Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Nieuws m.b.t. Elektrische auto's en groene stroom.
Volgen
Hier nog een recent artikel over de stand van zaken bij de fabricage van batterijen. Er wordt volop getwijfeld aan de haalbaarheid van de inspanningen in Europa op dat gebied. We zijn eigenlijk helemaal afhankelijk van Azië geworden. Wel leuk dat Azië op het gebied van grondstoffen weer geheel afhankelijk is van de rest van de wereld. Zo is er een wereldwijde verdrievoudiging van de productie van grafiet t/m 2020 nodig om de vraag bij te kunnen benen.www.greentechmedia.com/articles/read/...
EV Company News For The Month Of April 2018seekingalpha.com/article/4167997-ev-c...
Er zit nog voldoende rek in de ontwikkeling van lithium ion batterijen:www.bloomberg.com/press-releases/2018...
It looks like Tesla might have a surprise update to the Supercharger network, according to Elon Musk.electrek.co/2018/05/17/tesla-supercha...
Het tipping point waar Tony Seba het over heeft?Elektrische auto goedkoper dan diesel' Maandag 28 mei 2018 03:11 AMSTERDAM (ANP) - De maandlasten voor het rijden in een elektrische auto zijn in Nederland lager dan die voor een dieselwagen. Dat stelt autoleasebedrijf LeasePlan in zijn Car Cost Index. Benzineauto's zijn nog altijd de goedkoopste voertuigen. De maandelijkse kosten om in een elektrisch aangedreven auto te rijden bedragen volgens LeasePlan gemiddeld 829 euro. Een diesel is met 861 euro per maand 32 euro duurder. Voor een vergelijkbare auto met een benzinemotor bedragen de kosten 785 euro. Gemiddeld betalen elektrische rijders in de 21 landen die LeasePlan onderzocht meer geld aan belasting. Dat had voornamelijk te maken met de hogere aanschafprijs van elektrische auto's. Op brandstof besparen ze dan juist weer veel. Noorwegen is het enige land waarbij de kosten voor een elektrische auto lager zijn dan voor auto's met een benzine- of dieselmotor. In veel andere landen nemen de kosten voor elektrisch rijden snel af nu er steeds meer betaalbare types van elektrische auto's op de markt komen. Ook nemen de prijzen af omdat er meer elektrische auto's geproduceerd worden.
'Stekkerauto voor veel Europeanen te duur' Door ANP Producties Updated 40 min geleden 55 min geleden in FINANCIEEL Brussel - Elektrische auto's zijn voor veel Europeanen gewoonweg niet te betalen. Dat zegt de Europese brancheorganisatie ACEA in de aanloop van de stemming in het Europees Parlement volgende maand over toekomstige CO2-doelen voor auto's. Bij ACEA zijn vijftien grote Europese auto-, truck- en busbouwers aangesloten. Toekomstige CO2-reducties zijn volgens ACEA sterk afhankelijk van de ontwikkeling van elektrisch rijden. De betaalbaarheid van die auto's blijft een grote belemmering voor Europeanen om voor elektrische modellen te kiezen. 85 procent van de elektrische auto's wordt volgens ACEA verkocht in ,,slechts" zes West-Europese landen met de sterkste economieën. In landen in Centraal- en Oost-Europa is het marktaandeel van de voertuigen nagenoeg nul. De automakers zetten vraagtekens over het opzetten van EU-brede doelen. Zij noemen deze onrealistisch. Tegen 2025 moet dan 15 procent van de auto's op de weg elektrisch zijn. Tegen 2030 moet dit 30 procent zijn. Momenteel zijn elektrische auto's goed voor minder dan 1 procent van de omzet van de automakers. De beoogde Europese doelstellingen zou volgens ACEA betekenen dat in twaalf jaar tijd dit moet gaan groeien naar 30 procent. De ACEA meent dat te weinig wordt gekeken naar wat mensen zich kunnen veroorloven. Verder wijst de brancheorganisatie op de gebrekkige infrastructuur zoals laadpalen. Ook hier wordt te weinig rekening een grote kloof tussen landen. Van de momenteel 100.000 oplaadpunten is ruim driekwart geconcentreerd in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. Een land als Roemenië, dat zes keer groter is dan Nederland telt 144 laadpalen.
