Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660

TomTom mei 2017

2.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 103 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 mei 2017 09:29
    Volumes stellen helemaal niets voor. Gisteren en eergisteren ook al niet. Er is niet echt sprake van paniek aan de verkoopzijde. Maar dit continue ge-jojo omdat er maar geen lijn komt in de presentatie en executie van de strategie wordt je wel echt schijtziek.

    Er zit weinig anders op dan uitzitten. Alles draait om automotive en dat lijkt op koers te liggen. We mogen het alleen niet weten. Zie o.a. bericht van Jelle. Die informatievoorsprong is kennelijk te lekker voor de boardroom. En de AFM geeft geen bal om de wetgeving die ze worden geacht uit te voeren.
  2. joopie1980 30 mei 2017 10:29
    quote:

    *messiah* schreef op 29 mei 2017 23:36:

    Google Maps vs Apple Kaarten in 2017: nog steeds grote verschillen

    29 mei 2017, 9:26 · Gonny van der Zwaag

    Zoek je iets op een digitale kaart, dan zul je als iPhone-gebruiker vaak instinctief de Kaarten-app openen. Toch heeft het zin om ook regelmatig in Google Maps te kijken, want daarin is de informatie vaak actueler en duidelijker. Justin O’Beirne, voormalig medewerker van de kaartenafdeling van Apple, maakte in 2016 al eens een vergelijking tussen beiden kaartdiensten. Nu is hij terug met een nieuwe vergelijking. En ook nu komt Apple Kaarten er minder gunstig vanaf.

    Google Maps vs Apple Kaarten

    Google Maps vs Apple Kaarten

    Dat Justin bij Apple werkte, wil niet zeggen dat Apple ook de gedoodverfde winnaar is in deze vergelijking. Justin volgt de veranderingen die de beide kaartenmakers doorvoerden in de afgelopen maanden. Uit zijn eerdere analyses bleek dat Google steeds minder een stratenboek wil zijn en steeds meer een lokatiekaart wordt. Huizenblokken zijn duidelijker van elkaar te onderscheiden, er staat minder detail op de kaart, maar tegelijk krijg je meer visuele hints om je te kunnen oriënteren. Volgens Justin heeft Google gaandeweg de hoeveelheid informatie beperkt om de leesbaarheid op een mobiel apparaat te verbeteren.


    Google Maps en Apple Kaarten vergeleken: welke is de beste?

    6-6-2016 · Voormalig Apple Kaarten-designer Justin O'Beirne heeft Google Maps en Apple's kaartendienst naast elkaar gelegd. In een vierdelige serie gaat hij antwoord geven op de vraag: welke is de beste?

    Justin heeft nu de veranderingen in de afgelopen 12 maanden bij Apple en Google bestudeerd en maakte screenshots van steeds hetzelfde buurtje in San Francisco. Google bleek daarbij continu aan de weergave van straten, gebieden en winkels te sleutelen, waardoor er meer nuttige informatie te zien is. Bijna maandelijks wordt de weergave van bijvoorbeeld restaurants en parken aangepast.

    Apple Google animatie 2017

    Apple is afhankelijk van TomTom-kaartmateriaal
    Het verschil is goed te zien bij deze animatie. Google werkte zelfs aan het duidelijker maken van de wandelpaden in het park, terwijl bij Apple geen verandering te zien was. Misschien komt dat omdat Apple heeft gekozen voor het kaartmateriaal van TomTom. Dat bedrijf blijkt bij nadere bestudering redelijk ‘lui’ en voegt zelf ook weinig updates toe aan het eigen kaartmateriaal. Ondertussen is Google continu bezig met het verbeteren van de kaartweergave en het in kaart brengen van de wereld. Apple rijdt momenteel alleen in de VS en sinds kort in Londen, Rome en Parijs rond om zelf kaartmateriaal te verzamelen.

    TomTom-kaartmateriaal en Apple Kaarten 2017
    Op deze afbeelding is te zien dat TomTom’s eigen kaartmateriaal ook geen wandelpaden toont in het park.

    Justin is ook minder tevreden over de weergave van bedrijven en locaties in Apple Kaarten. Terwijl Google de winkels in dezelfde straat overzichtelijk op een rijtje uitlijnt, zet Apple ze op willekeurige plekken neer. Bovendien laat Google meer bedrijven zien. In de blogposting van Justin O’Beirne vind je nog veel meer informatie.

    Groen is niet groen
    Overigens zijn we op de iCulture-redactie nog steeds niet enthousiast over het feit dat Apple parken en andere groenvoorzieningen niet in groen weergeeft. Dat zou het namelijk een stuk makkelijker maken om je te oriënteren. Nu is er geen verschil tussen een (kaal) plein en een dichtbebost park of een groot grasveld. De werkelijke reden hierachter zou opnieuw TomTom kunnen zijn, omdat deze kaartaanbieder ook op de eigen kaarten geen groene vlakken toont voor grasvelden en parken.
    www.iculture.nl/nieuws/google-maps-vs...

    lees ook de reacties...

