Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,450 7 jun 2024 17:35
  • -0,175 (-1,65%) Dagrange 10,405 - 10,740
  • 1.035.581 Gem. (3M) 1,7M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Instapmoment 30 maart 2021 15:15
    quote:

    Knife Catcher schreef op 30 maart 2021 11:16:

    [...]

    Het gaat niet alleen om een emissie, hoewel je dat wel zou verwachten nav dit bericht. Het gaat ook om het gelijktijdig omzetten van leningen in hybride leningen. Dat heeft een aantal voordelen
    - mag dan deels gerekend worden tot het eigen vermogen
    - de rente kan lager zijn - tot 0% - totdat er winst gemaakt wordt

    Ik zie geen reden voor een sterke daling op de berichten specifiek de laatste dagen. Ik vind dat die reden er al meer dan een jaar is.

    Verder:
    - Er wordt veel met de koers gemanipuleerd. misschien dat men probeert nog wat shortende particulieren weg te pesten?
    - professionele shorters hebben hun positie eerder uitgebreid dan verkleind
    - met name in Parijs wordt er nog eea in turbo's gedaan. Ook daar is sprake van manipulatie.

    Ik hou me vast aan mijn eigen analyse van wat de toko in de meest gunstige omstandigheid waard kan zijn (nog heel veel steun). En kom dan nog een stuk lager uit in koers dan het gemiddelde van de analisten.

    fijne dag!
    ps1: ook Lufthansa wordt nu beschuldigd van machtsmisbruik in de markt. Die hele oorlog tussen "landsmaatschappijen" en prijsvechters begint nog maar pas
    ps 2: ik zie dat ik aan de 1000 posts zit, ik moest maar eens een tijdje uit de lucht...

    Dank voor de inhoudelijke reactie!

    Nog één vraag over "het gaat ook om het gelijktijdig omzetten van leningen in hybride leningen": Hiervoor dienen dan wel nieuwe aandelen uitgegeven te worden? Of kwalificeert de lening dan ineens als equity?
  2. [verwijderd] 30 maart 2021 15:19
    Als het binnenkort gaat aantrekken dan kun je zomaar naar de 10 euro met dit aandeel.

    De gevreesde emissie komt niet, Imtech en Fortis toestanden leiden tot jarenlange procedures en rechtzaken, alleen maar verliezers.

    Vadertje staat is al een paar keer vreselijk voor schut gegaan, 2-3 tientjes schuld per aandeel? geen enkel probleem!

    Hoeveel aandelen staan er eigenlijk in de markt?
  3. Nico V 30 maart 2021 15:31
    quote:

    drooglegging schreef op 30 maart 2021 15:19:

    Als het binnenkort gaat aantrekken dan kun je zomaar naar de 10 euro met dit aandeel.

    De gevreesde emissie komt niet, Imtech en Fortis toestanden leiden tot jarenlange procedures en rechtzaken, alleen maar verliezers.

    Vadertje staat is al een paar keer vreselijk voor schut gegaan, 2-3 tientjes schuld per aandeel? geen enkel probleem!

    Hoeveel aandelen staan er eigenlijk in de markt?
    1 iemand die het snapt. De potentie omhoog is simpelweg veeeeeeel groter dan omlaag.

    Wat denken jullie dat er met de koers gebeurt als we straks weer massaal kunnen gaan vliegen? Fantastisch al jullie ondrbouweingen maar gebruik eens wat boerenverstand. Heeft mij altijd ver gebracht :-)
  4. FairValue 30 maart 2021 16:11
    quote:

    Nico V schreef op 30 maart 2021 15:31:

    [...]

    1 iemand die het snapt. De potentie omhoog is simpelweg veeeeeeel groter dan omlaag.

    Wat denken jullie dat er met de koers gebeurt als we straks weer massaal kunnen gaan vliegen? Fantastisch al jullie ondrbouweingen maar gebruik eens wat boerenverstand. Heeft mij altijd ver gebracht :-)
    Hier blijkt wel uit dat Nico geen enkel verstand heeft van jaarcijfers e.d. We gaan weer vliegen - wat nog maar de vraag is - dus aandeel gaat weer naar 6 of 8 euro. Laat me niet lachen zeg.

    Nog 1 keer dan. Over de afgelopen 10 jaar gemiddeld 200 miljoen euro verlies per jaar m.u.v. van de corona verliezen in 2020 en 2021. Jaren al geen cent dividend uitgekeerd. Sterke concurrentie, lastige bedrijfsstructuur, lastige vakbonden, miljoenen aan rentes die betaald moeten gaan worden en uiteindelijk niet concurrerend genoeg. De boekwaarde is op het moment van schrijven 14 euro per aandeel negatief. Maar het opwaarts potentieel is groter hoor... In theorie misschien want neerwaarts maximum verlies 5,15 en opwaarts oneindig maar de kans op neerwaarts is wel oneindig veel groter dan op opwaarts.
  5. FairValue 30 maart 2021 16:29
    Voor wie het wil lezen... Bookvalue -12,70. Lufthansa nog positief tenminste op 2,10. En laatste keer dividend voor AFKLM dat was in...... 2008 en Lufthansa gewoon netjes tot 80 cent dividend per jaar.

    finance.yahoo.com/quote/AF.PA/key-sta...

