Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 17 mei 2024 17:35
  • +0,065 (+1,17%) Dagrange 5,510 - 5,635
  • 225.292 Gem. (3M) 278,3K

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 mei 2016 08:52
    quote:

    Wervel Wind schreef op 16 mei 2016 13:08:

    Er zijn gelukkig ook andere bedrijven om van de transport revolutie te profiteren.
    Ik focus me steeds meer op AMG. Gezonde equity constructie en duidelijke strategie. Gaat enorm profiteren van de stijgende vraag naar accu's. Kan me het bovendien geen worst schelen wat voor navigatie in die wagens zit. Zie het aandeel de komende 2 jaar boven de 20 gaan en dan is het nog maar 500 miljoen waard. (wel even wachten op een dip met bijkopen, aandeel is wat overbought op het moment)
    ...
    Je weet dat Schimmelbusch als ceo nog inhaliger is dan Goddijn?
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 mei 2016 09:09
    quote:

    Wervel Wind schreef op 16 mei 2016 14:47:

    [...]
    In welke relatie staat het koersvergelijk TT-FLTX tot deze gedachte gang?
    - Het belang dat Tom2 in deze merger krijgt moet op een zelfde verhouding blijven?
    - FLTX wilt de overname van TTT met aandelen doen?

    Het lijkt me logsich dat de FLTX notering gebruikt wordt voor de merger, dus feitelijk een overname doet van TTT. Met de huidige koerswaarde van TT lijkt me een bedrag van boven de 750 miljoen lastig te verkopen aan de FLTX aandeelhouder.
    Ja, en het dubbele is nog niet te verkopen aan de TT-aandeelhouders. Zelfs niet als we het alleen over TTT hebben?

    Er zal een lastige due diligence nodig zijn. Zowel TT als FLTX goochelen enorm met hun al of niet adjusted ebitda's en hun deferred revenues.
  3. [verwijderd] 17 mei 2016 09:22
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 mei 2016 08:52:

    [...]
    Je weet dat Schimmelbusch als ceo nog inhaliger is dan Goddijn?

    Vorig jaar is er gesproken van een vertrek van Heinz in ik meen 2017. RWC heeft het beloningsbeleid daar nu wel onder controle. Dus als Heinz nog een keer een mooie bonus op wilt strijken zal hij denk ik AMG moeten verkopen. Overigens vind ik Heinz altijd een sterke indruk maken in de CC's, van mij mag hij in deze structuur blijven ;-).
  4. forum rang 6 tatje 17 mei 2016 09:28
    Ik heb een lijstje gemaakt van azijnzeikers.

    Hoop bij een feestje ter ere van Tom Tom deze gasten eens "" live "" te ontmoeten.

    Wat een droefsnoeten :-)

    Alles wat het management positief brengt, verwerpen ze direct met bagger :-)

    Gelukkig zijn er heel kundige mensen die dit gezeik kunnen weerstaan.

    Mocht mijn uitspraak "" Tom Tom wordt het nieuwe goud "" om de 1 of andere reden, niet waar worden.

    Dan ga ik door het stof en kom lopend vanuit het uiterste zuiden, naar de plaats waar we het "" negatieve feestje "" vieren.

    Hoop dat het andersom ook zo zal zijn.

  5. [verwijderd] 17 mei 2016 09:32
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 mei 2016 09:09:

    [...]
    Ja, en het dubbele is nog niet te verkopen aan de TT-aandeelhouders. Zelfs niet als we het alleen over TTT hebben?

    Er zal een lastige due diligence nodig zijn. Zowel TT als FLTX goochelen enorm met hun al of niet adjusted ebitda's en hun deferred revenues.

    deferred revenues is niets meer of minder dan ontvangen voorschotten voor nog te leveren diensten. Zie je vaak structureel in support-achtige diensten, of bij werk dat veel kapitaal vergt. Het al dan niet laten lopen van DR in de P&L heeft trouwens ook geen invloed op de waarde van de onderneming over tijd. De winst cumulatief over een aantal jaar verandert namelijk niet, enkel de timing. Het is dan ook beter om naar future cashflow te kijken.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 mei 2016 09:33
    quote:

    Meryntje schreef op 16 mei 2016 16:27:

    [...]

    Ik kan je het pensionado-schap aanbevelen!! (Was overigens een fantastische baan)

    Groet uit Grunn.
    Maar we missen nog de echte Hanzelijn, de directe verbinding naar Grunn toch? Over het Ketelmeer is echt de kortste weg.

    Overigens is de spoorverbinding L'stad-Zwolle ook mooi, vorige week nog gedaan. Schitterend uitzicht over de Flevopolder (zegt deze polderpionier, die vele RWS-barakken in deze contreien kende).
  7. Juun 17 mei 2016 09:41
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 mei 2016 09:33:

    [...]

    Maar we missen nog de echte Hanzelijn, de directe verbinding naar Grunn toch? Over het Ketelmeer is echt de kortste weg.

    Overigens is de spoorverbinding L'stad-Zwolle ook mooi, vorige week nog gedaan. Schitterend uitzicht over de Flevopolder (zegt deze polderpionier, die vele RWS-barakken in deze contreien kende).

    Ik zit hier nu te typen met uitzicht op het IJsseloog (het slibdepot in het Ketelmeer). Ik zou niet weten waarom er een trein doorheen zou moeten. Van Lelystad, over Emmeloord en Joure naar Groningen zeker. Nee, Lelystad, Dronten, Kampen (met 2 stations) Zwolle, Groningen is een prima route en voldoet goed genoeg om niet nog een spoor aan te leggen. En wil je het Ketelmeer eens goed bekijken, gebruik dan een boot, dat is werkelijk een prachtige ervaring. Of maak gebruik van een helikopter om het Ketelmeer te bekijken, dat heb ik kort geleden ook nog met een hele groep gedaan.

    (maar volgens mij krijgen we zo direct de (terechte) opmerking dat we naar het off-topic draadje moeten)
3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links