Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ASML Holding AEX:ASML.NL, NL0010273215

  • 847,000 14 mei 2024 12:06
  • -6,000 (-0,70%) Dagrange 845,700 - 853,400
  • 51.779 Gem. (3M) 532,7K

ASML 2024

6.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 302 303 304 305 306 307 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 zjeeraar 13 mei 2024 19:29
    quote:

    Roesie schreef op 13 mei 2024 17:57:

    [...]

    Wel eens bij stilgestaan dat al die goede berichten al lang en breed in de koers verwerkt zitten? Om de huidige koers alleen al te rechtvaardigen zal er de komende jaren vele honderden miljarden aan omzet moeten worden binnengeharkt. Een aandeel als Ahold gaat toch ook niet steeds verder omhoog iedere keer als er iemand een appelflap bij de kassa van de Appie afrekent..
    Appelflap € 2,45

    ASML geavanceerde machine 350€ mio

    Deze vergelijking...... dan heb je er wel kijk op hahah
  2. forum rang 6 Marcel H. 13 mei 2024 19:46
    quote:

    Roesie schreef op 13 mei 2024 17:57:

    [...]

    Wel eens bij stilgestaan dat al die goede berichten al lang en breed in de koers verwerkt zitten? Om de huidige koers alleen al te rechtvaardigen zal er de komende jaren vele honderden miljarden aan omzet moeten worden binnengeharkt. Een aandeel als Ahold gaat toch ook niet steeds verder omhoog iede, re keer als er iemand een appelflap bij de kassa van de Appie afrekent..
    Niet te vergelijken natuurlijk. ASML levert geen eindproduct.
    Klanten van ASML zijn bedrijven die computerchips fabriceren.
    De computerchips worden vervolgens verkocht aan eindgebruikers.
    Het aantal toepassingen neemt nog steeds toe.

    Bovendien hebben veel forumdeelnemers interesse in de
    toegepaste techniek en toepassingsmogelijkheden van de chips.

    Met name AI staat erg in de belangstelling.
    De toepassingsmogelijkheden staan nog enigszins in
    de kinderschoenen.

    Analisten hebben in het algemeen meer toegang tot bedrijfsinformatie.
    Analisten maken hun eigen koersdoelen.

    Over omzet en winstmarges worden beleggers en andere geinteresseerden
    door ASML elk kwartaal op de hoogte gebracht.
    Over de resultaten is ASLM tevreden.

    Forumberichten hebben geen enkele invloed.
  3. ifsixwasnine 13 mei 2024 23:55
    quote:

    Xynix schreef op 13 mei 2024 12:16:

    [...]
    Bij geschreven opties werkt dat juist in je voordeel, zeker omdat de premies door de hoge beweeglijkheid maandelijks 4-5% kunnen opleveren. Het grootste nadeel bij schrijven (zoals ik zelf meermaals bij ASML heb ervaren) is dat je bij grote bewegingen (a) een grote stijging kunt missen of (b) bij een grote daling een tijdlang "vast" komt te zitten, waarbij je gedurende een langere periode van maandelijks doorrollen steeds moet kiezen welke nieuwe uitoefenkoers de beste balans tussen tussentijdse premie-opbrengsten vs. kans op koers-herstel biedt.

    In 2023 heb ik een hele tijd zitten knokken om het effect goed te maken van te vroeg (bij koersniveaus rond 750) geschreven puts. Toen ik begin dit jaar daar eindelijk door geduldig "premie-melken" de verliezen zag omslaan in winsten was ik allang blij dat het gezeur voorbij was. Maar daardoor miste ik, na nog een laatste ronde zeer profijtelijk schrijven van puts, de grote 30% move. Zonde!