German Autoworkers Raise Alarm Over Job Losses in Electric Shift German automotive workers face the threat of massive dislocation over the next 12 years as the industry lurches through a transition to battery-powered cars, putting at risk thousands of jobs at manufacturers from Volkswagen AG to Daimler AG to Robert Bosch GmbH .finance.yahoo.com/news/german-autowor...
Verkoop elektrische auto's meer dan verdubbeld De Nederlandse markt voor elektrische personenauto's is aan het herleven. In de eerste helft van dit jaar zijn er al 8,4% meer nieuwe elektrische auto's verkocht dan in het hele voorgaande jaar. Vergeleken met alleen de eerste helft van 2017 is deze toename zelfs 173%, meer dan een verdubbeling. fd.nl/ondernemen/1263518/verkoop-elek...
Duurt nog 10tallen jaren.
VW wil met een elektrische auto komen die minder dan 20.000 euro moet gaan kosten.www.rtlz.nl/tech/artikel/4479586/elek...
Volkswagen steekt €10 mrd extra in elektrische auto's en andere nieuwe technologieën Het Volkswagen-concern stopt nog meer geld in de ontwikkeling van elektrische, autonoom rijdende auto's en nieuwe mobiliteitsdiensten. Volkswagen wil de komende vijf jaar, tot eind 2023, €44 mrd investeren in deze nieuwe technologieën, dat is €10 mrd meer dan eerder dit jaar was aangekondigdfd.nl/ondernemen/1278693/volkswagen-s...
Elektrisch rijden in Frankrijk, balen als een stekker, behalve met een Tesla.insights.abnamro.nl/2018/11/elektrisc...
Iedereen aan de elektrische auto, 6000 euro subsidie in 2021 Nederlanders kopen in 2030 alleen nog elektrische auto's, er rijden dan 2 miljoen elektrische auto's op de weg en er zijn 1,8 miljoen laadpunten verspreid over het hele land. Het kabinet en de mobiliteitssector denken dat deze doelstellingen haalbaar zijn door subsidie en belastingmaatregelen. Dit blijkt uit vertrouwelijke stukken die in handen zijn van de NOS en die zijn besproken aan de zogenoemde Mobiliteitstafel, een onderdeel van het Klimaatakkoordoverleg. De onderhandelende partijen - het Rijk en de mobiliteitssector - zijn het volgens bronnen bijna eens over alle maatregelen. Maar de onderwerpen liggen zo gevoelig dat de gesprekken langer duren dan gedacht. ...... meer info @ bron: nos.nl/artikel/2261387-iedereen-aan-d...
Suddenly, buses with battery-powered motors are a serious matter with the potential to revolutionize city transport—and add to the forces reshaping the energy industry. With China leading the way, making the traditional smog-belching diesel behemoth run on electricity is starting to eat away at fossil fuel demand. The numbers are staggering. China had about 99 percent of the 385,000 electric buses on the roads worldwide in 2017, accounting for 17 percent of the country’s entire fleet. Every five weeks, Chinese cities add 9,500 of the zero-emissions transporters—the equivalent of London’s entire working fleet, according Bloomberg New Energy Finance.www.bloomberg.com/news/articles/2018-...
Published 5:41 PM ET Wed, 5 Dec 2018 Updated 5:52 PM ET Wed, 5 Dec 2018 Take a minute and think about how many things you've used today that need a battery. We're surrounded by them. The lithium-ion battery industry alone is worth $23 billion and is expected to grow to $93 billion by 2025,www.cnbc.com/2018/12/05/batteries-exp...
Dear Rene 66.I am thanking you for your publication that the lithium battery industry alone is worth $ 23 billion and will grow to $ 93 billion by 2025.This should result in a substantial stock price increase short/long terme of AMG.
