Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ADYEN NV AEX:ADYEN.NL, NL0012969182

  • 1.197,600 14 jun 2024 17:35
  • -11,400 (-0,94%) Dagrange 1.191,600 - 1.215,000
  • 55.907 Gem. (3M) 76,8K

Adyen 2024

1.160 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 58 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Veenbrandt 11 juni 2024 10:14
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 10 juni 2024 17:28:

    [...]

    Er is zo weinig interesse omdat Adyen eerst consistentie in de prestaties moet laten zien. Het moet aantonen dat het ondanks toegenomen concurrentie de groeidoelstelling kan waarmaken etc etc. Lees al de mitsen en maren er maar op na in het rapport van Jefferies. Er is nog teveel onzekerheid en de communicatie over de prestaties is op z'n best mager te noemen.
    De koersval naar 610 ligt nog vers in het geheugen en toen was er ook niet zo gek veel mis, behalve dat de concurrentie de voorgenomen groei een beetje in de weg zat.
    Ik denk dat je gelijk hebt en pas als de cijfers binnen zijn, dan we dan weer een echte beweging gaan krijgen. Vermoeden dat die de komende tijd tussen de 1220 en 1250 blijft schommelen.
  2. forum rang 7 Hopper58 12 juni 2024 15:19
    Gisteren op MarketWatch. Is dit dezelfde analyse als reeds gepubliceerd?

    'Adyen’s Resilience and Strategic Initiatives Bolster Buy Rating

    Brian Anderson
    Jun 09, 2024, 08:45 PM

    Adyen (ADYYF – Research Report), the Technology sector company, was revisited by a Wall Street analyst today. Analyst Hannes Leitner from Jefferies maintained a Buy rating on the stock and has a €1,821.00 price target.

    Hannes Leitner has given his Buy rating due to a combination of factors surrounding Adyen’s performance and market position. Leitner notes that despite a somewhat subdued sentiment after a challenging quarter, the consistency in Adyen’s performance could be a catalyst for a potential re-rating of the stock. His outlook is likely influenced by the company’s ability to maintain a steady growth trajectory in its net revenue year-over-year, as indicated in recent financial figures. This suggests resilience in Adyen’s business model and an ability to generate sustainable earnings over time.

    Furthermore, the visit to Adyen’s headquarters provided Leitner with insights into the company’s strategic initiatives, particularly in the realms of platforms and embedded finance, which are areas of significant growth in the fintech sector. The engagement with Adyen’s Head of Platforms and Investor Relations underscored the firm’s ongoing efforts to innovate and expand its offerings. These factors, combined with Adyen’s demonstrated performance, underpin Leitner’s confidence in the stock and his recommendation for investors to buy.'

    www.tipranks.com/news/blurbs/adyens-r...
  3. forum rang 4 Down the drain 2 12 juni 2024 16:19
    Laat me de feestvreugde een beetje temperen. Deze stijging komt door 1 cijfer; een lagere inflatie in de VS dan verwacht. En hoeveel lager ? Nul punt een procent. Vindt Powell dit voldoende om de rente ook te verlagen ? We gaan het zien, maar ik vind het een beetje mager en de inflatie is nog steeds ruim boven de beoogde 2%.
  4. forum rang 7 Hopper58 12 juni 2024 17:04
    Ik ben +- vlak uitgestapt om Umicore aan te schaffen. Bij Adyen heb ik schrik voor AI. Laatste dagen zag je weer zoiets. Palo alto was zo ongeveer marktleider voor cybersecurity en dan sluit Zscaler een akkoord met NVIDIA en hebben ze door AI de volledige 'suite'. (als ik het goed begrijp) Die toegevoegde diensten van Adyen kunnen zo ook heel snel onder druk komen. Het is een periode van disruptie.
  5. forum rang 6 White Arrow 12 juni 2024 17:11
    quote:

    Hopper58 schreef op 12 juni 2024 17:04:

    Ik ben +- vlak uitgestapt om Umicore aan te schaffen. Bij Adyen heb ik schrik voor AI. Laatste dagen zag je weer zoiets. Palo alto was zo ongeveer marktleider voor cybersecurity en dan sluit Zscaler een akkoord met NVIDIA en hebben ze door AI de volledige 'suite'. (als ik het goed begrijp) Die toegevoegde diensten van Adyen kunnen zo ook heel snel onder druk komen. Het is een periode van disruptie.
    Lijkt me een sterk verhaal...Adyen is ook een bank en zal AI in zijn voordeel aanwenden. De koppositie kun je niet zomaar overnemen. Hier staat een hele infrastructuur met trouwe klanten, waar jaren aan gebouwd is. Leveringszekerheid, service en betrouwbaarheid zijn heel belangrijk.
  6. forum rang 4 Down the drain 2 12 juni 2024 18:20
    quote:

    White Arrow schreef op 12 juni 2024 17:11:

    [...]

    Lijkt me een sterk verhaal...Adyen is ook een bank en zal AI in zijn voordeel aanwenden. De koppositie kun je niet zomaar overnemen. Hier staat een hele infrastructuur met trouwe klanten, waar jaren aan gebouwd is. Leveringszekerheid, service en betrouwbaarheid zijn heel belangrijk.
    Het is maar de vraag in hoeverre de AI toevoegingen aan de betaalservice zich gaan vertalen in groei. Ik zie een parallel met een programma als Word. Leuk om wat stukjes te pennen. Maar, hierin kun je bijvoorbeeld ook wiskundige formules in je tekst inbouwen. Dat is nuttig als je een publicatie in Nature moet aanleveren in dit format. Maar iedereen betaalt voor het hele (Office) pakket en dus ook voor iets waar 90% van de Word gebruikers niets aan heeft..
    Bij de betaalservice zijn er aanbieders die kale pakketten tegen lage kosten leveren. Ik zou daarvoor kiezen als ik de toegevoegde waarde van AI niet zie en er niet voor wil betalen. Deze price fighters zijn ook precies de oorzaak van de koersval na de Q1 cijfers.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 juni 2024 19:22
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 12 juni 2024 18:20:

    [...]

    Het is maar de vraag in hoeverre de AI toevoegingen aan de betaalservice zich gaan vertalen in groei. Ik zie een parallel met een programma als Word. Leuk om wat stukjes te pennen. Maar, hierin kun je bijvoorbeeld ook wiskundige formules in je tekst inbouwen. Dat is nuttig als je een publicatie in Nature moet aanleveren in dit format. Maar iedereen betaalt voor het hele (Office) pakket en dus ook voor iets waar 90% van de Word gebruikers niets aan heeft..
    Bij de betaalservice zijn er aanbieders die kale pakketten tegen lage kosten leveren. Ik zou daarvoor kiezen als ik de toegevoegde waarde van AI niet zie en er niet voor wil betalen. Deze price fighters zijn ook precies de oorzaak van de koersval na de Q1 cijfers.
    Betalen is een simpele transactie, dus dat moet je niet onnodig moeilijk gaan maken met Ai.
    In ieder geval is Ai kostenverhogend.
  8. forum rang 6 White Arrow 13 juni 2024 08:35
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 12 juni 2024 18:20:

    [...]

    Het is maar de vraag in hoeverre de AI toevoegingen aan de betaalservice zich gaan vertalen in groei. Ik zie een parallel met een programma als Word. Leuk om wat stukjes te pennen. Maar, hierin kun je bijvoorbeeld ook wiskundige formules in je tekst inbouwen. Dat is nuttig als je een publicatie in Nature moet aanleveren in dit format. Maar iedereen betaalt voor het hele (Office) pakket en dus ook voor iets waar 90% van de Word gebruikers niets aan heeft..
    Bij de betaalservice zijn er aanbieders die kale pakketten tegen lage kosten leveren. Ik zou daarvoor kiezen als ik de toegevoegde waarde van AI niet zie en er niet voor wil betalen. Deze price fighters zijn ook precies de oorzaak van de koersval na de Q1 cijfers.
    Adyen heeft een tiered pricing model, dus hoe meer je afneemt hoe goedkoper het wordt, zelfs goedkoper dan de prijsvechters zonder dezelfde service en betrouwbaarheid. AI is gewoon een extra, waarmee ze zich nog meer kunnen onderscheiden van de concurrentie. Klanten betalen er niet voor.

