Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 21,880 26 apr 2024 17:35
  • -1,340 (-5,77%) Dagrange 21,880 - 23,380
  • 313.927 Gem. (3M) 239,8K

AMG 2024

2.783 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 140 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 30 december 2023 11:21
    Wolken opklaren !
    Lithiumprijsbodem zal in de tweede helft van 2024 worden bereikt, gelooft 'realistische stier' Joe Lowry

    Joe Lowry, gastheer van The Global Lithium Podcast, is een van 's werelds meest vooraanstaande experts op het gebied van lithiummarkten. Hier geeft hij Stockhead zijn kijk op de vooruitzichten van het batterijmetaal terwijl de industrie zich oplaadt voor 2024.



    Joe Lowry's genuanceerde en compromisloze kijk op de lithiumindustrie en -markt, door spelers uit de industrie "Mr Lithium" genoemd, is ontwikkeld gedurende meer dan twee decennia in de VS, Japan en China en heeft hem geholpen een aanhang van meer dan 26.000 mensen te vergaren op het platform dat voorheen bekend stond als Twitter.

    We spraken de lithiumlegende vlak voor Kerstmis, in een poging om erachter te komen waar hij denkt dat het land in 2024 ligt voor het grootste batterijmetaalverhaal van allemaal.



    'Wereldwijde EV-verkoop stijgt met meer dan 30% in 2023'
    Hoi Joe. Om een paar redenen was het een moeilijk jaar voor veel lithium-/batterijmetaalaandelen. Welke positieve punten neem je mee uit 2023 voor de sector?

    "Ondanks alle retoriek over een vertraging van EV's, zal de werkelijke wereldwijde verkoop van EV's in 30 met meer dan 2023% stijgen. Ik kijk naar cijfers uit vele bronnen, waaronder Rho Motion, die iets minder dan 14 miljoen verkochte EV's voorspelt", zegt Lowry.

    "Wat er in 2023 gebeurde, was geen schok. Ik zit al meer dan drie decennia in dit vak - het verbreken van de verbinding met de toeleveringsketen van lithiumbatterijen is meerdere keren gebeurd.

    "In 2022 ontwikkelden alle facetten van de toeleveringsketen overtollige voorraad, dus in feite was 2022 niet zo'n geweldig jaar als het leek, de prijsstijging was onnodig en 2023 was een jaar van correctie. Het verhaal van de vraag naar lithium op lange termijn is nog steeds intact."



    Een realistische stier
    Hoe bullish, bearish of vlak voelt u zich over de wereldwijde lithiummarkt voor 2024? En waarom?

    "Ik ben eerder een realistische dan een losgeslagen stier", zegt Lowry.

    "Over het algemeen is de wereldwijde mainstream pers lui, begrijpt lithium niet, schrijft eenvoudige verhalen en zoekt vervolgens naar datapunten om hun slecht opgevatte overtuigingen te ondersteunen."

    Zijn dalingen in de markt een goede manier om de waardeloze bandwagon-aandelen van zich af te schudden? En overleven goede aandelen bijna altijd magere periodes?

    "Ja en ja - als je aan de onderkant van de kostencurve zit, is alles goed."



    Verbetert het vraag- en aanbodprobleem van lithium?
    Hoe denkt u dat de vraag- en aanboddynamiek van de wereldwijde lithiummarkt zich in 2024 zal ontwikkelen?

    "De prijsdaling van 2023 zal de financiering vertragen voor veel projecten met een marginale economie met prijzen van minder dan $ 20.000/MT", zegt Lowry.

    "Ik verwacht dat het aanbod van lithiumchemicaliën bijna in evenwicht zal zijn, maar naarmate de voorraden in China worden hersteld, zal de prijs ergens in 2024 beginnen te stijgen.

    "Het overschot aan erts en laagwaardige precursoren uit Afrika kan blijven, maar geleidelijk worden gebruikt door converters die ze in hun systemen mengen."

    Daar komt nog bij - hangt de toekomst van de lithiumklei-industrie af van het succes van het Thacker Pass-project van Lithium America (NYSE: LAC)? Welke impact kunnen Thacker Pass en zijn kleinere collega's hebben op het aanbod?

    "Thacker Pass is verreweg het belangrijkste sedimentaire project. Bacanora zal blijven wegkwijnen omdat het lithiumbeleid van Mexico de investeringen beperkt", zegt Lowry.

    "Ioneer (ASX:INR) zal waarschijnlijk verstrikt blijven in vergunningsproblemen. Thacker Pass zal het belangrijkste aanbod in de VS worden, maar zal geen wezenlijke invloed hebben op het wereldwijde aanbod, aangezien de vraag snel zal blijven groeien."



    De bodem – zijn we er al?
    Wat denk je dat er nog meer nodig is om de spotprijzen voor lithium in 2024 om te draaien? Ik weet dat je in het verleden hebt gezegd dat het beladen is om dit soort dingen te noemen, maar denk je dat de bodem in zicht is?

    "Een groot deel van de Chinese lepidoliet verliest geld tegen de huidige spotprijzen. Zelfs Chinese bedrijven kunnen op lange termijn geen geld verliezen zonder subsidie", zegt Lowry.

    "Ik denk dat de bodem uiterlijk in de tweede helft van 2024 zal plaatsvinden."

    Kunnen nieuwe innovaties het lithiumverhaal veranderen?
    Hoe denkt u dat de vooruitgang op het gebied van lithiumextractie- en verwerkingstechnologie de markt in 2024 zal beïnvloeden? Zijn er bepaalde innovaties die het landschap ingrijpend kunnen veranderen?

    "DLE [directe lithiumextractie] komt eraan, maar niet significant in 2024. Alle andere verbeteringen zullen geen significant verschil maken", zegt Lowry.

    stockhead.com.au/resources/clouds-cle...
  2. forum rang 5 christo1 30 december 2023 20:15
    De Volvo EX30 is nu te koop voorlopig enkel gemaakt in China maar vanaf na de zomer ook in onze fabriek in Gent, ik denk dat het een echt verkoopsucces zal worden en vooral na de zomer met Europese batterij materialen.

    Ben benieuwd wat de lithium prijzen gaan doen in 2024 en daarna.

    Een voorspoedig eindejaar aan allen.

    Mvg.
  3. forum rang 4 HaBe 31 december 2023 11:28
    quote:

    christo1 schreef op 30 december 2023 20:15:

    De Volvo EX30 is nu te koop voorlopig enkel gemaakt in China maar vanaf na de zomer ook in onze fabriek in Gent, ik denk dat het een echt verkoopsucces zal worden en vooral na de zomer met Europese batterij materialen.

    Het is inderdaad een fraaie auto maar toch ben je snel €45.000 kwijt. Wat ik heel jammer vind is de beperkte beenruimte voor en vrijwel geen :) beenruimte achter. Als je 192 cm lang bent dan wordt dit niets voor mij helaas.
2.783 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 140 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links