Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)
Volgen
pwijsneus schreef op 11 januari 2022 14:13 :
[...]
Krijgen we daar ook antwoord op denk je? Waarom laten ze dit zo vaag? Hoe moeten analisten van dit beursgenoteerde bedrijf een analyse maken als dit soort fundamentele data niet gedeeld wordt.
Er is ook nog geen enkele klant voor Indigo, dus is dat verdienpotentieel van dit cash positieve maar op papier verliesgevende bedrijf er wel?
TomTom maakt het potentiele investeerders ook niet makkelijk om enthousiast te worden voor het aandeel. Ze zouden zichzelf een enorm plezier dan die vragen pro-actief te beantwoorden, toch? Of willen de founders het exit-scenario openhouden, waarbij ze altijd nog op eigen titel miljarden kunnen cashen door na de buyout de assets te slijten voor de fair value? Unlocking value kan op velerlei manieren, en bij TomTom is dit nimmer via de beurs tot uiting gekomen.
Als je jarenlang honderden, zo niet miljarden hebt geinvesteerd in die ADAS kaartenbak. Nu met een persbericht komt dat TomTom deals heeft gesloten met autobouwers. Er al 5 miljoen probes op de weg rijden waarvan onmogelijk uit de cijfers te halen is of dit uberhaupt 1 cent heeft opgeleverd. Hoe vaag wil je het hebben? Het zou helpen als dit duidelijk gemaakt wordt, dan kun je echt gaan rekenen. En kun je ook staven of alle pie-in-the-sky berekeningen van vele euro's FCF komende jaren ook maar enigszins hout snijden.
Het is niet dat zo'n exit-scenario niet meer zou kunnen, maar de timing daarvoor is sinds de aankondigingen van waar ze allemaal "in" zitten en waar ze allemaal bij betrokken zijn, wel sterk verzwakt. Het is toch nu niet meer voor te stellen dat ze de rest van de beschikbare aandelen voor een schijntje willen terugkopen om dan over 1, 2? jaar te laten zien dat de nu geboden € 15 eigenlijk € 45 had moeten zijn?
01/11/2022 | Infotainment | Bericht | Online artikelenStellantis ontwikkelt infotainmentsysteem met Amazon Auteur: Patrick Schäfer Amazon en Stellantis hebben aangekondigd dat ze samen het nieuwe digitale platform van Stellantis, STLA SmartCockpit, ontwikkelen. Het nieuwe infotainmentsysteem moet in 2024 in serieproductie gaan. Amazon en Stellantis ontwikkelen samen de software voor de STLA SmartCockpit, die in alle 14 merken van de automotive groep zal worden gebruikt. De toepassing van de diensten en de gebruikersinterfaces van het infotainmentsysteem zullen verschillen afhankelijk van het merk en het voertuig in de Stellantis Group. Het STLA SmartCockpit-platform maakt vanaf 2024 gebruik van Amazon-producten en -oplossingen die speciaal zijn ontwikkeld voor voertuigen. Het softwaregedefinieerde platform biedt onder andere de spraakassistent Alexa, audiostreaming, navigatie, voertuigonderhoud, e-commerce marktplaatsen en betaaldiensten. Het AI-ondersteunde en cloudgebaseerde systeem is in staat om te leren en kan individuele bedieningssuggesties aan de gebruiker doen. Gezinsvoertuigen kunnen bijvoorbeeld een excursieplanner bieden die media-inhoud, bezienswaardigheden, restaurants en andere leuke stops langs de route aanbeveelt. Voor Jeep-voertuigen zou er een digitale "off-road touringcar" kunnen zijn. Nieuwe apps en functies kunnen via app stores in de voertuigen worden geïntegreerd. Via regelmatige over-the-air updates (OTA) moet de software kunnen worden bijgewerkt. De samenwerking omvat ook de joint venture "Mobile Drive", opgericht door Stellantis en Foxconn in 2021, die digitale cockpits en verbonden diensten zal ontwikkelen.
win some... schreef op 11 januari 2022 14:04 :
[...]
Waarom zouden die Tier1's de software aan TT overlaten? Die hebben zelf ook jaren lang geinvesteerd in software voor infotainment. TT's kernprodukt blijft m.i. navigatie. Indigo is een extra service daaromheen, die het kernprodukt makkelijker te implementeren maakt en daarmee aantrekkelijker. En Indigo op zich zal ook nog wel wat extra serviceomzet met zich mee zal brengen. Maar ik zie het niet als een geheel nieuw kernprodukt dat gaat concurreren met de Tier1's op dit gebied.
