Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel NEL ASA CHX:NEL_O.CXE3, NO0010081235

Laatste koers (nok) Verschil Volume
5,668   0,000   (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000 0  

NEL ASA 2021

3.100 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 155 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 31 mei 2021 10:42
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 mei 2021 11:55:

    [...]
    Dat laatste is natuurlijk onzin.

    En Shell gaat lekker CO2 in de zeebodem pompen en dat heeft niks te maken met waterstof.
    .
    Shell moet juist flink blijven boren naar olie en gas in elke zeebodem zodat de zeebodem zakt en daarmee
    het zeeniveau ook zakt, dan is het eerste probleem van klimaatverandering opgelost.

    Wel scherp blijven mensen...
  2. [verwijderd] 31 mei 2021 10:56
    Ik begrijp eigenlijk de opmerkingen rond shell niet goed; ze zijn reeds een grote supporter en investeerder van waterstof (cfr bestaande projecten); door dit vonnis zullen ze alleen maar meer in waterstof gaan investeren. Of ze nu bij NEL zullen bestellen, weet ik niet.... Ik weet wel dat ze ook nauw samenwerken met ITM Power (UK).
  3. forum rang 8 Leefloon 31 mei 2021 11:19
    quote:

    mirallas schreef op 31 mei 2021 10:56:

    Ik begrijp eigenlijk de opmerkingen rond shell niet goed; ze zijn reeds een grote supporter en investeerder van waterstof (cfr bestaande projecten)
    Die projecten zijn vooral symboolpolitiek, weliswaar op de schaal van Shell, en supporten zo dus vooral de fossiele business van Shell. Denk aan een waterstofauto van de CEO van Shell NL. Kunnen ze bij ieder interview weer beweren dat Shell in waterstofprojecten investeert, de CEO voorop, terwijl in werkelijkheid een rechter ze nog steeds moet terugfluiten inzake CO2.

    Nu is het (ook) waterstof, maar Shell Renewables bestaat al veel langer. Beetje symboolpolitiek; boeit het Shell veel wat dat schijntje wel op niet oplevert aan winstje of verlies. Shell is groot, maar soms is wat ze voor de bühne doen nu zo klein als één waterstofauto. Shell zou veel kunnen doen, maar momenteel doet de (ex-) leiding van Shell vooral aan "green washing". Onder andere door die ene auto te noemen, een fractie van de auto's die ze van fossiele brandstoffen voorzien. Symboolpolitiek, zodat jij misschien gaat denken dat Shell toonaangevend is. Het is in werkelijkheid dan de rechter die de juiste toon moest aangeven, want Shell heeft zelf andere prioriteiten. Fossiele prioriteiten.
  4. [verwijderd] 31 mei 2021 12:01
    Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk op dit ogenblik....
    Dus de zaak met de rechter is een goeie case....

    Nu is het wel zo dat mi een trend is ingeslagen, waarbij meer en meer waterstof zal gebruikt worden; indien shell het niet doet, zal misschien exxon het doen.
    En indien geen enkel van deze oliegiganten het doet (de switch naar niet-fossiele brandstoffen), zullen andere maatschappijen het doen (bv Iberdrola) of andere spelers in de energiemarkt.
    Massale bedragen zullen in de komende jaren van overheidswege hierin worden gepompt, en finaal zullen ze competitief zijn met fossiele brandstoffen....
    Allee, dit is mijn idee, maar ik ben misschien goedgelovig :-)
  5. forum rang 8 Leefloon 31 mei 2021 12:40
    quote:

    mirallas schreef op 31 mei 2021 12:01:

    Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk op dit ogenblik....

    Massale bedragen zullen in de komende jaren van overheidswege hierin worden gepompt, en finaal zullen ze competitief zijn met fossiele brandstoffen....
    Allee, dit is mijn idee, maar ik ben misschien goedgelovig :-)
    Precies het punt. De eerdere "reeds". De "dit ogenblik". Het vervolg gaat over de toekomst, en zou dus een ander verhaal kunnen zijn. Nu, dit ogenblik, zal Shell er niet wakker van liggen dat een symboolpolitiek Shell windmolenpark t.b.v. waterstof in de Noordzee bij gebrek aan vraag naar waterstof de elektriciteit levert aan vervuilende datacenters en dergelijke, en dat €10 miljoen verlies per jaar kan opleveren. Propaganda mag iets kosten.

    De toekomst? Ja, zou kunnen. De fossielen leveren verschrikkelijk veel geld op, en niet al dat geld hoeft per se terug naar zelfvernietiging door inkoop eigen aandelen en dividenden. Qua grootte is Shell een grote kandidaat, nu al, maar wat Shell nu doet stelt weinig voor. Wat geld verliezen aan 2 kleine waterstofprojectjes, waaronder één symbolische auto, en hun CEO's kunnen aanvallen trots counteren met de mededeling dat Shell investeert in, meervoud, waterstofprojecten. Zoals exclusief voor waterstof gebouwde windmolens in de Noordzee. Goed voor het imago, wind en water.

    Ik zeg niet dat wat Shell doet helemaal niks voorstelt, er staan ongetwijfeld meer windmolens dan 2 (voor het meervoud), maar ex-CEO noch CEO's schuwen dergelijke "publieksvoorlichting" niet. Een gigantisch en vervuilend oliebedrijf, en dan noemen dat je zelf als goedbetaalde CEO een waterstofauo hebt. Tja. Let er maar eens neutraal op. Je moet je vaak afvragen of Shell met CO2-neutraliteit in 2050 bedoelt dat alleen Shell zelf dan CO2-neutraal wordt, op kosten van de klant, of dat Shell klanten ook CO2-neutraliseert.