    Meer recent meende ik vrij risicoloos te kunnen schrijven kort voor de Q1-cijfers. Rond een koersniveau van 900-910. Dus je zou zeggen dat ik nu in zak en as zou zitten door de daling naar het huidige niveau. Maar dat pakt door de premie-verdiensten toch aardig anders uit. 2 Maanden premie komt neer 40-50 Euro. Daarnaast heb ik tussentijds nog vrij actief gehandeld (tegen die belachelijk lage €0,75 per optiecontract) met iedere keer 5-10 Euro uit-/instap resultaat. En zo sta ik inmiddels op meer dan het doelresultaat dat ik voor ogen had toen ik voor de Q1-cijfers (met tegenvallende order-intake) die puts ging schrijven.
  4. ifsixwasnine 14 mei 2024
    Met opties schrijven is het zo dat je in feite verzekeraar wordt van andermans risico. Hier geldt zoals altijd hoe meer risico hoe meer winst. Bij grote koersbewegingen vallen de grote winsten of verliezen. Echter, geen onderliggende waarde. Je kan een slechte trade dus niet uitzitten en zal op de blaren moeten zitten. Het juist niet mee kunnen pakken van een rit helemaal omhoog zou het mij niet waard zijn. Reel is ook om je tijd te rekenen en de stress…
  5. Souljunk 14 mei 2024 00:09
    quote:

    ifsixwasnine schreef op 14 mei 2024:

    Met opties schrijven is het zo dat je in feite verzekeraar wordt van andermans risico. Hier geldt zoals altijd hoe meer risico hoe meer winst. Bij grote koersbewegingen vallen de grote winsten of verliezen. Echter, geen onderliggende waarde. Je kan een slechte trade dus niet uitzitten en zal op de blaren moeten zitten. Het juist niet mee kunnen pakken van een rit helemaal omhoog zou het mij niet waard zijn. Reel is ook om je tijd te rekenen en de stress…
    Over het algemeen eens over jouw betoog met betrekking tot opties. Alleen voor ASML lijkt het mij niet verstandig om opties op "dit moment" te hebben omdat er nauwelijks beweging in dit aandeel zit. Blijft maar jojo-en rond de 850 en dat gaat nog even duren.
  6. BenzdeBeste 14 mei 2024 09:59
    quote:

    Souljunk schreef op 14 mei 2024 00:09:

    [...]

    Over het algemeen eens over jouw betoog met betrekking tot opties. Alleen voor ASML lijkt het mij niet verstandig om opties op "dit moment" te hebben omdat er nauwelijks beweging in dit aandeel zit. Blijft maar jojo-en rond de 850 en dat gaat nog even duren.
    Het mooie van opties schrijven is, dat je -altijd- geld verdient bij stilstaande koersen, simpel door het feit dat de waarde er (gedeeltelijk) uit stroomt.
    Juist bij grote koerssprongen kun je er flink naast zitten. Of minder verdienen dan gedacht of een assignment krijgen.
  7. forum rang 4 Xynix 14 mei 2024 10:25
    quote:

    BenzdeBeste schreef op 14 mei 2024 09:59:

    [...]
    Het mooie van opties schrijven is, dat je -altijd- geld verdient bij stilstaande koersen, simpel door het feit dat de waarde er (gedeeltelijk) uit stroomt.
    Juist bij grote koerssprongen kun je er flink naast zitten. Of minder verdienen dan gedacht of een assignment krijgen.
    En omdat je altijd de mogelijkheid hebt om door te rollen, zowel qua expiratiemoment als qua uitoefenprijs blijft het eigenlijk toch een vrij rustig gevoel. Het grootste gevaar is dat je je op den duur "te veilig" zou kunnen gaan voelen en stapje voor stapje het risico van je portefeuille gaat vergroten op zoek nog net wat meer rendement. Als er dan "iets groots" gebeurt op wereldschaal of in het fonds waar je in zit kun heeeeeeeeel lelijke tikken krijgen. Bij schrijven zijn je onverwachte meevallers maar beperkt.

    Daarom vind ik het om de zoveel tijd ook wel heel lekker om even 100% liquide te zitten. Ik heb vaker meegemaakt dat dat een prima, zij het slaapverwekkende, beleggingspositie kan zijn. Geduldig wachten tot de kansen TE overduidelijk worden en ondertussen genieten van de rust en dingen met je tijd doen waar je blij van wordt.
6.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 302 303 304 305 306 307 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Advieswijziging ASML

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links