Om even terug te komen op die climategate nonsense... Bij de nieuwe generatie EV's (middenklasse) zit het verbruik reeds onder de 15KWh (real driving conditions & niet in eco mode). & dit zal enkel dalen in de toekomst. Soit, we gaan hieronder dus uit van 15, zo hebben we toch een veiligheidsmarge.pushevs.com/2018/07/29/range-efficien... btw het verbruik van zo'n een Tesla of Jaguar moet je vergelijken met z'n ICE tegenhanger. De CO2 uitstoot om elektriciteit op te wekken in Nederland, zou nipt onder de 400g per kWh liggen. In een land als Noorwegen dat 98% vd energie uit renewables haalt, is de uitstoot 16,4g/kWh!! Nederland; 15kWh per 100km * 400g/kWh => Dan kom ik aan 60g CO2/km. (gemiddelde energie mix) Noorwegen; 15 * 16,4 => 2,46g CO2/km !!! Daarnaast ga ik ook van uit dat; - de stroommix zal enkel groener worden de komende jaren in de ontwikkelde gebieden & zelfs daarbuiten(zonne-energie & windenergie zijn nu het goedkoopste alternatief !) - de gemiddelde EV-gebruiker ook zonnepanelen op z'n dak heeft liggen. Als je puur op je zonne-energie zou rijden verbruik je 'theoretisch' 0g CO2 per km. De mens is van nature negatief ingesteld als het gaat om vernieuwing/verandering, maar er huist een gigantisch potentieel in zon, wind, getijden,... dat nog niet benut is. 100% groen zal in een verre toekomst een werkelijkheid worden, de non-believers ten spijt. Bij Off-shore windenergie verwacht met bvb. een groei van 20% per jaar tem 2030. Heel het gebeuren benadert zeker nog niet de perfectie, maar dat vraagt tijd, veel tijd. Het is een EVolutie geen rEVolutie. Ik heb zo'n gevoel dat zulke blogs gefinancierd wordt met olie geld :) edit; nog een leuke grafiek ivm CO2 uitstoot voor Elektriciteitsopwekking per land.eandt.theiet.org/content/articles/201...
ff aanvullen: In België gaat het om 188g CO2 per kWh (vanwege groter aandeel kernenergie) om verder door te bomen over die andere idiote opmerkingen. - Fijn stof heeft verschillende niveau's (pm0,1 pm2,5 pm10) & het fijn stof afkomstig van remmen & banden is valt onder pm2,5 &pm10 & dus 'minder schadelijk' (zoveel te kleiner de deeltjes, zoveel te gevaarlijker) dan dat wat vrijkomt bij de verbrandingsmotor (vooral pm0,1). Daarnaast is dit beperkt tot 5% van de totale uitstoot van een ICE. Dus dan mag een EV nog wel iets meer rubber verbruiken... Fijn stof dat vrijkomt in een elektriciteitscentrale heeft minder impact op de gezondheid, omdat de hoge concentratie normaal gezien niet in bewoonde gebieden vrijkomt, terwijl je op de autowegen & onmiddellijke omgeving daarvan zéér hoge pieken kan hebben (zeker bij lintbebouwing). - Neodymium & ook Cobalt-winning zullen evolueren naar een milieubewustere/meer humane aanpak. Kijk maar eens naar de miseries die aardolie de voorbije +100 jaar veroorzaakt hebben. Herinnert iemand zich nog 'deepwater horizon'? Niet lang geleden nochtans... Daar ging het niet om 1 lokaal meer, maar over de hele 'golf van mexico' die vervuild was!! (& dat lek is volgens mij nog steeds niet gedicht!) om af te sluiten nog een zeer interessant artikel;www.febiac.be/public/content.aspx?FID...
In China gaat men in 2019 op een innovatieve wijze de afzet van elektrische auto`s stimuleren. En wel zodanig dat de lokale autoindustrie het grootste voordeel heeft. Volgens mij compenseert dit het recente verlagen van de subsidie met 20% volledig:www.bloomberg.com/news/articles/2018-...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)