Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

  • 28,100 3 mei 2024 17:35
  • -0,040 (-0,14%) Dagrange 28,100 - 28,290
  • 1.575.829

Ahold-Delhaize naar de 26 euro in 2017.

17.330 Posts
Pagina: «« 1 ... 427 428 429 430 431 ... 867 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gerrit 69 23 augustus 2017 12:26
    quote:

    Vidoque schreef op 23 augustus 2017 10:57:

    En weer vijf langlopende calls er bij. Zit nu tjokvol langlopende calls.
    Wat doe je nou als Ahold onder zijn steun op € 15,90 zakt.?
    Dan krijgen ook je langlopende calls een tik, reken maar.
    Alleen als de koers boven de € 18,20 stijgt worden langlopende calls interessant.
    Zolang het aandeel fundamenteel niet in een uptrend komt, blijft het kwakkelen.
    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/AD-gr...
  2. [verwijderd] 23 augustus 2017 12:43
    Noem mij conservatief maar ik heb nog steeds grote twijfels over de online -trein in de context van een supermarkt. Een aantal kanttekeningen: Logistiek is verse voeding heeeeel complex, bovendien dienen die dan bij je thuis geleverd te worden (geen koelkast op het werk bvb) - je moet dus thuis zijn. Het gros van de mensen voelt/ruikt/proeft nog steeds graag wat er gekocht wordt. Wanneer je fysiek door een supermarkt loopt zal je wellicht meer en anders kopen door aanwezige interactie. Een aanzienlijke groep gaat ook gewoon graag naar de supermarkt. Dé belangrijkste argumenten die het succes van online -shoppen (neem CoolBlue als voorbeeld) verklaren zijn prijs / levertermijn / eenvoud (snel gekozen, snel besteld, koelkast ophalen = bestelwagen nodig) / makkelijk kiezen vanuit de zetel / assortiment. Toegepast op voeding: Prijs: logistiek = duur, in een eerste fase zullen je boodschappen volledig of deels door een fysiek persoon verzameld moeten worden - indien iedereen online zou bestellen heb je dus meer personeel nodig, aantal filialen kan dan weer dalen. Eenvoud: Een koelkast online selecteren kost veel minder tijd dan een boodschappenlijst afwerken, voor de eventuele levering zijn er ook tal van beperkingen wanneer er verse voeding aan te pas komt. Makkelijk kiezen: Fruit/vlees ... op basis van een foto kiezen is net anders dan wanneer het fysiek voor je ligt, het kan wel nog steeds vanuit de zetel. Assortiment: Dit zal online groter kunnen zijn. Bovendien heeft het klassieke supermarktmodel nog ruimte tot optimalisatie voor wie dat wenst: Deels/volledig vervangen van de kassa door intelligente scanners, eenvoudig betalen, ... Er bestaat wellicht wel een markt voor zaken die je nu in de supermarkt koopt maar daar eigenlijk niet noodzakelijk zijn (wasmiddelen, cosmetica, ondergoed ....) en eigenlijk deels gekocht worden omdat je er dan toch bent. De dodelijke efficiëntie van bvb Amazon toepassen op een supermarkt is volgens mij vandaag onmogelijk door deze complexiteit. Er liggen mogelijkheden in voorraadbeer maar deze worden door afstand beperkt. Online zal wel een toekomst hebben maar zomaar snel 1-2-3 een rendabele online supermarkt uit de grond stampen is niet voor de komende jaren denk ik.
  3. [verwijderd] 23 augustus 2017 13:07
    quote:

    toffegast007 schreef op 23 augustus 2017 12:43:

    Noem mij conservatief maar ik heb nog steeds grote twijfels over de online -trein in de context van een supermarkt. Een aantal kanttekeningen: Logistiek is verse voeding heeeeel complex, bovendien dienen die dan bij je thuis geleverd te worden (geen koelkast op het werk bvb) - je moet dus thuis zijn. Het gros van de mensen voelt/ruikt/proeft nog steeds graag wat er gekocht wordt. Wanneer je fysiek door een supermarkt loopt zal je wellicht meer en anders kopen door aanwezige interactie. Een aanzienlijke groep gaat ook gewoon graag naar de supermarkt. Dé belangrijkste argumenten die het succes van online -shoppen (neem CoolBlue als voorbeeld) verklaren zijn prijs / levertermijn / eenvoud (snel gekozen, snel besteld, koelkast ophalen = bestelwagen nodig) / makkelijk kiezen vanuit de zetel / assortiment. Toegepast op voeding: Prijs: logistiek = duur, in een eerste fase zullen je boodschappen volledig of deels door een fysiek persoon verzameld moeten worden - indien iedereen online zou bestellen heb je dus meer personeel nodig, aantal filialen kan dan weer dalen. Eenvoud: Een koelkast online selecteren kost veel minder tijd dan een boodschappenlijst afwerken, voor de eventuele levering zijn er ook tal van beperkingen wanneer er verse voeding aan te pas komt. Makkelijk kiezen: Fruit/vlees ... op basis van een foto kiezen is net anders dan wanneer het fysiek voor je ligt, het kan wel nog steeds vanuit de zetel. Assortiment: Dit zal online groter kunnen zijn. Bovendien heeft het klassieke supermarktmodel nog ruimte tot optimalisatie voor wie dat wenst: Deels/volledig vervangen van de kassa door intelligente scanners, eenvoudig betalen, ... Er bestaat wellicht wel een markt voor zaken die je nu in de supermarkt koopt maar daar eigenlijk niet noodzakelijk zijn (wasmiddelen, cosmetica, ondergoed ....) en eigenlijk deels gekocht worden omdat je er dan toch bent. De dodelijke efficiëntie van bvb Amazon toepassen op een supermarkt is volgens mij vandaag onmogelijk door deze complexiteit. Er liggen mogelijkheden in voorraadbeer maar deze worden door afstand beperkt. Online zal wel een toekomst hebben maar zomaar snel 1-2-3 een rendabele online supermarkt uit de grond stampen is niet voor de komende jaren denk ik.
    Bijna volledig mee eens. En vergeet een ander ding niet:
    De supermarkt-eigenaren maken de grootste winst in een fysieke winkel, de klant kan namelijk eenmaal binnen niet makelijk prijsvergelijken met concurrerende supermarkten dus zal al gauw berusten in de prijs, en de klant vult zijn karretje al gauw ook vullen met extra's en impulsaankopen, eenmaal bij de kassa zal de schrik van de wat hoog uitgevallen totaal-bon zelden of nooit lijden tot het terugleggen van een aantal producten (valse schaamte).
    Online koop je wat je nodig acht, je vergelijkt prijzen side-by-side met de concurerende online aanbieders, en je ziet constant de status van je totaal-bon voordat je gaat afrekenen, dus is het makkelijker iets te cancelen. Impulsaankopen zul je ook minder snel doen, want de marketing-trucjes zijn dan beperkter, geen live-proeverij van een nieuw product bijvoorbeeld of rekjes met snoepgoed waar je verplicht minutenlang naar moet kijken terwijl je staat te wachten op je beurt bij de kassa.

    Kort samengevat, de retailer zal weldegelijk moeten investeren in online (want anders wordt je door de markt afgewaardeerd als ouderwets), maar hun hart en de grootste investeringen (vernieuwing, gemak, aanbod, service, IT) zullen ze het liefst in hun stenen winkels willen blijven investeren; de mogelijkheden en marges zijn daar gewoon veel beter. Amazon schijnt dat inmiddels al begrepen te hebben, ergo bijvoorbeeld WholeFoods.
  4. [verwijderd] 23 augustus 2017 13:37
    quote:

    gerrit 69 schreef op 23 augustus 2017 12:26:

    [...]
    Wat doe je nou als Ahold onder zijn steun op € 15,90 zakt.?
    Dan krijgen ook je langlopende calls een tik, reken maar.
    Alleen als de koers boven de € 18,20 stijgt worden langlopende calls interessant.
    Zolang het aandeel fundamenteel niet in een uptrend komt, blijft het kwakkelen.
    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/AD-gr...
    Ik leun niet teveel op TA. Fundamenteel hoort Ahold op ruim 22 euro te staan.
  5. Need a friend get a dog 23 augustus 2017 14:54
    Leest allen dit artikel, dan slapen de nerveuzen onder jullie weer een paar weken lekker. De hele sector is 20 pct afgewaardeerd, de dollar is omlaag gegaan, en een concurrent gan een profit warning. AD stoomt gewoon door.

    www.german-retail-blog.com/topic/past...
  6. Digit 23 augustus 2017 15:04
    quote:

    Vidoque schreef op 23 augustus 2017 13:37:

    [...]