    Hierbij het originele artikel. Erg uitgebreid!
    www.justinobeirne.com/a-year-of-googl...
  3. [verwijderd] 30 mei 2017 14:17

    HERE Technologies?Geverifieerd account @here 40 min40 minuten geleden
    Meer
    Klaus Fröhlich, from @BMW is on stage, discussing HERE HD Maps as a core component in the future vehicle #BMWFutureSummit pic.twitter.com/X8Ps5ipcL7

    zie de screenshot...block 1 zoals we weten

    twitter.com/here?lang=nl

    block 2 is TT/Nvidia/Qualcom/Msoft etc
  4. [verwijderd] 30 mei 2017 16:04
    quote:

    Stille vennoot schreef op 30 mei 2017 14:24:

    Op het plaatje staat bij de HD Map wel: 1 centimeter en Real time enabled..?
    Nee, er staat wel 'centimeter', maar er staat niet '1 centimeter'. Het zal nog steeds in de range van zo'n 5-7 centimeter zijn zoals de partijen die met Lidar-Mapping-vans HD-Maps maken dit communiceren. 1 centimeterprecisie is waarschijnlijk ook onnodig precies en duur in onderhoud (hoe ga je die precisie crowdsourced vergaren?). Valt me wel op dat ik Lidar zie. Wordt dat dan een standard sensor in de B.A.D.-vloot? Of is het slechts een voorbeeld?
    Ook mis ik in het Mobileye/Intel/BMW-kader de naam Delphi.
  5. ItsMe 30 mei 2017 16:28
    Een eigen analyse van de informatie uit de twee Ovum's Location Platform Index rapporten:

    19 oktober 2016:
    TomTom: reach 50% - completeness 62,5%
    Here: reach 61% - completeness 83%

    19 mei 2017:
    TomTom: reach 50% - completeness 68%
    Here: reach 78% - completeness 85%

    Uitleg:
    Reach, describes a player's applications and services, that is the number of users of second- and third-party applications and services that have been built using its platform, as well as the size of the developer community that supports the platform. Reach also takes into account the number of industries that the vendor is able to cater to as well as the number of automotive OEMs that have an integration with the platform. The scoring (expressed as a percentage) reflects the extent of a player's market reach based on these factors.

    Completeness describes the technology and content assets that a player either possesses or partners for. The completeness parameter also takes into account monetization strategy and new features like AI. The scoring (expressed as a percentage) reflects the extent (i.e. completeness) of a player's capabilities based on these attributes.
  6. Juun 30 mei 2017 16:34
    Geen TT in deze mooie Audi, maar ze geven wel aan dat kwaliteit blijkbaar best veel mag kosten.
    www.autofans.be/rijtesten/coupe/37387...
    De S-sportzetels zijn toppers. Ze zitten als gegoten en hebben uiteraard ook een massagefunctie en aanpasbaar in alle richtingen. De ene functie met de hendel, de andere met de knopjes op de zetel zelf of via de MMI-controller. De duurste optie is diegene die je moet aanduiden wil je mee zijn met je tijd, namelijk de MMi navigatie met als uitbreiding het Audi Virtual Cockpit. Je krijgt een heel pak meer mogelijkheden dan een luxe TomTom maar kost je wel liefst 3.600 euro.
  7. Juun 30 mei 2017 16:40
    Berlin als Versuchslabor für den Verkehr der Zukunft: Das gilt auch für autonome Pkw. Zu den Vorreitern gehört die Berliner Firma Autonomos. Das Start-up wurde von Informatikern und anderen Wissenschaftlern, die an der Freien Universität in der Arbeitsgruppe für intelligente Fahrsysteme geforscht haben, gegründet. Anfang 2017 wurde das junge Unternehmen, in dem mittlerweile rund 30 Softwareentwickler arbeiten, vom großen Navigationshersteller TomTom gekauft – ein klares Zeichen dafür, dass auch die Verkehrsbranche den Trend erkannt hat. 
    Schon seit 2011 besitzt Autonomos eine Ausnahmegenehmigung des Senats für einen VW Passat, der sich selbst orientieren und steuern kann – allerdings muss vorsichtshalber immer noch ein Fahrer an Bord sein. Ursprünglich sollte er nach der für Juni 2012 geplanten BER-Eröffnung Ehrengäste automatisch zum Brandenburger Tor chauffieren. Der Flughafen ist immer noch nicht fertig, doch die Technik zum automatisierten Fahren macht Fortschritte – auch in Berlin.  
    – Quelle: www.berliner-zeitung.de/26944554 ©2017
    www.berliner-zeitung.de/berlin/berlin...
  8. Juun 30 mei 2017 16:42
    Die Start-up Area mit eigenem Forum bietet ausstellenden Jung-Unternehmen die Möglichkeit, ihre Innovationen zum Thema vernetztes Fahrzeug vorzustellen und zu diskutieren. Neben einem Vortragsprogramm haben die Start-ups die Möglichkeit, innerhalb eines Pitches, in jeweils zehnminütigen Slots, ihre Geschäftsmodelle vorzustellen. Im Anschluss werden sie von einer Jury, aus Vertretern von TomTom, Porsche und Microsoft, beurteilt. Die zwei besten Innovationen werden am zweiten Messetag prämiert.

    www.pressebox.de/inaktiv/vdi-wissensf...
2.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 103 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links