Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Avantium AEX:AVTX.NL, NL0012047823

  • 2,430 19 apr 2024 09:04
  • +0,005 (+0,21%) Dagrange 2,405 - 2,435
  • 28.521 Gem. (3M) 633,8K

Avantium 2023

2.486 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 125 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Daexter 24 maart 2023 09:47
    Er komt geen emissie maar vind het zeker niet triest, nu kan ik gelukkig tegen vrij weinig mijn belang uitbreiden naar het gewenste niveau. Met 3,70 zitten we nig altijd op het 200 daags gemiddelde dus niets aan de hand lijkt me pas als we 8 weken aansluitend onder de 3,70 noteren is de stijgende trend verlaten
  2. forum rang 4 G20 Xdrive 24 maart 2023 10:23
    quote:

    maaslander schreef op 24 maart 2023 10:05:

    Kan iemand vertellen wat de reden van deze ellendige daling sinds enige tijd van dit mooi bedrijf met perspectief is?
    Het bedrijf Avantium heeft idd een mooi toekomstperspectief, ING gaf een koersdoel mee van € 10.95
    Een andere analist zei dat 2023 en 2024 voorlopig geen winst zou genereren en halveerde het koersdoel.
    Toen ging alles in de verkoop wat in mijn ogen onterecht is. Er hoeft maar bericht te komen van een nieuwe Licentie en staat zo weer op €5
  3. forum rang 9 nine_inch_nerd 24 maart 2023 10:38
    Waarom zou dit aandeel wél op koersdoelen/analisten reageren en de andere aandelen niet?
    Er zijn massa voorbeelden (vrijwel allen) waarbij koersdoelen/adviezen/analisten geen invloed hebben op aandelen. Ze lopen trouwens altijd achter de feiten aan.
    Koersdoelen/adviezen/analisten zijn fijn om mee te nemen in het gehele plaatje: het spel tussen inhoud van een bedrijf, macro-economische zaken in de wereld en het sentiment (adhv bv analyses/koersdoen)..
    Mijn mening.
  4. Martinus 24 maart 2023 11:15
    Niet in paniek raken mensen het komt allemaal goed.
    Avantium wacht noch steeds een gouden toekomst.
    Capricorn is blijkbaar noch steeds aan het dumpen.
    Gewoon op de plank laten liggen en rustig afwachten. Je kan deze markt op dit moment niet timen.
    Nu effe door de zure appel heenbijten, en geduld zal binnenkort beloond worden.
  5. longshort 24 maart 2023 11:25
    quote:

    maaslander schreef op 24 maart 2023 10:05:

    Kan iemand vertellen wat de reden van deze ellendige daling sinds enige tijd van dit mooi bedrijf met perspectief is?
    Dat is het nou net, er is hoop dat het een bedrijf in groei wordt.
    Alleen hoop in deze tijden is niet genoeg..winst en dividend is key..
    En zelfs die bedrijven zakken nu...dus avantium echt afblijven..als deze onzekere tijden nog een tijdje aanhouden pik je ze op onder de 3.
  6. forum rang 7 Greyhounds 24 maart 2023 12:04
    quote:

    longshort schreef op 24 maart 2023 11:25:

    [...]

    Dat is het nou net, er is hoop dat het een bedrijf in groei wordt.
    Alleen hoop in deze tijden is niet genoeg..winst en dividend is key..
    En zelfs die bedrijven zakken nu...dus avantium echt afblijven..als deze onzekere tijden nog een tijdje aanhouden pik je ze op onder de 3.
    Jij durft nog wel wat te zeggen en als ze niet onder de 3 komen dan kunnen wij ze bij jou kopen onder de 3!
  7. forum rang 7 Greyhounds 24 maart 2023 12:35
    quote:

    Redeemer schreef op 24 maart 2023 12:13:

    De koersafbraak neemt toch de laatste weken wel zeer ernstige vormen aan. Je zou je toch afvragen wie al die aandelen op de markt uitbraakt bij een steeds lagere koers. Het wordt geen aandeel van het jaar zo, dat moge duidelijk zijn.
    De hele beurs is waardeloos en dan hebben ze net de cijfers naar buiten gebracht dus extra druk.
    Na het weekend zal het wel weer wat beter worden, het zal echt niet onder de 3 komen is mijn mening!
  8. Niks is wat het lijkt 24 maart 2023 14:39
    Koers lijkt ondanks veel onrust op de rest van de markt al uren gefixeerd rond de 3,70 en volume blijft mooi oplopen.. Best mogelijk dat er een prijsafspraak is gemaakt waarop Capricorn zijn laatste stukken kwijt kan. Zou mij niet verbazen dat er nog behoorlijk wat omzet bijkomt en Capricorn na vandaag klaar is.
  9. forum rang 4 Spoorstudent 24 maart 2023 14:42
    quote:

    Niks is wat het lijkt schreef op 24 maart 2023 14:39:

    Koers lijkt ondanks veel onrust op de rest van de markt al uren gefixeerd rond de 3,70 en volume blijft mooi oplopen.. Best mogelijk dat er een prijsafspraak is gemaakt waarop Capricorn zijn laatste stukken kwijt kan. Zou mij niet verbazen dat er nog behoorlijk wat omzet bijkomt en Capricorn na vandaag klaar is.
    Zou kunnen. De verkoop heeft voor een flush gezorgd van €1.
    Na het goede nieuws van Origin een moment voor Capricorn om de boel te lozen.
    Hartelijk dank Capricorn.
  10. forum rang 4 Redeemer 24 maart 2023 14:54
    quote:

    Spoorstudent schreef op 24 maart 2023 14:42:

    [...]
    Zou kunnen. De verkoop heeft voor een flush gezorgd van €1.
    Na het goede nieuws van Origin een moment voor Capricorn om de boel te lozen.
    Hartelijk dank Capricorn.
    Ja, inderdaad met dank aan Capricorn. Het is net een Belgenmop. Maar dan wel een hele slechte. Ik neem aan dat ze hun stukken met heel groot verlies hebben verkocht, gezien de aan en verkoop meldingen in de registers. Niet heel slim denk ik dan.
  11. forum rang 5 Daexter 24 maart 2023 15:53
    quote:

    G20 Xdrive schreef op 24 maart 2023 10:23:

    [...]
    Het bedrijf Avantium heeft idd een mooi toekomstperspectief, ING gaf een koersdoel mee van € 10.95
    Een andere analist zei dat 2023 en 2024 voorlopig geen winst zou genereren en halveerde het koersdoel.
    Toen ging alles in de verkoop wat in mijn ogen onterecht is. Er hoeft maar bericht te komen van een nieuwe Licentie en staat zo weer op €5
    Volledig onterecht inderdaad maar wel begrijpelijk. Ik zie het gewoon als technische correctie ingegeven door een onterechte fundamentele teleurstelling. Onterecht omdat als men zich verdiept had in de zaak er helemaal nog geen winst te verwachten viel voor 2026. Het gaat tot die tijd alleen om de kaspositie en de ontwikkeling van de operationele kasstroom. En laat die nou net beide zijn toegenomen het afgelopen jaar. En nieuws over nieuwe downpayments en of nieuwe subsidies zullen de kaspositie in de toekomst doen versterken, waardoor de kans op de noodzaak tot een emissie (verder) afneemt.

    Het technisch herstel zou best kunnen voortzetten richting 2,30 oid. Het gaat hierbij om hoe waarschijnlijk dat is ik geef het 20% kans. Mijn “aankoopprgramma” is daarop gebaseerd. Mijn minimaal gewenste positie heb ik inmiddels binnen en mijn maximaal gewenste positie koop ik gefaseerd bij over de mogelijke verdere daling. Ligt se bodem op 3,20 oid, no problemo.

