Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,736 31 mei 2024 17:35
  • +0,012 (+0,44%) Dagrange 2,712 - 2,770
  • 105.525 Gem. (3M) 359,2K

Ebusco 2024

4.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 233 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. The truth 17 januari 2024 18:51
    www.sustainable-bus.com/news/iveco-bu...

    Verwachtte Ebusco geen grote orders uit Italië nu ze in de Consip cataloog vermeld stonden? Deze gaat in elk geval aan hun neus voorbij net zoals Turijn en Milaan. Als je het mij vraagt lijkt het erop dat de dagen van de mini- constructeur uit Nederland geteld zijn. Geen enkel noemenswaardig order het laatste half jaar, een onbeduidend aantal bussen afgeleverd in 2023, bedrijf hoogzwanger van de boetes voor laattijdig leveren, key personen die het bedrijf verlaten, paniekvoetbal in de productieketen, nalaten om een crisismanager aan te stellen en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
  2. forum rang 6 Marcel H. 17 januari 2024 20:00
    quote:

    The truth schreef op 17 januari 2024 18:51:

    www.sustainable-bus.com/news/iveco-bu...

    Verwachtte Ebusco geen grote orders uit Italië nu ze in de Consip cataloog vermeld stonden? Deze gaat in elk geval aan hun neus voorbij net zoals Turijn en Milaan. Als je het mij vraagt lijkt het erop dat de dagen van de mini- constructeur uit Nederland geteld zijn. Geen enkel noemenswaardig order het laatste half jaar, een onbeduidend aantal bussen afgeleverd in 2023, bedrijf hoogzwanger van de boetes voor laattijdig leveren, key personen die het bedrijf verlaten, paniekvoetbal in de productieketen, nalaten om een crisismanager aan te stellen en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
    Lucas D deelde mee dat een emissie zou worden aangekondigd. De kans is groot dat Ebusco daarop
    niet kan wachten. Er schijnen berichten te bestaan dat ING op korte termijn met een storting komt.
    Als van de laatste ING-deal sprake is een een kastekort dringend aan de orde waarmee meteen
    kan worden gestart met betalen van lonen en crediteuren. Als deze genoemde ING-deal niet
    zou bestaan kun je zelfs een faillissement niet uitsluiten.
    De manier waarop CFO Jongma ED op 12.10.2023 te woord stond gaf al te denken.
    Van CEO Bijvelds horen we sinds lange tijd niets meer.
  3. Boekenbelegger1 17 januari 2024 20:04
    Ik heb vorige een paar dagen terug verkocht voor 4,35 ofzo (aanschaf 8 euro). Het kán nog voor Ebusco maar de kansen worden kleiner. Het is Ebusco niet gelukt om op te schalen in het juiste tijdsframe en daarmee verdampt de bull-case.

    Het speculatieve deel van de portefeuille zit nu in Forfarmers. Eerlijk gezegd acht ik de kans groot dat je over een jaar meer betaalt voor een aandeel FF dan voor Ebusco. Maar misschien zit ik er ook echt naast hoor, het zijn natuurlijk sowieso aandelen met een totaal ander profiel.
  4. forum rang 4 Goldfinger 18 januari 2024 09:12
    quote:

    Boekenbelegger1 schreef op 17 januari 2024 20:04:

    Ik heb vorige een paar dagen terug verkocht voor 4,35 ofzo (aanschaf 8 euro). Het kán nog voor Ebusco maar de kansen worden kleiner. Het is Ebusco niet gelukt om op te schalen in het juiste tijdsframe en daarmee verdampt de bull-case.

    Het speculatieve deel van de portefeuille zit nu in Forfarmers. Eerlijk gezegd acht ik de kans groot dat je over een jaar meer betaalt voor een aandeel FF dan voor Ebusco. Maar misschien zit ik er ook echt naast hoor, het zijn natuurlijk sowieso aandelen met een totaal ander profiel.
    Nieuwe CEO hebben ze en een mooie overname in Polen. Met een recht kabinet zitten de boeren goed.
  5. forum rang 7 lucas D 18 januari 2024 09:29
    Ebusco stelt haalbare doelen voor 2024, dat houd in dat er alleen orders kunnen als de levering daarvan na 2024 is.

    Hier elke keer neer zetten wat Ebusco z.g. misloopt (en daarmee alle andere busbedrijven die de order niet binnenhalen) geeft een verkeerd en zelfs misleidend beeld hoe het met Ebusco gaat.
    Ze nemen alleen orders aan die ze qua prijs en die ze met kwaliteit op tijd kunnen leveren.

    Zo niet dan is dat jammer maar de doelstelling blijft staan.
    Zodra de productie op volle toeren draait kan er meer, maar geen nieuwe orders met een levering in 2024.

    Onthoud dat nu eens, het is namelijk precies wat Ebusco keer op keer laat weten!
  6. kweetnie 18 januari 2024 09:35
    Gelukkig zijn er nog vele steden meer dan alleen deze 3 ;) en kunnen ze zich richten op nieuwe orders.
    De vraag is uiteraard altijd of Ebusco wel mee heeft gedaan en wat de voorwaarden etc. waren.

