Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,876 2 mei 2024 17:35
  • +0,058 (+2,06%) Dagrange 2,814 - 2,980
  • 414.332 Gem. (3M) 343,2K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 385 386 387 388 389 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Recessie kom maar op 14 december 2023 13:50
    quote:

    kweetnie schreef op 14 december 2023 13:35:

    Voor welke koers zitten de grootaandeelhouders er nu in, is dat ergens bekend of weet iemand dit?
    5,- per aandeel is natuurlijk niet veel, tenminste als je weet dat de koers flink gaat herstellen (of nie @Diegy) ;)
    Die zitten er vanaf het begin in 23 euro en nu voor een deel voor 5. Voor zover ik weet heeft enkel van der Valk iets verkocht.
  2. forum rang 4 Lang 14 december 2023 14:33
    quote:

    lucas D schreef op 14 december 2023 13:35:

    Bovenstaande bericht lezende heeft een deel van de particuliere beleggers vandaag verkocht op het persbericht, een persbericht wat feitelijk goed nieuws is, waarvan akte.
    Even voor mijn beeld, goed nieuws tegenwoordig is: Dat je je oputlook verlaagd en een emissie doet....Kan ik daar in de toekomst rekening mee houden...
  3. phu 14 december 2023 14:50
    Tot nu toe komt er niks sterk over omtrent dit bedrijf. Alleen hosanna verhalen voor de beursintroductie daardoor is de beursintroductie goedgegaan. Daarna alleen maar steeds minder en minder goed nieuws / opdrachten etc. Nu dus een lang verwachte emissie. Positieve ebita ja boekhouding trucje. Ik geloof er dus al heel lang niet meer in. Emissie zal er voor zorgen dat andere partijen er met minder verlies uitkunnen uiteindelijk.
  4. Recessie kom maar op 14 december 2023 15:31
    Laadproblemen nieuwe bussen Twente leiden tot vertragingen

    In Twente klagen buschauffeurs over problemen bij de nieuwe elektrische bussen van de regionale vervoerder Arriva. Volgens hen kampen de bussen met oplaadproblemen en is er te weinig tijd om de bussen helemaal op te laden, wat leidt tot problemen in de dienstregeling. Arriva spreekt zelf van opstartproblemen. "Twente is een nieuw gebied voor ons en we zijn nog nooit met zoveel elektrische bussen tegelijkertijd gestart."

    Arriva verzorgt sinds zondag het busvervoer in Twente en is een groot deel van de dieselbussen vervangen door elektrische exemplaren. De nieuwe bussen leveren problemen op, blijkt uit tientallen klachten die de afgelopen dagen zijn binnengekomen bij vakbond FNV.

    Het zijn opmerkingen over bussen die veel te traag rijden door oplaadproblemen en systemen die niet functioneren, omdat de bussen niet voldoende zijn opgeladen. "Arriva rijdt met 106 bussen in Twente, waarvan er 66 elektrisch zijn. Daarvan rijden er maar 20 vlekkeloos", zegt FNV-bestuurder Marijn van der Gaag tegen RTV Oost.

    'Tijdverlies in de te krappe dienstregeling'
    Een buschauffeur met wie de regionale omroep sprak, bevestigt het beeld dat de vakbondsman schetst. "Er zijn problemen met de bussen. Die moeten naar binnen om opgeladen te worden", legt de buschauffeur, die anoniem wil blijven, uit. "De actieradius van de accu is minder dan voorspeld."

    Daarbij komt ook nog eens dat het opladen van de bussen meer tijd kost dan verwacht waardoor chauffeurs in de knoei komen met de dienstregeling. Het leidt tot vertragingen of bussen die soms helemaal niet bij de halte komen.

    Van der Gaag heeft deze klachten ook gezien "De bussen trekken heel traag op", geeft hij als voorbeeld. "Daardoor ontstaat veel tijdverlies in de veel te krappe dienstregeling. Als je met een kwartier vertraging rijdt, staan er boze mensen bij de halte."

    Issues
    Woordvoerder Liesbeth Oelen van Arriva erkent de problemen met de bussen. "We rijden met elektrische bussen die allemaal nieuw zijn. We ondervinden nu in de praktijk hoe dat gaat", zegt ze. "Het is voor ons een nieuw gebied en we hebben nog nooit met zo veel nieuwe elektrische bussen tegelijkertijd gereden."

    Volgens Oelen zijn er vooral problemen rond het opladen van de elektrische bussen. "We merken nu dat daar wat issues zijn." Dat heeft volgens haar onder meer te maken met chauffeurs die kort voordat de laadtijd is verstreken het laadproces onderbreken, waardoor de accu van de bus niet vol zit op het moment dat de chauffeurs op pad gaan.

    Probleem is volgens de buschauffeurs dat het laadproces onderdeel is van de dienstregeling. Een bus moet tussentijds worden opgeladen om de ritten te kunnen rijden die op een dag nodig zijn.

    "Het laadproces is ingesteld op de dienstregeling", zegt Oelen. "Dat is allemaal gemaakt op papier. Dat luistert vrij nauw." Te nauw, vinden de chauffeurs die de FNV hebben benaderd. Volgens Oelen wordt alles gemonitord en volgen waar nodig aanpassingen.
  5. forum rang 4 odA neD gaaH 14 december 2023 16:33
    quote:

    lucas D schreef op 14 december 2023 13:35:

    Bovenstaande bericht lezende heeft een deel van de particuliere beleggers vandaag verkocht op het persbericht, een persbericht wat feitelijk goed nieuws is, waarvan akte.
    Nog steeds zo blij met dat "geweldige" persbericht.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 385 386 387 388 389 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links