Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Overwinnaar schreef op 18 augustus 2021 14:24 :
De meeste Fastned beleggers komen net van vakantie terug, hun opportunisme opgebloeid door de drukbezette Fastned locaties overal in Europa. Duurt weer paar dagen voor ze beseffen wat deze rechterlijke uitspraak te betekenen heeft.
Daarom stort de koers vandaag ook nog niet in, maar dat komt nog wel.
Het aandeel Alfen spint er al wel garen bij.
Hey ridder rij jij nog paard of kom je ook wel eens op de snelweg. Bij de laadstations van FASTNED staan ook winkels en toilet. Maar ja ik heb jou nog nooit iets positiefs zien schrijven op de forums hier, jij moet wel een heel verdrietig iemand zijn.
Schimmige uitspraak maw, de minister moet nu duidelijk aangeven waar de scheidslijn ligt mbt. basisvoorziening en een aanvullende activiteit
Fastned heeft voor een appel en een ei in nederland wat concessies verkregen. De benzinestations betalen allemaal al een gigantisch bedrag voor hun concessies langs de snelwegen. Fastned wil wel een winkeltje op de eigen concessie, maar shell mag geen laadpalen plaatsen? Hou op met dit gedoe. Gewoon vrijlaten en concurrentie voor de consument zoals het hoort. De paniek bij Fastned is blijkbaar al groot aan het worden gezien al die rechtzaken.
mark.de.bels schreef op 18 augustus 2021 15:06 :
Hey ridder rij jij nog paard of kom je ook wel eens op de snelweg. Bij de laadstations van FASTNED staan ook winkels en toilet.
Maar ja ik heb jou nog nooit iets positiefs zien schrijven op de forums hier, jij moet wel een heel verdrietig iemand zijn.
Ik kom in mijn 2-cilinder DZR wel eens tegen als hij op zijn hobbelpaard over de snelweg raast. Maar welke serieuze winkels bedoel je dan, ik heb er ook nog nooit één gezien. Voor Fastned is het spel uit, het is Game Over.
Je kan het ook anders bekijken. Sommige oliemaatschappijen hebben goede banden met Den Haag. Tekening bijmaken.....
Kom nou Rene I, bij tankstation het Haasje aan de A2 heb je een Totalshop en toiletten of ben ik nou blind
Windmolen, tot op zekere hoogte heb je gelijk maar bij de benzinestations merk je daar niets van, de verschillen in de hoge brandstofprijzen zijn toch centenwerk, hoezo marktwerking. kijk eens hoe afhankelijk we van China zijn geworden, prijzen van de containers, prijzen van de bouwmaterialen dan heb ik toch serieuze bedenkingen bij de vrije markt heden daags, een groot politiek spel !!! Ik zal je vertellen dat we steeds armer gaan worden, niemand van de starters kan straks nog een huis kopen want deze Corona crisis moet ook nog terug betaald worden. De kloof arm / rijk wordt steeds groter, jij mag aangeven wie hier garen bij spint.
Jammerlijk nieuws vandaag. Ik ging er overigens al wel vanuit. Voor zover ik mij kan herinneren werd er ook niet naar gevraagd bij de halfjaarcijfers, dus ik denk dat de analysten op dezelfde lijn zaten. Iemand enig idee wat de situatie is in andere EU landen? Is de regelgeving daar vergelijkbaar? Of worden daar bij de bezinestations nu ook al laadpalen bijgeplaatst?
mark.de.bels schreef op 18 augustus 2021 15:06 :
Hey ridder rij jij nog paard of kom je ook wel eens op de snelweg. Bij de laadstations van FASTNED staan ook winkels en toilet.
Maar ja ik heb jou nog nooit iets positiefs zien schrijven op de forums hier, jij moet wel een heel verdrietig iemand zijn.
Bij het enige Fastned-station dat ik ken, staat helemaal niks (behalve een paar kale laadpalen)..
UPC was denk ik de enige die van €100 naar € 0 ging . Nou gaat dit record uit de boeken want nr. 2 komt er spoedig aan. Waar is hier de nooduitgang ? op youtube van Het Goede Doel.
Backfire schreef op 10 augustus 2021 14:15 :
[...]
Het gaat natuurlijk om de mensen die niet thuis kunnen laden en niet op de zaak. Dat zijn de meeste mensen.
Hoe snel gaat fastned uitbreiden in de landen waar de afstanden woon-werk-familie een stuk groter zijn dan in NL?
Questions, Questions,Questions......