Korte antwoord: the enemy of my enemy is my friend Langere antwoord: Ooit heel epistel over geschreven. Vroeger moest tomtom zich invechten in de automotive markt en tomtom heeft toen haar navigatie gesplitst in componenten om de Tier1’s te vriend te houden. Traffic als los product dat een Tier1 mag integreren. Voordeel voor TT: de Tier1 wordt partner ipv concurrent en opent deuren voor je waar ze met hun reet voor liggen. Nadeel voor TT: geen invloed op de klant ervaring en de UX en lange doorlooptijden door de ouderwetse manier van werken in de automotive industrie. Gevolg voor Tier1’s en TomTom: google kaapt markt weg, doordat de Google suite sneller te implementeren is (was reden voor Volvo om over te stappen) en doordat die Google suite qua UX beter is. Maar nog niet optimaal (teveel smartphone copy) Antwoord TomTom en Tier1’s: Indigo als open platform waarbij de hardware gedaan wordt door Tier1’s, het Indigo platform door TomTom en de apps en services door een heel ecosysteem van bedrijven daaromheen: www.tomtom.com/press-room/general/143... Het gaat daarbij zowel om het beschermen cq het overleven van infotainment als categorie in het algemeen (versus brought-in, een systeem dat smartphone repliceert, zoals CarPlay) en om onafhankelijk blijven van en bescherming tegen big tech.
pwijsneus schreef op 11 januari 2022 14:13 :
[...]
Krijgen we daar ook antwoord op denk je? Waarom laten ze dit zo vaag? Hoe moeten analisten van dit beursgenoteerde bedrijf een analyse maken als dit soort fundamentele data niet gedeeld wordt.
Er is ook nog geen enkele klant voor Indigo, dus is dat verdienpotentieel van dit cash positieve maar op papier verliesgevende bedrijf er wel?
TomTom maakt het potentiele investeerders ook niet makkelijk om enthousiast te worden voor het aandeel. Ze zouden zichzelf een enorm plezier dan die vragen pro-actief te beantwoorden, toch? Of willen de founders het exit-scenario openhouden, waarbij ze altijd nog op eigen titel miljarden kunnen cashen door na de buyout de assets te slijten voor de fair value? Unlocking value kan op velerlei manieren, en bij TomTom is dit nimmer via de beurs tot uiting gekomen.
Als je jarenlang honderden, zo niet miljarden hebt geinvesteerd in die ADAS kaartenbak. Nu met een persbericht komt dat TomTom deals heeft gesloten met autobouwers. Er al 5 miljoen probes op de weg rijden waarvan onmogelijk uit de cijfers te halen is of dit uberhaupt 1 cent heeft opgeleverd. Hoe vaag wil je het hebben? Het zou helpen als dit duidelijk gemaakt wordt, dan kun je echt gaan rekenen. En kun je ook staven of alle pie-in-the-sky berekeningen van vele euro's FCF komende jaren ook maar enigszins hout snijden.
Ik snap je deels en ik snap je ook deels weer niet. Wat ik snap: Prettig om beeld te hebben bij pricing Terug kunnen rekenen van die 5 miljoen ADAS klanten Wat punt 2 betreft. Ik denk dat adas vs sd map anders wordt behandeld door IFRS aangezien looptijd lang is. Je moet het dus zoeken in de operational automotive revenue die hoger is dan de IFRS automotive revenue. Daarnaast vertroebelt in 2020 en 2021 het chiptekort (krimp in reguliere navigatie) de groei in ADAS. Daarnaast is de vraag of ADAS map zoveel duurder is dan de SD. Ik denk dat vooral de HD map de hogere prijs heeft. Een groei van 500.000 naar 5 miljoen maps in drie jaar kon door die drie factoren (IFRS, prijs delta versus SD en chiptekorten) nog wel buiten beeld blijven. Maar een groei van 5 naar 25 of 50 miljoen niet. Wat ik minder goed snap: Klagen over pie-in-the-sky. Bij andere aandelen is men juist blij met wat reuring en fantasie. Op het moment dat alles voorgekauwd voor je ligt ben je te laat met instappen. Beleggen is altijd speculeren op wat “kan zijn” Als er nog geen klant bekendgemaakt is voor Indigo (ze hebben er wel één sowieso) dan maar direct uitgaan van nul.