    Kijk je verder, dan lees je "Niettemin herhaalt topman Ben van Beurden ... Shell tegen 2050 te transformeren naar een ‘netto CO2-neutraal energiebedrijf". Dat is dus al niet CO2-neutraal in 2050, maar tegen die tijd eens kijken naar een transformatie. Deze CEO hoeft dus zelf niks te gaan doen, tot in 2050. De waarheid kan en zal ergens in het midden liggen, maar je kunt ook makkelijk sluw misleid worden. Overigens is, met waterstof, 2050 een jaartal dat voor waterstof en dergelijke een wel heel erg lang traject voorziet. Als het aan "energiebedrijf" Shell ligt, dan mag je nog 30+ jaar aan de olie, zonder dat er nu per se iets gedaan hoeft te worden. Weer dat nu versus de toekomst. Nu mooie beloftes. Of mooi lijkende beloftes, maar ook nu relatief weinig doen.
  6. forum rang 6 gbakl 31 mei 2021 12:51
    Waterstof – Shell is van de partij
    Marjan van Loon President-Directeur Shell Nederland

    Sinds enkele jaren rij ik voor mijn werk in een waterstofauto. Tot mijn volle tevredenheid! Het rijdt als een elektrische auto, maar heeft voor mij net iets meer
    .
    zij is meer woordvoerder-promoter van Shell dan het type bedrijfsleider.
    babbelt lekker mee voor de buhne.

    zoals ze bij AF en KLM af en toe een litertje bewerkte frituurolierestanten bijmengen (poepieduur) en kijk ze toch
    eens milieubewust bezig zijn...

    en dan snel aanspraak maken op heel veel subsidiegeld voor nog meer toekomstige mooie
    en dure projecten.
  7. [verwijderd] 31 mei 2021 12:54
    Ken je het verhaal van Kodak met de filmrolletjes ?
    Ze verdienden massa's geld hiermee, en Kodak weigerde om mee te gaan in de digitale fotografie, alhoewel hun ingenieurs dit als 1 van de eerste had uitgevonden...
    Gevolg: andere bedrijven hadden zich op deze nieuwe markt gestort, en Kodak ging failliet (ondanks al hun fantastische voorgaande jaren)....
    Misschien moet Shell hier eens over nadenken ?
  8. forum rang 6 gbakl 31 mei 2021 16:38
    FCEV - Waterstofauto
    De FCEV is de vreemde eend in de bijt. Deze elektrische auto maakt zijn eigen stroom in een Fuel Cell (vandaar FCEV) of brandstofcel. De brandstof die hij hiervoor gebruikt, is waterstof, een gas dat wordt opgeslagen in één of meerdere gastanks in de auto. Je tankt het gas op een soortgelijke manier als benzine of diesel. Het enige dat een FCEV tijdens het opwekken van stroom uitstoot, is waterdamp. Dit klinkt als een veelbelovende oplossing, maar de technologie is erg complex en kostbaar
    .
    het speelgoedje van Marjan is erg complex en kostbaar maar tot haar volle tevredenheid heeft hij 'net iets meer'
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 juni 2021 18:55
    quote:

    Katsjinggg schreef op 1 juni 2021 17:33:

    EUROPE RESEARCH ROUNDUP
    09:47 (01/06) - Bron: Reuters
    * Nel ASA :Sparebank1 Markets cuts to sell from buy; cuts PT to NOK 8.5 from NOK 20
    (Compiled by Bengaluru Newsroom)
    ((Diaries@thomsonreuters.com))
    OOOOJEEEE.....!!!

    En er komen nog vast nog veel meer verlagingen.

    De analisten ruiken nattigheid............
  10. [verwijderd] 1 juni 2021 21:51
    Fuel cell trucks poised for more fleet buy-in
    As pilot tests for hydrogen-powered trucks ramp up in the U.S., trucking companies will have to decide if fuel cells are right for their fleet.


    www.fleetowner.com/equipment/trucks/a...

    … The problem for every region has been hydrogen’s cost. The monetary and energy costs of producing hydrogen for vehicles is currently steep, but on the verge of declining in Europe. Electrolyzer maker Nel ASA said they could produce green hydrogen (produced from renewable sources) for $1.50/kg by 2025. The current costs for green hydrogen in Europe is $3/kg t $6.55/kg, according to the European Commission.…
  11. Bob de Bouwer 59 1 juni 2021 22:43
    over kostprijzen en hun ontwikkeling gesproken: concurrent HydrogenPro streeft naar een kostprijs van $1,20/kg .

    Stel dat ze beide weten waar ze over praten dan is er sprake van een verwachte daling van de kostprijs per kg van 60 a 80 % !!

    Dat zijn heel heftige positieve ontwikkelingen en die zelfs binnen een tijdspad van slechts een jaar of 5 zullen worden gerealiseerd.

    Hoe het ook zij er wordt vanuit veel instanties en bedrijven gewerkt aan een schone waterstof toekomst voor transport doeleinden en voor industriële toepassing.

    We gaan het zien en ik geloof er in.
3.100 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 155 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.