Volgens mij valt het wel mee met de vragen, het is gewoon irritant om ergens een half uur te wachten, ook met koffie en alle bedrijven zijn op de milieutour dus laadpalen niet aan te slepen (Alfen) maar tanken onderweg? waarom? ja voor mss een vertegenwoordiger die hele grote rayons afrijd met super veel km (zeg 60.000 pj) en 200 (rij dagen) kom je nog maar op 300km maar ff een lijstje met antwoorden: - bedrijven willen graag groen zijn dus (veel) laadpalen op terein - inwoners willen gemak bij laden dus niet wachten geen tijd verlies (laden snachts, thuis, straat) - Niet zakelijke rijders tanken (fosiel) veeeeel minder langs snelweg (ivm kosten) - Bedrijven willen teveel zakelijk kms ontmoedigen/teams meetings/thuiswerken (milieu, efficiency en work life balance) - Qua kosten is ook stroom onderweg super duur, wij hebben zowel in policy staan dat je geacht wordt niet tanken (fosiel) nog laden (stroom)...op nu 5 autos afgelopen 2 jaar...nagenoeg NUL Dus voor prive (werknemers) wordt dit helemaal niets Dan zakelijk, busjes, pakketbezorgers - Amazon en DHL kopen al grote tereinen en parkeer garages op om tussen te laden (zal dus ook buiten fastned omgaan) - Amazon is bezig met wissel systemen want nogmaals wie wil er (10x) extra 30 min wachten op zijn pakket - Bedrijven installeren ook snelladers bij hunzelf dus ipv wachten is er pauze/inladen bus (en opladen auto)....zie je wel eens een picnic auto bij fastned staan Vrachtwagens - onbekend er is een markt? we zitten nu op 4% marktaandeel electrisch waarbij het overgrote merendeel lease autos zijn, de lease autos (totaal) zijn 10% van de markt....kortom...als alle lease autos electrisch worden kun je nog 150% groeien..enne lease termijnen lopen 4 a 5 jaar dus uitfasering...(groei naar 10% electrische lease) zal nog zeker 5 jaar duren Dus zeg omzet 2021 10mln EUR.....+150% groei....= 25 mln EUR....al doe je dat x 4...(laten we zeggen het kan....) = max 100mln omzet... EBITDA 30mln (30%....is al heeel veel) Waardering 30mln...x 20 (nog steeds groei bedrijf) = 600mln (max max max....IN 2026 of zo......) Kortom het advies van IEX met halvering waardering (nu 900mln) naar 450 mln komt leuk overeen met mijn 600.... Ik durf FASTNED zeker niet....hoe kan dit ooit goed gaan....leg mij het maar uit
Goed dat er nu duidelijkheid bij het ministerie wordt gevraagd. Ik laad zelf veel liever bij een fastned-station met 8 laadpunten dan bij een shell-lader met twee punten. Daar loop je namelijk een serieus risico dat beide laders bezet zijn en je moet wachten. Nu fastned alle bestaande stations met extra laders uitbreidt wordt dit duidelijk hun onderscheidingskracht. Probleem voor fastned blijft dat Shell ontzettend veel tanklocaties heeft, en ondanks de kleinschaligere laadstations wel veel makkelijker kan groeien. Nu in NL sn UK, maar ongetwijfeld straks ook in andere landen. Alleen op de Franse markt is shell weinig actief langs de snelweg.
florida_tower schreef op 19 augustus 2021 00:15 :
Goed dat er nu duidelijkheid bij het ministerie wordt gevraagd.
Ik laad zelf veel liever bij een fastned-station met 8 laadpunten dan bij een shell-lader met twee punten. Daar loop je namelijk een serieus risico dat beide laders bezet zijn en je moet wachten.
Nu fastned alle bestaande stations met extra laders uitbreidt wordt dit duidelijk hun onderscheidingskracht.
Probleem voor fastned blijft dat Shell ontzettend veel tanklocaties heeft, en ondanks de kleinschaligere laadstations wel veel makkelijker kan groeien. Nu in NL sn UK, maar ongetwijfeld straks ook in andere landen. Alleen op de Franse markt is shell weinig actief langs de snelweg.
