Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,420 2 mei 2024 17:35
  • +1,300 (+5,88%) Dagrange 22,200 - 23,740
  • 239.094 Gem. (3M) 237,8K

AMG september 2017: Dobberen of doorstomen

785 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 7 september 2017 14:51
    quote:

    Bobo schreef op 7 september 2017 13:28:

    Interessant artikel over Vanadium als mogelijk (op termijn) beter alternatief voor batterijen dan Lithium. Geen nood, AMG is ook de grootste vanadium producent van vanadium in Noord Amerika.

    www.livewiremarkets.com/wires/vanadiu...
    Aan het staatje op pag 9 van de company presentatie te zien is er nog voldoende upward potential. Alles zit zo`n beetje bij de laagste prijzen gedurende de laatste decade:

    ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengine.net...

    Weet iemand hoe groot die Vanadium reserves zijn?
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 september 2017 15:44
    quote:

    Tom3 schreef op 7 september 2017 15:30:

    Van vanadium zijn ook weinigen rijk geworden tot dusverre. De komst van een batterij met vanadium inside zou ook voor de schrijver van onderstaand artikel een gamechanger kunnen zijn.

    investingnews.com/daily/resource-inve...
    Het genoemde vanadium-bedrijf Largo Resources is krankzinnig overgewaardeerd, zeker in vergelijking met AMG.
  3. [verwijderd] 7 september 2017 16:20
    quote:

    easy56 schreef op 7 september 2017 16:08:

    www.bloomberg.com/graphics/2017-lithi...

    We’re Going to Need More Lithium

    electric car production is expected to increase more than thirtyfold by 2030, according to Bloomberg New Energy Finance.
    --------------------
    Zeer goede vooruitzichten.
    The total investment in new mines, including some for other elements used in lithium ion batteries, will likely range from $350 billion to $750 billion, according to analysts at researcher Sanford C. Bernstein & Co.
    ------------------------------
    Nu nog in de juiste bedrijven beleggen:-)
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 september 2017 16:29
    quote:

    easy56 schreef op 7 september 2017 16:08:

    www.bloomberg.com/graphics/2017-lithi...

    We’re Going to Need More Lithium

    electric car production is expected to increase more than thirtyfold by 2030, according to Bloomberg New Energy Finance.
    --------------------
    Zeer goede vooruitzichten.
    Er wordt keihard gewerkt aan andere batterijen en met andere materialen, dus ik denk dat lithium vroeg of laat niet meer nodig is (of veel minder).
  5. [verwijderd] 7 september 2017 16:35
    COBALT,ZINC,GRAPHITE met mogelijk andere materialen,de ontwikkelingen gaan door.

    Daarom zullen veel van de LITHIUM projecten nooit rendabel worden,als ze zelfs al starten.

    Dat melde je ook al eerder.

    Worden veel LITHIUM companies opgestart die alleen tot doel hebben de zakken van de bestuurders tevullen:-)
  6. [verwijderd] 7 september 2017 16:45
    Vroeg of laat komen er andere batterijen.
    Joh, dat kan ik ook zeggen. Dooddoener. Wat is het: vroeg of laat?

    Nieuwe batterijtechnologieen ontwikkelen kost enorm veel tijd. Kom zelf uit produktontwikkeling dus weet waarover ik praat. Van concept tot produktie zit gemakkelijk 3-5 jaar als het meezit. Levensduur testen kosten enorm veel tijd.
    Dus ja er komen echt wel nieuwe batterijtechnologieen maar dat is LAAT en niet vroeg. Komt er ook nog het aspect van indesignen bij. Als je als batterij in een auto komt dan kom je daar in voor zeker 5 jaar. Ze gaan electronica zomaar niet omzetten omdat er iemand met een leuk nieuw batterijtje aan komt zetten. Lithium based batterijen zullen de overhand zijn de eerste 5 jaar.
  7. forum rang 6 Tom3 7 september 2017 16:59
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 september 2017 16:29:

    [...]
    Er wordt keihard gewerkt aan andere batterijen en met andere materialen, dus ik denk dat lithium vroeg of laat niet meer nodig is (of veel minder).

    Lithium vormt toch slechts 4 a 5% van de kostprijs van een batterij? Denk dat de vraag zo groot wordt dat de lithium prijs een minor issue is of wordt. Prijzen van lithium concentraat zijn relatief stabiel gebleven vergeleken bij die van LCE
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 september 2017 17:03
    quote:

    Tom3 schreef op 7 september 2017 16:59:

    [...]Lithium vormt toch slechts 4 a 5% van de kostprijs van een batterij? Denk dat de vraag zo groot wordt dat de lithium prijs een minor issue is of wordt. Prijzen van lithium concentraat zijn relatief stabiel gebleven vergeleken bij die van LCE
    Lithium heeft gewoon een aantal nadelen; de prijs is minder belangrijk.
    Het gaat o.a. om sneller opladen en langere levensduur.
  9. wesmail 7 september 2017 19:16
    700 KM!!!!!!!!!!

    BMW (KBC Asset Management "Opbouwen", koersdoel 95 EUR) maakt zich sterk dat het tegen 2020 klaar zal zijn om in massa elektrische wagens te produceren. Tegen 2025 zal het productgamma van het bedrijf twaalf verschillende (volledig) elektrisch aangedreven modellen bevatten. Hiermee hoopt BMW marktaandeel te winnen in een marktsegment dat gedomineerd wordt door Tesla. De elektrische voertuigen van BMW zouden een bereik hebben tot 700 km. Zo zouden ze de vergelijking met de voertuigen van Tesla moeten kunnen doorstaan. Op het autosalon van Frankfurt volgende week zal BMW een nieuw elektrisch (vierdeurs-)model voorstellen dat gepositioneerd is tussen de i3 en de i8.

