Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,755 13 mei 2024 13:01
  • +0,235 (+2,23%) Dagrange 10,590 - 10,755
  • 367.200 Gem. (3M) 2M

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 189 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. totoo 12 oktober 2017 11:02
    quote:

    joebeatt schreef op 12 oktober 2017 10:23:

    OK, je zit dus al short? Dan is het schrijven van een putoptie inderdaad een mogelijkheid om de "schade" te beperken. Maar pas op! Zodra je een put geschreven hebt vervalt ook de mogelijkheid om de aandelen heel goedkoop terug te kopen als de koers echt in zou storten. Stel dat de koers terugvalt naar €5. Dan ben jij als je dan nog short zit spekkoper. Heb je echter een put op €10 geschreven dan betaal je geen €5 maar €10 voor het terugkopen van de aandelen.

    Als ik jou was zou ik in deze fase geen putopties schrijven. Je gokte erop dat de koers zou dalen. In plaats daarvan is de koers 30% gestegen. Nu probeer je dat verlies een klein beetje goed te maken. Psychologisch heel goed te verklaren. Maar dat ga je doen met een "long-constructie" (geschreven put) die je nu een klein bedrag oplevert maar die je de kans afneemt om een grote klapper te maken. Het is vaak onverstandig om long te gaan na een flinke stijging, zeker als je denkt dat AF nu fundamenteel overgewaardeerd is. Maar ik begrijp je dilemma. Ik zit zelf ook short. Ik wacht nog even af.
    ja duidelijk, maar inmiddels tijd om mij strategie aan te passen op nieuwe visie "terminal Europa" het is mij steeds meer duidelijk dat Lufthansa en Airfrance-KLM de politieke-economische spil zijn doordat ze 2 grootmachten zijn binnen Europa, Al-Italia airport ligt op de coma afdeling
    Spanje is aangesloten bij de Pomps en is uitgespeeld met pokertafel Europa met verdeling van de markt en werkgelegenheid

    Een koersval ver beneden de emissie van 10 eur 20% nieuwe aandelen zie ik niet meer gebeuren op middelangee termijn

  2. joebeatt 12 oktober 2017 11:26
    quote:

    totoo schreef op 12 oktober 2017 11:02:

    [...]
    ja duidelijk, maar inmiddels tijd om mij strategie aan te passen op nieuwe visie "terminal Europa" het is mij steeds meer duidelijk dat Lufthansa en Airfrance-KLM de politieke-economische spil zijn doordat ze 2 grootmachten zijn binnen Europa, Al-Italia airport ligt op de coma afdeling
    Spanje is aangesloten bij de Pomps en is uitgespeeld met pokertafel Europa met verdeling van de markt en werkgelegenheid

    Een koersval ver beneden de emissie van 10 eur 20% nieuwe aandelen zie ik niet meer gebeuren op middelangee termijn
    Redelijk argument. Maar denk je echt dat Duitsland en Frankrijk samen alle prijsvechters buiten de deur kunnen houden? Die komen heel langzaamaan ook op bij de lange afstand. De westerse "homo festivus" leeft op dit moment in een orgie van vliegreizen en bij stijgend tij gaan alle boten omhoog. Er hoeft echter maar één kink in de kabel te komen (oorlog, grote aanslag, olieprijs) en alles stort in. En dan moet ik nog zien dat AF de concurrentie aankan.
  3. totoo 12 oktober 2017 12:07
    quote:

    FPAK schreef op 12 oktober 2017 11:24:

    Reacties lezen blijft leuk.....
    "this airline is a joke right?"
    www.youtube.com/watch?v=rXls9p8um04
    Je suis desole pour ca, was het maar om te lachen, humor doet het altijd beter als een kinderachtige leerlingen groep 3 niveau flut commercial doelgroep: heb geen geld en school pas als ID
  4. forum rang 6 gbakl 12 oktober 2017 16:30
    ik vind dat Lufthansa een veel hogere prijs betaalt dan aanvankelijk gedacht en daarmee ook niet heel Airberlin binnen haalt.
    qua deal voor werkgelegenheid, denk ook aan vele regionale luchthavens
    die anders compleet instorten, is dit helemaal geen foute uitkomst.

    Alitalia wordt veel spannender want is de nationale carrier en ook
    heeeel veel afhandeling is Alitalia personeel dus grote chaos als
    het straks zover is.
    passagiers zijn dan de klos en kunnen geen kant meer op als ze
    willen vliegen tenminste ook al is het geen Alitalia vlucht.
  5. Sjonnie2 13 oktober 2017 09:20
    quote:

    gbakl schreef op 13 oktober 2017 09:15:

    op vrijdag de 13e doen de jongens
    een dagje onder de 13 euro

    eens kijken hoe lang dat duurt.
    forse opening dat belooft wel wat leuks.
    Ik ben er blij mee m'n shorts beginnen eindelijk eens te renderen, maar de grote vraag voor mij op dit moment is waarom zakt de koers nu met 3,5%
3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 189 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links