Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?
Volgen
JustRevisited schreef op 3 februari 2023 13:43 :
[...]Door het een "150% verlies" te noemen dramatiseer je het bovendien. Het gaat in absolute bedragen om ongeveer 15 miljoen euro aan kosten die vooruitbetaald zijn en daardoor in 2022 vallen en niet in 2023.
inderdaad Justin, een dramatisch prestatie van TT die in een tijdsbestek van 92 dagen een 150% slechtere prestatie voor FCF neerzet.. En nix geen uitleg daarover in het persbericht en natuurlijk bagataliseren Justin, daarom ben jij ook de TT lobyist die voortdurend recht schrijft wat krom is.. Samengevat heeft automotive in Q4 geleverd en zie de +20-30% uitspraken van Taco werkelijkheid worden, wat jammer is dat de kosten nog harder oplopen waardoor TT wederom genoodzaakt was om in een lopend jaar nog creatiever te boekhouden om vandaag geen blauwtje te lopen op de beurs… Jammer genoeg zal het herstel van vandaag van korte duur zijn en zal ik nog dit jaar in de gelegenheid komen om gakverlagend <€6,54 mijn positie uit te breiden…
sniklaas schreef op 4 februari 2023 00:19 :
[...]inderdaad Justin, een dramatisch prestatie van TT die in een tijdsbestek van 92 dagen een 150% slechtere prestatie voor FCF neerzet..
En nix geen uitleg daarover in het persbericht en natuurlijk bagataliseren Justin, daarom ben jij ook de TT lobyist die voortdurend recht schrijft wat krom is..
In het PB stond: because of changes in working capital. Vervolgens vroeg een analist er naar, waarop het antwoord was: we kregen mogelijkheid vooruitbetalingen te doen met discount. En dat je in de cijfers bij de working capital ook kon zien dat pre-payments hoger waren. Dat blijkt ook zo te zijn. Ik geef dat gewoon feitelijk aan, zonder drama.
2023 gaat geen verheffende dingen opleveren, as usual..
tatje schreef op 3 februari 2023 12:11 :
...
De vermindering automotive deferred Q4 2021 23,6 en Q4 2022 5 is 18,6 min 9,6 is 9 miljoen online omzet !
maar, weet het helemaal niet zeker !
Je hebt gelijk.
xof schreef op 3 februari 2023 13:19 :
...
Ik betrap me er ook op dat ik de continue postings van bv Justin niet vertrouw. Te frequent, te positief, ik wil niemand beschuldigen, maar er is altijd een beloftevolle ondertoon. Ik waardeer de postings, maar lees deze sceptisch.
[1] TT koketteert met grote namen, maar geen financiële impact. Mooie kreten, HD, Cariad, Overture, etc. Altijd best in class.....bla bla bla. Geen winst, maar cash out.
[2] ...
[1]: Bij Justin moet je onderscheid maken tussen feiten en nieuwtjes enerzijds, en zijn veelal optimistische teneur. Die informatieve dingetjes kloppen meestal wel voorzover ik het kan beoordelen (en waardeer ik). [2]: Ook worden regelmatig 'samenwerkingen' aangekondigd waar je vervolgens nooit meer wat van hoort. P.S. Heb bij de koerspiek op vrijdagmorgen enkele geschreven puts gesloten. De rest van mijn positie ongewijzigd gelaten, onder het motto: na alle ellende van de afgelopen jaren moet het vanaf nu toch eigenlijk ietsje beter gaan. Zeker ben ik niet...
moneymaker_BX schreef op 3 februari 2023 13:38 :
...
AMSTERDAM - TomTom hoopt dit jaar zijn groei te versnellen. De onlangs aangekondigde kaartenstandaard Overture Maps Foundation, opgericht met Amazon, Meta en Microsoft, moet daarbij helpen. Topman Harold Goddijn van de navigatiedienstverlener zegt dat die samenwerking verder wordt uitgebreid en dit jaar zijn vruchten moet gaan afwerpen.