    Het gaat allemaal om de economy of scale. Adyen pakt de grootste klanten, die het hardst groeien. Die blijven, omdat dat steeds goedkoper voor ze wordt. Ze hebben een heel slim business model, sommige analisten snappen het zelfs niet en blijven maar doorzagen over de take rate.
  9. forum rang 10 voda 13 juni 2024 14:47
    Wise geeft winstwaarschuwing af
    13-jun-2024 14:44

    Koers Britse fintech onderuit.

    (ABM FN-Dow Jones) Wise verwacht in het komende boekjaar een minder sterke winstgroei dan in het afgelopen jaar, maar ziet de groei wel stabiliseren op de middellange termijn. Dat maakte het Britse fintechbedrijf en concurrent van Adyen donderdag bekend.

    Het aandeel noteerde donderdagmiddag in Londen 21 procent lager.

    Het bedrijf, eerder bekend onder de naam TransferWise, mikt op een onderliggende winstgroei van 15 tot 20 procent voor het komende boekjaar, dat eindigt op 31 maart volgend jaar.

    In het afgelopen boekjaar presteerde het bedrijf bovengemiddeld, waardoor nu de prijzen zijn verlaagd voor het nieuwe boekjaar. Aangepast daarvoor zou de onderliggende winstgroei in het komende jaar 20 tot 25 procent bedragen, tegen 31 procent afgelopen jaar.

    "We zijn van plan om op middellange termijn elk jaar te blijven investeren in onze groei, en op autonome basis het kapitaal te generen dat nodig is voor een snelgroeiende financiële dienstverlener", stelde interim-CFO Kingsley Kemish.

    Ten opzichte van het afgelopen boekjaar mikt het bedrijf voor de middellange termijn op gemiddelde 15 tot 20 procent winstgroei, vooral dankzij een groei in klanten.

    De onderliggende winstmarge voor belastingen zal tussen de 13 en 16 procent liggen. Dat komt overeen met een aangepaste EBITDA-marge van 20 tot 23 procent.

    Eerder zei het bedrijf voor de middellange termijn een aangepaste EBITDA-marge 20 procent of meer na te streven. In het afgelopen jaar was dit 40,66 procent en de onderliggende winstmarge voor belasting was 21 procent.

    De omzet steeg afgelopen jaar van 846 miljoen naar 1,05 miljard pond en de winst voor belasting steeg met 229 procent naar 481 miljoen pond. Het aantal klanten steeg 29 procent tot 12,8 miljoen.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  10. forum rang 7 Hopper58 14 juni 2024 10:11
    Wat betekent dit voor Adyen?

    'BofA Securities analyst Jason Kupferberg maintained a Neutral rating on PayPal Holdings, Inc. at a price target of $74.

    The analyst writes that several announcements in the payments industry highlight the company’s ongoing competitive challenges, which resulted in shares retracting much of last week’s gains.

    This week, Apple Inc. kicked off the iOS 18 update, which included a new “Tap to Cash” service.

    The analyst expects “Tap to Cash” feature to pose more competition for Venmo than Cash App, considering end-user demographics.

    Moreover, Apple announced plans to integrate Affirm Holdings, Inc.‘s payment products into Apple Pay for U.S. users later this year.

    Apart from this, Mastercard Incorporated disclosed that starting in 2030, all of its European card credentials will transition to tokenization, and passkeys will be introduced to replace passwords.

    The analyst says that although this initiative is long-term, it underscores the ongoing competition for PayPal’s core checkout button and its new Fastlane service aimed at guest checkout.

    Overall, the analyst says that PayPal’s new leadership is making sensible strategic moves, with the second quarter tracking ahead of the transaction profit, operating expenses, and EPS plan.

    However, PYPL operates in a highly dynamic and complex competitive environment, which may limit the extent of top-line acceleration necessary for significant multiple expansion, writes the analyst.'

    www.benzinga.com/analyst-ratings/anal...
1.160 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 58 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links