Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,560 17 mei 2024 17:35
  • +0,260 (+1,17%) Dagrange 22,360 - 22,880
  • 332.077 Gem. (3M) 239,5K

AMG 2024

3.555 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Hopper58 23 januari 2024 08:52
    Uit de newsletter nr. 13 van Sofina van deze ochtend:

    The second investment aims at supporting the electrification of mobility in Europe, a key driver in the energy transition. GEO, Green E Origin, focuses on manufacturing electrolyte and upstream raw materials going into lithium-ion batteries which are a core component of electric vehicles. This greenfield project leverages expertise from China, and international capital, to create a European actor with global ambition: an example of the breadth and depth of Sofina’s network. The construction of the first factory in Czech Republic has started and commercial contracts are expected by the end of the year.
  2. VLiTaNbase 23 januari 2024 11:13
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 23 januari 2024 07:01:

    www.australianresourcesandinvestment....
    Inzicht gevend artikel over uitstel Lithium expansieplannen van Liontown in Australië.

    Belangrijke passage aan het slot:
    'While several operators scale back operations because of the cyclical slump, namely Core Lithium and Albemarle, some market analysts believe the lithium price could turn around in 2024.''

    Het gaat om het signaal dat Lithium (uitbreiding) plannen overal in de wereld worden (her) overwogen en vaak uitgesteld.
    Dat betekent een minder snelle groei van het aanbod, gunstig voor toekomstige prijsniveau (futures).
  3. forum rang 4 Xynix 23 januari 2024 13:10
    quote:

    Jason Voorhees schreef op 23 januari 2024 08:46:

    Jammer dat DE Shaw en MW voorlopig gelijk hebben. Had graag gezien dat de Londense jongens en meisjes de deksel op de neus zouden krijgen, maar het tegendeel is waar. Gefeliciteerd voorlopig, want uiteindelijk komt het goed met AMG. Doet me denken aan enkele jaren gelden toen we opeens geen olie meer nodig hadden.
    Ik heb toe wat Shell gekocht rond de 15,- euro zeker niet het dieptepunt, want dat lukt me nooit. Een vergelijkbaar scenario denk en hoop ik voor AMG.
    Exact! Ik heb me mentaal al ingesteld op nog wat extra "pijn". Maar ik wil,nog niet gaan "daytraden" zoals ik wel bij ASML en Shell doe. AMG is zo'n fonds waar opeens, out of the blue, en verrassende wending kan komen. De -goede- strategie loopt volgens mij nog geen gevaar.
  4. Mr sponge 23 januari 2024 14:55
    Tja toch een rare situatie nu.
    Lithium gaat het helemaal worden volgens de experts. Maar voorlopig is er een oversupply.
    Dit terwijl er steeds is gezegd dat er een tekort dreigt.
    Ik blijf lekker in AMG zitten. Uiteindelijk pieken ze wel weer een keer fors omhoog.
    Maar je moet natuurlijk niet op een paard wedden. Ik zit ook nog in Canada nickel. De naam zegt het al, geen lithium mijn maar nikkel. Dat bedrijf ontwikkeld zich snel. Er zijn nu een paar grote investeerders ingestapt (Agnico Eagle, Samsung SDI en Angel American). Maar kijken hoe dat zich verder gaat ontwikkelen. Voor de groene toekomst willen ze daar gaan mijnen maar dan millieu vriendelijk/netzero.
  5. forum rang 7 Hopper58 23 januari 2024 15:08
    Op de blog van De Tijd:

    12:02
    TotalEnergies koopt Duitse batterijontwikkelaar op
    TotalEnergies kondigt een volledige overname aan van Kyon Energy, een Duitse ontwikkelaar van batterijsystemen. Het Franse energiebedrijf betaalt 90 miljoen euro, maar er kunnen nog aanvullende betalingen volgen als bepaalde ontwikkelingsdoelen gehaald worden.

    'Deze overname maakt het voor TotalEnergies mogelijk de ontwikkeling van zijn Integrated Power-activiteiten in Duitsland te versnellen. Ze draagt bij aan ons doel om tegen 2028 een rendement op geïnvesteerd kapitaal van ongeveer 12 procent te behalen voor die bedrijfstak', aldus Stéphane Michel, algemeen directeur Gas, Renewables & Power bij TotalEnergies.
  6. forum rang 5 christo1 23 januari 2024 16:37
    De analisten van Morgan Stanley zien heel wat potentiële obstakels voor de e-autobouwer Tesla, van overproductie in China tot de Amerikaanse verkiezingen.

    Morgan Stanley-analist Adam Jones verlaagt zijn koersdoel voor de e-autobouwer Tesla   TSLA +1,54%   van 380 naar 345 dollar, maar behoudt zijn koopadvies. 'Het momentum voor elektrische voertuigen (EV) vertraagt', zegt Jones.