    Dit bedrijf is op sterven na dood. En wie er koopt??? De Nico's die er geen verstand van hebben en wat ETF's.
  6. Cacla 30 maart 2021 17:41
    quote:

    FairValue schreef op 30 maart 2021 16:16:

    O en laten we niet vergeten; in het laatst persbericht staat dat de emissie er komt ook als de staat via bodemlozeput leningen het eigen vermogen zogenaamd versterkt. Die emissie komt er. De koers beweegt enkel omdat de airlines bewegen. Op naar de 1 euro!
    Is dat een persbericht van AF?
  7. Nico V 30 maart 2021 22:40
    Ik moet oprecht lachen van alle berichten. Wat iemand anders boven mij ook al aangaf, wat een een frustratie zeg!

    Jullie zijn op dagelijkse basis bezig met elkaar ervan te overtuigen dat jullie de juiste beslissing hebben genomen om te speculeren op een daling van de koers.

    Op dagen zoals vandaag, waarop de koers mooi stijgt worden jullie extra fanatiek wat weer ten goede komt aan het amusementsgehalte. KLM is technisch failliet, de koers word gemanipuleerd bla bla bla huil huil huil
  8. De Kromme 30 maart 2021 23:24
    quote:

    Nico V schreef op 30 maart 2021 22:40:

    Ik moet oprecht lachen van alle berichten. Wat iemand anders boven mij ook al aangaf, wat een een frustratie zeg!

    Jullie zijn op dagelijkse basis bezig met elkaar ervan te overtuigen dat jullie de juiste beslissing hebben genomen om te speculeren op een daling van de koers.

    Op dagen zoals vandaag, waarop de koers mooi stijgt worden jullie extra fanatiek wat weer ten goede komt aan het amusementsgehalte. KLM is technisch failliet, de koers word gemanipuleerd bla bla bla huil huil huil
    ff dimmen he, jij mag je ballen uit je broek lachen, dat is jou mening. Maar dat KLM technisch failliet is en dat de koers rechtsom of linksom gestuurd wordt, ja wat denk je zelf. koekwaus.....
  9. forum rang 8 beleggertje2020 31 maart 2021 00:24
    quote:

    Nico V schreef op 30 maart 2021 15:31:

    [...]

    1 iemand die het snapt. De potentie omhoog is simpelweg veeeeeeel groter dan omlaag.

    Wat denken jullie dat er met de koers gebeurt als we straks weer massaal kunnen gaan vliegen? Fantastisch al jullie ondrbouweingen maar gebruik eens wat boerenverstand. Heeft mij altijd ver gebracht :-)
    Geloof jij nu echt dat de pre-coronatijd binnenkort weer terugkeert en we echt weer massaal hutje mutje kunnen gaan vliegen ? Ze zijn hier in de EU nog steeds ontzettend traag met vaccineren tegen corona, dat juist daardoor steeds meer en meer corona-virusmutaties op gaan treden Dat kan trouwens ook nog leiden tot steeds gevaarlijker wordende mutanten van het corona-virus. Het zal mij daarom niet verbazen als die vaccins van Pfizer en Astra Zenica etc etc , enkele maanden later al helemaal niet meer blijken te werken wegens resistentie en dat men dus regelmatig nieuwe strenge lockdows in moet voeren. Denk maar niet dat KLM dat gaat overleven , zelfs niet met vele miljarden staatsteun. T.g.v mogelijk telkens weer nieuwe lockdowns vanwege gevaarlijkere varianten van het corona-virus zullen de Franse en Nederlandse staat op een gegeven moment ook niet meer de wil hebben om KLM te redden, immers ze zien dan telkens vele miljarden in een bodemloze put verdwijnen . Die geven ze dan wellicht nog liever uit om de NL-se detailhandel en horeca zo goed als enigzins mogelijk te redden.
  10. forum rang 6 gbakl 31 maart 2021 00:46
    voorlopig leidde positief nieuws over toekomstige vaccins al sinds november tot
    hosannakoersen en veel minder positieve dagen qua vaccinnieuws zoals vandaag
    doen helemaal niets met de koers.

    alle airlines zijn weer evergreens vandaag en vallen over elkaar heen om een
    opportunistisch beursdansje te doen en geld kan trouwens helemaal niet op in de
    beleggerswereld waar eventueel de drukpersen vrolijk meedraaien.

    turbulent wereldje...
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links