Doet me denken aan de data die ze voorheen van Apple kregen, in ruil voor maps en traffic. Qua omzet en winst had TT er niets aan. Sommige vruchten blijken heel zuur te zijn...
leading to a change in how we recognize revenue from new map subscription contracts. As a result of this change, the timing of IFRS revenue recognition for new map subscription contracts changed from Q4 2022 onward. In the fourth quarter of 2022, the impact on reported revenue was a positive effect of €9.6 million, and we expect the positive impact on full-year 2023 revenue to be around €40 million. new map subscription contracts betekent steeds meer op basis van realtime dataverkeer en is dus een goede ontwikkeling
Ik ben wel benieuwd of de posters(waaronder ik) die gisteren (deels) verkocht hebben tussen de 7,30 en 7,60 de ‘sukkels’ zijn zoals ze zo fraai genoemd werden. Ik ben ook benieuwd naar wat de analisten ons gaan melden volgende week. Als ze het al doen. Al die positieve vooruitzichten en aangepaste contractwaarderingen moet toch ook hen niet onberoerd laten.
Eva1960 schreef op 3 februari 2023 15:36 :
zo lekker gap gaan sluiten vanmiddag, gelukkig alles eruit gedrukt op 7,30, 7,50 en 7,60.
ik heb er weinig vertrouwen meer in
Bij mij is vertrouwen ook helemaal weg maar nu alles eruit drukken zo enorme verliezen voor mij betekenen. Eerst even afwachten of we de 8 euro binnenkort gaan zien. Ik begin pas bij uitdrukken bij de 8,50 en 9,00 euro, dan zijn mijn verliezen zodanig dat ik deze nog wel met andere fondsen kan opvangen. Dat ik ooit nog winst ga draaien is nooit meer aan de order. Een koers van 9 euro is eigenlijk al een (natte) droom !!!
Studenten tonen ontwerp voor 'zuinigste' waterstofauto Studenten van de TU Delft hebben het nieuwe ontwerp onthuld van wat de 'meest efficiënte waterstofauto ter wereld' moet worden. Met de nieuwe waterstofauto doen ze in juni een wereldrecordpoging. De nieuwe waterstofauto van het Eco-Runner Team Delft moet volgens de studenten 'honderd keer zuiniger' worden dan stadsauto’s die op fossiele brandstof rijden. Het nieuwe ontwerp moet de auto steviger maken. Dat is nodig, omdat er bij de wereldrecordpoging 2055 kilometer moet worden gereden. "De auto gaat dit jaar een langere afstand afleggen en daarbij kan er materiaalmoeheid optreden", zegt het team. Jacht op nieuw wereldrecord Vorig jaar won het Delftse team met hun waterstofauto een internationale wedstrijd, waarbij een efficiëntie van 5407 kilometer per kilogram waterstof werd bereikt. In 2021 werd ook een wereldrecord gevestigd, toen het team in 36 uur in totaal bijna 1200 kilometer reed op waterstof. Het doel is dit jaar om het wereldrecord voor het rijden van de langste afstand op waterstof zonder te tanken te halen. Het nieuwe ontwerp moet de waterstofauto volgens het team nog efficiënter maken 'door de technische grenzen op te zoeken'. Bron:www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5363308...
Honda start productie nieuwe brandstofcel Honda heeft al een waterstofauto op de markt gebracht, de Honda Clarity. Maar de Japanse constructeur wil deze technologie naar een hoger niveau tillen en heeft samen met General Motors een nieuw systeem ontwikkeld dat goedkoper en duurzamer is en bredere toepassingen mogelijk maakt. Honda is van plan deze nieuwe generatie brandstofcellen op waterstof te gebruiken in zijn eigen brandstofcel-elektrische voertuigen (FCEV's), maar ook in lichte bedrijfsvoertuigen, vrachtwagens en werfmachines. Het zal ook mogelijk zijn om deze Fuell Cell-technologie te gebruiken voor bijvoorbeeld elektriciteitsunits. Bron:www.autogids.be/autonieuws/industrie-...
next2023 schreef op 4 februari 2023 10:36 :
[...]Bij mij is vertrouwen ook helemaal weg maar nu alles eruit drukken zo enorme verliezen voor mij betekenen. Eerst even afwachten of we de 8 euro binnenkort gaan zien. Ik begin pas bij uitdrukken bij de 8,50 en 9,00 euro, dan zijn mijn verliezen zodanig dat ik deze nog wel met andere fondsen kan opvangen. Dat ik ooit nog winst ga draaien is nooit meer aan de order. Een koers van 9 euro is eigenlijk al een (natte) droom !!!