    Hij ziet verschillende kopwinden voor de EV-markt in 2024. Kopers van wagenparken lijken minder sterk in te zetten op elektrische voertuigen. De analist geeft de voorkeur autoverhuurder Hertz als voorbeeld. Die kondigde eerder deze maand aan een derde van zijn wereldwijde EV-vloot te verkopen en de auto's te vervangen door exemplaren met een verbrandingsmotor.

    Voorts hoort de analist geruchten dat klanten de jongste tijd terugkeren naar voertuigen met een verbrandingsmotor, terwijl wie wel nog interesse heeft in elektrische auto's steeds meer kijkt naar de tweedehandsmarkt.

    Jones maakt zich zorgen over de snel afnemende overheidssteun voor de aankoop van elektrische voertuigen. 'Zeker in de VS is dat een probleem. Eerder deze maand slonk het aantal modellen waarop 7.500 dollar belastingkorting wordt gegeven tot 13, waarvan slechts drie Tesla's.'

    Tesla behield in 2023 nog een voorsprong op concurrenten door een reeks prijsverlagingen', vervolgt de analist. 'Dat kon omdat de onderneming voor de grootste winstmarges in de sector tekende. Ook in het vierde kwartaal zullen die beter zijn geweest dan bij concurrenten, maar het gat wordt kleiner.'

    De recente prijsverlagingen in Duitsland zijn voor hem geen goede voorbode voor 2024, omdat ze kort na de bekendmaking van een productieknip in Berlijn werden aangekondigd. 'Meestal heeft een verlaging van de productie net een positieve impact op prijzen.'

    De dreigende overproductie van elektrische auto's in China helpt evenmin. Na een stevig productiejaar dreigt de vraag in het land te vertragen, mede door het wegvallen van een aantal stimulusmaatregelen.

    Ook in de Verenigde Staten zijn er uitdagingen nu het ernaar uitziet dat president Joe Biden het bij de verkiezingen opnieuw moet opnemen tegen Donald Trump. Wint die laatste het pleit, dan kan de overheidssteun voor e-wagens en groene energie wegvallen, vrezen investeerders. 'Iedere mogelijke terugdraaiing van stimuleringsmaatregelen is een belemmering voor de switch naar e-wagens', klinkt het bij Jones.

    Mvg.
  7. Maartenz 23 januari 2024 23:04
    Kyon Energy is een regelrechte concurrent van AMG LIVA met zn Redox flow batterijen, waar AMG nu ook fors op inzet, wat een zeer onzekere business is: in europa zijn tientallen partijen actief die mega batterij systemen ontwikkelen. Ook dit lijkt geen rocket science te zijn. Het is maar zeer de vraag of dat LIVA gebeuren van de grond komt. AMG is grondstofleverancier geen electrotechnisch bedrijf. En Kyon heeft blijkbaar een beter concept dan AMG anders waren ze daar wel mee in zee gegaan.
  8. forum rang 5 Fox WIld 24 januari 2024 00:05
    quote:

    Maartenz schreef op 23 januari 2024 22:55:

    De lithiumprijzen zijn al hersteld.... nl. naar een heel normaal niveau als je de spot prijzen van afgelopen 10 jaar bekijkt.....dus verwacht geen grote stijgingen. En zo zeldzaam blijkt lithium niet te zijn als men dacht.
    Ik weet niet wie "men" is maar lithium is helemaal niet zeldzaam. Het is over de hele wereld te vinden in de aardkorst of in zoutmeren. Het probleem is vaak om het rendabel uit de grond te krijgen en daarin is AMG geslaagd als één van de 'low-cost producers'.
  9. forum rang 6 Lamsrust 24 januari 2024 11:29
    quote:

    Maartenz schreef op 23 januari 2024 23:04:

    Kyon Energy is een regelrechte concurrent van AMG LIVA met zn Redox flow batterijen, waar AMG nu ook fors op inzet, wat een zeer onzekere business is: in europa zijn tientallen partijen actief die mega batterij systemen ontwikkelen. Ook dit lijkt geen rocket science te zijn. Het is maar zeer de vraag of dat LIVA gebeuren van de grond komt. AMG is grondstofleverancier geen electrotechnisch bedrijf. En Kyon heeft blijkbaar een beter concept dan AMG anders waren ze daar wel mee in zee gegaan.
    Dit lijkt me allemaal wat kort door de bocht. AMG LIVA verkeert nog in de start-up fase. Daarnaast zou het interessant zijn van een industry expert te horen wat AMG LIVA nu onderscheidt van Kyon Energy, i.e. heeft AMG LIVA de betere technologie op dit vlak. AMG is zeker niet louter een grondstoffenleverancier gelet op haar technologies afdeling en het Duitse lithium know how centrum.
    Dat multinationals waarde zijn in AMG LIVA achtige bedrijven is alleen maar positief te noemen, i.e. er kan zo maar een verkoop volgen van AMG LIVA indien de business op stoom komt en haar technology inderdaad onderscheidend is.
3.555 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links