En wat denk je dat Total, Esso etc gaan doen? er komen daar natuurlijk ook laadpalen bij, er zal nog wel hoger beroep volgen waardoor ook het aantal niet eens een bezwaar zal zijn
mark.de.bels schreef op 18 augustus 2021 18:09 :
Kom nou Rene I, bij tankstation het Haasje aan de A2 heb je een Totalshop en toiletten of ben ik nou blind
Maar vertel mij dan eens wie de uitbater van die shop is. Wij hebben bij de snelwegen die langs de rand van ons dorp lopen ook enkele laadstations van Fastned. En als ik er langskom, je ziet er amper een paar auto staan die opgeladen worden. En zie het naastliggende tankstation, daar is het altijd stervensdruk. Het probleem is dat een laadpaal totaal geen verdienmodel heeft. Je kunt nog beter een snackbar openen, dan heb je veel meer omzet tegen flink lagere kosten en verdien je wel geld.
Beste Mark, niet doorslaan met allerlei gedachten over hoe de wereld er zou moeten uitzien. Concurrentie daar ging het volgens mij over. Concurrentie is overal en de consumenten bepalen nog altijd waar ze iets kopen of waar ze een dienst afnemen. Zo werkt dat en de diverse bedrijven zullen hard moeten werken om de consument te bereiken met hun product. Dat probeert Fastned, maar de concurrenten gaan dat ook doen op het terrein van laden. Een normale wetmatigheid. Daarbij ben ik tot de conclusie gekomen dat het verdienmodel van Fastned waarschijnlijk niet haalbaar is op deze manier, maar dat heb ik hier al ik weet niet hoe vaak onderbouwt. Ergo de koers is nog steeds dramatisch (te) hoog.
Beursblik: geen exclusiviteit voor Fastned Raad van State staat concurrentie tankstations toe. (ABM FN-Dow Jones) Met de uitspraak van de Raad van State verliest Fastned zijn exclusieve status als aanbieder van laadpalen op het Nederlandse snelwegennet en dat is een tegenvaller, omdat die exclusiviteit een aantrekkelijk punt was. Dat stelt ING donderdag in een analistenrapport. De Raad van State oordeelde dat de overheid vergunningen mag geven aan bestaande tankstations voor laadpalen als aanvullende dienst. Het is nog niet duidelijk om hoeveel laadpalen per tankstation dat gaat, maar voor Fastned zal dit sowieso ten koste gaan van de vraag. Op de langere termijn ziet analist Marc Hesselink ook een risico voor prijsconcurrentie. ING verwacht dat Fastned in 2030 per station 14 laadpalen nodig heeft om te voldoen aan de vraag. Als tankstation bijvoorbeeld maar twee laadpalen mogen plaatsen als aanvullende dienst, dan zal dit slechts een beperkt deel van de vraag wegnemen. ING heeft een Houden advies op het aandeel Adyen met een koersdoel van 60,00 euro. Het aandeel noteerde donderdag 3,7 procent lager op 55,10 euro. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Weet iemand hoe ik Fastned kan shorten? Ik kan geen opties vinden voor een shortsell, turbo short, put opties op De Giro. "DEGIRO accepteert geen short posities voor instrumenten met een risicocategorie D. Het is mogelijk dat u deze foutmelding ontvangt omdat u reeds een openstaande verkooporder heeft voor dit product."
Is iemand oprecht verrast door de uitspraak? Shell heeft al zo'n 100 laadlocaties bij tankstations in Nederland. Dat de rechter beslist dat die niet allemaal gesloten moeten worden was te verwachten. Bovendien heeft de rechter bevestigd dat tankstations slechts mogen laden als secundaire business. Shell mag dus niet zomaar 40% van een tankstation ombouwen tot laadgebied. Dat geeft duidelijkheid. Volgens mij verandert deze uitspraak weinig aan de situatie van Fastned, en was deze uitspraak al verwacht en ingeprijsd. Over twee maanden nieuwe cijfers. Dan waarschijnlijk een grote groei van geopende stations en extra laadunits bij bestaande stations. In Q4 en Q1 worden uitslagen van tenders in Frankrijk en Duitsland verwacht.
De enige mogelijkheid voor Fastned om te overleven, is een grote overname. Zo kunnen ze bvb hun omzet verdubbelen op korte termijn. Zal Fastned de opgehaalde cash hiervoor aanwenden, of zijn concullegas te hoog geprijsd ? Er zijn veel onzekerheden : hoe ziet de EV markt eruit in 2030, en wat zal dan de autonomie van een batterij zijn ? Stel dat die dan 1200 km bedraagt, dan zie ik het nog somberder in dan nu. Thuis opladen en aan de Cote d'Azur. Ik vermoed dat de performantie van autobatterijen fors de hoogte in zal gaan de komende 5 a 8 jaar. The future will tell...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)