vanuit een operationeel oogpunt bekeken is €9 inderdaad een natte droom, kan best een keer bij een krtstondige opleving bereikt worden maar de cijfers van gisteren tonen aan dat onder de huidige struktuur TT de komende 24 mnd verliesgevend blijft... de kostenstruktuur bij TT is veel te hoog, worden honderden miljoenen uitgegeven aan investerings projecten waarbij het onduidelijk is of deze centen ooit terugverdiend zullen worden en dus voor nu ervoor zorgen en hebben gezorgd dat de afgelopen 5 jaar verliesgevend waren en nog een aantal jaar blijven... Automotive staat op de rit, saneren en eruit hakken zorgt voor een winstgevende divisie dat op eigen kracht per 2024 minimaal €0,20 wpa kan genereren met groei in daaropvolgende jaren naar €0,75 wpa maakt een koers van €15 mogelijk...
Een simpel rekensommetje leert dat de Location T. outlook 2023 eigenlijk is verlaagd. Deze was 425-475, deze wordt 455-485. Oftewel de mid is 20 miljoen omhoog, terwijl door de nieuwe manier van boekhouden de Location T omzet met EUR 40 milj omhoog gaat, oftewel de outlook is eigenlijk 20 miljoen gedaald. Dit blijkt ook te kloppen, in Q3 22 was de verwachting dat de automotive operational revenue 15% zou stijgen in 2023 (aan het begin van het jaar 2022 was dat nog 20%). Dat is bevestigd door Taco in de cc, waarin hij aangeeft komend jaar een groei van 10%-15% te verwachten. De verwachting is dat de markt als geheel (EU + US) 7% groeit, door hogere take rates en nieuwe contracten denkt TomTom de markt te outperfomen. Eigenlijk is dat verbazend wekkend, want sinds Q3 22 heeft de automotive markt zich positiever ontwikkeld dan verwacht (beter dan voorspelde groei), dus vreemd dat TomTom de verwachte groei wederom naar beneden bijstelt. Eigenlijk was dit een klassiek TomTom cijfer verhaal. Afgelopen kwartaal was het eigenlijk best goed, de verwachting voor de nabije toekomst stellen we helaas wat naar beneden bij, maar de verdere toekomst ziet er erg goed uit. Overigens heeft deze ontwikkeling ook met de valuta ontwikkeling te maken. Veel inkomsten zijn in dollars, TomTom hedgt niet (persoonlijk vind ik dat wel goed, schiet per saldo niet op)
Voor wie de CC nog eens rustig wil doorlezen:seekingalpha.com/article/4575202-tomt...
Ondanks bovenstaande post, vond ik HG wel positief klinken in de cc en ben ik zelf ook positief. Er vanuit gaand dat de man zegt wat hij denkt (en dat vertrouwen geef ik hem) gaf hij aan dat TomTom als de winnaar of 1 van de winnaars uit de strijd is gekomen op automotive gebied. Hij klonk sterk alsof een concurrent de handdoek in de ring heeft gegooid. Ook over Overture was hij zeer positief. Of de goede man leeft in een fantasy world of de onderliggende bewegingen gaan de goede kant op voor TomTom. Zoals HG het gisteren ongeveer formuleerde, als we het nu nog verknallen dan kunnen we dat alleen nog maar onszelf verwijten.
Auto-industrie is Europees wanbeleid beu Europa is op weg om zijn eigen auto-industrie in de vernieling te rijden. Onbetaalbare elektrische mobiliteit en fabriekssluitingen dreigen, waarschuwt de nieuwe ACEA-voorzitter Luca de Meo in een open brief. In een open brief aan Ursula von der Leyen (voorzitter van de Europese Commissie) en Roberta Metsola (voorzitter van het Europees Parlement) wijst Luca de Meo op enkele heikele punten in het Europese beleid. Actie is vereist, op verschillende vlakken. Dreiging uit China en VS “We moeten vermijden dat de industrie wegtrekt uit ons continent”, vindt Luca de Meo. “De afgelopen twintig jaar heeft de Europese auto-industrie geleidelijk terrein verloren op zijn wereldwijde concurrenten. De autoproductie en -verkoop in China is bijvoorbeeld 25 keer groter geworden sinds 2003, terwijl die in Europa met zo’n 25 procent daalde. Recente politieke beslissingen dreigen de Europese auto-industrie in een nog ongunstigere situatie te brengen tegenover de Chinese en Amerikaanse concurrenten. Terwijl de Europese aanpak is om regels te verzinnen op weg naar nul uitstoot, kiezen andere regio’s voor incentives. De Verenigde Staten en China steunen en stimuleren massaal hun industrie, namelijk met de Inflation Reduction Act (IRA) en het Made in China 2025 (MIC)-plan.” Bron:gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie... Ter herinnering: TT is (nog steeds) afhankelijk van de productie van auto's Hogere verkopen van navigatiesystemen aan de autosector heeft de omzet van kaartenmaker TomTom TOM2€7,26+4,61% in het vierde kwartaal van vorig jaar gestuwd. De omzet steeg met 21% en kwam uit op €139 mln, hoger dan analisten hadden verwacht..In de laatste drie maanden van het jaar profiteerde TomTom van een toegenomen productie van auto's. Bron:fd.nl/bedrijfsleven/1466620/hogere-ve...
