Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Tesla is onzin. Dat model 3 is een lullig wagentje.Kan nooit op tegen goeie automaten. Is het Dafje van de 21 ste eeuw. Voor kneuterige burgerweeshuis.
Skater schreef op 1 augustus 2017 00:06 :
Tesla gaat knetterhoge marges maken op de eerste paar honderdduizend wagens. Ze zoeken duidelijk naar de hoogste prijze die je kunnen vragen zonder meteen door hun 1,5 jaar aan reserveringen heen te sjezen. Zo worden er miljarden extra opgehaald, de fanboys kopen toch wel, want Model S&X zijn nog flink duurder, en Model 3 is gewoon geen lullige auto. Afgezien van de trunk en frunk (hard sell in Europa).
Mijn indruk als fan: zeer goede auto, zet de Duitsers aan het denken. Maar geen geschenk van het orakel, je betaalt voor wat je krijgt, geen korting voor wie ook.
Tesla maakt knetterhard verlies op auto's van 100k en meer dus die 30k tesla gaat echt geen winstpakker worden Skater. Afgezien daarvan, ik was erg benieuwd maar het valt toch tegen. Met name de afwezigheid van een dashboard en knoppen is een tegenvaller. Ik ben fan van idrive bijvoorbeeld maar dit is gewoon een cheap acer scherm waarop je alles incl. verwarming moet regelen en bedienen is gewoon niet fijn.
en...geen sjoemeldiesels. maar wel gesjoemel met verwachting in de productiecijfers...onhaalbaar. en dan kan het hard gaan met te hoog opgeklopte koers.
Dow en Nasdaq omhoog en Tesla omlaag!
vanavond laat /after market de TESLA cijfers. altijd goed voor veel koerseffect.
gaat hard, voorbeurs. vertrouwen bij de believers kan niet op tegen de shorters en de realisten.
USD min 6. 2200u sluit de beurs en dan de cijfers...
..en toch weer gedraaid naar plus in aanloop naar de cijfers. die positiviteitsguru's zijn onnavolgbaar en de TESLA-sekte is er moeilijk onder te krijgen.
gbakl schreef op 2 augustus 2017 19:35 :
..en toch weer gedraaid naar plus in aanloop naar de cijfers.
die positiviteitsguru's zijn onnavolgbaar en de TESLA-sekte is er moeilijk onder te krijgen.
Ja estimate earnings Q2 is 295 miljoen verlies (1,8 per aandeel). Dus ja als dat de verwachting is voor een bedrijf van 54 miljard beurswaarde dan kunnen we natuurlijk lekker up als het 'maar' 250 miljoen ofzo verlies is.
misschien "ploft" de koers alsnog !?
en ja hoor, ruim 2 usd verlies per share wordt weggelachen en een ruim 4% hogere nabeurs. kijken wat dat morgen weer oplevert.
gbakl schreef op 2 augustus 2017 22:52 :
en ja hoor, ruim 2 usd verlies per share wordt weggelachen
en een ruim 4% hogere nabeurs.
kijken wat dat morgen weer oplevert.
Shortsqueeze +8% !!
...wordt een beweeglijk dagje voor de Tesla-koers.
gewoon....7 a 8 procent erbij dus, omdat het kan.
en doe dan ook maar zo'n auto-pilot erbij.
Tesla doet veel investeringen. In het supercharger netwerk, vooruitlopend op nog te produceren auto's. Even een Gigafactory bouwen voor de batterijen die erin komen (en huis/grid oplossingen). Service centers upscalen, ook weer voor die auto's die binnenkort sneller van de band gaan komen. R&D, eigen self driving ontwikkelen, veiligere oplossingen dan zelfs Volvo, etc, etc. Maar als er 1 extra Model S gemaakt moet worden, kost dat gewoon $30K. Misschien $32K nu je alleen nog dual motor kunt krijgen. Ze groeien nog, dus overhead loopt vooruit op omzetten, en daarmee op winsten. Ze groeien zo hard ze kunnen zonder kopjeonder te gaan. Je moet een cryptocurrency zijn om zo te groeien zonder verlies. Nu bouwen ze 100.000 auto's per jaar, een jaar van nu gaan dat er 400-500,000 zijn. Een klanten om mee te dealen. Veel logistiek om op orde te hebben. Veel parts te bestellen. Op die kale Model 3 met 220 mijl range, elke kleur zolang het maar zwart is, voor $35K, gaan ze prima marge op maken. Maar wel het minste van alle uitvoeringen natuurlijk, misschien wel van al hun producten. De long range upgrade (die bijna iedereen wil) verkopen ze met 300-400% winst. Dat gooit de marge op de hele auto flink omhoog, nog voor de andere opties die goed geld opleveren. Autopilot zoals het nu is ongeveer (op doorgaande wegen zonder lichten de auto koers laten houden, baanwissel op simpel commando), kost ook in Model 3 gewoon $5.000 als optie. Zelfs gewone cruise control heb je niet standaard waarschijnlijk. Iedereen wil die autopilot, veel zullen eerst slikken en toch betalen. De kosten voor ontwikkeling maken ze toch wel, de hardware zit in elke auto (voor de veiligheidsfuncties) dus lekker om ineens 5x zoveel auto's te verkopen die de software geactiveerd krijgen. Over 3 jaar wellicht 10x zoveel als er een extra fabriek open is. De markt voor grid oplossingen groeit nog. Tesla heeft een goed product dat in de smaak valt, zelfs bij aanbestedingen. In 100 dagen leveren ze 's werelds grootste batterijpark op in Australië. En