.
    Claim: Elke Juni2018 Put gaat geld opleveren.
    Ben benieuwd welke Funds er overmorgen (13F) uitgestapt zijn in Q3. Complete onderschatting van het testen, opzetten en tunen van een autoproductielijn. Denken met dezelfde machines van Kuka iets te kunnen wat Japanners en Duitsers niet eerder lukte. En ondertussen zit de concurrentie lekker stil (niet dus). Time was on their side.
    Elon Musk is vooral goed in verhaaltjes vertellen en afleiden (later deze week de Semi!). Elon komt langzaam tot de conclusie dat een website up and running houden (Paypal) iets anders is dan real-world production. Met een beetje pech/geluk zitten we hier te kijken naar een Enron-in-the-making...
7.744 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links