Het Jaarverslag 2022 is ook al beschikbaar. Even een paar punten er uitgelicht die wat extra informatie geven t.o.v. het Q4 persbericht..Over de outlook. Kosten 2023 zijn gelijk aan 2022 (p.33): :We expect to generate positive free cash flow of between 0% and +5% of group revenue, supported by growing revenues as we expect our investment levels, excluding restructuring charges, to be roughly equal equal to 2022. Increased investments in our application layer and sales activities is expected to offset decreases in other areas. Over de vaste salarissen. Die gaan omhoog in 2023 (p.60): The base salary levels will be increased in line with the average annual increase in fixed salary of the employees of the company based in the Netherlands, as described in the Remuneration Policy, which is 8.34%. Over bonussen. Die gaan in de toekomst waarschijnlijk nog verder omhoog (p.55):: Consequently, while an average RSU grant value per average TomTom executive tripled since 2019, the average grant value for Management Board has remained at the same level. The gap in Long-Term Incentives variable pay between the Management Board and senior executives continues to decrease year over year. This is a topic which requires continued vigilance. The Supervisory Board deems that the Management Board's remuneration package requires further attention. Although the Supervisory Board did not take any actions in relation to a relatively low Long-Term Incentive this year, they recognize that changes might be inevitable in the upcoming future. Over het aantal personeelsleden (p.86): On 31 December 2022, the group had a headcount of 3,769 (2021: 4,424) employees .Over de nieuwe manier van revenue recognition (p.84): Previously, for each map subscription contract, the group estimated and allocated similar value to the initial map installed in a car as well as the rights to receive updates and treated the obligation to deliver the initial map and map updates as a single performance obligation. Based on developments in both our customer offerings as well as developments in the Location Technology market, effective from 1 November 2022, the initial map and map updates for each newly activated subscription are treated as two separate performance obligations. The transaction price allocated to the initial map is recognized immediately when the customer installs our map while the portion allocated to the map update service is recognized on a straight-line basis over the applicable service period.
Beperktedijkbewaking schreef op 4 februari 2023 03:09 :
[...]
Doet me denken aan de data die ze voorheen van Apple kregen, in ruil voor maps en traffic. Qua omzet en winst had TT er niets aan.
Sommige vruchten blijken heel zuur te zijn...
Apple heeft sinds ze eind 2011 klant werd niet de honderden miljoenen opgeleverd die beleggers hoopten. Maar ik durf wel de stelling aan dat TomTom nooit was geweest waar ze nu is zonder die kickstart met Apple. TT's data werden voor het eerst gebruikt op exponentieel grotere schaal dan het gewend was, o.a. 700 miljoen iPhones. Ze moesten leren omgaan met massieve hoeveelheden signalen en feedback en kregen ook (terecht of niet) een storm kritiek. Dit heeft geleid tot een beter product. Wat zich elders vertaalt naar nieuwe klanten en marktaandeel. Ook heeft het TT getriggerd tot ontwikkelen nieuwe platforms en van AI, Machine learning en algoritmen, omdat dit handmatig niet te doen is en de vereisten van big tech klanten steeds groter werd. Die ervaring heb je nu weer nodig voor de connected car en ADAS en ISA. Die ervaring is moeilijk in geld uit te drukken en is mogelijk zelfs existentieel geweest.
Daar zit wel wat in.. leren omgaan met de grote jongens heeft natuurlijk zijn prijs. De ervaring die TT daar nu mee heeft kan het makkelijker maken om te gaan met nieuwe partijen zoals Meta, Microsoft en Uber.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)