elke solar farm kan zo'n mega accu gebruiken voor meer constante output naar de grid, of nadruk op nachten. Er zit veel winst aan te komen nog, maar zolang de groei er is, zal Tesla vast keihard blijven investeren. Waarom veel winst maken van 500.000 auto's per jaar als je dat binnen een paar jaar kunt verdubbelen, en in 10 jaar misschien wel vertienvoudigen? De producten op de verschillende markten slaan aan. Auto's, huisacccu's, daken, gridaccu's. En allen bouwen ze dusdanig goedkoop dat het gezonde bizz is. Het hoge aandeel loopt zoals bij startups de te maken winsten een jaar of 5 vooruit, en dat helpt natuurlijk die groei bekostigen. Minder aandelen hoeven uitgegeven te worden voor een miljard extra, en dat houdt vroege aandeelhouders blij. Een bedrijf hoeft toekomstige aandeelhouders niet blij te maken, alleen net genoeg te kietelen om die paar aandelen gesleten te krijgen voor groei. En nu ze zo goed draaien, hoeft niet alles meer uit aandeelhouders te komen, leningen zijn bespreekbaar, subsidies al terugbetaald. Wat dat betreft steeds minder een startup. Maar wie is bereid gekochte aandelen nu te gaan dumpen, als over een jaar oa 4-5x zoveel auto's gemaakt zullen worden? Shorten vanaf de zijlijn is een leuk spel, maar met steeds meer blije klanten, lastig tegen te vechten. Stel dat elke koper van een Model 3 probeert een heel baasje te zijn door er een enel aandeel TSLA bij te nemen. Dat geeft al forse impuls aan de koers. En de realiteit werkt niet heel veel anders. Klanten zijn meteen fans, en ze willen meer doen voor de groene missie, en kopen een aandeel. Alsof dat echt iets doet, je maakt het immers vooral een goede investering voor de vorige houder. Maar een volgende emissie is er wel weer iets sterker door.
Skater schreef op 4 augustus 2017 14:49 :
De long range upgrade (die bijna iedereen wil) verkopen ze met 300-400% winst. Dat gooit de marge op de hele auto flink omhoog, nog voor de andere opties die goed geld opleveren.
Er zit veel winst aan te komen nog, maar zolang de groei er is, zal Tesla vast keihard blijven investeren. Waarom veel winst maken van 500.000 auto's per jaar als je dat binnen een paar jaar kunt verdubbelen, en in 10 jaar misschien wel vertienvoudigen? De producten op de verschillende markten slaan aan. Auto's, huisacccu's, daken, gridaccu's. En allen bouwen ze dusdanig goedkoop dat het gezonde bizz is.
Stel dat elke koper van een Model 3 probeert een heel baasje te zijn door er een enel aandeel TSLA bij te nemen. Dat geeft al forse impuls aan de koers.
Skater, wat draag je weer een onzin aan. Als die opties die iedereen koopt zo ontzettend winstgevend zijn waarom maakt Tesla dan zoveel verlies? Dat komt ook niet door de investeringen, investeringen zet je op de balans, alleen de afschrijvingen tellen mee in het resultaat, maar die zou je moeten kunnen terugverdienen, dat doet Tesla dus niet voorlopig. Dan, tesla maakt nu tegen de 100.000 auto's per jaar, ook al zouden dat er 500.000 worden en iedereen 'neemt een aandeel', dan heeft dat totaal geen koersinvloed, er staan 164 miljoen aandelen uit en per dag worden er al zo'n 10 miljoen! verhandeld.
Ik ben de verkeerde om je te vertellen over opties put of call in een verliesgevend bedrijf met steeds maar klimmende koers, daar heb ik het niet over. Fair punt, er staan al een hoop aandelen uit. Maar veel houders hebben het als enige aandeel in hun portefeuille. Een combi van hun orakel steunen, en sparen voor hun volgende Tesla. Weinig haast te verkopen op een bepaald technisch prijsniveau. Ondanks dat er flink aandelen uitgegeven worden, stijgt de koers. Blijkbaar zijn er nog te weinig om iedereen tevreden te stellen. De koers is te hoog voor een normaal bedrijf met deze omzet, laat staan nog geen winst. Boekhouding heb ik geen kaas van gegeten, maar het is geen moeilijke puzzel om te dien dat Tesla een operatie heeft die voortuitloopt op hun omzet. Technologie die gepionierd wordt, voor gebruik alleen in eigen producten. Geen enkele spraken van een Mercedes of Volkswagen die die hun autopilot tech en data komt overnemen. Iedereen maakt zijn eigen, en Tesla is nog klein, ookal zijn ze het verst. Dat kost geld. Net een nieuwe auto ontwikkeld, en er pas ongeveer honderd van gemaakt. Het personeel en machinepark zijn al klaar voor 100,000en stuks, maar verkoop moet nog echt beginnen. Ookal wachten er al 500,000+ mensen op, die ieder $/€1000 aanbetaald hebben. Half miljard in kas, alleen reserveringen. Kom daar eens om bij de nog te presenteren volgende Golf. Dergelijke hype stuwt een aandeel natuurlijk, want het is de beste vorm van hype, de vorm waarbij mensen hun geld naar en bedrijf gooien in de hoop dat er een offerte terug komt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)