Overtake schreef op 11 januari 2022 15:11 :
[...]
Het is niet dat zo'n exit-scenario niet meer zou kunnen, maar de timing daarvoor is sinds de aankondigingen van waar ze allemaal "in" zitten en waar ze allemaal bij betrokken zijn, wel sterk verzwakt. Het is toch nu niet meer voor te stellen dat ze de rest van de beschikbare aandelen voor een schijntje willen terugkopen om dan over 1, 2? jaar te laten zien dat de nu geboden € 15 eigenlijk € 45 had moeten zijn?
Zie Hunter Douglas. Het kan allemaal op de beurs. Als aandeelhouder kun je daar niet altijd wat aan doen. Een RvC zou de belangen van alle aandeelhouders moeten behartigen. Maar ik denk dat ook voor de RvC van TT geldt: all animals are equal, but.....
Wat een humor! Kijk naar de koers en zie dat echt niemand met enige slagkracht zo’n potentieel inziet.
Overtake schreef op 11 januari 2022 15:11 :
[...]
Het is niet dat zo'n exit-scenario niet meer zou kunnen, maar de timing daarvoor is sinds de aankondigingen van waar ze allemaal "in" zitten en waar ze allemaal bij betrokken zijn, wel sterk verzwakt. Het is toch nu niet meer voor te stellen dat ze de rest van de beschikbare aandelen voor een schijntje willen terugkopen om dan over 1, 2? jaar te laten zien dat de nu geboden € 15 eigenlijk € 45 had moeten zijn?
Hoe weet moneymaker Overtake dat er nu € 15 is geboden? Is er een persbericht? Of is het wensdenken?
www.youtube.com/watch?v=6JhqEAmNT3U Harold Goddijn demonstreert Indigo in een Fiat 500. Makkelijker kan Harold het niet maken. Ik zie Harold van Tom Tom met indigo in een Fiat van Stellantis met Alexa van Amazon. Tja !
groene appel schreef op 11 januari 2022 15:17 :
01/11/2022 | Infotainment | Bericht | Online artikelen
Stellantis ontwikkelt infotainmentsysteem met Amazon Auteur: Patrick Schäfer
Amazon en Stellantis hebben aangekondigd dat ze samen het nieuwe digitale platform van Stellantis, STLA SmartCockpit, ontwikkelen. Het nieuwe infotainmentsysteem moet in 2024 in serieproductie gaan.
l
Tja Tatje, Hoe zal het toch zijn allemaal Wie wordt er gepiepeld, Tomtom door Amazon en Stellantis, of wij Wie zal het zeggen, dit kan toch allemaal niet
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
of Tomtom komt in 2024 met een pb als het de markt op komt maar dan hadden ze ook geen pb over Indigo eruit te hoeven gooien
Johan8 schreef op 11 januari 2022 16:58 :
[...]
Tja Tatje,
Hoe zal het toch zijn allemaal
Wie wordt er gepiepeld, Tomtom door
Amazon en Stellantis,
of wij
Wie zal het zeggen, dit kan toch allemaal niet
Goddijn rijdt privé een Fiat 500, dat kan de verklaring zijn om uit te leggen dat nooit gesuggereerd is dat Stellantis IndiGO gaat gebruiken, hetgeen ook redelijk duidelijk wordt in de vertaling van een Italiaans artikel over Amazon-Stellantis dat ik hier heb geplaatst. Dat je Goddijn, een Fiat 500 en Alexa ziet betekent bijvoorbeeld ook niet dat je de aandelen niet meer kan kopen onder de €9. Soms moet je de juiste bril opzetten alvorens je besluit conclusies te trekken.
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing,]
--------------------------------------------------------------------------- groene appel schreef op 11 januari 2022 15:17: 01 /11/2022 | Infotainment | Bericht | Online artikelenStellantis ontwikkelt infotainmentsysteem met AmazonAuteur: Patrick Schäfer Amazon en Stellantis hebben aangekondigd dat ze samen het nieuwe digitale platform van Stellantis, STLA SmartCockpit, ontwikkelen. Het nieuwe infotainmentsysteem moet in 2024 in serieproductie gaan. l Tja Tatje, Hoe zal het toch zijn allemaal Wie wordt er gepiepeld, Tomtom door Amazon en Stellantis, of wij Wie zal het zeggen, dit kan toch allemaal niet ----------------------------------------------------------------------------Dutchy Ron zal best wel een verklaring kunnen geven, toch? want niemand snapt de Tom Tom puzzel meer
Waar is Moneymaker als je hem echt een keer nodig hebt he ;-) Wellicht wil hij nog eens een belletje plegen?