    Het is niet erg om een order mis te lopen als blijkt dat deze tegen een vrij lage prijs wordt geleverd of dat Ebusco de komende tijd nog voldoende orders heeft uitstaan zodat dit niet haalbaar is voor ze.

    Laat ze nou eens alles op de rit gaan krijgen voordat ze zich verder in de problemen gaan brengen.
    Een stap terug doen om daarna een grotere stap te nemen is op zich niks mis mee, alleen zal die grotere stap dan niet te lang op zich moeten laten wachten.
  7. stot 18 januari 2024 09:35
    Bedankt voor je reactie , maar orders van Milan Rome etc zijn ook voor uitlevering , oké 4 e kwartaal 2024 maar de rest 2025 en 2026 .

    Ik snap dat ebusco niet de omvang heeft van een vdl of wie maar ook maar dan kan je dus nu al orders binnenhalen voor 2025 en 2026 en wie weet 2027 . En dan niet met 800 bussen tegelijk maar 100 bussen zou ook weleens lekker zijn voor 2025
  8. The truth 18 januari 2024 09:45
    quote:

    lucas D schreef op 18 januari 2024 09:29:

    Ebusco stelt haalbare doelen voor 2024, dat houd in dat er alleen orders kunnen als de levering daarvan na 2024 is.

    Hier elke keer neer zetten wat Ebusco z.g. misloopt (en daarmee alle andere busbedrijven die de order niet binnenhalen) geeft een verkeerd en zelfs misleidend beeld hoe het met Ebusco gaat.
    Ze nemen alleen orders aan die ze qua prijs en die ze met kwaliteit op tijd kunnen leveren.

    Zo niet dan is dat jammer maar de doelstelling blijft staan.
    Zodra de productie op volle toeren draait kan er meer, maar geen nieuwe orders met een levering in 2024.

    Onthoud dat nu eens, het is namelijk precies wat Ebusco keer op keer laat weten!
    Onthoudt jij nu eens dat Ebusco wel degelijk meegedongen heeft naar alle eerder vernoemde uitvragen maar er geen enkele heeft kunnen binnenhalen.
  9. forum rang 6 Marcel H. 18 januari 2024 09:55
    De koersvorming is een afspiegeling van de realiteit. Lucas geeft uitsluitend een interpretatie daarvan.
    In de toekomst wordt voor Ebusco de winst gerealiseerd. Gisteren sprak hij nog over een emissie.
    Welke fantasie krijgen we vandaag? De koers zou vandaag al onder 4 kunnen komen.
    Toch behalen de grootaandeelhouders, inclusief hijzelf, volop winst.
  10. forum rang 7 lucas D 18 januari 2024 09:57
    quote:

    The truth schreef op 18 januari 2024 09:45:

    [...]

    Onthoudt jij nu eens dat Ebusco wel degelijk meegedongen heeft naar alle eerder vernoemde uitvragen maar er geen enkele heeft kunnen binnenhalen.
    Je reageert gepikeerd, alsof Ebusco geen doelstelling heeft staan.

    Alles binnen wat haalbaar is voor Ebusco, dat je gewoon niet wil lezen wat er staat is nog het ergste.
    Ze doen waar mogelijk is mee, maar daar staan wel voorwaarden tegenover, en dat is dat Ebusco de levertijd bepaald aan de hand van wat ze aan kunnen.
    Het is niet alleen de klant die voorwaarden heeft.
  11. forum rang 6 Marcel H. 18 januari 2024 10:56
    quote:

    odA neD gaaH schreef op 18 januari 2024 10:25:

    [...]
    Het lijkt mij waarschijnlijker dat zij eindelijk beseffen dat het niks is met dit bedrijf en ook nooit wat gaat worden.
    De laatste Italiaanse order is voor Ebusco een voorbode van een Italiaans ravijn.
    Het wordt niets. Rouen doet de deur in Deurne dicht.
  12. forum rang 7 lucas D 18 januari 2024 11:41
    quote:

    Poejke schreef op 18 januari 2024 11:12:

    Staan flink wat orders te wachten rond of op de € 4…. Zo’n 40.000 stukjes
    Als je ze echt wil hebben dan koop je ze gewoon voor de laatprijs.
    Het blijft anders speculatief of je ze wel binnen haalt.
    Degene die er staan zijn vaak verkopers die goedkoper terug willen kopen, zou leuk zijn als dat die ook eens op de blaren moeten zitten.
  13. forum rang 6 Marcel H. 18 januari 2024 11:51
    quote:

    lucas D schreef op 18 januari 2024 11:41:

    [...]
    Als je ze echt wil hebben dan koop je ze gewoon voor de laatprijs.
    Het blijft anders speculatief of je ze wel binnen haalt.
    Degene die er staan zijn vaak verkopers die goedkoper terug willen kopen, zou leuk zijn als dat die ook eens op de blaren moeten zitten.
    Je bent een trage leerling grootaandeelhouder.. De kans dat je dagelijks goedkoper kunt
    terugkopen bestaat al 1.5 jaar. Het wachten is op 4-. Mijn advies is dus…….
    shorten.
4.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 233 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links