    Ik leun niet teveel op TA. Fundamenteel hoort Ahold op ruim 22 euro te staan.
    Op dit moment hooguit 18,50
    Fundamenteel alleen telt nu even niet. Er zit een hoop onzekerheid in de koers verwerkt mbt concurrentie, inflatie en Amazon. Zodra Ahold 'fundamenteel' heeft bewezen zich staande te kunnen houden in deze veranderende markt, dan kan de koers rustig weer richting de 22-23. Alleen hebben we het dan mijne inziens over een termijn van 1-2 jaar.
    Dat Ahold hier goed om kan gaan met Aldi en Lidl betekent niet dat ditvoor de US ook vanzelfsprekend is.

    Mijn positie is long en ik koop gestaag op deze koersniveau's bij, omdat ik het fundamenteel met je eens ben. Maar dat betekent niet dat het voor het moment een eerlijke koers is/zou moeten zijn.
    Een belegger houdt nu eenmaal niet van angst en onzekerheid, misschien is het onterecht en zijn deze koersniveaus een buitenkansje.... misschien ook niet.
    Raarmaarwaar kom er maar in met je glazenbol ;-)
  7. Digit 23 augustus 2017 15:10
    quote:

    Need a friend get a dog schreef op 23 augustus 2017 14:54:

    Leest allen dit artikel, dan slapen de nerveuzen onder jullie weer een paar weken lekker. De hele sector is 20 pct afgewaardeerd, de dollar is omlaag gegaan, en een concurrent gan een profit warning. AD stoomt gewoon door.

    www.german-retail-blog.com/topic/past...
    Ab'tje! Bedankt voor het artikel!
  8. sappas 23 augustus 2017 15:17
    quote:

    Need a friend get a dog schreef op 23 augustus 2017 14:54:

    Leest allen dit artikel, dan slapen de nerveuzen onder jullie weer een paar weken lekker. De hele sector is 20 pct afgewaardeerd, de dollar is omlaag gegaan, en een concurrent gan een profit warning. AD stoomt gewoon door.

    www.german-retail-blog.com/topic/past...
    Bedankt voor het plaatsen, ook een Ab'tje van mij.

    Groetjes,

    Sappas
  9. Need a friend get a dog 23 augustus 2017 16:06
    quote:

    Digit schreef op 23 augustus 2017 15:04:

    [...]

    Op dit moment hooguit 18,50
    Fundamenteel alleen telt nu even niet. Er zit een hoop onzekerheid in de koers verwerkt mbt concurrentie, inflatie en Amazon. Zodra Ahold 'fundamenteel' heeft bewezen zich staande te kunnen houden in deze veranderende markt, dan kan de koers rustig weer richting de 22-23. Alleen hebben we het dan mijne inziens over een termijn van 1-2 jaar.
    Dat Ahold hier goed om kan gaan met Aldi en Lidl betekent niet dat ditvoor de US ook vanzelfsprekend is.

    Mijn positie is long en ik koop gestaag op deze koersniveau's bij, omdat ik het fundamenteel met je eens ben. Maar dat betekent niet dat het voor het moment een eerlijke koers is/zou moeten zijn.
    Een belegger houdt nu eenmaal niet van angst en onzekerheid, misschien is het onterecht en zijn deze koersniveaus een buitenkansje.... misschien ook niet.
    Raarmaarwaar kom er maar in met je glazenbol ;-)
    Helemaal eens met jouw uitstekende analyse. Zowieso heeft de markt altijd gelijk, en nu is dit de koers, misschien eurotje erbij. Over 1-2 jaar staan ze weer boven de 20. Let op, nog 1 ding: Walmart is de grootste discounter in de US, ook volop aanwezig de de rijke AD markten in de Oostkust. Hiermee bedoel ik dat discount verre van nieuw is voor hen dar in de US...
  10. Vlaming Koen 23 augustus 2017 16:12
    quote:

    Need a friend get a dog schreef op 23 augustus 2017 14:54:

    Leest allen dit artikel, dan slapen de nerveuzen onder jullie weer een paar weken lekker. De hele sector is 20 pct afgewaardeerd, de dollar is omlaag gegaan, en een concurrent gan een profit warning. AD stoomt gewoon door.

    www.german-retail-blog.com/topic/past...
    Hij zegt ook "The initial share price had been supported by around one-and-a-half years of prior speculation", dus hij bedoelt dat de koers omhoog was gestuwd zonder fundamentele onderbouw. Ok, er zijn dan de andere factoren die je opnoemt, maar de CEO vindt dus wel dat de koers deels was overgewaardeerd.
  11. Need a friend get a dog 23 augustus 2017 16:14
    quote:

    Vlaming Koen schreef op 23 augustus 2017 16:12:

    [...]

    Hij zegt ook "The initial share price had been supported by around one-and-a-half years of prior speculation", dus hij bedoelt dat de koers omhoog was gestuwd zonder fundamentele onderbouw. Ok, er zijn dan de andere factoren die je opnoemt, maar de CEO vindt dus wel dat de koers deels was overgewaardeerd.
    Koen, volgens mij, maar ik kan het mis hebben, doelt tie hier op de Delhaize Group aandelenkoers, die is volop gestegen door de speculatie mbt overname/ fusie.
  12. [verwijderd] 23 augustus 2017 16:17
    quote:

    Vlaming Koen schreef op 23 augustus 2017 16:12:

    [...]

    Hij zegt ook "The initial share price had been supported by around one-and-a-half years of prior speculation", dus hij bedoelt dat de koers omhoog was gestuwd zonder fundamentele onderbouw. Ok, er zijn dan de andere factoren die je opnoemt, maar de CEO vindt dus wel dat de koers deels was overgewaardeerd.
    Aan de andere kant is dat inherent aan de beurs.

    Ik had stille hoop dat na de stijging van gisteren de bodem gezien was.
    Maar goed, we staan weer op -1,55%. De appels blijven voorlopig nog zuur.
  13. [verwijderd] 23 augustus 2017 16:28
    quote:

    thijs nl schreef op 23 augustus 2017 16:18:

    Ik stap eruit helemaal klaar met deze onbetrouwbare grootgrutter wat een puinhoop.
    Sorry dat ik het zeg, maar dit klinkt als :" buy high, sell low."

    Neerwaarts potentieel is in principe niet zo groot.
    Het is zuur, maar als je geschoren wordt dan moet je stil zitten.
  14. appiehappie 23 augustus 2017 16:30
    Grote sell off by AD. Dick Boer vindt , als ik goed lees, klanten belangrijker dan aandeelhouders. Als dit waar is verklaart hij bij deze de oorlog aan grootaandeelhouders en ieder die aandelen bezit van AD. Dat zeg je toch niet tegen de eigenaars van een bedrijf! Ik koop niet meer. Onder de 16 wil ik weleens na denken maar de rotzooi die nu geschapen wordt daar brand ik mijn geld en handen niet aan!
  15. [verwijderd] 23 augustus 2017 16:32
    quote:

    appiehappie schreef op 23 augustus 2017 16:30:

    Grote sell off by AD. Dick Boer vindt , als ik goed lees, klanten belangrijker dan aandeelhouders. Als dit waar is verklaart hij bij deze de oorlog aan grootaandeelhouders en ieder die aandelen bezit van AD. Dat zeg je toch niet tegen de eigenaars van een bedrijf! Ik koop niet meer. Onder de 16 wil ik weleens na denken maar de rotzooimdie nu geschapen wordt daar brand ik mijn geld en handen niet aan!
    Maar is een artikel van 17 augustus... De daling was toen al lang en breed ingezet.
17.330 Posts
Pagina: «« 1 ... 427 428 429 430 431 ... 867 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Ahold Delhaize op overnamejacht in de VS

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links