    Koersdoelen van ING moet je meestal 20% van aftrekken, dus een koers van 7a8 euro ( over een jaar) lijkt op basis daarvan reeel.
  12. forum rang 4 Redeemer 24 maart 2023 16:24
    quote:

    Daexter schreef op 24 maart 2023 15:53:

    [...]

    Volledig onterecht inderdaad maar wel begrijpelijk. Ik zie het gewoon als technische correctie ingegeven door een onterechte fundamentele teleurstelling. Onterecht omdat als men zich verdiept had in de zaak er helemaal nog geen winst te verwachten viel voor 2026. Het gaat tot die tijd alleen om de kaspositie en de ontwikkeling van de operationele kasstroom. En laat die nou net beide zijn toegenomen het afgelopen jaar. En nieuws over nieuwe downpayments en of nieuwe subsidies zullen de kaspositie in de toekomst doen versterken, waardoor de kans op de noodzaak tot een emissie (verder) afneemt.

    Het technisch herstel zou best kunnen voortzetten richting 2,30 oid. Het gaat hierbij om hoe waarschijnlijk dat is ik geef het 20% kans. Mijn “aankoopprgramma” is daarop gebaseerd. Mijn minimaal gewenste positie heb ik inmiddels binnen en mijn maximaal gewenste positie koop ik gefaseerd bij over de mogelijke verdere daling. Ligt se bodem op 3,20 oid, no problemo.

    Koersdoelen van ING moet je meestal 20% van aftrekken, dus een koers van 7a8 euro ( over een jaar) lijkt op basis daarvan reeel.
    Waarom eerst naar 2,30 en dan over een jaar naar 7 a 8 euro? Dat is zo niet logisch. Er zijn gewoon grote partijen bezig te verkopen. Kijk maar naar het forse volume. En dat is al weken gaande. Capricorn is er in ieder geval één van.
  13. forum rang 5 Daexter 24 maart 2023 16:57
    quote:

    Redeemer schreef op 24 maart 2023 16:24:

    [...]
    Waarom eerst naar 2,30 en dan over een jaar naar 7 a 8 euro? Dat is zo niet logisch. Er zijn gewoon grote partijen bezig te verkopen. Kijk maar naar het forse volume. En dat is al weken gaande. Capricorn is er in ieder geval één van.
    Ja dat is wel logisch dat is nu eenmaal hoe de beurs werkt. Je hebt altijd te maken met een bepaalde waardering. Laten we zeggen voor avantium 200 mln en daar schommelt de beurskoers omheen. En als er nieuwe down payments komen dan ligt de waarde van avantium waarschijnlijk rond de 250 tot 275 mln. Maar nu wordt ingeprijsd dat die downpayments niet komen en dat de 15 tot 25 mln kostenoverschrijding wel eens 40 tot 50 mln zou kunnen worden waardoor de waarde zakt naar 150- 175 miljoen en dat als gevolg van het uitblijven van extra cash-in maar wel extra cash-out er extra kapitaal moet worden aangetrokken in de vorm van een emissie.

    Zodra er wel een nieuwe betaling binnenkomt betekent dit een plus in de koers omdat de emissie minder waarschijnlijk wordt en een plus omdat de waarde van het bedrijf toeneemt. Als ook nog blijkt dat de inschatting van Avantium van 15 tot 25 mln klopt, is er nog meer reden tot stijgen.

    Jij en ik weten dat al. Maar "de markt" nog niet. Ik vind het Capricorn argument wel erg makkelijk. 56% van de aandelen zit bij kleine beleggers, waarschijnlijk particulieren. Een deel van hen heeft gekocht toen de koers op 2 tot 3 euro stond. Hoewel ik het debiel vind dat mensen op deze koers verkopen, mag ieder zijn mening hebben en iemand die op 2 euro gekocht heeft en op 3,80 verkoopt, heeft het toch heel goed gedaan.
2.486 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 125 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Jaar van de waarheid voor Avantium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links