    Sommige analisten vreesden dat BMW (in vergelijking met VW en Daimler) op het vlak van elektrische wagens niet ambitieus genoeg was. De aankondiging van vandaag zou die bezorgdheid enigszins moeten kunnen wegnemen. Toch houdt BMW een stok achter de deur door te stellen dat het 'klaar zal zijn' en vermeldt het geen specifieke verkoopdoelstellingen voor elektrische wagens. Het is immers maar de vraag of de consument tegen 2020 wel voldoende interesse zal hebben in (volledig) elektrisch aangedreven wagens.
  10. forum rang 6 Tom3 7 september 2017 20:46
    quote:

    kiekes schreef op 7 september 2017 19:44:

    www.bloomberg.com/graphics/2017-lithi...

    Ik hoop dat dit zo werkt vandaag op bloomberg gelezen,veel ervan is al bekend maar vind het wel interesante samenvatting.

    Groeten kiekes
    De voorzichtige strategie van AMG lijkt zeker op zijn plaats:

    "Mark Cutifani, chief executive officer of mining company Anglo American Plc, sees the opposite problem as more likely. “There are a lot of projects out there, and they’ll end up oversupplying the market,” he says".

    AMG moet bij de fase 2 van haar lithiumproject zich ook maar beperken tot concentraat, is wel zo veilig. Er zijn trouwens ook genoeg "marktkenners" die na 2020 een capaciteitsprobleem zien. Boeiend om te lezen dat de helft van de wereldreserve in Chili ligt. En juist dat land heeft haar lokale producenten een royalty verplichting van 50% opgelegd. Zo wordt dus het hebben van een lage kostprijs weer key. Die spike in LCE prijzen is gezien het overvloedig voorkomen van lithium in de natuur ook slechts een tijdelijk fenomeen. Overlaten aan de Chinezen dus.
  11. visje2 7 september 2017 20:56
    Dat Lithium een belangrijke bijdrage zal leveren aan een aanzienlijk hoger bedrijfsresultaat in 2018 wordt algemeen door iedereen onderschreven. De impact komt duidelijk tot uitting in de diverse bijdragen op dit draadje.

    De impact van Grafiet blijft een beetje onderbelicht. In het 2e kwartaal is de productie in de AMG mijn in Mozambique van start gegaan. De eerste bescheiden bijdrage zal zichtbaarworden in de derde kwartaalcijfers. Van belang is dat dit de enige mijn in de regio is die daadwerkelijk in productie is genomen. AMG beschikt als enige over de strategische infrastructuur om dit mogelijk te maken. Andere firma's ter plaatse ontberen deze infrastructuur tot op heden.

    Dat deze mijn eveneens een belangrijke toekomstige rol zou kunnen gaan spelen moge duidelijk zijn. AMG heeft om commerciele redenen besloten een in januari afgeronde capaciteit schatting niet te openbaren.
    Op dit Grafier vlak zitten ook nog belangrijke ontwikkelingen te verwachten.

  12. forum rang 6 Tom3 7 september 2017 21:15
    Om een idee te krijgen wat voor projecten allemaal op stapel staan om de lithium productie aan te zwengelen is het bijgaande halfjaarbericht van Galaxy Resources een nuttige bron. Het blijkt dat zij $ 905 vangen voor een ton concentraat met 6% lithium gehalte. De prijzen worden jaarlijks aangepast aan de markt (lijkt me een cruciaal gegeven, de marktprijs kan ook weer dalen). Ook de de kostprijs van LCE in Argentinië almede de benodigde (omvangrijke) investeringen wordt uit de doeken gedaan.
    www.bloomberg.com/press-releases/2017...
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 september 2017 21:24
    quote:

    visje2 schreef op 7 september 2017 20:56:

    Dat Lithium een belangrijke bijdrage zal leveren aan een aanzienlijk hoger bedrijfsresultaat in 2018 wordt algemeen door iedereen onderschreven. De impact komt duidelijk tot uitting in de diverse bijdragen op dit draadje.

    De impact van Grafiet blijft een beetje onderbelicht. In het 2e kwartaal is de productie in de AMG mijn in Mozambique van start gegaan. De eerste bescheiden bijdrage zal zichtbaarworden in de derde kwartaalcijfers. Van belang is dat dit de enige mijn in de regio is die daadwerkelijk in productie is genomen. AMG beschikt als enige over de strategische infrastructuur om dit mogelijk te maken. Andere firma's ter plaatse ontberen deze infrastructuur tot op heden.

    Dat deze mijn eveneens een belangrijke toekomstige rol zou kunnen gaan spelen moge duidelijk zijn. AMG heeft om commerciele redenen besloten een in januari afgeronde capaciteit schatting niet te openbaren.
    Op dit Grafier vlak zitten ook nog belangrijke ontwikkelingen te verwachten.
    Grafiet-prijzen zijn laag op dit moment, er is duidelijk overproductie. Gelukkig heeft AMG net op tijd een flink deel van z'n grafietbelangen verkocht.
785 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links