Wat een overdreven gedoe om, als het te ingewikkeld voor je wordt, net te doen alsof je een neef hebt en bij hem te rade gaan. Dan had je net zo goed, wat zeg ik, BETER aan mij kunnen vragen. Voordeel: als ik het niet weet, krijg je nog steeds een goed antwoord, gebaseerd op IRMA-Methodology en CS. Nabeurs zet de bescheiden stijging van TT vandaag nog even door: Bid 9,025 Ask 9,070
groene appel schreef op 11 januari 2022 17:31 :
Tja Tatje,
Hoe zal het toch zijn allemaal
Wie wordt er gepiepeld, Tomtom door
Amazon en Stellantis,
of wij
Wie zal het zeggen, dit kan toch allemaal niet
----------------------------------------------------------------------------
Dutchy Ron zal best wel een verklaring kunnen geven, toch?
want niemand snapt de Tom Tom puzzel meer
Ik vind het niet zo ingewikkeld. Amazon speelt eenzelfde rol als bijvoorbeeld Microsoft doet met de Azure cloud. De samenwerking behelst: * Gebruik Amazon cloud * Ontwikkelen diensten/apps voor in het infotainment systeem * Het trainen van Stellantis medewerkers in software practices Alledrie bijten tomtom niet. * Cloud heb je gewoon nodig. Indigo werkt zowel met Azure van Microsoft en Amazon cloud. * Apps kunnen in Indigo platform geïntegreerd worden; amazon alexa stem en amazon music zijn al geïntegreerd in Indigo. * En tomtom is geen consultancy firma die Stellantis medewerkers kan opleiden. Daar zijn de TT ontwikkelaars ook veel te schaars voor. Stellantis and Amazon will collaborate to deploy Amazon’s technology and software expertise across Stellantis’ organization, including vehicle development, building connected in-vehicle experiences, and training the next generation of automotive software engineers. Together, the two companies will create a suite of software-based products and services that seamlessly integrate with customers’ digital lives and add value over time through regular over-the-air (OTA) software updates.
Dan kan Tomtom ook een pb hierover afgeven begrijp ik en als ze dat niet doen omdat het pas in 2024 op de markt komt, waarom dan wel een pb afgeven over indigo
Als je het oorspronkelijke bericht goed leest dan staat er: - Amazon levert software voor digitale STLA cabine - introductie in 2024 - STLA gaat AWS gebruiken van Amazon, vergelijkbaar met MSFT Azure - Amazon en STLA gaan samen digitale producten ontwikkelen - Amazon bestelt de eerste PRORAM’s bij STLA voor hun distributie Kortom: er staat nergens dat Amazon het infotainment voor STLA gaat leveren of dit samen gaat ontwikkelen. Dat dit er van wordt gemaakt in andere artikelen van andere auteurs dat zij zo. Het houdt de deur open voor IndoGO, wat zowel met AWS als Azure werkt. Sterker nog een deal zoals TT heeft met Azure kan ook volgen met AWS. Omgekeerd kan HERE een deal sluiten met MSFT Azure voor hun maps, als ik mij niet vergis heeft HERE al zo’n deal. Maar default levert MSFT TT Maps in hun webservices en is TT de hofleverancier voor MSFT als het om maps, navigatie en Traffic info gaat. press.aboutamazon.com/news-releases/n... Amazon and Stellantis will collaborate to deliver software solutions for Stellantis’ new digital cabin platform, STLA SmartCockpit, starting in 2024 Stellantis selects AWS as its preferred cloud provider for vehicle platforms to deliver on its long-term, software-focused vision AWS and Stellantis to launch collaborative engineering and innovation initiatives and tools to accelerate time to market for new digital products and upskill Stellantis’ global workforce Amazon to be the first commercial customer for the new Ram ProMaster Battery Electric Vehicle (BEV) in 2023, further expanding Amazon’s sustainable delivery network
Ik zie net dat JustMe gelijktijdig min of meer hetzelfde heeft geschreven
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
Nextensa
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)